Parhaat joululahjaideat 2018
Nyt on taas se aika käsillä. Lahjoja vaihdetaan kohta. Osa annetaan suurella sydämellä, osa pakosta tai kohteliaisuudesta. Ja yhä useammalla lahjansaajalla on jo kaikkea, eli mitään ei puutu. Jotain osuvaa pitäisi silti taas keksiä kaikille puolisosta kummilapsiin ja anopista naapuriin.
Samalla tänä romunkertymisen aikana olisi kiva, jos lahja ei muuttuisi turhaksi konmarittamista odottavaksi roskaksi heti huomenna tai edes vuosien päästä. Siinä saisi olla ideaa, mutta ei saisi tuntua lahjan antajan omien arvojen tyrkyttämiseltä. Sen pitäisi olla laadukas, mutta ei niin kallis että se ruokkii tolkutonta lahjakierrettä. Ja ennen kaikkea sen pitäisi olla jotain, joka olisi edes hetken kiinnostavaa, uutta tai tarpeellista.
Kertokaa vinkkinne. Peukutetaan sen mukaan miten kiva olisi saada itse kyseinen lahja.
Voi myös kertoa oman salaisen toiveensa, siitäkin voi joku saada idean.
Kommentit (23)
Jos meinaa antaa noita kotityölahjakortteja tms. lahjaksi, niin kannattaisi ehkä valita sellaisia juttuja jotka pystyy aika varmasti toteuttamaan.
Sain kerran kukankastelulahjakortin. Olin sitten lähdössä kesällä reissuun, ja kysäisin lahjan antajalta onnistuisiko lahjakortin käyttö, ja hän vähän vaivautuneena sanoi että on kiireitä silloin. Hoitelin asian muuten, enkä sitten kehdannut palata asiaan enää myöhemmin, eikä antajakaan.
Kaikki omatekoinen syötäväksi kelpaava on hyvää.
Itse kehtaan pyytää äidiltäni aina sloggi-alkkareita lahjaksi. Muuten ostan hepeneeni, mutta sloggit ovatkin minulla käytössä vain kerran kuussa. Lisäksi vuosittain pyydän myös villasukkahousuja. Kun kerta kysyy, mitä haluan, ja noita minä haluan. Ostaa aina kaikkea muutakin, vaikken tarvitsisi.