Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Case Aku Hirviniemestä saa puhua täällä?

Vierailija
13.11.2018 |

Hirviniemeä syytetään seksuaalisesta häirinnästä. Miksi aiheeseen liittyvät keskustelut poistetaan täältä?

Kommentit (682)

Vierailija
141/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää asenteet tällä palstalla. Oletteko te hiplailun vähättelijät jotain keski-ikäisiä tai mummoja, joiden nuoruudessa se oli ihan normaalia vai miksi te tota puolustelette? Mun ikäpolvelle (olen 26) on ihan selkeää, ettei pepun hiplailu ole sallittua, elleivät molemmat osapuolet ole selkeästi mukana tilanteessa. Ei uhrin humalatila tai hyväksikäyttäjän juhlissa/talossa oleminen oikeuta hyväksikäyttöä. 

Vastaavaa ovat mulle tehneet t u r v a p a i k a n h a k i j a t helsinkiläisissä baareissa, ovat tarttuneet hiuksiin ja kosketelleet peppua kysymättä, minkä koin todella ahdistavana. Tätä tuskin mammat pitäisitte hyväksyttävänä, mutta kun kyseessä on suomalainen mies niin se onkin ihan ok?

Amen! Ja etenkin kun on niiiiiin ihana hassu Aku :3

Vierailija
142/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää asenteet tällä palstalla. Oletteko te hiplailun vähättelijät jotain keski-ikäisiä tai mummoja, joiden nuoruudessa se oli ihan normaalia vai miksi te tota puolustelette? Mun ikäpolvelle (olen 26) on ihan selkeää, ettei pepun hiplailu ole sallittua, elleivät molemmat osapuolet ole selkeästi mukana tilanteessa. Ei uhrin humalatila tai hyväksikäyttäjän juhlissa/talossa oleminen oikeuta hyväksikäyttöä. 

Vastaavaa ovat mulle tehneet t u r v a p a i k a n h a k i j a t helsinkiläisissä baareissa, ovat tarttuneet hiuksiin ja kosketelleet peppua kysymättä, minkä koin todella ahdistavana. Tätä tuskin mammat pitäisitte hyväksyttävänä, mutta kun kyseessä on suomalainen mies niin se onkin ihan ok?

No ei ole hiplilu yms vasten tahtoa hyväksyttävää. Mutta jos joku istuu syliin onko väärin luulla että koskettelu/hiplailu olisikin ok? Yhtä lailla se istuja on mennyt toisen alueelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jösses sentään.

Itse menivät, takuuvarmasti mielellään julkkiksen kämpille. Toinen tytöistä oikein istui syliin. Siinä sitten miehen käsi osui pyllylle.

Normaalit tytöt olisivat pitäneet tuota huvittavana seikkailuna, josta kertoilla kavereille. Niin he varmasti tekevätkin.

Epänormaalia on nostaa rikossyyte. Paljonkohan on korvausvaatimukset kivusta ja särystä?

Jos kyseessä olisi minun tyttäreni ja yöllinen seikkailu tulisi korviini, ripittäisin tyttöä ajattelemattomuudesta, ja olisin hyvilläni kun mitään ei sattunut.

Terkuin kukkahattutäti 50 v., kahden tyttären äiti.

XD et voi olla tosissasi ethän?! Siis normaali tyttö tykkää reilusti vanhemman miehen koskettelusta :::DD Toivottavasti et sitten suutu kun random Pena 60+ kadulta vähän taputtelee ja puristelee tyttöäs pyllystä. Hymyilet vain :)

Tarkoitat siis että se tyttö on ensin itse istunut Penan 60 syliin? 

Vierailija
144/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voi muuten tietää, että molemmat osapuolet ovat tilanteessa mukana?.

Onko esim. suudelman aloittaminen / yrittäminen esim. treffien jälkeen rikos jos toinen ei vastaakkaan siihen?

Vierailija
145/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs, jos kyseessä olisi oma puolisonne.

Olette esimerkiksi lomalla ja kesäleski vetää kunnon lärvit, kutsuu yöllä pari nuorta naista mukaansa ja yrittää lähennellä näitä. Tyttöjä ei kiinnosta ja homma jää kännisen kähminnäksi.

