Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy syrjäytyneeltä nuorelta mieheltä - ketju

Jaakko
17.11.2018 |

Hei, olen yli 20v alle 30v yksin asuva Suomalainen joka kuuluu näihin mediassa hieman esillä olleisiin yhteiskunnasta syrjäytyneisiin miehiin.
Kysy minulta mitä vain.

- Jaakko

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika oli syrjäyttämässä.

Asia lähti rullaamaan Paja-toiminnan kautta. Pääsi sinne 3-4 päiväksi viikossa (it-paja). Sitä kautta sitten vuokratyöfirman kautta töihin. Sai raha-asiansa kuntoon ja syksyllä kävi pääsykokei ssa ja nyt opiskelee.

Kuntoutettavaan työtoimintaan risuja keräilemään ja haravoimaan routaista maata. Et ainakaan parannu ja kuntoudu.

Vierailija
22/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytettiinkö lapsuudenkodissasi väkivaltaa ? Oletko itse väkivaltainen tai helposti suuttuva? Mitä puuhaat arkipäivinä?

Käytettiin.

En ole väkivaltainen ja suutun vaikeasti, mutta nopeasti räjähtäen nollasta sataan.

Saatan lukea koko päivän uutisia ja muita julkaisuja. Dokumentit ja elokuvatkin menevät. Soittelen kitaraa. Saatan käydä metsässä. Siinäpä se päivän sisältö aika lailla onkin.

- Jaakko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko tyttöystävän?

En. Enkä poikaystävääkään.

Mutta jos tuure lähettäis nimmarinsa postissa.

Vierailija
24/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettiinkö lapsuudenkodissasi väkivaltaa ? Oletko itse väkivaltainen tai helposti suuttuva? Mitä puuhaat arkipäivinä?

Käytettiin.

En ole väkivaltainen ja suutun vaikeasti, mutta nopeasti räjähtäen nollasta sataan.

Saatan lukea koko päivän uutisia ja muita julkaisuja. Dokumentit ja elokuvatkin menevät. Soittelen kitaraa. Saatan käydä metsässä. Siinäpä se päivän sisältö aika lailla onkin.

- Jaakko

Vedätkö jake kunnolla särökitaraa skeballa? 🤘

Vierailija
25/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli hieman syrjäytynyt ja ujohko musisisoiva 'metallisti' kun tavattiin. Oli opiskellut ammatin muttei halunnut tehdä niitä töitä. Eli pientä elämää pienellä budjetilla ja välillä joi liikaa. En tiedä mitä tapahtui; mies päätti vaan hakea mitä tahansa töitä ja on ollut nyt yli 10 vuotta samassa työpaikassa vakiosopimuksella. Työ on raskasta mutta on kuitenkin työpaikka jne. Hänen kohdallaan kyse oli asenteesta ja myös nöyryydestä. Pitää osata mitoittaa omat resurssit mutta mennä myös läpi harmaan kiven. Tsempit ap!

Vierailija
26/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä konkreettinen toimi yhteiskunnalta / joltain lähimmäiseltäsi auttaisi todennäköisen masennuksesi kanssa? Esimerkiksi ihan vain helpottavasti, saati sitten parantavasti.

Miten neuvoisit kanssaihmisten toimivan syrjätymisen ehkäisemiseksi / syrjäytyneen auttamiseksi. Skenaarioina, että a) tälläinen löytyy omasta lähipiiristä b) ei tunne henkilökohtaisesti ketään jonka tietäisi syrjäytyneeksi.

Minkä neuvon antaisit syrjäytymisuhassa olevalle nuorelle, joka ei halua syrjäytyä?

Vierailija
27/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettiin.

- Jaakko

Vedätkö jake kunnolla särökitaraa skeballa? 🤘

Tottahan toki! Toki joskus on mukava vedellä akustisesti Suomalaisia kipaleita mies, kitara ja ääni - tyylillä.

- Jaakko

Vierailija
28/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mikä konkreettinen toimi yhteiskunnalta / joltain lähimmäiseltäsi auttaisi todennäköisen masennuksesi kanssa? Esimerkiksi ihan vain helpottavasti, saati sitten parantavasti.

2. Miten neuvoisit kanssaihmisten toimivan syrjätymisen ehkäisemiseksi / syrjäytyneen auttamiseksi. Skenaarioina, että a) tälläinen löytyy omasta lähipiiristä b) ei tunne henkilökohtaisesti ketään jonka tietäisi syrjäytyneeksi.

