Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomaksi jääminen ympäristösyistä

Vierailija
16.11.2018 |

Tunnetko ketään vapaaehtoisesti lapsetonta, jonka suurin motivaatio lapsettomuuteen tulee vaikka ilmastoahdistuksesta? Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyynsä kullakin.

Vierailija
2/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellinen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyynsä kullakin.

Mistä päättelet että mikään syy on tekosyy? Siksikö, koska se sotii sun omaa ajatusmaailmaa vastaan?

Vierailija
4/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellinen syy.

Yksi niiden monien muidenkin todellisten syiden joukossa. Toisia meistä kiinnostaa, että millainen planeetta jälkipolville jää. Yllättävää kyllä, niitä jotka itse ovat niitä jälkipolvia tehneet, ei tunnu omat lapset tai lasten lapset kiinnostavan.

Vierailija
5/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Toki on vielä muutama vuosi aikaa asiaa pohtia, mutta en usko asioiden muuttuvan.

Vierailija
6/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton koska ihmiset ovat ihan perkeleen vaikeita ja rasittavia. Etenkin lapset.

Vierailija
7/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmastoahdistus joku ahdistuneisuushäiriön ilmenemismuoto? Tosiaan hyvä saada oma pää kuntoon ennen lastenhankkimista.

Vierailija
8/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton koska ihmiset ovat ihan perkeleen vaikeita ja rasittavia. Etenkin lapset.

No tässä on jo hyvä ja rehellinen syy.

Vierailija
9/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnosta tykkään! Teidän rasittavat lapset tuhoaa mun lempiasiaa.

- sama

Vierailija
10/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee lapsia koska ihmiset on ilkeitä. En halua että lasta kiusataan herkkyteensä ja kiltteyden takia ja sitten syrjäytyy, tämä on mulla pääsyy.

Vierailija
11/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja josta tietysti johtuu sekin, että maapallo on paskana, koska ihmiset on niin typeriä. Miksi se ei muka ole hyvä syy. Että ei halua paskoa paikkoja enempää tekemällä tänne typeriä ihmisiä lisää.

Vierailija
12/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikutelma että näin sanoo ihminen joka ei ole koskaan vakavissaan halunnutkaan lapsia mutta haluaa vetää tästäkin keinon kiillottaa omaa hataralla pohjalla olevaa egoaan.

Vierailija
13/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja josta tietysti johtuu sekin, että maapallo on paskana, koska ihmiset on niin typeriä. Miksi se ei muka ole hyvä syy. Että ei halua paskoa paikkoja enempää tekemällä tänne typeriä ihmisiä lisää.

Tämä! Ei pelkästään ilmastoahdistus, vaan ymmärrys siitä, että ihminen on tän kaiken paskan takana.

- Viestin nro 5 kirjoittaja

Vierailija
14/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen.

Vierailija
15/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että väestönkasvun hillitseminen on ainoa keino säilyttää planeettamme elinkelpoisena.

Jos itse tekisin lapsia, olisi aika tekopyhää puhua väestönkasvun vähentämisen puolesta.

”Practice what you preach.”

Vierailija
16/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ajatellut pyöräyttää yhtään mukulaa jo muutenkin tuhoutuvaan planeettaan. Syitä on monia ja ympäristösyyt yksi muiden lisäksi. Minusta se on hirveän paljon itsekkäämpää tehdä lapsi, eihän se lapsi itse päätä syntyykö tänne?? En itse ainakaan olisi halunnut, olisi voinut tehdä abortin vaan. Ja sitten tämä sama viha ja katkeruus tarttuisi siihen lapseenkin.

Vierailija
17/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tämä olla yksi syy mutta en usko että oikeasti se todellinen syy. Suurin syy on kyllä varmasti se että lasten kasvatus on todella rankkaa, se vaatii sen että siihen sitoutuu pitkäksi aikaa ja luopuu suuresta osasta omaa aikaa ja on myös kallista. Suuri osa ihmisistä joutuu siis luopumaan myös omista mukavuuksista jos on vain keskituloinen tai alle.

Vierailija
18/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syynä olisi vain ilmastoahdistus, mutta muuten haluaisi lapsen, niin varmaan hommaisi adoptiolapsen. Jos ei halua sitä thdä, niin sitten syy on se ettei vain halua lasta.

Vierailija
19/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syynä olisi vain ilmastoahdistus, mutta muuten haluaisi lapsen, niin varmaan hommaisi adoptiolapsen. Jos ei halua sitä thdä, niin sitten syy on se ettei vain halua lasta.

En mä ainakaan halua kasvattaa kenenkään toisen lasta.

/14

Vierailija
20/88 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tämä olla yksi syy mutta en usko että oikeasti se todellinen syy. Suurin syy on kyllä varmasti se että lasten kasvatus on todella rankkaa, se vaatii sen että siihen sitoutuu pitkäksi aikaa ja luopuu suuresta osasta omaa aikaa ja on myös kallista. Suuri osa ihmisistä joutuu siis luopumaan myös omista mukavuuksista jos on vain keskituloinen tai alle.

Siis todellakin jos lapsen hankita olisi nyt trendikästä ja lisäksi helppoa ja mukavaa ja siitä maksettaisiin reilusti enemmän niin ihan varmasti näitä ilmastoahdistuneita ei olisi. Kyllähän monet nytkin lentää etelään nauttimaan ja löhöämään juoden lapsityövoimalla valmistettua kahvia vaikka ovat niin huolissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi