Mikä kotityö teillä on odottanut tekijäänsä jo vaikka kuinka pitkään?
Onko viime jouluiset verhot edelleen pyykkikorin pohjalla?
Onko eteisen seinä odottanut maalipintaa 5 vuotta?
Onko uuni jo niin likainen, ettei sinne näe edes sisälle enää?
Kommentit (224)
- Uunin pesu
- ikkunoiden pesu (pesty keväällä tosin)
- lasten pienten ulkovaatteiden myynti tai säilytys (siististi viikattuna kestokauppakassissa jo)
- lasten pienten kenkien myynti tai kierrätys
- lasten pikkutavaroiden läpikäynti (aloitettu ja kesken)
- kodinhoitohuoneen kaappien siivous (pitää tehdä muutaman kerran vuodessa)
Onhan näitä.
Just viime viikolla sain pyykkikorin pohjan näkyviin kun pesin kaikki parittomat villasukat ja muut epämääräiset tekstiilikappaleet, joita ei ole voinut pestä muun pyykin mukana.
Pienten vauvanvaatteiden lajittelu hyväntekeväisyyteen odottaa tekijäänsä. Myös makuuhuoneen lipaston laatikot pitäisi käydä läpi, sinne on kauhottu kamaa piiloon pois näkyviltä katsomatta mitä sinne lopulta on päätynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden pesu. Kun vaan jaksaisi, niitä on 30.
Tilaa siivousfirma, kotitalousvähennys.
Pesuhuoneen kattolistat vuodesta 2008...
Me muutettiin maaliskuussa eikä olla vielä päästy saunaan kun siellä on muuttolaatikoita.
Myös yksi lamppu odottaa kiinnitystä eli meillä ei ole valoa eteisessä. Lamppuun pitäisi vaihtaa pistoke muttei ole tarpeeksi pientä ruuvaria siihen hommaan.
Vaatehuoneet saisi myös siivota taas.
Nyt on poika vielä päiväunilla ja mä menen nyt sinne saunaan ja puran pari muuttolaatikkoa!
Ehkä jouluna saunotaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Sängyn alta pitäisi siivota kunnolla. Hävettää sanoa, mutta jo toista vuotta on kunnolla imuiroimatta sieltä, kun olen tunkenut sinne säilytystilan puutteen vuoksi parvekkeella olleen taiteltavan lepotuolin pehmusteineen, sekä kaikki parvekkeen kukkaruukut jätesäkissä.
Toinen on uuninpesu. Edellisestä pesusta nyt ei ole yhtä kauaa kuin sängynalusen siivoamisesta todellakaan, mutta uunista paloi valo jo hyvän aikaa sitten, eikä kiinteistöhuollosta ole vieläkään vastattu kun tiedustelin, että kuuluuko se lampunvaihto vuokralaiselle, vai heille. En oikein sokkona viitsisi mennä sörkkimään ja vaikea sitä uunia nyt on ilman valoa kunnolla pestä. Ennen joulua pitäisi kuitenkin puhtaaksi saada.
Jaa-a. Nyt kun nämä otti puheeksi, pitäisi varmaan kääriä hihat ja lähteä vähän vilkaisemaan sitä sängynalusta ja pistää uusi sähköposti kiinteistöhuoltoon..:D
Vinkkinä, että uunin lamppu maksaa halpakaupassa ehkä pari-kolme euroa ja vaihtamiseen menee aikaa puoli minuuttia, että kyllä kannattaa tehdä ihan itse, eikä odotella jotain huoltomiestä.
Pakastimen sulatus on vihoviimeinen homma.
Puutarhavaja pitäisi tyhjentää, rakentaa sinne perälle joku hyllykkö ja karsia rikkinäiset työvälineet pois. Vaja on aikalailla tupaten täynnä ja edellisten asukkaiden jäljiltä siinä kunnossa mihin sen jättivät. Vähän mietityttää mitähän kaikkea sieltä löytyykään, kukkasipuleita ja lintulaudan olen jo löytänyt.
Yhden ulkovalon polttimo pitäisi vaihtaa uuteen. Tai ehkä odotan, kunnes loput kaksi ovat palaneet loppuun myös ja vaihdan kaikki kerralla. Toimivat samalla valokatkaisimella, joten luulisi niiden olevan vaihtokunnossa samoihin aikoihin.
Makkariin pitäisi ommella verhot. Kankaan olen sentään jo saanut hankittua mutta ompelukoneen virittely ja lapsenvahdin hommaaminen työrauhan saamiseksi on oma juttunsa kumpikin. En ole ommellut mitään moneen vuoteen.
Tietokoneeseen pitäs asentaa uusi kovalevy, sekä forkata se kone samalla. Kuvat pitäisi ekana siirtää talteen. Ehkä tilata paperikuvat siinä samalla ja sitten tuskailla millon niitä albumeihin teippaan. Kuopuksen albumi on vielä muovikääreessään :D! Ei naurata, oikeasti.
Vaatehuoneelle pitäs tehdä jotain. Se on nyt toiminut hyvänä "romukoppana". Kesällä hyllytin yhden seinän, vielä pitäs hommata säilytyslaatikot ja kierrättää pienet lasten vaatteet ja kengät pois, laittaa vaikka vaatehuoneeseen ompelupöytä niin kone ois aina lankoineen valmiina surautteluun. Hirvee työmaa.
