Kysy syrjäytyneeltä nuorelta mieheltä - ketju
Hei, olen yli 20v alle 30v yksin asuva Suomalainen joka kuuluu näihin mediassa hieman esillä olleisiin yhteiskunnasta syrjäytyneisiin miehiin.
Kysy minulta mitä vain.
- Jaakko
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Töihin voi hakea moneen paikkaan ilman koulutusta. Opiskelemaan pääset ilman pääsykokeita vaikka kansanopistoon tai aikuislukioon. Kumppanin voit etsiä tinderistä tai deittipalstalta.
En kyllä pyytänyt mitään itsestäänselviä neuvoja saati neuvoja ylipäätänsä.
"Töihin voi hakea moneen paikkaan ilman koulutusta"
Älä!? Ihan tosi!? En tiennytkään!
"Opiskelemaan pääset ilman pääsykokeita vaikka kansanopistoon tai aikuislukioon."
"Kumppanin voit etsiä tinderistä tai deittipalstalta."
- Jaakko
työttömät syrjäytyvät koska alhainen tulotaso tarkoittaa että ei saa vaimoa
Oletko masentunut?Harrastatko jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko masentunut?Harrastatko jotakin?
Luultavasti olen. Harrastan musiikkia.
- Jaakko
Kerroit harrastavasi musiikkia, soitatko jotain instrumenttia?
Minkälaisesta musiikista pidät ?
Onko sinulla yhtään ystävää ?
Luetko kirjoja?
Muistatko näkemiäsi unia ?
Oletko tekemisissä sukulaistesi kanssa?
Jaksatko lenkkeillä tai käydä salilla ?
Miksi haluat että sinulta kysellään mitä vain ?
Vierailija kirjoitti:
1. Kerroit harrastavasi musiikkia, soitatko jotain instrumenttia?
2. Minkälaisesta musiikista pidät ?
3. Onko sinulla yhtään ystävää ?
4. Luetko kirjoja?
5. Muistatko näkemiäsi unia ?
6. Oletko tekemisissä sukulaistesi kanssa?
7. Jaksatko lenkkeillä tai käydä salilla ?
8. Miksi haluat että sinulta kysellään mitä vain ?
1. Soitan kitaraa.
2. Kaikesta joka saa tuntemaan ja ajattelemaan, useimmiten raskas metalli.
3. Hmm..Oli joskus natiaisena, ei enää.
4. En kirjoja, mutta esimerkiksi tiedejulkaisuja luen.
5. Jotkut muistan, jotkut en.
6. En.
7. Jaksan mutta en käy.
8. Koska köyhällä on halvat huvit.
- Jaakko
Miksi et tapaa sukulaisiasi? Kerro unestasi jonka muistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin voi hakea moneen paikkaan ilman koulutusta. Opiskelemaan pääset ilman pääsykokeita vaikka kansanopistoon tai aikuislukioon. Kumppanin voit etsiä tinderistä tai deittipalstalta.
En kyllä pyytänyt mitään itsestäänselviä neuvoja saati neuvoja ylipäätänsä.
"Töihin voi hakea moneen paikkaan ilman koulutusta"
"Opiskelemaan pääset ilman pääsykokeita vaikka kansanopistoon tai aikuislukioon."
"Kumppanin voit etsiä tinderistä tai deittipalstalta."
- Jaakko
Jake kick ass! ✌
1. Olen usein törmännyt sellaiseen väittämään, että nainen ei voi syrjäytyä.Mitä mieltä olet tästä?
2. Oletko syräytynyt omasta tahdostasi vai haluaisitko toisenlaisen elämän?
3. Voisiko yhteiskunta mielestäsi tehdä jotain syrjäytyneiden auttamiseksi, jos kyllä niin mitä?
4. Entä ennaltaehkäisyksi?
5. Mitä teet yleensä kaikki päivät, saatko jostain asioista iloa elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tapaa sukulaisiasi? Kerro unestasi jonka muistat.
Monisäikeinen syy, mutta tiivistettynä: he eivät pidä minusta, minä en pidä heistä.
Unestani jonka muistan? Lapsesta asti nähnyt painajaista jossa istun sängylläni pienien vanhanaikaisten vaaleanruskeiden jauhosäkkien tanssiessa lattialla yhden ison jauhosäkin ympärillä joka pitelee veistä "kädessään". Jokaiseen jauhosäkkiin on painettu X mustalla musteella. Uni loppuu kun iso jauhosäkki hyökkää yllättäen kimppuuni.
Käytettiinkö lapsuudenkodissasi väkivaltaa ? Oletko itse väkivaltainen tai helposti suuttuva? Mitä puuhaat arkipäivinä?
En halua kysyä mitään mutta haluan toivottaa voimia ja onnea, sydämeni pohjasta. Kuten viestiesi ylä-/alapeukutkin kertovat, ainakin tämän palstan asenne on uskomattoman myrkyllinen. Toivon että löydät ympäristön tai porukan jossa sinua arvostetaan. Se voi olla bändi, opiskeluporukka, retkeilyyn tai urheiluun tai taiteeseen liittyvä yhdistys tai jotain ihan muuta. Tärkeintä olisi kuulemma oppia arvostamaan itseään ja pitämään itsestä huolta, monella tasolla. Olen opettelemassa tätä tällä hetkellä. Olin itse todella lähellä syrjäytymistä mutta olen ollut nyt 11 vuotta vakkaritöissä. Kumppanista minun on nyky-Suomessa ihan turha haaveilla mutta onpahan ainakin työkaverit ja vakiotulot.
Mun poika oli syrjäyttämässä.
Asia lähti rullaamaan Paja-toiminnan kautta. Pääsi sinne 3-4 päiväksi viikossa (it-paja). Sitä kautta sitten vuokratyöfirman kautta töihin. Sai raha-asiansa kuntoon ja syksyllä kävi pääsykokeissa ja nyt opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
1. Olen usein törmännyt sellaiseen väittämään, että nainen ei voi syrjäytyä.Mitä mieltä olet tästä?
3. Voisiko yhteiskunta mielestäsi tehdä jotain syrjäytyneiden auttamiseksi, jos kyllä niin mitä?
6. Miksi et vastaa? :(
Vierailija kirjoitti:
1. Kyllähän nainenkin voi myös syrjäytyä. En näe mitään syytä miksi ei voisi. Ihminen siinä missä mieskin.
2. Syrjäytymiseni yhteiskunnasta on monen asian, kokemuksen ja tapahtuman summa, mutta lopullinen päätös vetäytyä lopullisesti mahdollisimman kauas ihmisistä oli omani. En haluaisi toisenlaista elämää sillä en juurikaan pidä ihmisrodusta.
3. Jaa'a... tärkeä kysymys ilman vastausta.
4. Ei saisi jättää yksin ja unohtaa.
5. Saatan lukea koko päivän uutisia ja muita julkaisuja. Dokumentit ja elokuvatkin menevät. Soittelen kitaraa. Saatan käydä metsässä. Siinäpä se päivän sisältö aika lailla onkin.
Iloa saan ihan elämän pienistä asioita, päivän kohokohtana Salatut Elämät. Lapsuuteni oli raju, hektinen ja traumaattinen, siksi nautin tästä tasapaksusta linnunmaito elämästä jossa ei tapahdu mitään.
- Jaakko
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet Vauva-foorumilla?
Luen ihmisten kirjoituksia. Mielenkiinoinen paikka ja plussaa siitä ettei tarvitse mitään tilejä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko tyttöystävän?
En. Enkä poikaystävääkään.