Noloa tietysti ja kunnon riidan paikka, mutta olisihan se nyt helvetillistä, jos mies haastettaisiin oikeuteen.

Vieläkö kynsin hampain puolustelisitte noita 17-vuotiaita, jotka ovat vapaaehtoisesti tulleet kotiinne ja aamulla kimpassa tehneet rikisilmoituksen, vaikka mitään törkeää ei ole tapahtunut.

Vierailija
146/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jösses sentään.

Itse menivät, takuuvarmasti mielellään julkkiksen kämpille. Toinen tytöistä oikein istui syliin. Siinä sitten miehen käsi osui pyllylle.

Normaalit tytöt olisivat pitäneet tuota huvittavana seikkailuna, josta kertoilla kavereille. Niin he varmasti tekevätkin.

Epänormaalia on nostaa rikossyyte. Paljonkohan on korvausvaatimukset kivusta ja särystä?

Jos kyseessä olisi minun tyttäreni ja yöllinen seikkailu tulisi korviini, ripittäisin tyttöä ajattelemattomuudesta, ja olisin hyvilläni kun mitään ei sattunut.

XD et voi olla tosissasi ethän?! Siis normaali tyttö tykkää reilusti vanhemman miehen koskettelusta :::DD Toivottavasti et sitten suutu kun random Pena 60+ kadulta vähän taputtelee ja puristelee tyttöäs pyllystä. Hymyilet vain :)

Tarkoitat siis että se tyttö on ensin itse istunut Penan 60 syliin? 

Ei se tyttö itse istunut, syytekuvauksessa sanotaan Hirviniemen vetäneen hänet syliinsä. Kun tyttö on noussut pois, on Hirvis ottanut hiuksista kiinni.

Vierailija
147/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks on niin munansa vankeja, että pitää random tyyppejä kutsua "katsomaan" kämppää. Vielä itseään reilusti nuorempia tyttöjä. Vetäkää saatana sukkaan.

Tää juttu ei olisi ikinä mennyt käräjille jos tytöt olisi ollut 18+.

Vierailija
148/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain lehtijutuissa puhutaan vain selän ja pyllyn koskettelusta. Iltasanomilla on tarkempi syytekuvaus, josta tulee molempien kohdalla esille, että ovat käytöksellään tuoneet ilmi, että kosketus ei ole mieluisaa. Alaikäisten väkisin hiplailu ei ole ok, vaikka täällä moni tuntuu niin ajattelevan.

Järkevä 17-vuotias olisi tuonut sillä tavalla käytöksellään ilmi ettei tykkää että olisi lähtenyt menemään eikä istunut syliin.

Meitä ihmisiä on moneksi, järkeviä ja vähemmän järkeviä. Vaikkei aina huomaisikaan toimia ns. järkevästi, saa silti saada oikeutta.

Vierailija
149/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jösses sentään.

kukkahattutrollihan se siellä :D

Vierailija
150/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette esimerkiksi lomalla ja kesäleski vetää kunnon lärvit, kutsuu yöllä pari nuorta naista mukaansa ja yrittää lähennellä näitä. Tyttöjä ei kiinnosta ja homma jää kännisen kähminnäksi.

Noloa tietysti ja kunnon riidan paikka, mutta olisihan se nyt helvetillistä, jos mies haastettaisiin oikeuteen.

Vieläkö kynsin hampain puolustelisitte noita 17-vuotiaita, jotka ovat vapaaehtoisesti tulleet kotiinne ja aamulla kimpassa tehneet rikisilmoituksen, vaikka mitään törkeää ei ole tapahtunut.

Minä jättäisin puolisoni. Hänellä ei olisi mitään syytä viedä vieraita ihmisiä kotiimme, varsinkaan jos yrittäisi iskeä ko. lapsia (tai vaikka olisi aikuisia). En kestäisi niin tyhmää puolisoa.

Vierailija
151/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että tämä oli ihan ok Hirviniemen naisystävälle?

Vierailija
152/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt olivat alaikäisiä. Minusta on kuvottavaa, että yli 30 vuotias hiplailee lapsia. Se on ahdistava kokemus heille. Törkeä ukko!

