Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksestä jäi 2 emättimen aukkoa - sairaala ei korjaa!?

Vierailija
13.11.2018 |

Synnytin 8pv sitten ja episiotomiahaavani tikit repesivät auki keskeltä siten, että emättimen aukon vieressä on 0.5cm ihoa, jonka jälkeen alkaa n 4cm iso ammottava reikä josta tikit ovat revenneet. Näille ei kuulemma tehdä mitään, annetaan parantua ja tarvittaessa jos tulee tulehdus, annetaan antibioottia.

Näyttää siltä että minulla on nyt 2 emättimen aukkoa. En voi lopettaa itkemistä. Haava on arka enkä voi istua sen päällä, mutta kipu on kestettävissä. Olenko ainut tapaus vai onko jollekin muulle käynyt näin ja oletteko parantuneet? Tuo ei taida ikinä parantua umpeen, sen verran iso se on. Olin varautunut että isokin arpi voi jäädä, mutta en ollut varautunut ammottavaan reikään. En voi olla ainut jolle on käynyt näin?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minä vaan sanon, että jos miehet joutuisivat läpikäymään synnytyksen tai sen kaltaisen tapahtuman kipuineen ja seurauksineen, olisi keksitty jo monenmoista konstia ja homma olisi aivan eri tasolla...

Tsemppiä ap:lle!

Niin. Miehet olisivat keksineet itselleen parempia keinoja. Miestenkö pitäisi nyt naisillekin sitten keksiä miten synnytys hoidetaan, kun about kaikki muut maailman keksinnöt ovat jo tehneet?

Jos naiset olisivat oikeasti yhtä kyvykkäitä kuin feministit aina väittävät, ainakin nämä alapään asiat olisi ihan naisvoimin saatu kuntoon. Ilman että täytyy keskustelupalstalla vinkua "jos miehet niin, byhyy..."

Vierailija
82/116 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minä vaan sanon, että jos miehet joutuisivat läpikäymään synnytyksen tai sen kaltaisen tapahtuman kipuineen ja seurauksineen, olisi keksitty jo monenmoista konstia ja homma olisi aivan eri tasolla...

Tsemppiä ap:lle!

Niin. Miehet olisivat keksineet itselleen parempia keinoja. Miestenkö pitäisi nyt naisillekin sitten keksiä miten synnytys hoidetaan, kun about kaikki muut maailman keksinnöt ovat jo tehneet?

Jos naiset olisivat oikeasti yhtä kyvykkäitä kuin feministit aina väittävät, ainakin nämä alapään asiat olisi ihan naisvoimin saatu kuntoon. Ilman että täytyy keskustelupalstalla vinkua "jos miehet niin, byhyy..."

Naisilla on kova tarve saada muutkin naiset kärsimään, jos nekin on kärsineet.

Ei se ole mitenkään miesten syytä, että meillä on äitikultti, jossa ihannoidaan esim. pidätyskyvyn menetystä, kunhan saa vaan lapsia tehtyä sinne tänne. Se on naisten oma kultti, jota varsinkin vanhemmat sukupolvet vaalii.

Siitä päästään eroon, kunhan naiset lopettaa sen pahan toivomisen muille, jos itselle on käynyt huonosti. Tulevaisuudessa varmasti, siitä kertoo sekin, kuinka vähän naiset enää haluaa lapsia, ei siihen kulttiin haluta enää osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin ja siitä aikaa 18 vuotta. Haavat parantui mutta tuntemus jäi. Sellainen kuin olisi ylimääräinen pala emättimen suulla vaikka siitä on itseasiassa pala pois. Ompeleet olivat liian tiukat ja yhdestä kohtaa on "vääntynyt" mutkalle. Haittaa edelleen esim en pysty pyöräilemään pitkiä matkoja enkä istumaan kovilla alustoilla jalat koholla (saunassa jossa jalat olisi siinä kaiteella). Joka gynekäynnillä kuulen sanat "oh hoh, mites tää näin ja milloin synnytitkään".

Vierailija
84/116 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kuvittelette, että alapää on jotenki itsestäänkorjautumaton?

Jos teille tulee johonkin muuhun ruumiinosaan haava, paraneehan nekin, ottaa vain aikaa. Ei alapää ole poikkeus. Turha maalailla kauhukuvia, naiset on kautta aikojen synnyttäneet ja halunneet tehdä sitä useita kertoja - ja edelleen nauttineet seksistä jne.

