Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini, sydänoireet ja kofeiinipitoiset juomat. Miten saan tytön lopettamaan? Pelottaa todella.

Vierailija
17.11.2018 |

Pari kertaa menty keskellä yötä päivystykseen, kun oireet niin rajuja. Mutta silti tyttö ei lopeta! Aamulla pari kuppia kahvia, päivän aikana 2-energiajuomaa, joskus kokista. Tytär on nyt 16-vuotias ja tämä oireilu alkoi jo 14-vuotiaana, kesti kuitenkin jonkun aikaa kunnes osasin yhdistää palaset toisiinsa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kahvia ei enää anneta tytölle, ja otetaan rahat pois, jotta ei ole enää millä ostaa energiajuomaa ja kokista.

Toisaalta pitäisi selvittää, miksi tyttö tarvitsee noin paljon kofeiinia? Nukkuuko tarpeeksi? Liikkuuko/ulkoileeko? Onko terveellinen ja monipuolinen ruokavalio?

Vierailija
2/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa opettaa on näyttää itse esimerkkiä.

Missähän nuori lapsi on oppinut juomaan aamulla kahvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahahanat kiinni. Näin tehtiin meillä kun poika valitteli oireita ja kertoi juoneensa jotain enegiajuomia.

Vierailija
4/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sydänoireita teinillä on? Mulla alkoi rytmihäiriöt 17v vaikka en juonut paljoa kahvia eikä siihen aikaan tainnut edes olla energiajuomia. Ne jatkuu vielä 30v myöhemmin vaikka olin vuosia juomatta mitään kofeiinipitoista niin ei auttanut tilanteeseen mitenkään.

Vierailija
5/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona kahvia ei enää anneta tytölle, ja otetaan rahat pois, jotta ei ole enää millä ostaa energiajuomaa ja kokista.

Toisaalta pitäisi selvittää, miksi tyttö tarvitsee noin paljon kofeiinia? Nukkuuko tarpeeksi? Liikkuuko/ulkoileeko? Onko terveellinen ja monipuolinen ruokavalio?

Opiskelee ja lisäksi  sivutyönä  omaa rahaa saadakseen ulkoiluttaa koiria sekä hoitaa lapsia. Varmaan väsyttävää, vaikka kiistääkin !

a.p

Vierailija
6/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sydänoireita teinillä on? Mulla alkoi rytmihäiriöt 17v vaikka en juonut paljoa kahvia eikä siihen aikaan tainnut edes olla energiajuomia. Ne jatkuu vielä 30v myöhemmin vaikka olin vuosia juomatta mitään kofeiinipitoista niin ei auttanut tilanteeseen mitenkään.

Oireet alkavat yleensä nukkumaan käydessä, sydän takoo kuin koettaisi tulla ulos rinnasta sekä jättää lyöntejä väliin. Välillä muljahdukset ovat kivuliaita.

a.p

Vierailija
7/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sydäntä tutkittu tarkemmin? Ultrattu? Tehty holter seuranta?

Vierailija
8/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka pois!

Vierailija
9/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee päätelmiä vaan lääkäriin.

Kahvia saa yli 15v. juoda kupillisen päivässä.

Omanikin juo ja kahvin juontia pitää harjoitella.

Kyllä kahvi kuuluu aikuisen elämään.

Liika on liikaa.

Vierailija
10/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee päätelmiä vaan lääkäriin.

Kahvia saa yli 15v. juoda kupillisen päivässä.

Omanikin juo ja kahvin juontia pitää harjoitella.

Kyllä kahvi kuuluu aikuisen elämään.

Liika on liikaa.

Eivät kaikki juo kahvia, miksi sitä pitää harjoitella?

Vierailija
11/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahvi kuuluu aikuiseen elämään? No ei kuulu. Itse kadun sitä päivää kun aloin käyttää piristeenä ja nyt en pääse eroon koska en halua enää päästä.

Vierailija
12/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
13/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guaranatabletit tai C-vitamiinivalmisteet piristävät ilman kofeiinin haittavaikutuksia. Tai laita tyttö juomaan aamuisin lasillinen Beroccaa.

Vierailija
14/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa opettaa on näyttää itse esimerkkiä.

Missähän nuori lapsi on oppinut juomaan aamulla kahvia?

Kotona. Oli muistaakseni kuudennella luokalla,  kun kysyi saako hänkin maistaa semmoisen Nescafen maitoon tehtävän pussilaten  ja  tykkäsi.  Joi niitä satunnaisesti silloin tällöin, myöhemmin  alkoi ottaa ihan keittimellä keitetyt aamukahvit samalla kun minä  laitoin itselleni.    Alkuun puoli kuppia maidolla, myöhemmin useita  mukillisia pelkällä makeutusaineella vaikka koetin sanoa että vähempikin riittäisi...

Aloin itse juoda kahvia  lukiossa eikä minulle koskaan tullut siitä terveysongelmia, toisaalta minä en juonutkaan limsaa/energiajuomia päälle !

a.p

Vierailija
15/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistuttakaa kilpirauhanen. Liikatoiminnassa sydän ei rauhoitu illalla levolle.

Vierailija
16/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sydäntä tutkittu tarkemmin? Ultrattu? Tehty holter seuranta?

Syndänfilmi otettu päivystyksessä kahdesti.

a.p

Vierailija
17/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös stressi vaikuttaa sydämen toimintaan. Onko liikaa hommia ja liian vähän unta/vapaata.

Vierailija
18/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka pois!

Hän ei polta.

a.p

Vierailija
19/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka pois!

Hän ei polta.

a.p

Polttaa ja käyttää myös kovempia suonensisäisiä.

Kolmas silmäni sykkii

Vierailija
20/37 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat herkempiä kofeiinille . Minä ja sisko aloimme juoda kahvia jo ala-asteella, sisko saa kaikenmaailman värinöitä ja tärinöitä kun minä taas vedän pannun päivässä ja yövuoroissa energiajuomaa päälle eikä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä