Ahdistelutilanteita (julkisissa tilanteissa) joita muut ei huomaa
Lähdin tänään töistä todella ahdistuneena, joten olin hieman herkässä tilassa.
Tänään ratikassa istuin setämiehen avoimen toljotuksen alla melkein päättäriltä toiselle. Mies seisoi ahtaassa kohdassa kuskin kohdalla tuijottamassa minua, vaikka muualla olisi ollut tilaa. Nousin seisomaan poistuakseni ratikasta, ja mies asettui niin, että minun oli pakko seisoa kosketuksessa häneen. Tuupin edellä olevaa laukullani koska yritin nojata mahdollisimman kauas miehestä. Tunnen miehen katseen itsessäni koko ajan. Kun lopulta pääsin ulos ratikasta, käännyin antamaan miehelle ruman katseen. Mies katsoi suoraan minuun hymyillen ilmaisesti.
Jos en olisi ollut työpäivästä johtuen jo valmiiksi heikoilla, olisin kohdannut tilanteen vahvempana. Nyt minulla on entistä ahdistuneempi ja likainen olo.
Tätäkään tilannetta ei kukaan ulkopuolinen varmasti tajunnut ja tästä johtuu miesten vähättely naisten ahdistelua kohtaan.
Teillä muilla on varmaankin vastaavia kokemuksia.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu olisi ollut että olisit vaan lopettanut sen miehen tuijottamisen tuijottamisen. Jos et tuijota sitä niin et sä edes tiedä tuijottaako se sua.
Tämähän se olis ja näin normaalit ihmiset toimii. Mitä minua kiinnostaa tuijottaako joku vai, en kiinnitä mitään huomiota ja asia hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa on minusta tuijottelu julkisella paikalla, antaa juntin vaikutelman. Kyllä se on tieto, että kyseinen tyyppi kaipaa kontaktia ja lapsuuden nalle on jo porattu puhki. Miksi häiritä muita ihmisiä ja kiusaannuttaa heitä omilla ongelmillaan. Minulle herää epämääräinen säälin ja inhon tunne ja se osittain saattaa pilata päivääni. Kunnes pääsen tyypistä kauemmaksi, huh. Mielikuva on se Taru sormusten herrasta se Klonkku.
Tämä saattaa tulla sinulle järkytyksenä, mutta en tuijota sinua saadaksesi sinun kunnioituksesi tai hyväksyntäsi.
En toki odota kumpaakaan vaan mietin miksi poljet oman ihmisarvosi lokaan. Ehkä luonnevika ja sille ei voi mitään.
En menisi niin pitkälle, että epäilisin sinua luonnevikaiseksi ihan vain sen takia että mietit sinuun liittymiä asioita. Monet tekevät niin. Yliuteliailla se on tavallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenian puhkeamisikä naisilla 20-32 vuotta, ensioireena voi olla mm. ahdistuneisuus, pelokkuus, unihäiriöt, vääristymät ympäristöstä jne jne.
Sitäkö se oli silloin kaksikymppisenä? Alkoi kyllä jo 14 vuotiaana ja väheni 30v tienoilla. Loppui 40v jälkeen melkein kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenian puhkeamisikä naisilla 20-32 vuotta, ensioireena voi olla mm. ahdistuneisuus, pelokkuus, unihäiriöt, vääristymät ympäristöstä jne jne.
Sitäkö se oli silloin kaksikymppisenä? Alkoi kyllä jo 14 vuotiaana ja väheni 30v tienoilla. Loppui 40v jälkeen melkein kokonaan.
Korreloi lihomisen ja hiusten lyhenemisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu olisi ollut että olisit vaan lopettanut sen miehen tuijottamisen tuijottamisen. Jos et tuijota sitä niin et sä edes tiedä tuijottaako se sua.
Eli periaatteessa ap myös ahdisteli!
Kas, palstan naistenahdistelija ja tuijottelija löysi ketjun... *eyeroll* suloista vänkkäämistä.
Hyi. Mulla tuli joskus tyhjässä ratikassa joku äijä kysymään saako se istua mun viereen. Sanoi, että ei saa ja laitoin laukun siihen vieruspaikalle. Jäi siihen käytävän toiselle puolelle tuijottamaan, oli jotenkin tosi pelottavaa kun ei ollut ketään muita.
Mietin että seuraako se mua, jos jään pois? Kähmiikö, jos on mahis? Siirryin mahdollisimman nopeasti pois penkiltäni ettei voi kähmiä, kävelin sinne kuskin viereisille penkeille istumaan. Huusi jotain mun perään. Ketään muita ei vieläkään tullut ratikkaan. Odotin että tulee pysäkki, missä on muita ihmisiä ja jäin pois.
Ällöttävää.
Joskus olen suuttunut tälläisille lähentelijöille ja alkanut jotain uhkailemaan. Joopa joo, minä pikkuinen nainen en kyllä oikeassa elämässä mahtaisi mitään. Ainakin ne yllättyy ja yleensä pääsee pois tilanteesta sen turvin.
Tämä jos mikä nostattaa verenpaineen. Inhoan tollasia toljottelijoita. Joo, eihän se katsominen ole seksuaalista häirintää tai rangaistavaa, mutta se on epäkohteliasta ja AHDISTAVAA, ja sitä ei tunnu moni tajuavan. Varsinkin näin nuorena tyttönä kun kesällä oli kuuma ja halusin laittaa kivan topin ja sortsit ja mennä ulos paistattelemaan päivää niin sitten olikin lauma kivojen setien (kymmieniä vuosia minua vanhempien) silmäpareja takapuolessa. Hyivi**u. Jotkut jopa näytti peukkua tai ilmeili limaisesti. Niin inhottavaa ja ahdistavaa, mutta mitään ei voi asialle tehdä, koska kukaan ei suostu ymmärtämään kuinka inhottavalta se tuntuu.
Miehet vois välillä asettua naisen asemaan ja kaivaa sitä empatiakykyään esiin ennen kuin alkaa tuijottelemaan avoimesti tuntemattoman ihmisen haaroväliä. Miksi teette niin.?
Sinä olet vain kärttyinen turhake, sinun mielipiteesi on vain paarman puolikkaan persereikä.