Ei naiset ole kautta aikojen halunneet synnyttåä useita kertoja, heillä ei ole ollut mitåän millä estää raskauksia ja vaikka seksiä ei ole halunnut niin siitä ei ole päässyt mihinkään vaan mies on ottanut omansa.

Ja synnytyksessä vammautuneita naisia on ollut aina. Se nyt vaan ei ole minkään arvoista kun kyse on vain naisista.

Alapää ei kaikilla naisilla parane synnytyksen jälkeen lähellekään siihen mitä se ennen oli. On turha vähätellä toisten kärsimystä ja vammoja. Se on todella ikävää ja ihmetyttää aina miten toinen nainen on toisille naisille ikävä tälläisessä asiassa. Naisten pitää pitåä yhtä. Vain sillä saadaan hyvää aikaan.

Alatiesynnytystå kehutaan kuinka se on luonnollista ja paras äidille ja lapselle. Sitä ei läheskään aina ole. Jos olisi parasta ja luonnollista niin ei siitä.jäisi naiseen vammoja. Kyllä kai luonto olisi sen järjestånyt silloin toisin..

Nykyään tekniikka ja mikä vaan kehittyy huimaa vauhtia mutta synnytys vaan yhä pitää hoitaa mahdollisimman epäinhimillisellä tavalla ilman kunnollista kivunlievitystä ja etukäteisvarmistusta lapsen järkevästä koosta syntyä alakautta. Kun se ei kestä kauan. No hampaan juurihoito kestää paljon vähemmän aikaa mutta niin vain puudutus laitetaan jo melkein hammaslääkärin pihalla.

Naista käsketään olla hiljaa kun ponnistaa ja kätilö jopa uhkaa kävellä synnytyssalista pois jos huuto ei lakkaa ja lääkäri tiuskaisee että mitå valitat ei tämä satu kun tunkee imukuppia syvälle puuduttamattomaan vaginaan. Synnytyksen jälkeen välilihanleikkaushaava ja repeämät ommellaan mielellään ilman puudutusta kun eihän tämä enää tunnu missään. Eipä turpiinsa saaneelle sanota ettå ompelen poskesi, huulesi ja otsasi ilman puudutusta kun eihån tämä ole mitåän verrattuna siihen hakkaamiseen.

Sektio on saatanasta ja sitå ei tehdä vaikka mikä olisi. Kyllä se imukupilla saadaan ulos. Mitås siitå ettå naisen alapää samalla revitåån uskomattomaan kuntoon. Mutta kun se on parasta. Sektioäiti ei opi rakastamaan lastaan kun ei ole sitå jalkojen välistå repinyt mutta vaippoihin pissaava ja kakkaava nainen niin vain rakastaa lastaan ja on niiiiin kiintynyt.

Miten muuten voidaan puhua isänrakkaudesta? Eihän sellaista ole koska lapsi ei tule kivulla miehen jalkovälistä.

Esim. Britanniassa ja Sveitsissä nainen saa itse valita synnytystapansa. Sen toivoisi tuleva voimaan myös Suomessa. Sillä se syntyvyyskin osaltaan nousisi.

Mutta hyvät nykynaiset olette viisaita kun ette tee lapsia.

Vierailija
85/116 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten itketään kun syntyvyys on alhaista ja samaan aikaan  syyllistetään ihmisiä jotka eivät halua alateitse syystä tai toisesta synnyttää (tai synnyttää ylipäätään ollenkaan) - eihän noita nykyisiä alatiesynnyttäjiäkään tunnuta hoidettetavan kunnolla. 

Tähän maahan en kyllä yhtään lasta synnytä ennen kuin synnyttäjällä on enemmän valinnanvapautta ja hän saa tarvitsemaansa hoitoa. 

Vierailija
86/116 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitystä. Eilen päiväunilta herätessä huonasin että verta oli joka puolella. Verta tuli tipottamalla ulos. Naistenklinikalla sanottii että ei voi olla vakavaa, sinuthan on aamulla tarkistettu. Tunnin päästä vuoto jatkui edelleen tipottamalla kovaa vauhtia ja soitin uudestaan naikkarille. Nyt antoivat luvan tulla.

