Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi erilaista nuorta käymässä mummin luona

Vierailija
23.11.2024 |

Tämä on esimerkki kahdesta nuoresta jotka käyvät mummin luona.

Miettikää kuulutteko jompaankumpaan ryhmään ???

Esimerkki on keksitty , mutta mitä olen vanhuksia jututtanut on valitettavasti ainakin osa totta..

Henkilöt ovat " Ajattelematon teini" ja "Myötätuntoinen " teini

Ajattelematon teini mummin luona " Moi mummi mitä kuuluu, onpas sinulla paljon lunta pihalla, et ole lumitöitä tehnyt,

vaikka tiesit että olemme tulossa kylään ??? Oletko sinä leiponut niitä hyviä herkkuja mitä ennen olet tarjonnut ???

Voisitko antaa minulle 5000 e kun pitäisi käydä kauneudenhoidossa ja laitattaa ripset , tukka ja kunnon meikit ,

lähdemme ensi viikonloppuna bilettämään kavereiden kanssa laivalle ???

Mummi: kuule lapsi ei mummilla ole sellaisia summia, meni paljon rahaa ukkisi sairaanhoitoon ja hautajaiset ne vasta

kalliiksi tulivat, melkein 3000 euroa vaikka kaikki yritettiin saada mahdollisimman halvalla, nyt oli pakko ottaa lainaa

ja sitä makselen pitkän aikaa pienestä eläkkeestä. Olimme kuitenkin ukkisi kanssa naimisissa yli 60 vuotta, ikävä on..

Ajattelematon teini : Mutta olethan ostanut uuden takinkin, on sinulla rahaa ja tämä oma mökki

Mummi : Jossakinhan minun pitää asua, mökki on oma mutta siinä asuimme ukkisi kanssa koko naimisissaolon ajan..

Tässä on tekemistäkin, kaunis puutarha jota hoidimme ukkisi kanssa ja rauhallinen ja viihtyisä asuinalue

kauppaankin on vain 10 kilometriä sen jaksaa ajaa pyörälläkin, talvella naapuri auttaa..ei tämä enää hyvin arvokas

ole kun ei ollut meillä kummallakaan varaa teettää isoja remontteja, molemmilla meillä oli pieni eläke,

vaikka ikämme teimme raskasta työtä,minä tosin hoidin lapsia kotona yli 20 vuotta. siitä ei eläke kertynyt..

Niin pakko oli ostaa takki hautajaisiin kun entinen oli melko kulunut , tuo takki maksoi alennuksessa 50 e..

Et sitten ollut hautajaisissa ??? Ukkisi piti sinusta kovasti..

Ajattelematon teini : Ei kerennyt kun oltiin kavereiden kanssa reissussa Tukholmassa..

Mummi: Onhan sinulla rahaa ???

Teini : Joo ukki antoi 300 e kun valitin että kaverit kiusaa kun ei ole merkkifarkkuja,,

Mummi : ?????????????????????????

juttu jatkuu seuraavassa kommentoinnissa............

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kanssa lensin taivaisiin

Vierailija
2/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus*

Vierailija
4/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa vain pöytälaatikkoon kirjoittamista.

Suosittelen sulle kirjojen lukemista. Se kehittää tunneälyä ja ehkä parantaa siten kykyä ilmaista asioita kirjoittamalla. 

Vierailija
5/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas oletko sinä täällä pomo joka komentelee toisia mitä saa ja mitä ei saa kirjoittaa ???

Sinun tunneälysi tuskin toimii.............

Näitä pomoja on näköjään joka keskustelussa...et ilmeisesti itse ymmärrä lukemaasi tekstiä ???

Suomessa on sananvapaus ja minä kirjoitan mielestäni ihan asiaa ???

Ei millään pahalla .......

Vierailija
6/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Vierailija
7/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saarnaamassa teineille vauvapalstalla. "Ok"

Vierailija
8/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se toinen teini jäi?

Vierailija
9/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se toinen teini jäi?

Se on varmaan "ostamassa mummille ruokaa" ja "tekemässä lumitöitä". Sehän tän idea oli, ensin syyllistää sukulaiset tekemään töitä vanhuksille, jotka voisivat myös palkata apua mutta on parempi marttyroida 150km päässä asuville kun eivät tule auttamaan lumitöissä.

Vierailija
10/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjoitus oli oikein mielenkiintoinen. Luin ihan mielenkiinnolla, mutta yritin myös lukea rivien välistä ja soveltaa johonkin 'todelliseen tapaukseen' jonka mahdollisesti tuntisin. Näin aktivoin mielikuvitustani.

Voisit kuitenkin kirjoittaa ensin omalle koneellesi niin että teksti olisi vielä helpommin luettavissa ja sitten copy-pastata sen tänne palstalle. Niin voit tehdä kaikelle tänne itse kirjoittamallesi niin saat säilöön mitä itse olet kirjoittanut ja oma kirjallinen tuotantosi säilyy itselläsi. Jos joku ketju on poistettu tai tekstisi ei mene läpi vaan 'ilmoitettu' niin et ole kuitenkaan kirjoittanut turhaan yhtään mitään. Myöhemmin tiedät mitä olet mistäkin asiasta ajatellut, mutta ota otsikkokin talteen niin tiedät mihin ajatuksesi liittyvät.

Kaikki kirjoittaminen selventää ajatuksia oli keissi todellisesta elämästä vai joku keksitty juttu (ehkä otsikko oma ongelma/asia) ja tämmöinen kirjoittaminen on todellakin myös terapeuttista. SUOSITTELEN KAIKILLE! Kannattaa hieman parantaa aina vaan kirjoituksen laatuun niin samalla koko palstan taso nousee kun kaikki tekee näin ja saadaan hyvä suomenkielinen palsta.

Oletteko muuten jo havainneet että jos tulisi joku oikea hätätila - Suomessa tai maailmalla muulla mantereella - niin joku kirjoittaa siitä heti tänne palstalle. Jos sähköt eivät toimi ja et saa radiostakaan mitään tietoa niin ehkä nettisi toimii vielä hetken ja saat asiasi palstalle...

Vierailija
11/11 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on kai useinkin nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan