Miksei Case Aku Hirviniemestä saa puhua täällä?
Hirviniemeä syytetään seksuaalisesta häirinnästä. Miksi aiheeseen liittyvät keskustelut poistetaan täältä?
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kuitenkin kyse 17v ja 35v ikäsestä henkilöistä. Tuossa on miltei 20v ikäero. 17 ikäsillä ei ole aivot vielä kehittyneet edes loppuun, joten tottakai tuon ikäiset tekee virheitä. 35v aikuisen miehen jonka aivot on jo kehittyneet pitäisi tietää paremmin. Ja taasko sitä alkoholia syytetään? no olisi 35v miehen, jonka on saanut jo pidemmän aikaa juopotella tietää miten se alkoholi vaikuttaa.
Ennenhän tuo oli normaali ikäero..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Aku toisin noiden tyttöjen nimet julkisuuteen. Tai ehkä tilaankin ko keissin paperit itse käriksestä ja laitan ne nettiin.
Mitä väärää tytöt ovat mielestäsi tehneet? He eivät edes tehneet rikosilmoitusta. Mikä saa sinut vihaamaan naissukupuolta niin paljon, ettet kykene edes loogiseen ajatteluun? Ja paperit on muuten luokiteltu salaisiksi tyttöjen tietojen osalta, eli se siitä voimafantasiastasi.
Vaikka paperit oliskin salaisia niin meinaatko että tytöt olivat menneet oikeustalolta kotiinsa saakka pussit päässä? Pitääpä tiedustella tutuilta lakimiehiltä oikeustalolla onko heillä kuvia noista tytöistä.
Ahahah no tiedustele ihmeessä, eiköhän nuo lakimiehet ole kuitenkin sen verran ammattimaisia etteivät sulle mitään kuvia laittelisi. Mutta tosiasiahan on, että olet vaan joku vässykkä, jolla on kovat fantasiat. Kellekään ne ei tosin läpi mene, jatka unelmointia yksinäsi.
-ohis
Sinä elämän sivuraiteella kulkija et taida tietää että julkisella paikalla saa kuvata ja sitä oikeustalon edusta esimerkiksi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miten monella ääni muuttuisi kellossa, jos kyseessä ei olisi koko kansan huumoriveikko vaan joku ulkomaalaistaustainen mies. Nyt toki monen mielestä tytöt ovat itse syypäitä ja Aku veikkonen se vaan piti hauskaa. Voi reppanaa.
Voin sanoa että jos ei olisi julkkis olisi tuomittu automaattisesti tyttöjen puheen perusteella. Itse en ole yhdenkään naisen koskaan kuullut sanovan minulle purista minua perseestä vaikka olen niin lukuisia kertoja tehnyt, olenko seksuaalirikollinen?
Tässä keississä on nyt aku kuitenkin eikä kukaan ulkomaalaistaustainen tai tavallista kansaa edustava.
Miksi Aku on eri tapaus? Eihän nuo tytöt mitään julkisuutta halaja, vaan haluavat pysyä nimettominä. Lisäksi syyttäjä päätti nostaa syytteen, vaikka tytöt eivät sitä vaatineet.
Kyllähän joku niiden nimet esiin kaivaa.
Minkä ikäisiä Akun omat tytöt on?
Ja mitä ois tapahtunut jos tytöt ois olleet humalassa? Aikamoinen lääpintä oli jo käynnissä.
Kaikki ei oo rakkautta mikä siltä lapsesta vaikuttaa..
Jotenkin haiskahtaa taa sille että suhteellisuuden taju on pettänyt vähän kaikilla eikä vähiten oikeuslaitoksella.
Tuskin tytöt olisivat tuntemattoman äijän luo menneet lääpittäväksi. Julkkis on eri juttu. Pimuikäisenä sitä voi kuvitella että julkkis on ihastunut. Paha virhe. Olen itsekin ollut siinä iässä. Onneksi ei mitään sattunut.
Olen opettanut omille lapsille, että tuntemattomien mukaan ei lähdetä. 17-vuotias tyttäreni on tämän hyvin ymmärtänyt tähän saakka.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin haiskahtaa taa sille että suhteellisuuden taju on pettänyt vähän kaikilla eikä vähiten oikeuslaitoksella.
Oikeuslaitosta ei voi vielä syyttää.
Syyttäjällä on tässä lähtenyt keulimaan.
Jos tuomio tulee, niin sitten alkaa luottamus oikeuslaitokseen horjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miten monella ääni muuttuisi kellossa, jos kyseessä ei olisi koko kansan huumoriveikko vaan joku ulkomaalaistaustainen mies. Nyt toki monen mielestä tytöt ovat itse syypäitä ja Aku veikkonen se vaan piti hauskaa. Voi reppanaa.
Voin sanoa että jos ei olisi julkkis olisi tuomittu automaattisesti tyttöjen puheen perusteella. Itse en ole yhdenkään naisen koskaan kuullut sanovan minulle purista minua perseestä vaikka olen niin lukuisia kertoja tehnyt, olenko seksuaalirikollinen?
Tässä keississä on nyt aku kuitenkin eikä kukaan ulkomaalaistaustainen tai tavallista kansaa edustava.
Miksi Aku on eri tapaus? Eihän nuo tytöt mitään julkisuutta halaja, vaan haluavat pysyä nimettominä. Lisäksi syyttäjä päätti nostaa syytteen, vaikka tytöt eivät sitä vaatineet.
Ja mistähän syyttäjä sai tiedon? Niinpä, Hirviniemeä kiusanneet pärinäsussut lauloivat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän joku niiden nimet esiin kaivaa.
No sehän on eri juttu. Edelleen, ne tytöt eivät nimiään halua julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kuitenkin kyse 17v ja 35v ikäsestä henkilöistä. Tuossa on miltei 20v ikäero. 17 ikäsillä ei ole aivot vielä kehittyneet edes loppuun, joten tottakai tuon ikäiset tekee virheitä. 35v aikuisen miehen jonka aivot on jo kehittyneet pitäisi tietää paremmin. Ja taasko sitä alkoholia syytetään? no olisi 35v miehen, jonka on saanut jo pidemmän aikaa juopotella tietää miten se alkoholi vaikuttaa.
Ennenhän tuo oli normaali ikäero..
Me ei eletä kuitenkaan menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Aku teki väärin, mutta eivät nuo tytötkään ihan pulmusia ole.
Lähtivät kolmelta yöllä julkkiksen mukaan. Ja miten se Aku pääsi niin lähietäisyydelle, että ylettyi hivelemään? Vielä molempia. Kai tuolta olisi voinut lähteä pois saman tien.
17-vuotias ei ole mikään lapsi. Aika harvinaista, jos on täysin kokematon. Tänä keväänä (jos ei jo viime syksynä) täysi-ikäinen eli saa ajaa ajokortin ja äänestää.
Miksi ihmeessä tämä juttu ei mennyt sovitteluun, vaikka sitä käytetään yhä enemmän. Oikeudenistunto maksaa yhteiskunnalle, syytetylle ja mahdollisesti myös asianomistajille, jos nämä häviävät.
Tästä ei oikein kukaan hyödy.
Siinä miehen puhetta.
Naisille huntu päähän ja vain sukulaismiehen kanssa pihalle.
Tottakai julkkikset pikkuneitejä kiinnostaa. Putoushahmo ja kaikkee. Onko se oikeus uida liiveihin ja ruinata alaikäistä?
Oisko Akusta kiva jos joku julkkis kopeloisi sen tyttöjä?
Vierailija kirjoitti:
Olen opettanut omille lapsille, että tuntemattomien mukaan ei lähdetä. 17-vuotias tyttäreni on tämän hyvin ymmärtänyt tähän saakka.
Kaikilla lapsilla ei ole hyvä vanhempia, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän syyttäjä sai tiedon? Niinpä, Hirviniemeä kiusanneet pärinäsussut lauloivat .
Mistäs sinä tiedät? Entäpä jos alaikäiset tytöt ovat kotona puhuneet ahdistavasta tilanteesta ja vanhemmat ovat pistäneet pyörät pyörimään. Eli sun mielipide on, että jos joku seksuaalisesti ahdistelee niin turpa tukkoon vaan ja kellekään et saa puhua. Haloo nyt. Kannattaa oikeasti lopettaa se takapuolten ja tissien kouriminen, niin ei tarvitse pelätä kenenkään ”kiusaamista”. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtivät kolmelta yöllä julkkiksen mukaan. Ja miten se Aku pääsi niin lähietäisyydelle, että ylettyi hivelemään? Vielä molempia. Kai tuolta olisi voinut lähteä pois saman tien.
17-vuotias ei ole mikään lapsi. Aika harvinaista, jos on täysin kokematon. Tänä keväänä (jos ei jo viime syksynä) täysi-ikäinen eli saa ajaa ajokortin ja äänestää.
Miksi ihmeessä tämä juttu ei mennyt sovitteluun, vaikka sitä käytetään yhä enemmän. Oikeudenistunto maksaa yhteiskunnalle, syytetylle ja mahdollisesti myös asianomistajille, jos nämä häviävät.
Ylivoimaisesti tyhmin viesti mitä olen vähään aikaan lukenut. Iso osa 17-vuotiaista on kokemattomia seksin suhteen. 17-vuotiaat tytöt saattoivat lähteä Akun mukaan ihan siksi, että voivat laittaa snapchatiin kavereilleen kuvan että ”lol ollaan aku hirviniemen luona 😂”. Sellainen on 17-vuotiaan harkintakyky. Eivät ehkä olettaneet, että Aku aikoo oikeasti alkaa kähmiä, vaikka olisivatkin tajunneet mitä tämä tilanteelta haki. Se, että on kähmimisetäisyydellä, ei ole mikään oikeutus kähminnälle. Vai työnnätkö sinäkin käsiäsi paitojen alle ruuhkassa?
Mielestäni muutenkin lapsellista, että 35-vuotias aikuinen mies kännissä käyttää julkisuuttaan hyväkseen ja houkuttelee teinityttöjä luokseen. Todella alhaista. En usko että kukaan 17-vuotias lähtisi tällaiseen tappeluun, ellei tilanne ole oikeasti ollut ahdistava, sen verran maksaa aikaa ja rahaa tytöille.
Olikohan tyttöjen ikä tiedossa tapahtuma hetkellä? Eihän täysikäisyys lääppimistä tee sen paremmaksi, mutta onhan se eri asia onko kyseessä on 17-vuotias lapsi vai 18-vuotias aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka 17-vuotias harvoin on kokematon, niin ne kokemukset on yleensä oman ikäisistä. Hirviniemen ikäinen voi olla sen ikäisen silmissä tosi gubbe, siis sellainen jota ei osaa ajatella ees seksuaalisesti. Ja siitä tulee se yök-reaktio. Hirviniemen ja muiden vastaavien tulisi siksi tajuta, että todennäköisyys sille että teini kokee lähestymisen ahdisteluna on suuri. Seksuaalinen ahdisteluhan on tosi subjektiivinen kokemus ja siksi joutuu miettimään miten, keitä ja millä tavoin, voi lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti tyhmin viesti mitä olen vähään aikaan lukenut. Iso osa 17-vuotiaista on kokemattomia seksin suhteen. 17-vuotiaat tytöt saattoivat lähteä Akun mukaan ihan siksi, että voivat laittaa snapchatiin kavereilleen kuvan että ”lol ollaan aku hirviniemen luona 😂”. Sellainen on 17-vuotiaan harkintakyky. Eivät ehkä olettaneet, että Aku aikoo oikeasti alkaa kähmiä, vaikka olisivatkin tajunneet mitä tämä tilanteelta haki. Se, että on kähmimisetäisyydellä, ei ole mikään oikeutus kähminnälle. Vai työnnätkö sinäkin käsiäsi paitojen alle ruuhkassa?
Mielestäni muutenkin lapsellista, että 35-vuotias aikuinen mies kännissä käyttää julkisuuttaan hyväkseen ja houkuttelee teinityttöjä luokseen. Todella alhaista. En usko että kukaan 17-vuotias lähtisi tällaiseen tappeluun, ellei tilanne ole oikeasti ollut ahdistava, sen verran maksaa aikaa ja rahaa tytöille.
En puolustele ketään, mutta monet teinitytöt kyllä näyttävät huomattavasti varttuneemmilta. Katselin oman teini-iläisen luokkakuvaa ja täydessä pakkelissa etenkin monet tytöt menisivät jo yli 20-vuotiaista.
Se keskustelee, ken osaa. Ja ne, jotka eivät osaa, ovat tyhmiä öyhöttäjiä.
En kyllä tajua, mitä keskusteltavaa on keskeneräisessä asiassa. Lääpiskely on aina inhottavaa, ja tyhmien miesten pitää ehkä kantapään kautta oppia, ettei naisiin luvatta kosketa. Saati alaikäisiin.
Miestä ei ole tuomittu. Voi olla ettei näyttö riitä.