Sain makuupaikan odottaessa. Housuista tuli kaikki veri läpi, vaikka olin laittanut 5 vauvan vaippaa siteeksi. Minua ei oltu edelleenkään siinä vaiheessa edes vilkaustu, kerroin että vuoto on kovaa ja pyörryttää. Mies haki paniikissa hoitajan ja siitä lähdettiin suoraa päätä lääkärin vastaanotolle.

Episiotomiasta oli auennut 2 isoa suonen päätä, joista pulppusi verta sydämen sykkeideni tahtiin. Puudutettiin, ja poltettiin suonia kiinni. Vuoto ei edelleenkään loppunut ja puudutus oli yrityksistä huolimatta vaillinaista. Jouduttiin vielä tikkaamaan (kuulemma suonia ja haavan pohjaa vähän) kiinni ja tikkauksen tunsin kivuliaana. Verta meni lopulta n. 4dl ja olen nyt kotona toipumassa. Kipuja on ja olo on muuten säikähtänyt. Kamalaa hoitaa pientä vauvaa alapää tässä kunnossa ja kun haluaisit kivuiltasi vain maata. Kipulääkkeenä menee buranaa ja panadolia.

Alapäähän en ole uskaltanut katsoa. Lääkärikin varoitti että näyttää tällä hetkellä pahalta. Kuulemma paranee ajan kanssa tästä. Epätietoisuus ja pelko vuodon uusimisesta jatkuu.

-ap

Vierailija
87/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne nyt?

Vierailija
88/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap :(

Halauksia ja paranemista!

Vierailija
89/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio koskaan synnyttää! Tsemppiä ap.

Vierailija
90/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle Taysin pelkopolilla lääkäri totesi, että nykyään Suomessa saa itse valita synnytystapansa. Niinpä todellakin valitsin sektion. Ei jäänyt vammoja, edes sektioarpea ei enää juuri näy. Totesi muuten sama lääkäri, että alatiesynnytys ei edes kannata, jos ei ole 100% motivoitunut siihen. Itse en ollut. Sektio todellakin paras valinta synnytystavaksi.

Vierailija
91/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä valitetaan että naisia ei hoideta Suomessa hyvin?!

Ilmaiset papat ja mammografiat ja ilmainen äitiysneuvola ja mikään ei riitä kun ei viikon päästä synnytyksestä ole pimppi leikattu kireäksi.🤦🏻‍♀️

Kukahan täällä vaatii ettå pimppi leikataan kireäksi? Ei kukaan. Kyse on siitå ettå voi olettaa ettå saa hyvää hoitoa ja annetaan mahdollisuus levätä niin ettå toipuminen lähtee hyvin käyntiin ja että kun tarvitsee apua niin sitä annetaan ja asiallisesti.

Se että vaginan ympäristö on kuin kuopille kaivettu välilhanleikkaushaavan tai repeämän aukeamisen vuoksi ei ole pikkujuttu eikä se että sitå väitetään vain kosmeettiseksi vaivaksi.

Nyt sitten apltä vielä on pitänyt polttaa verisuonia kiinni yms kertoo sen kuinka kamalaa kaikki synnyttåmisern liittyvä on.

Ns normaalistikin mennyt synnytys jälkivaivoineen vastaa rasitukseltaan suurta leikkausta. Kummasti muiden leikkausten jälkeen pitää levätå jotta toipuu ja että haava ei aukea. Synnytyksen jäljiltå monesti ei ole kysynys edes vain yhdestå haavasta. Ja naisen alapäälle ei ole millään tavalla luonnollista olla leikelty, revennyt ja ommeltu. Naisen alapää on hyvin herkkä.

Vierailija
92/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitystä. Eilen päiväunilta herätessä huonasin että verta oli joka puolella. Verta tuli tipottamalla ulos. Naistenklinikalla sanottii että ei voi olla vakavaa, sinuthan on aamulla tarkistettu. Tunnin päästä vuoto jatkui edelleen tipottamalla kovaa vauhtia ja soitin uudestaan naikkarille. Nyt antoivat luvan tulla.