17-vuotiaat lapset ahdistuivat ihan hirveesti, kun olivat yöllä lähteneet kadulta sen kolmikymppisen kotiin. Aamulla sitten tekivät kimpassa rikosilmoituksen.

Ja mitä ihmettä taas? Ei meistä kukaan tiedä miten tilanne on oikeasti mennyt. Jos joku lähtee mukavan oloisen tyypin kämpille ja tulee ahdistelluksi, niin uhrinko vika se on? Tietenkin se on sinisilmäisyyttä luottaa, mutta kyllä se ahdistelija on aina syypää.

No sen syytteen mukaan "tilanne" ei mennyt mitenkään tavattoman törkeästi. Lähes täysikäiset nuoret naiset ovat itse kertoneet pyllyyn taputtelusta ja kädestä selässä paidan alla. Ja ihan vapaaehtoisesti lähtivät mukaan.

Tiedoksi ihan sinullekin, että vapaaehtoisesti miehen kämpille lähteminen ei tarkoita luvan antamista seksuaalisiin tekoihin. Niihin tarvitaan lupa erikseen.

Vierailija
153/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus tuntuu kovin kaukaiselta, sillä olen naimisissa ihan normaalin sivistyneen miehen kanssa, mutta eihän sitä voisi edes jatkaa suhdetta tuollaisen viestissäsi kuvailemasi porsaan kanssa.

Vierailija
154/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jättäisin puolisoni. Hänellä ei olisi mitään syytä viedä vieraita ihmisiä kotiimme, varsinkaan jos yrittäisi iskeä ko. lapsia (tai vaikka olisi aikuisia). En kestäisi niin tyhmää puolisoa.

Totta kai jättäisit. Se "myötä ja vastoinkäymisissä"-kohta sanotaan vihkivalassa ihan huvikseen.

Vierailija
155/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän kolme-neljä ketjua aiheesta riitä kuitenkin...

Vierailija
156/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä onnenonkijat tiedetään ”Kihihi kihihi lähetään sen mukaan kerta se on julkkis ja takuuvarmaa sil on sidukkaa. Tiiä vaik päästäis temptation islandiin tätä kautta.”

Tämä viesti kiteyttääkin hyvin sen, miksi tarvitaan metoon kaltaisia liikkeitä ja tasa-arvoa ajavia tekoja.

Vierailija
157/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jösses sentään.

Jos ei tykkää,

- ei lähde yöllä kadulta jatkoille

- ei istu syliin

- jos silti puristelee pyllystä, lähtee kotiin

Tämä ei tapahtunut random-Penan toimesta kadulla, vaan julkkiksen kotona, jonne tytöt menivät vapaaehtoisesti kadulta.

Ehkä on tosiaan ajat ja tavat muuttuneet minun nuoruudestani. Kun olin 17-vuotias, minulle (ja kavereilleni) oli aika selvää, mitä humalainen mies toivoo tapahtuvan pikkutunneilla, jos tyttö lähtee matkaan. Nykyään kai on oletusarvona, että jatkoilla keskustellaan sivistynyneesti päivän politiikasta ja tulevaisuuden haaveista.

Vierailija
158/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole hiplilu yms vasten tahtoa hyväksyttävää. Mutta jos joku istuu syliin onko väärin luulla että koskettelu/hiplailu olisikin ok? Yhtä lailla se istuja on mennyt toisen alueelle.

Hirviniemi veti tytön syliinsä.

Vierailija
159/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen ilmon teki? Vanhemmatko?

Tytöt olivat oikeudessa huput päässä, ettei heitä tunnistettaisi, eikä heillä ole vaatimuksia. Tuntuu, että tämä kohu ei ole heidänkään mielestään hyvä juttu.

Vierailija
160/682 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt sana sanaa vastaan-tilanne vai onko jotain vedenpitäviä todisteita Aku Hirviniemeä vastaan?

En oikein osaa sanoa juuta enkä jaata mutta omituiselta juttu tuntuu.

En hyväksy minkäänlaista rajojen rikkomista, en vain tiedä kenen rajoja on rikottu/rikotaan tässä tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän