Mikä kotityö teillä on odottanut tekijäänsä jo vaikka kuinka pitkään?
Onko viime jouluiset verhot edelleen pyykkikorin pohjalla?
Onko eteisen seinä odottanut maalipintaa 5 vuotta?
Onko uuni jo niin likainen, ettei sinne näe edes sisälle enää?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Sängyn alta pitäisi siivota kunnolla. Hävettää sanoa, mutta jo toista vuotta on kunnolla imuiroimatta sieltä, kun olen tunkenut sinne säilytystilan puutteen vuoksi parvekkeella olleen taiteltavan lepotuolin pehmusteineen, sekä kaikki parvekkeen kukkaruukut jätesäkissä.
Suosittelen siivoamaan heti. Mulla oli sama tilanne enkä välittänyt asiasta. No arvaa mitä siellä sitten yksi päivä oli? Sanotaanko näin että ei kauhean kiva yllätys kun alkaa matoja ryömiä sängyn alta. Siivousrumba kesti 2kk ja tavaraa järjetön määrä roskiin. Nykyään sänkyni alla ei ole MITÄÄN. Eikä tule koskaan olemaankaan. Yksi trauma riitti 😄.
Pesin juuri pari erikoisempaa paitaa, jotka piti pestä eri pesuohjelmalla kuin mikään muu vaate, odottelivat sitä muutaman kuukauden.
Nyt listalla on ollut viime kuusta asti vaatehuoneen ja saunan kunnon siivous.
Ei muuta kuin että vanhat vaatteet pitäisi lajitella roskiin, myyntiin tai lahjoituksiin. Ei niitä edes ole niiiiin paljon mutta silti ahdistaa.
Kaavat mekkoon viime kesältä tungin vain kaappiin.
Saunan pesu on odottanut vuoden. Tänään asia hoituu. Puolen tunnin päästä täällä on siivooja joka pesee joka nurkan myös saunassa.
Kuuluuko uunin lampun vaihto taloyhtiölle?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko uunin lampun vaihto taloyhtiölle?
Ei kuulu, se pitää hoitaa itse.
Meillä pitäisi putsata keittiön ilmanvaihtoventtili, se on jo mennyt umpeen rasvaisesta pölystä. Itse en yllä sinnen edes porrasjakkaralla enkä kiipeile tiskipöydän päälle. Mies yltäisi, mutta mitään ei ole tapahtunut vaikka olen useaan otteeseen pyytänyt.
No tosiaan voisi maalata sekä keittiö että olohuone, siinä samassa sitten eteinen ja toinen vessa. Muita hommia ei ole jäänyt tekemättä.
Pyykinpesukoneen nukkasihdin puhdistus.
Uunin pesu sekä lampun vaihtaminen. Yritettiin kyllä jälkimmäistä muutama päivä sitten mutta luovutettiin ja todettiin että yritetään toisella kerralla uudestaan.
Kaappien tyhjennys. Lähinnä omien vaatteiden karsiminen. Ikkunoiden pesu. Keittiöstä pesin nyt useammanvuoden tauon jälkeen, koska ei siitä nähnyt enää, että sataako ulkona.
Miksi ette tilaa ikkunanpesijää? Ei maksa kovinkaan paljoa ja saa vielä kotitalousvähennyksen.
Olen todella tyytyväinen kun päädyin tuohon ratkaisuun.
Listoja puuttuu vähän kaikkialta. Vanha tietokone lojuu nurkassa. Vaatehuone on ihan liian täynnä. Siellä esim ylijääneet kaakelit viiden vuoden takaa.. Remonttia saisi aina tehdä.
jkjkjkj kirjoitti:
suihinotolla ne alkaa sujumaan ei mies kehtaaa kieltäytyä kun kerrot että jos tuo on valmis illalla niin imaisen kassit tyhjiksi
ihme jos ei ala tapahtumaan
Mies ei ehtisi muuta tehdäkään, kuin imeskellä minua jos kotityöt siten palkittaisi. Emme käytä muutenkaa s....ä palkitsemiseen. Se on kivaa puuhaa muuten vain.
Muutimme tähän toukokuussa ja sauna on edelleen pesemättä. Ikkunat olen pessyt, mutta kahden ikkunan sälekaihtimet ovat pesemättä. Edelliset asukkaat eivät kai ole koskaan pesseet sälekaihtimia ja jokaisen pinttyneen säleen puhdistaminen taikasienellä kestää ikuisuuden...
Olen tässä odotellut että mies pesisi vessat. Tajusin 3 viikkoa sitten että mies ei ole koko suhteen aikan (7 v) kertaakaan pessyt ja sanoin että on hänen vuoronsa pestä ne. Saa nähdä kauanko odotan...
Lattiat pitäisi pestä.... parveke pitäisi laittaa talvikuntoon.... huoltoyhtiölle pitäisi soittaa yhestä jutusta..
Kaikki kotityöt unohtaisin. Taiteilisin vain, kaiket päivät.. Liihottaisin pitsikaavuissa, tekisin taidetta. Ruoka tupsahtaisi itsestään, pyykit, tiskit kaikki. Olen melkoinen epänainen!
Teen vain sen, mikä on pakko. Kestän hyvin pientä ja suurempaakin epäjärjestystä. Näin on vähemmän stressiäkin.
Vessan peilikaapin loisteputki on palanut vuosi sitten :D Ei vaan olla saatu aikaiseksi lähteä ostamaan tai vastaavasti ollaan tultu kauppaan ja muistettu asia, mutta ei olla voitu ostaa, koska ei tiedetä mikä siihen sopii. Pitäisi olla se perkuleen putki mukana. Asia ei suuresti ole häirinnyt kun vessassa on myös kattovalo.
Imurointi ja lattian pesu on nyt odottanut kolmatta viikkoa, että mies siivoaisi työhuoneensa ja olohuoneen lattialta projektitarvikkeensa.
Ikkunoita en ole pessut kertaakaan 5 vuoden aikana, jonka nykyisessä asunnossani olen asunut. Ne voisi kyllä Jouluksi pestä.
Sauna toimii varastona ja myös moni kaappi olisi siivouksen tarpeessa.