Sain makuupaikan odottaessa. Housuista tuli kaikki veri läpi, vaikka olin laittanut 5 vauvan vaippaa siteeksi. Minua ei oltu edelleenkään siinä vaiheessa edes vilkaustu, kerroin että vuoto on kovaa ja pyörryttää. Mies haki paniikissa hoitajan ja siitä lähdettiin suoraa päätä lääkärin vastaanotolle.

Episiotomiasta oli auennut 2 isoa suonen päätä, joista pulppusi verta sydämen sykkeideni tahtiin. Puudutettiin, ja poltettiin suonia kiinni. Vuoto ei edelleenkään loppunut ja puudutus oli yrityksistä huolimatta vaillinaista. Jouduttiin vielä tikkaamaan (kuulemma suonia ja haavan pohjaa vähän) kiinni ja tikkauksen tunsin kivuliaana. Verta meni lopulta n. 4dl ja olen nyt kotona toipumassa. Kipuja on ja olo on muuten säikähtänyt. Kamalaa hoitaa pientä vauvaa alapää tässä kunnossa ja kun haluaisit kivuiltasi vain maata. Kipulääkkeenä menee buranaa ja panadolia.

Alapäähän en ole uskaltanut katsoa. Lääkärikin varoitti että näyttää tällä hetkellä pahalta. Kuulemma paranee ajan kanssa tästä. Epätietoisuus ja pelko vuodon uusimisesta jatkuu.

-ap

Sori, mutta hieman epäilen tai sitten sulle on tehty todella laaja episiotomia tai on aivan järkyttävästi revennyt, että ylettyy sellaiseen suoneen, josta pulppuaa sydämen sykkeiden tahtiin. Ehkä hahmottaisin, jos tuntisin paremmin anatomiaa. :D

Vierailija
93/116 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sori, mutta hieman epäilen tai sitten sulle on tehty todella laaja episiotomia tai on aivan järkyttävästi revennyt, että ylettyy sellaiseen suoneen, josta pulppuaa sydämen sykkeiden tahtiin. Ehkä hahmottaisin, jos tuntisin paremmin anatomiaa. :D

Kyllä kuule niitä valtimoita on ihan kaikkialla ihmisessä, ne kun tuovat sitä verta sinne kudoksiin. Kaikista, pienistäkin valtimoista se veri tulee sykkeen tahdissa pulputen.

Ja ap, kyllä sulla on ollut tosi rankka kokemus! Kurjaa että vielä loputkin ompeleet pettivät ja suonia jouduttiin polttamaan kiinni.

Edelleen entiset ohjeet että pysy vuodelevossa vessareissuja lukuun ottamatta mutta muista koukistella ja liikutella jalkoja sekä pyöritellä nilkkoja verenkierron edistämiseksi ja veritulppien välttämiseksi.

T: se kohtalotoveri (olinkohan nro 12)

Vierailija
94/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kohtalontoveri ja muut tsempeistä!

Pääasiassa makuuasennossa on nyt oltu ja ilmakylvyssä. Heti jos olen vähänkin pidempään jalkeilla, verta tulee ja painetta tuntuu haavassa. Verta tulee kuitenkin vain vähän eikä ole auennut vielä ainakaan uudestaan.

Kahden erillisen reiän sijasta alapäässä on nyt yksi iso viilto. Emättimen suun sivusta lähtee siis episiotomian viilto avoimena. Plussaa on se, että itse viilto on vähemmän syvä kuin ennen tikkausta (kuitenkin useamman sentin syvä). Ei ole enää kahta reikää, vaan yksi iso irvistys.

Lepäilyn ja huumorin voimilla mennään. Toivottavasti pysyy nyt kiinni jotta saadaan paraneminen käyntiin. Tulen raportoimaan miten sen kanssa edistyy.

-ap

Vierailija
95/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi onkalo pysyvästi. Ei siis kahta reikää, vaan episiotomian puolella on emättimen sisällä onkalo, jonka vuoksi en voi käyttää esimerkiksi tamponeja ollenkaan, koska ne kulkeutuvat siihen onkaloon ja valuvat siitä emättimen suulle, eli eivät pysy sisällä ollenkaan. Synnytyksestä yli kymmenen vuotta. Että näin hienosti naisten asioista välitetään ja ne hoidetaan meillä täällä Suomessa.

