Ahdistelutilanteita (julkisissa tilanteissa) joita muut ei huomaa
Lähdin tänään töistä todella ahdistuneena, joten olin hieman herkässä tilassa.
Tänään ratikassa istuin setämiehen avoimen toljotuksen alla melkein päättäriltä toiselle. Mies seisoi ahtaassa kohdassa kuskin kohdalla tuijottamassa minua, vaikka muualla olisi ollut tilaa. Nousin seisomaan poistuakseni ratikasta, ja mies asettui niin, että minun oli pakko seisoa kosketuksessa häneen. Tuupin edellä olevaa laukullani koska yritin nojata mahdollisimman kauas miehestä. Tunnen miehen katseen itsessäni koko ajan. Kun lopulta pääsin ulos ratikasta, käännyin antamaan miehelle ruman katseen. Mies katsoi suoraan minuun hymyillen ilmaisesti.
Jos en olisi ollut työpäivästä johtuen jo valmiiksi heikoilla, olisin kohdannut tilanteen vahvempana. Nyt minulla on entistä ahdistuneempi ja likainen olo.
Tätäkään tilannetta ei kukaan ulkopuolinen varmasti tajunnut ja tästä johtuu miesten vähättely naisten ahdistelua kohtaan.
Teillä muilla on varmaankin vastaavia kokemuksia.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi voinut vahtaa paikkaa jo alkumetreillä, mutta sikamiestarinassa jäädään kuolavan miehen silmien alle koko ratikan reitin matkan ajaksi.
Ai että ahdistelevat sedät omistavat tilan ja naiset väistäköön? Kaunista.
Jos siellä on ahdisteleva setä niin jotain pitää tehdä.
Joko kohdata ahdistelija, pyytää apua, väistää itse tai joutua uhriksi.
Ei se ahdistelija sormia napsauttamalla häviä.
Ohis: Ikävä tilanne uhrille jatkuu vielä jälkikäteen, kun muut syyllistävät, ettei noustu vastustamaan tilannetta.
Minua miestä taas muuan nainen hiplaili työpaikalla ja näin edespäin, tuskin kukaan muu huomasi. En lämmennyt, nainen suuttui ja järjesti mulle potkut. Että se siitä Metoo paskasta. 2018 naisten käytösmallia.
Vierailija kirjoitti:
Matkustin viime viikolla bussissa silmälääkärin jälkeen. Silmätippojen takia olen varmaan näyttänyt tuijottavalta setämieheltä. Tosiassa olin lähes sokea, siksi menin bussilla enkä omalla autolla kuten normaalisti.
Varmaan myös asettauduit ahtaisiin tiloihin niin, että naiset joutuvat seisomaan etumustasi hinkaten? Ja jälkikäteen katsekontaktin saadessasi hymyilet rasvaisesti itseesi tyytyväisenä?
Näiden jatkuvien kuvitelmien ja alituisen "mitä minusta ajatellaan" tai "oonkohan nyt hyvännäkönen" -elämisen takia miesten on niin vaikea koskaan ymmärtää naista.
Herranjumala.
Rentoudutteko te koskaan kunnolla?
Onks toi sisäinen kipuilu synnynnäistä ja periytyvää?
Mahtaa olla pipo lujilla.
Luoja sentään.
Vierailija kirjoitti:
Näiden jatkuvien kuvitelmien ja alituisen "mitä minusta ajatellaan" tai "oonkohan nyt hyvännäkönen" -elämisen takia miesten on niin vaikea koskaan ymmärtää naista.
Herranjumala.
Luoja sentään.
Naiset ovat ansainneet yksityisyytensä ja koskemattomuutensa loukkaamisen? Siitäpäs saavat, mokomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi voinut vahtaa paikkaa jo alkumetreillä, mutta sikamiestarinassa jäädään kuolavan miehen silmien alle koko ratikan reitin matkan ajaksi.
No noinhan se kuitenkin käytännössä on.
-Setämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Setämään
Kuten tämä käsillä oleva tapaus. Naisen vika koko roska.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala.
Luoja sentään.
Miehet ahdistelee ja silti ahdistelun uhreja syyllistetään. Kyllä siinä kieltämättä on aika vaikea rentoutua.
