Perustakaa joku jo viimein se aito luonto / ympäristöpuolue!
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Luulin että vihreät on ympäristöpuolue jolle tärkeitä asioita on luonnonsuojelu mutta mitä nyt uutisia ja somea olen seurannut niin sitä se ei missään nimessä ole.
Miten kukaan luonnonsuojelia voi esim tehdä lomareissuja lentokoneella?
Lentokone saastuttaa todella paljon ympäristöä, he ketkä reissaa lentokoneella niin heillä on suurin hiilijalanjälki.
Vihreät jos haluaa olla uskottava puolue niin ihan aluksi heidän olisi itse näytettävä mallia muille miten luontoa suojellaan, nykyisin he saarnaavat muille miten tulee elää ettei luonto tuhoudu mutta samaan aikaan he reissaavat lentokoneilla ympäri maailmaa. EI NÄIN!
Osa vihreistä lentää, osa ei (itse kuulun jälkimmäisiin). En ole silti koskaan kuullut että vihreät olisivat ketään kieltäneet lentämästä, vaikka sen haittoja toki halutaan vähentää. Hiilijalanjälkeen vaikuttaa moni asia esim. asumismuoto ja ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Maksakaa luonnonperintösäätiölle lahjoituksia. Itse olen metsän kummi ja joka ikinen menee 20€ sinne. Sillä ostetaan suomalaista ikimetsää,joka suojellaan eikä myydä metsätaloudelle.
Konkreettinen tuki.
Voi toki lahjoittaa kertalahjoituksia tai pienempiä summiakin.
Tämä on hyvä neuvo, kannatan. Olen sitä miettinytkin kumpi olisi oikeasti parempi vaikuttamistapa yksilötasolla, puolueen vai säätiön kautta. Tietäen miten monille ihmisille käy siellä audin takapenkillä istuessa.. arvot lentää ikkunasta. Jos niitä koskaan olikaan. Mutta niihin poliittisiin päätöksiinkin pitäisi jonkin verran pystyä äänestäjien vaikuttamaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että vihreät on ympäristöpuolue jolle tärkeitä asioita on luonnonsuojelu mutta mitä nyt uutisia ja somea olen seurannut niin sitä se ei missään nimessä ole.
Lentokone saastuttaa todella paljon ympäristöä, he ketkä reissaa lentokoneella niin heillä on suurin hiilijalanjälki.
Vihreät jos haluaa olla uskottava puolue niin ihan aluksi heidän olisi itse näytettävä mallia muille miten luontoa suojellaan, nykyisin he saarnaavat muille miten tulee elää ettei luonto tuhoudu mutta samaan aikaan he reissaavat lentokoneilla ympäri maailmaa. EI NÄIN!
Osa vihreistä lentää, osa ei (itse kuulun jälkimmäisiin). En ole silti koskaan kuullut että vihreät olisivat ketään kieltäneet lentämästä, vaikka sen haittoja toki halutaan vähentää. Hiilijalanjälkeen vaikuttaa moni asia esim. asumismuoto ja ruokavalio.
Joo ei kaikki vihreät lennä mikä on hieno asia.
Mutta asumismuoto ja ruokavalio on aika pieniä asioita silloin jos käyttää lentokonetta edes kerran vuodessa.
Se lentokone oikeasti aiheuttaa ihan älyttömän määrän ilman saasteita.
Vierailija kirjoitti:
Jep, todellinen ympäristöpuolue. Suhaillaan takseilla lyhyitä matkoja, lennellään jatkuvasti ympäri maailmaa ja ennen kaikkea ajetaan suorastaan raivokkasti ihmisten siirtämistä matalan hiilijalanjäljen maista tänne kylmään Pohjolaan. Puhdas luonto ja eläinten oikeudet ovat itselleni eräitä ehdottomasti tärkeimpiä arvoja, mutta en ikinä äänestäisi Vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Maksakaa luonnonperintösäätiölle lahjoituksia. Itse olen metsän kummi ja joka ikinen menee 20€ sinne. Sillä ostetaan suomalaista ikimetsää,joka suojellaan eikä myydä metsätaloudelle.
Konkreettinen tuki.
Voi toki lahjoittaa kertalahjoituksia tai pienempiä summiakin.
Kiitos vinkistä. Ei ollut minulle tuttu kohde entuudestaan, ja ehdottomasti alan lahjoittamaan tuonne silloin tällöin.
Miten letaminen aiheuttaa älyttömän maaran saasteita.<br />
Jos oikein haluaa laskeskella niin ekohippeily aiheuttaa älyttömän maaran saasteita.
</p>
<p>Tuotannon siirtaminen halpoihin maihin vaurastuttaa noita ja siten niiden saastuttaminen lisaantyy.<br />
Kaikki oljy kaytetaan.<br />
Kaytetaanko se Afrikassa vai Euroopassa on merkittava asia saastumisen kannalta.<br />
Ekohippeily siis saastuttaa[/quote kirjoitti:Lentomatkailu tuottaa suhteessa moninkertaiset päästöt verrattuna esimerkiksi sähköjunalla matkustamiseen. Sen lisäksi lentopolttoaine on vapautettu polttoaineverosta, tiukoista päästörajoista jne. Eli lentäminen on tehty todella halvaksi ja helpoksi tavaksi saastuttaa maapalloa.