Ei kai joku oikeasti kuvittele, että meillä on se "maailman paras hoito" oikeasti? :D Ei "ilmainen" hoito voi olla hyvää.

Tervetuloa vaan synnyttämään tänne Espanjaan! Voin kertoa, että tuli Suomea ikävä, vaikka ollaankin vain Etelä-Euroopassa.

Vierailija
96/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa lukea näitä juttuja. Nainen ei ole missään arvossa terveydenhuollossa. Kaikki pitäisi vaan kärsiä, koska se on "luonnollista" ja naisen nyt vaan pitää kestää. Synnytykseen ei ole keksitty kunnollista kivunhoitoa, vaikka kuussakin on käyty. Naisella saa olla synnytyksen jälkeen paikat riekaleina, koska se nyt vaan kuuluu asiaan. Ehkäisy on pääosin naisten vastuulla sivuoireineen. Naisille tehdään kivuliaita ja tuskallisia alapään toimenpiteitä pelkän Buranan voimin, vaikka muualla Euroopassa saa edes kunnon rauhoittavat tai nukutuksen. Täällä ei anneta edes kunnon kipulääkettä tai puudutusta.

Olen mielestäni saanut aina hyvää ja ensiluokkaista hoitoa kaikissa muissa sairauksissa, mutta jostain syystä kaikki naisiin liittyvä on jälkijunassa.

Suomalainen kivunhoito on kautta linjan vähäisempää ja vähemmän kattavaa kuin muissa maissa. (Miksi? Kukaan ei ole perustellut?) Ja varsinkin gynepuolen kivuliaissa hommissa jotain ihan omaa luokkaansa. Miksei Suomessa katsota tarvittavan kivunlievitystä?

Vierailija
97/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli eikö synnytyksestä saa toipua rauhassa. Mä synnytin sektiolla ja olin antibioottitiputuksessa yli viikon sairaalassa. Mun piti yksin hoitaa vauva, itseni ja karsinani siivous. Eli vuodepaikka oli huoneessa jossa oli muita. En pystynyt itse nousemaan sängystä ja käymään makuulle. Sain ruoan kyllä tarjottimella huoneeseen kun sanoin, etten pysty hakemaan, mutta en tiputuksen ja nousemisvaikeuksien takia aina ylettänyt tarjottimeen. Outoa kun vatsa leikattu auki, lihakset katkottu, tulehdus päällä ja kuumetta ja silti piti koko ajan heilua ees taas. Hoitajat olivat epäystävällisiä. Yksi tuli nipistämään nännistä ilman lupaa. Koko ajan joku laittoi valot päälle kun yritin nukkua. Hirveä paikka. Ei koskaan enää. En olis uskonut että tuollaista voi olla. Synnytystä yritettiin käynnistää muun muassa ballonkilla, jonka laittaminen sattui niin kovaa että huusin. Kukaan ei missään vaiheessa ollut empaattinen. En uskaltais ottaa riskiä että alapääkin revittäis tai tulis joku kohdun laskeuma tms. Hyvä, että näistä nykyään puhutaan.

Vierailija
98/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa lukea näitä juttuja. Nainen ei ole missään arvossa terveydenhuollossa. Kaikki pitäisi vaan kärsiä, koska se on "luonnollista" ja naisen nyt vaan pitää kestää. Synnytykseen ei ole keksitty kunnollista kivunhoitoa, vaikka kuussakin on käyty. Naisella saa olla synnytyksen jälkeen paikat riekaleina, koska se nyt vaan kuuluu asiaan. Ehkäisy on pääosin naisten vastuulla sivuoireineen. Naisille tehdään kivuliaita ja tuskallisia alapään toimenpiteitä pelkän Buranan voimin, vaikka muualla Euroopassa saa edes kunnon rauhoittavat tai nukutuksen. Täällä ei anneta edes kunnon kipulääkettä tai puudutusta.

Olen mielestäni saanut aina hyvää ja ensiluokkaista hoitoa kaikissa muissa sairauksissa, mutta jostain syystä kaikki naisiin liittyvä on jälkijunassa.

Suomalainen kivunhoito on kautta linjan vähäisempää ja vähemmän kattavaa kuin muissa maissa. (Miksi? Kukaan ei ole perustellut?) Ja varsinkin gynepuolen kivuliaissa hommissa jotain ihan omaa luokkaansa. Miksei Suomessa katsota tarvittavan kivunlievitystä?