Terveisin väsynyt leski, lapset 3 ja 1.
kissanvessan normipuhdistus. en siedä niiden pökyleiden haromista sieltä hiekasta vaan dumppaan koko astian roskiin ja peitän kokonaan uudella hiekalla eli tuhlaan rahojani kissanhiekkaan koska koen kuvotusta pikku kakkasista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko viime jouluiset verhot edelleen pyykkikorin pohjalla?
Onko eteisen seinä odottanut maalipintaa 5 vuotta?
Onko uuni jo niin likainen, ettei sinne näe edes sisälle enää?Jouluiset verhot??
Meillä mennään samoilla verhoilla läpi vuoden, nekin on kaikki samanväriset(valkoista pellavaa)
Meillä myös aina samat valkoiset verhot ja salusiinit keittiössä.
Kiukaan kivien vuosittainen uudelleen ladonta. Ja joo, jäi ne ikkunatkin pesemättä. Matot sentään pesin kesällä.
Vessasta kärähti lamppu ja koko valaisin pitää vaihtaa jonkun sähkövikajutun takia.
Siitä on nyt kaksi vuotta 😂
Ollaan käyty vessassa otsalampun valon kanssa ja hyvin pelittää, mikäs kiire korjaamaan.
Kaiken lisäksi siskon mies ois sähkäri...
- Ne ikkunat, joita ei saa auki ja joiden pesu ulkopuolelta vaatii hullun korkeita tikkaita (vanha rivitalo).
- Uuni, voi nolous miten likainen se on
- Keittiön verhot, en vaihtele niitä sesongin mukaan, mutta hyvä ne silti olisi välillä pestä
- Liesituulettimen se suodatinosamikälie, sen voi kuulemma pestä astianpesukoneessa, mutta en ole saanut aikaiseksi
- Pesutornin päällinen, eli kuivausrummun päältä voisi varmaan joskus pyyhkiä pölyt
- Ja pölyt koristelistojen päältä. Oli hyvä idea laittaa sellaiset, kun en ikinä jaksa muistaa millaiset pölynkerääjät ne on.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä odotellut että mies pesisi vessat. Tajusin 3 viikkoa sitten että mies ei ole koko suhteen aikan (7 v) kertaakaan pessyt ja sanoin että on hänen vuoronsa pestä ne. Saa nähdä kauanko odotan...
Saatat odottaa pitkäänkin. Muutin kämppään jossa ennen asui mies. Vessaa hän ilmeisesti ei ikinä pessyt, ei viitsinyt vuokraajakaan sen verran vaivautua. Itse asiassa likakerrostumat lähti sitten yllättävän helposti, mutta jouduin käyttämään voimakkaampaa myrkkyä.
Se uuninlampun vaihto on kyllä haastavaa. Vanhempieni luona uunista paloi lamppu useampi vuosi sitten. Uusi on hankittuna ja yhä paketissa keittiön kaapissa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette tilaa ikkunanpesijää? Ei maksa kovinkaan paljoa ja saa vielä kotitalousvähennyksen.
Olen todella tyytyväinen kun päädyin tuohon ratkaisuun.
Meillä suurin työ ikkunoiden pesussa on tavaroiden siirtely ikkunoiden edestä, verhojen pois ottaminen ja lasien aukaisu. Varsinkin tuo viimeisin homma on ikävä, joka kerta on sormet verillä, kun se systeemi on s**tanasta. Jos noista selviää, se pesu on sitten helppoa. Tuossa on isoin kynnys ikkunanpesun ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiukaan kivien vuosittainen uudelleen ladonta. Ja joo, jäi ne ikkunatkin pesemättä. Matot sentään pesin kesällä.
Miksi niitä kiukaan kiviä pitää vuosittain uudelleen ladota?
Tää on ällöttävää, mutta mulla oli pitkään tapana lykätä vessan pesua, kun inhoan niin paljon sitä haisevan pöntön hankausta. Tiedän, vastenmielistä... Jos nykyään tarvitsen siivousmotivaatiota, kutsun jonkun kylään. Silloin on pakko puunata kylpyhuone lattiasta kattoon.
Parvekkeen harjaus tuppaa edelleen usein jäämään kun en parveketta koskaan käytä. (Ne kuivat lehdet ym. pölyt pitää itse kerätä muovipussiin ja heittää roskiin, kun niitä ei saa harjattua suoraan maahan "umpinaisen" seinän takaa.)
Tiskit on nyt lojuneet altaassa vajaan viikon verran. Vaihdoin niihin tosin puhtaamman veden tänään. Teen mitä vaan mieluummin kuin tiskaan. Pesen ikkunat, moppaan lattian, kuuraan jääkaapin ym. Heh. Onneksi asun yksin.
Noin yleensä koti on kyllä todella puhdas ja täällä on hyvä olla ja asua :)
No meillä on mitä luetella! Ainakin nyt tuo ikkunanpesu. Mä oon pessyt ikkunoita sisäpuolelta, mutten koskaan ulkopuolelta. Ehkä joskus!