Perustakaa joku jo viimein se aito luonto / ympäristöpuolue!
Kommentit (131)
Oikea ympäristöpuolue varmaankin suhtautuisi massamaahanmuuttoon ainakin jossain määrin (tai erittäin) kriittisesti? Vai kuinka? Samoin turismiin, lentomatkailuun jne.
Ajattelen tätä asiaa siis ensisijaisesti ympäristön kannalta.
Yhden asian puolueet on huonoja. Hallituksen johtaessa maata on tarpeellista ottaa kantaa myös muihin asioihin. Ei kaikessa voi ajatella pelkästään vihreitä arvoja. On paljon sellaisia asioita päätettävänä joilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä luonnonsuojelun kanssa. Miten järjestetään koulutus tai vanhustenhoito? Ei se riitä, että miettii vain näiden ympäristövaikutuksia. Entä maanpuolustus? Voiko sitä miettiä pelkästään luonnonsuojelun kannalta? Tai paloasemien rahoitus? Onko ympäristöteko kieltää saastuttavat paloautot?
"Miksi et itse perusta"
No eiköhän tämän aloituksen idea ollut, että ap äänestäisi sellaista puoluetta, jos sellainen olisi. Ei kaikista meistä ole poliitikoiksi.
Minäkin äänestäisin.
-ei ap
Aidolle ympäristöpuolueelle olisi tilausta, samoin kuin olisi tilausta aidolle kansallismieliselle puolueelle.
Vierailija kirjoitti:
Voisko vielä joku kehottaa ap:tä perustamaan puolueen itse?
Heh, moitit ap:ta siitä ettei hän hoida hommaa itse, mutta itsekin kaipaat että se kuuluisa Joku hoitais homman.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ympäristöpuolue varmaankin suhtautuisi massamaahanmuuttoon ainakin jossain määrin (tai erittäin) kriittisesti? Vai kuinka? Samoin turismiin, lentomatkailuun jne.
Ajattelen tätä asiaa siis ensisijaisesti ympäristön kannalta.
Samaa mieltä näistä kaikista. Ja myös, kuinka suuri vaikutus sillä olisikaan juuri ympäristön kannalta jos kaikenlaisten turhakkeiden rahtaaminen suurilla rahtilaivoilla ympäri maailmaa lopetettaisiin.
ap
Vihreät on hyvä.
Se vain kaipaa perusteellista linjojen tarkistusta.
Ylimääräinen setoilu ja mammuttihommat veks.
Sieltä saataisiin asiattomuudet ja epämääräinen hörhötys pois.
Tilalle tulisi uusia jäseniä ja roppakaupalla äänestäjiä.
Mammuilusta ei ole muuta kuin harmia.
Olisi kiva, jos sen saisi sanoa ääneen.
Olisi myös kiva, jos Vihreät olisivat normaalin sukupuoleltaan selvän heteron syntyperäisen suomalaisen asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko vielä joku kehottaa ap:tä perustamaan puolueen itse?
Heh, moitit ap:ta siitä ettei hän hoida hommaa itse, mutta itsekin kaipaat että se kuuluisa Joku hoitais homman.
Sarkasmi on vaikea laji.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä oikeassa ympäristöpuolueessa olisi Vihreitä paremmin? Olisiko muuta kuin jotakin rajatkiinnivouhotusta?
Minusta olisi mukavaa, jos olisi ympäristöpuolue, joka oikeasti ajaisi ympäristön asiaa. Esim. pyrkisi verotuksella ohjaamaan kansalaisia kohti ympäristöystävällisiä energiamuotoja, elintarvikkeita ja muita elämänvalintoja. Ei mene jakeluun miksi maidon ja lihantuotantoa tuetaan niin avokätisesti, vaikka kaikki tietävät niiden hiilijalanjäljen. Samoin sähköautoilu ei tunnu yleistyvän niin millään. Lentomatkailuakaan ei kukaan uskalla mitenkään rajoittaa, koska seliseliseliseliseli.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät on hyvä.
Olisi myös kiva, jos Vihreät olisivat normaalin sukupuoleltaan selvän heteron syntyperäisen suomalaisen asialla.
Seksuaalinen suuntautuminen ym. olisi aidolle ympäristöpuolueelle melko yhdentekevä juttu. Ympäristöasia menisi kaiken muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi et itse perusta"
No eiköhän tämän aloituksen idea ollut, että ap äänestäisi sellaista puoluetta, jos sellainen olisi. Ei kaikista meistä ole poliitikoiksi.
Minäkin äänestäisin.
-ei ap
Kiitos tästä. Eli nimenomaan äänestäisin sellaista. Olen jo aiemmin todennut että en koe olevani poliitikko ainesta.
ap
Tarvittaisiin puolue, joka ei tue ihmisten holtitonta lisimistä tukemalla kymmenen lapsen kulttuurista tulevien integroimista kulutusyhteiskuntaan, vaan kulutusyhteiskunnan leviämisen rajoittamista. Ei digitalisaatiota ja yliurbaaniutta joka paikkaan, sillä se vasta kuluttaakin, kun kaikessa pitä olla mikropiirejä ja akkuja. Joku raja ihmisten kulutushysterialle vaikka lainsäädännön keinoin, siitä ei kansantalouskaan kärsi liikaa jos kiinanyssyköiden tilauksen lopettamiseen kannustetaan taloudellisin sanktioin.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät on hyvä.
Vihreät on läpi mätä kun kaikki pyrkyrit ovat pesiytyneet puolueeseen luontoarvojen ollessa pinnalla. Luontopuolue ei voi olla yleispuolue. Kun Vihreistä tuli yleispuolue vuonna 2006, täyttyi se vallanhimoisilla pyrkyreillä joita ei luonto kiinnosta.
Kaikki, ei vihreät ole enää ympäristöpuolue, nehän kannattaa vain mammutusta, setajuttuja yms pashaa.