Liikaa kivunlievitystä(jokainen kun on yksilö ja hektisessä tilanteessa voi olla vaikea saada juuri oikeaa määrää) -> vaikeuksia mm. Ponnistaa -> riski lapselle ja vanhemmalle. En tosin tiedä millaista on synnyttää nyt 2018 jenkeissä, mutta ennen ei ainakaan kovin mahtavaa ollut lähes tajunnanvievät humautukset ja imukuppilapset. Kreikassa taas kerran lasta ei saatu ulos, kun äiti sai liikaa kipulääkettä ja komplikaatiot olivat vakavat. Itse jouduin synnytyksen jälkeen lähes välittömästi siirtymään toiseen tilaan omin jaloin vauva sylissä, jotta saatiin tilaa seuraavalle synnyttäjälle. Siinä vaiheessa ei nukutuksen jäljiltä toosa riekaleina hirveästi tehnyt mieli laahustaa ympäri sairaalaa.

Vierailija
99/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näistä naisten karmeista raskaus kokemuksista tekisi joku iltapäivälehti juttua!

Voisi hieman valaista meidän idioottipoliitikkoja, miksi lasten teko ei kiinnosta. Olisi myös kerrankin oikea asia mihin nämä meidän mediassa kiljuvat raivofeministit voisi tarttua turhanpäiväisyyksien sijasta.

En oikeasti pysty ymmärtämään mitenkään tätä Suomessa vallitsevaa asennetta juuri synnyttäneisiin naisiin, että heti synnytyksen jälkeen pitäisi olla skarppina ja käytännössä hoitaa itsensä ja vauva heti, vaikka olisi millaiset vammat. Missään ei auteta ja vähätellään synnytyksessä syntyneitä vammoja jotka pahimmillaan pilaa loppuelämän. Itsellä ainakin tuhoutuisi täysin oma itsevarmuus jos alapää olisi täysin hajalla. Luultavasti myös saattaisin kohdistaa siitä syntynyttä turhautumista ja vihaa myös siihen lapseen. Enkä varmasti toista lasta enää edes harkitsisi.

Muutenkin sairaaloiden suhtautuminen on ihan järkyttävän alentavaa raskaana olevia kohtaan. "Raskaus ei ole sairaus" ja "Itsepähän olet tätä halunnut". Näiltä sairaaloilta pitäisi ottaa toimiluvat täysin pois, kunnes asenne alkaisi muuttumaan. 

Vierailija
100/116 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti näistä naisten karmeista raskaus kokemuksista tekisi joku iltapäivälehti juttua!

Voisi hieman valaista meidän idioottipoliitikkoja, miksi lasten teko ei kiinnosta. Olisi myös kerrankin oikea asia mihin nämä meidän mediassa kiljuvat raivofeministit voisi tarttua turhanpäiväisyyksien sijasta.

En oikeasti pysty ymmärtämään mitenkään tätä Suomessa vallitsevaa asennetta juuri synnyttäneisiin naisiin, että heti synnytyksen jälkeen pitäisi olla skarppina ja käytännössä hoitaa itsensä ja vauva heti, vaikka olisi millaiset vammat. Missään ei auteta ja vähätellään synnytyksessä syntyneitä vammoja jotka pahimmillaan pilaa loppuelämän. Itsellä ainakin tuhoutuisi täysin oma itsevarmuus jos alapää olisi täysin hajalla. Luultavasti myös saattaisin kohdistaa siitä syntynyttä turhautumista ja vihaa myös siihen lapseen. Enkä varmasti toista lasta enää edes harkitsisi.

Muutenkin sairaaloiden suhtautuminen on ihan järkyttävän alentavaa raskaana olevia kohtaan. "Raskaus ei ole sairaus" ja "Itsepähän olet tätä halunnut". Näiltä sairaaloilta pitäisi ottaa toimiluvat täysin pois, kunnes asenne alkaisi muuttumaan. 

Joiltakin sairaaloilta tavallaan on mennytkin jo toimiluvat, kun naisia ei koko touhu enää kiinnosta niin synnytyspaikkoja on täytynyt sulkea. Vaikka sekin kostautuu joillekin synnyttäjille.