Vuokranantaja perui sopimuksen
Olin jo allekirjoittanut sopimuksen, ja seuraavana päivänä vaimoni piti tulla myös allekirjoittaamaan. Takuuvuokraa ei ollut vielä maksettu. Voinko vaatia jotain korvausta?
Kommentit (18)
Et, koska sopimus ei ollut voimassa, kun molemmat eivät olleet vielä allekirjoittaneet.
Ymmärrän ettei vaimoni voi vaatia mitään, mutta entäs minä? Olisin kuitenkin velvollinen maksamaan vuokran yksinkin.
Piti muijaa niin epätasasena tyyppinä että peruukin tarjouksen.
Oli varmaan googlettanut teidät...
Mistä tarkalleen ajattelit korvausta periä? Kunnianmlloukkaus!?1
Minkä ilmoitti syyksi perumiseen? Sitähän sinä et - tietenkään - kertonut.
Koska sopimusta ei ollut kaikkien osalta allekirjoitettu, eikä takuuvuokraa maksettu, et voi vaatia mitään.
Hyvä kysymys, en osaa vastata. Voihan tuossa oikeesti joutuakin tappiolle, jos vaikka irtisanononut edellisen asunnon ja suullisen lupauksen mukaan muuttamassa seuraavaan? Ikävä tilanne.
Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Kyse on hankaluudesta todistaa se. Turha lähteä tappelemaan jossain käräjillä, kun lopputulema erittäin epävarma.
Eli anna olla ja etsikää toinen. asunto.
Ei tuo ole hankalaa, jos toinen osapuoli jo allekirjoittanut? On vähän enemmänkin kuin pelkkä suullinen sopimus?
Vierailija kirjoitti:
https://www.vuokraturva.fi/tietopankit/huoneenvuokralaki/vuokrasopimuks…
Mitä tämä liittyy asiaan, tampio?
Ap, mitä vuokranantaja sanoi syyksi?
Ehkä on saanut selville jotain eikä halunnut teidän kanssa ottaa riskiä.
Mitä hän sanoi syyksi, kun perui?
Minä allekirjoitan sopimuksen vasta, kun olen tarkastanut luottotiedot ja jutellut edellisen vuokranantajan kanssa. Ja aina pitää paikalla olla kaikkien, jota sopimus koskee.
Sopimus tehtiin kiinteistönvälittäjän kanssa. Syytä purkuun ei minulle kerrottu. Ehkä olisi parta pitänyt ajaa pois.
T: ap
Voithan sinä vaatia vaikka kuun taivaalta. Eri asia sitten saatko.