Totta kai kaikilla on oikeus saada olla ahdistelun uhreja. Menee jo vähän liian pitkälle. Tuijottajia miesxsinua ilmaisesti koko matkan vai oliko tilanne sellainen, että olisi voinut tuijottaa! Tulkitsitko hänen olemuksensa ahdisteluksi? Jahka saamme tänne oikean komennon, miehilleja naisille omat ratikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Setämään
Kunnes naisten mitta täyttyy, he tulevat asian kanssa julki, setä saa rangaistuksen ja setäasiasedät itkevät, kuinka kohtuuttomia naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kaikilla on oikeus saada olla ahdistelun uhreja. Menee jo vähän liian pitkälle. Tuijottajia miesxsinua ilmaisesti koko matkan vai oliko tilanne sellainen, että olisi voinut tuijottaa! Tulkitsitko hänen olemuksensa ahdisteluksi? Jahka saamme tänne oikean komennon, miehilleja naisille omat ratikat.
No nyt kun sanoit niin se äijä oli toisessa vaunussa selin minuun. Menin siinä sitten hänen haaruksiinsa ahdistumaan heti tilanteen salliessa. Oikeasti se olin minä joka heitti perään itsetyytyväisen saalistajan hymyn.
Halooooo.
Katsekin on jo väkisinmakaamista, eikä aloittaja voinut muuta kuin istua samalla paikalla koko matkan?
Ja mammat uskoo metoo-sadut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala.
Luoja sentään.
Miehet ahdistelee ja silti ahdistelun uhreja syyllistetään. Kyllä siinä kieltämättä on aika vaikea rentoutua.
Kun ne ahdistelevat miehet ei kuitenkaan mihinkään ole häviämässä vaikka kuinka heidän todetaan olevan urpoja ja ääliöitä, voisi olla varmuuden vuoksi ihan hyvä opetella pitämään puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Katsekin on jo väkisinmakaamista, eikä aloittaja voinut muuta kuin istua samalla paikalla koko matkan?
Sieltä peräkammarista tatti kädessä on turha mitään huudella, kun ei mistään mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala.
Luoja sentään.
Kun ne ahdistelevat miehet ei kuitenkaan mihinkään ole häviämässä vaikka kuinka heidän todetaan olevan urpoja ja ääliöitä, voisi olla varmuuden vuoksi ihan hyvä opetella pitämään puolensa.
Olisinkin pitänyt ja olen monesti pitänyt, mutta olin jo valmiiksi tilanteessa hyvin ahdistunut ja nielin itkua. Ei ollut energiaa enää uuteen yhteenottoon.
Pitäisikö minun mielestäsi pyytää anteeksi huonoa toimintaani? Ohis Ap
Tuli mieleen oma kokemus. Kalja kuppilatyypin tuli bussissa viereen istumaan ja en ollut varma ahdistelee jo hän vai on muuten liian lähellä ja liikkuu kosketellen ärsyttävästi. Siksi en sanonut mitään vaan nousin pois, niin kuin minulla olisi joku muu syy siihen. No mies suuttui ja alkoi haukkumaan minua. Eli siitä tiedän, ettei hiplaus ollut vahinko. Tilanne oli vähän absurdi. Jäin pois bussista liian aikaisin, sen miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Setämään
Kunnes naisten mitta täyttyy, he tulevat asian kanssa julki, setä saa rangaistuksen ja setäasiasedät itkevät, kuinka kohtuuttomia naiset ovat.
Nalkuttavat feministit eivät anna enää edes haarojaan itseensä hinkuttaa. Kaikki on pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Katse ei ole väkisinmakaamista. Normaalit ihmiset katselevat toisia, eikä kukaan ahdistu. Sitten on ahdistelijoita, joiden tuijotus on tarkoitettu ahdistamaan. Jos tuota ei ole kohdannut, niin ilmeisesti ei voi ymmärtää niiden eroa. Ihmisillä on lupa katsoa toisia. Ahdistella ei. Kannattaa.mennä tapakoulutukseen, jos ei tajua eroa.
Mies oli ilmiselvästi ihastunut ap:hen. Itsekin huomaan joskus tuijottavani naista lähes huumaantuneena.
Mulla ei ole tällaisia liikennevälinekokemuksia. Kaikki tilanteet, joissa olen tullut ahdistelluksi, ovat olleet jossain sutiolla kadulla silloin, kun ulkopuolisia ei ole ollut paikalla.