3. Minkä neuvon antaisit syrjäytymisuhassa olevalle nuorelle, joka ei halua syrjäytyä?

1. Voi kuule, minun mahdollinen masennukseni poistuu vasta sitten kun ihmisrotu lopettaa tämän itsetuhoisen, sotaisan, kylmän, riistävän, maailmaa rappeuttavan, sairaan elämäntyylinsä. Mahdolliseen masennukseeni ei mitkään killeripillerit, juttelutuokiot terapiatätien tai muut poppaskonstit ole auttaneet, kokeiltu on. Eikun suo anteeksi, eräät kolmiolääkkeet toivat helpotusta, mutta eivät poista itse masennuksen aiheuttajaa. Pitäisi resetoida aivot.. tai ihmiskunnan muuttua radikaalisti, mutta ei lupaavalta näytä.

2. Syrjäytymiseenkin on useita eri syitä joista yksi on ainaskin masennus. Ei saisi jättää masentunutta yksin masennuksensa kanssa ja unohtaa.

3. En ole oikea ihminen antamaan asiassa minkäänlaisia neuvoja.

Vierailija
29/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömät syrjäytyvät koska alhainen tulotaso tarkoittaa että ei saa vaimoa

Ei saa varastomieskään. Korkeintaan muovisen naisnuken.

Vierailija
30/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi ihanneammattisi ?  Pidätkö viherkasveista, onko kotisi sisustaminen sinulle tärkeää ?  Mikä on ollut kaunein muisto/tapahtuma elämäsi varrella ?

Vierailija
31/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömät syrjäytyvät koska alhainen tulotaso tarkoittaa että ei saa vaimoa

Ei saa varastomieskään. Korkeintaan muovisen naisnuken.

varastomies voi saada jos on ns pelimies...

Vierailija
32/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mikä olisi ihanneammattisi ?  2. Pidätkö viherkasveista, onko kotisi sisustaminen sinulle tärkeää ?  3. Mikä on ollut kaunein muisto/tapahtuma elämäsi varrella ?

1. (Yhteiskunta)filosofisti tai astronomi.

2. Pidän ja on.

3. Eipä pahemmin ole ollut. Mutta sitä rippikouluaikana kirkossa tapaamaani naista ja yhteisiä hetkiämme muistelen aina suurella lämmöllä. Mitähän hänelle kuuluu..

- Jaakko

Vierailija
33/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko samanlainen syrjäytynyt misogynisti kuin suomi24 sinkut-palstalainen?

Vierailija
34/34 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mikä konkreettinen toimi yhteiskunnalta / joltain lähimmäiseltäsi auttaisi todennäköisen masennuksesi kanssa? Esimerkiksi ihan vain helpottavasti, saati sitten parantavasti.

2. Miten neuvoisit kanssaihmisten toimivan syrjätymisen ehkäisemiseksi / syrjäytyneen auttamiseksi. Skenaarioina, että a) tälläinen löytyy omasta lähipiiristä b) ei tunne henkilökohtaisesti ketään jonka tietäisi syrjäytyneeksi.

3. Minkä neuvon antaisit syrjäytymisuhassa olevalle nuorelle, joka ei halua syrjäytyä?

1. Voi kuule, minun mahdollinen masennukseni poistuu vasta sitten kun ihmisrotu lopettaa tämän itsetuhoisen, sotaisan, kylmän, riistävän, maailmaa rappeuttavan, sairaan elämäntyylinsä. Mahdolliseen masennukseeni ei mitkään killeripillerit, juttelutuokiot terapiatätien tai muut poppaskonstit ole auttaneet, kokeiltu on. Eikun suo anteeksi, eräät kolmiolääkkeet toivat helpotusta, mutta eivät poista itse masennuksen aiheuttajaa. Pitäisi resetoida aivot.. tai ihmiskunnan muuttua radikaalisti, mutta ei lupaavalta näytä.

2. Syrjäytymiseenkin on useita eri syitä joista yksi on ainaskin masennus. Ei saisi jättää masentunutta yksin masennuksensa kanssa ja unohtaa.

3. En ole oikea ihminen antamaan asiassa minkäänlaisia neuvoja.

Hyvin ikävä kuulla. Oletinkin että terapia/lääkekortti on jo käännetty, siksi halusin kysyä onko mielessä muita keinoja.

Olen itsekin masentunut ja minulle toimisi piristävästi jo esimerkiksi se, että perhe soittaisi minulle syntymäpäivänäni. Tai joku perheestä, edes äiti. Jos yhteiskunnan apu on epätodennäköistä toimimaan, niin miten random kanssaeläjä / sukulainen / tuttava voisi sinun kohdallasi auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi