Lastesi joululahjat?
Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.
Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän
Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.
Kommentit (346)
Meillä on vain yksi lapsi, 4-vuotias poika ja vaikka rahaa olisi ostaa melkein mitä vain, on hänellä jo niin paljon kaikkea että eipä taida tulla hirveästi ostettua. Joitakin pieniä soittimia ajattelin ja joku hyvä lastenlaulu cd. Kirjoja hänellä on paljon, mutta ehkä jonkun uuden voisi hankkia, samoin jonkun lautapelin, jota voisimme yhdessä pelata. Saa paljon lahjoja sukulaisilta, enkä halua hukuttaa häntä roinaan.
9 vee saa ihan mitä haluaa. Se ei ole paljon kylläkään, ei juuri ole kuvastoa hänelle näytetty.
Vierailija kirjoitti:
3,5v saa minulta polkupyörän ja palapelin (rakastaa niitä). Isältään pitkään toivotun yksisarvis-onesien.. ja mun miesystävältä sellasen piirustustaulun missä on helmitauluja ja mitälie.
Ehkä kuulostaa vähältä, mutta meille joulussa on tärkeintä Jeesuksen elämän muistelu ja yhdessäolo.
Miksi alapeukut? Pitäisikö olla enemmän vai vähemmän? Eikä usko ole cool?
Kolmevuotias saa muistipelin ja kohta vuoden ikäiselle sisarelleen ostan varmaan jonkun kirjan.
Varaa olisi kyllä ostaa enemmänkin, mutta sukulaisilta tulee niin hirveästi lahjoja, että meiltä vanhemmilta riittää nuo pikkupaketit.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa miksi lasten mielet pitää myrkyttää uskonnollisella propagandalla joka välissä? Talvipäivänseisausta ei voi viettää ilman välttämätöntä jeesusten tunkemista mihin se ei kuulu?
Meille ei osta muut lahjoja. Olen ostanut lapsille noin 10 pakettia per lapsi. On elämystä, kirjaa, lelua. Vaatteita ei ollut nyt tarvetta ostaa, tyttö toivoi tiettyä pussilakasettiä.
Lapset saa tänäkin vuonna jokseenkin kaiken mitä osasivat toivoa, jotakin jätin hankkimatta kun tiedän ettei se oikeasti kiinnosta, jotain extraa ostin kun tiesin että tykkäävät.
Eikä nyt tarvitse käydä arvostelemaan. Lahjoihin riitti rahat vallan hyvin eikä mennyt edes 3 numeroista summaa. Olen ostanut tarjouksesta ja säästin s-bonukset ( n. 500e) lahjoihin kuten joka vuosi. Lahjat ostin jo loka-marraskuussa kun valikoima oli parhaimmillaan. Ostan lahjat aina ennen joulukuuta koska silloin alkaa joulun odotus. Laitellaan kotia, leivotaan, kylätellään. Lapset saa aikaa ja läheisyyttä aina, myös jouluna.
Meillä on aina ollut kivat joulut. Lapset ei saa oikein muina aikoina leluna, jos eivät itse säästä ja osta tai jostain muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa miksi lasten mielet pitää myrkyttää uskonnollisella propagandalla joka välissä? Talvipäivänseisausta ei voi viettää ilman välttämätöntä jeesusten tunkemista mihin se ei kuulu?
Eihän joulupäivä ole talvipäivänseisaus? Miksi joissain perheissä saadaan olla kasvissyöjiä ihan rauhassa, mutta minä en OMALLE lapselleni saisi opettaa Raamatun tarinaa?
Osta sinä vain paljon ja vieläkin enemmän krääsää. Me annamme yhden lahjan per aikuinen ja lahjoitamme myös köyhille.
Tyttö 16v
Kaijuttimen
Heppaleiri (kesälle)
Vaatteita
Karkkia
Tyttö 14v
Vaatteita
Heppaleirin (kesälle)
Karkkia
Peliohjaimen
Poika 8v
Pelituolin
Vaatteita
Pelihiiren
Karkkia
Nerf pyssyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän joulupäivä ole talvipäivänseisaus? Miksi joissain perheissä saadaan olla kasvissyöjiä ihan rauhassa, mutta minä en OMALLE lapselleni saisi opettaa Raamatun tarinaa?
Osta sinä vain paljon ja vieläkin enemmän krääsää. Me annamme yhden lahjan per aikuinen ja lahjoitamme myös köyhille.
Koska kasvisyönti on ihan konkreettista ja hyväksi maapallolle, jeesustelu on taas aiheuttanut julmatun määrän sotia ja kansojen alistamista ja omien jumalien hylkäämistä just siihen jeesukseen uskomiseen vaikka koko raamattu on vain pelkkää höpöhöpöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sinä vain paljon ja vieläkin enemmän krääsää. Me annamme yhden lahjan per aikuinen ja lahjoitamme myös köyhille.Koska kasvisyönti on ihan konkreettista ja hyväksi maapallolle, jeesustelu on taas aiheuttanut julmatun määrän sotia ja kansojen alistamista ja omien jumalien hylkäämistä just siihen jeesukseen uskomiseen vaikka koko raamattu on vain pelkkää höpöhöpöä
Puhumattakaan siitä että jeesustelijat ovat itse varastaneet talvipäivänseisauksen omaan käyttöönsä. Kannattaisi välillä katsoa maailmaa myös muiden kuin jeesuslasien läpi. Voit yllättyä.
Krääsää? Ei meillä harrasteta. Meillä harrastetaan lasten kanssa laatuaikaa, jokapäivä.
Puolison kolmelle sisarukselle ostimme lahjat, heidän äiti pyysi ettei paljoa lisää leluja kun kuulemma asunto pursuaa jo niitä. Joten ostimme 6v: kaksi My little pony tehtävä vihkoa/lehteä (toisen lehden mukana tulee pieni poni figuuri), 8v: koottava dinosaurus luuranko setti, ja toivottu naamiais-asu 11v: söpö sisustuspeili ja toivottu kirja. Ostamme varmaan vielä jotkit pienet petsit 6v. ja 11v. että lahjat tuntuvat tasavertaisilta.
Ei osta muut, minä vain. Olen ostellut pitkin vuotta ja saa 4 vuotias poika sen minkä haluaa. Toive nro.1 on Stigan kelkka. Haluaa nuken ja kauko-ohjattavan auton. Kaikki nämä hankittu. Vietetään joulu kahdestaan, kuten ennenkin. Mennään risteilylle, siellä on sen verran ohjelmaa, ettei tarvitse miettiä sen enempiä. Ei edes pahan hintaista. Veronpalautuksista mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sinä vain paljon ja vieläkin enemmän krääsää. Me annamme yhden lahjan per aikuinen ja lahjoitamme myös köyhille.Koska kasvisyönti on ihan konkreettista ja hyväksi maapallolle, jeesustelu on taas aiheuttanut julmatun määrän sotia ja kansojen alistamista ja omien jumalien hylkäämistä just siihen jeesukseen uskomiseen vaikka koko raamattu on vain pelkkää höpöhöpöä
Puhumattakaan siitä että jeesustelijat ovat itse varastaneet talvipäivänseisauksen omaan käyttöönsä. Kannattaisi välillä katsoa maailmaa myös muiden kuin jeesuslasien läpi. Voit yllättyä.
Krääsää? Ei meillä harrasteta. Meillä harrastetaan lasten kanssa laatuaikaa, jokapäivä.
Katolisessa maassa asuvana olen onnellinen siitä, että täällä saa rauhassa uskoa tai olla uskomatta. Meilläkin vietetään lapsen kanssa laatuaikaa, usko ei sitä vie pois. Minusta on kurjaa, miten Suomessa suhtaudutaan uskoon.
Emme aio alkaa viettää joulua toisella tavalla siksi, kun AV-raati niin sanoo. Meidän perhe on onnellinen näin. Toivon sinulle lämpöä
Kahvinkeitin
Kädenlämmittimet
Kengänpohjalliset
LÄmpökerrasto (olisiko merinovilla, vai ruskovilla parempi?)
18
Meillä 5v saa ryhmä haun dvd:n ja pussilakanat ja muita leluja paikallisesta halppishalli kaupasta. Ja isommat teinit rahakuoret. Kaikki saa myös joulukonvehteja tai karamellirasioita. Aikuiset eivät saa juuri mitään.
Lapsemme ovat jo aikuisia ja he ovat omissa talouksissaan. Tavaraa eivät tarvitse, joten annamme rahalahjat. Summa on sellainen, että voivat tehdä vaikka lomamatkan tai ostaa kotiinsa jotakin tarpeellista.
Kolme kouluikäistä lasta.
Ostan itse pitkin syksyä lahjoja alennusmyynneistä tms. Nuorimmalle legoja, vanhimmille merkkivaatteita, normaalihinnoilla en niitä pystyisi ostamaan. Tämän lisäksi ostan jotain pientä kuten suklaata, villasukkia, vähän parempia kyniä, kynsilakkaa jne. Yleensä niin, että kaksi isompaa/kalliimpaa lahjaa per lapsi ja kolme pienempää.
Äitini ostaa myös jokaiselle lahjan, useimmiten kirjan. Mieheni puolelta saavat isoäidiltään ja tädiltään lahjat, pienin leluja isommat pyyhkeitä, astioita tai kosmetiikkaa. Jokaisen lapsen kummi ostavat myös lahjan omalle kummilapselleen, vanhimman kummitäti on varakas ja lahja on yleensä todella arvokas ja hän ostaa myös muille lapsille pienet lahjat. Lapsettomaksi ihmiseksi osaa kyllä ostaa todella loistavia ja osuvia lahjoja ja monet hänen lahjoistaan ovat niitä mitä vielä vuosien päästä muistellaan.
Meidän 1v8kk tyttö saa meiltä leikkikeittiön, keittiöön tulee mukana astiat, ruoat, kattilat ja pannut. Lisäksi paketti duploja.
Isovanhemmat ostivat Brion nuken yhdistelmävaunut ja vaatteita.
Tytön täti osti leluhedelmiä ja värikynät.
Kummit ostivat kauppakorin, jossa oli leluruokia.
Kolmas kummi ostaa vaatteita.
Setä ostaa pyjaman.
Siinä on mielestäni ihan riittävästi tuon ikäiselle tytölle. Pitkäaikaisia leluja, joilla leikkii monta vuotta.
8v. tyttö: kylpypalloja, mekko, sukat, Lego Friends- paketti, karkkia, Guinness World record- kirja
6v. tyttö: kylpypalloja, collegepaita, jossa paljetteja, karkkia, Lego- pakkaus, Pipsa Possu- kirjoja
Saattaa olla, että molemmille tarttuu vielä jotain pakettiin..
Meillä lapset saa lelutoiveensa meiltä vanhemmilta ja lisäksi ostan vaatteita. Vaatteita en oikein tykkää, että muut ostavat olen niistä vähän ärsyttävän tarkka.
Kummit ja isovanhemmat ovat kyselleet mitä tarvitaan. Tarpeita ei ole, mutta olen kertonut esim lasten suosikkilelu hahmoja tms, mutta en vaatinut mitään saavat ostaa mielensä mukaan.