Tuotannon siirtely halpamaihin ei myöskään ole mikään ekoteko kenenkään todellisen ympäristöihmisen mielestä. Tavaroiden rahtaaminen pitkin maailmaa on myös erittäin saastuttavaa. Puhumattakaan minkälaisissa olosuhteissa niitä tuotteita silloin tehdään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Entäpä mitä mieltä ihmiset täällä ovat tuotanto / harraste-eläinten oikeuksista:
Turkistarhaus? Kaikenlaisten eläinrotujen jalostus sairaanpaan suuntaan, esim. koirien jalostuksesta johtuvat jatkuvat hengitysvaikeudet? koe-eläinten käyttö?
ap
Tänään aiheesta tv:ssä:
Docstop: Sairaan kaunis koira
Kuinka välinpitämätön voi ihminen olla. Koirien sairaaksi jalostaminen kuriin!
ap
Vaikuttaa lupaavalta:
Uusi ympäristöpuolue eroaa vihreistä siinä, että sitä kiinnostaa ympäristöasiat.
Myös kanta maa ha nm uuttoon eroaa vihreistä.
Käykää kannattamassa:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa lupaavalta:
Uusi ympäristöpuolue eroaa vihreistä siinä, että sitä kiinnostaa ympäristöasiat.
Myös kanta maa ha nm uuttoon eroaa vihreistä.Käykää kannattamassa:
No mutta sehän paapoo yrittäjiä ja unohtaa ympäristöasiat kun yrittäjien asioiden ajaminen on paljon tärkeämpää. Puolueohjelmassa yrittäjät, yritysten, yrittäjien, yrittäjä, yrittäjä, yritys, yritys...
Eli eipä tätäkään kiinnosta luonto ja ympäristö, vaan yrittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa lupaavalta:
Liian myöhäistä, ainakin Helsinki on jo tuhottu.
Paljon on tuhottu. Muutosta tarvitaan. Suomalaisille luonto on tärkeää. Ja rauha. Ja omaa tilaa riittävästi. Grynderivetoinen tiivis rakentaminen on saatava loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa lupaavalta:
No mutta sehän paapoo yrittäjiä ja unohtaa ympäristöasiat kun yrittäjien asioiden ajaminen on paljon tärkeämpää. Puolueohjelmassa yrittäjät, yritysten, yrittäjien, yrittäjä, yrittäjä, yritys, yritys...
Mitäs vikaa yrittämisessä on? Ei kaikki voi olla yhteiskunnan palkkalistoilla. Yritykset työllistävät Suomessakin satoja tuhansia ihmisiä. Pienyrittäjät itsensä ja perheensä. Ja kovalla työllä ympäripyöreitä päiviä tehden.
Luonto hoitaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa lupaavalta:
Liian myöhäistä, ainakin Helsinki on jo tuhottu.
Paljon on tuhottu. Muutosta tarvitaan. Suomalaisille luonto on tärkeää. Ja rauha. Ja omaa tilaa riittävästi. Grynderivetoinen tiivis rakentaminen on saatava loppumaan.
Kerrankin asiaa arkkitehdiltä.
Vierailija kirjoitti:
No et oo kyllä lukenut ko. puolueohjelmaa. Luin juuri. Noillahan on kaikessa luonnon ja asukkaiden oikeudet etusijalla. Joo yritykset mainitaan moneen kertaan, mutta et tainnut katsoa, missä yhteyksissä:
- Kotimaiset yritykset ulkomaisten sijaan, ympäristöä pilaavien teollisuusyritysten omavalvonnan poistaminen, ympäristöystävälliset yritykset ympäristöä pilaavien tilalle, yritysvastuun korostaminen, yritystoiminta uusiutuvan energian parissa, turkistarhayrittäjille uudet suunnitelmat, kun tarhaus puolueen tavoitteiden mukaisesti lopetetaan, pien- ja yksinyrittäjien kuten taiteilijoiden yrittämismahdollisuudet.
Noihan on loistavia tavoitteita kaikki. Ja kai tiesit, että yritykset on ne, mitkä mahdollistaa yhteiskunnan pyörimisen? Ei valtio ja kunnat pärjää ilman niitä. Jos kaikki olis kunnalla tai valtiolla töissä, sama raha vain pyörisi kunnallisissa palveluissa ja erilaisissa tulonsiirroissa (joihin raha ei edes riittäisi). Se olis kommunismia, ja sehän on nähty, että ei toimi. Rahaa pitää tulla siihen masiinaan ulkopuolelta, eli yritysten maksamista yhteisöveroista ja yritysten työntekijöiden palkkaveroista.
Onpa pettymys, ettei Ympäristöpuolue ole onnistunut tekemään enemmän näkyvyyttä asialleen - taatusti nimittäin löytyisi 5000 ihmistä, jotka ovat nykyvihreisiin pettyneitä, mutta tuntuu tosi epätodennäköiseltä, että enää viidessä päivässä tuo lukema tulisi täyteen. Tietysti on hankala saada näkyvyyttä, mikäli riveissä ei ole yhtään PR-ammattilaista.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun minäkin kuulen Ympäristöpuolueesta, vaikka minä olen täälläkin palstalla sellaista kauan ääneen kaipaillut kuten ap. Olen käyttänet sille jopa nimeä Ympäristöpuolue!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Koko sakki vassareita.
Miksi luulet, että ikinä tulisi olemaan oikeistopuolue, jossa oltaisiin luonnon puolella? Oletko vähän (tai enemmän) höpsö? Jos sinulle on tärkeää äänestää oikeistoa, niin tulet aina äänestämään luontoa vastaan. Näin se vain menee, ja olet puolesi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta itse, tee itse äläkä oleta ja odota että joku muu tekisi. Vtuttaa tämä ihmisten saamattomuus ja laiskuus.
Saahan tätä asiaa pohtia. Kuten ketjusta näkyy, viherpuolueelle olisi kysyntää.
Todennäköisesti jokaisella tässäkin ketjussa kommentoineella on eri näkemys, millainen sen pitäisi olla. Ts. kysyntää ei ole kuin tuhannelle eri puolueelle, joita kutakin kannattaa vain pari ihmistä.
Vastauksia odottaen...