Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ahneudella mitään rajaa

Vierailija
11.11.2018 |

Työkaverini pyytää kimpassa kuljetusta työmatkasta minulta rahaa enemmän kuin mitä bensakuluihin todellisuudessa menee. Laskin, että edestakaiseen matkaan n.30km kuluu henkilöautolla bensaa n.1,5-2l mikä maksaa nykyisellä bensan hinnalla n.3e. Tämän kun jakaa kahdella se tekee 1,5 euroa/ hlö. Työkaveri pyysi minulta 20e viideltä päivältä. Näin ollen hän tekee voittoa yli 12e/vko. Mitä mieltä olette tällaisesta rahastuksesta? Suostuisitteko tällaiseen hyväksikäyttöön?

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites kun minä kuljen seutulipulla bussilla rajattomasti, niin siinä mahtaa olla tosi halvat vakuutukset ja käyttökulut kun se lippu maksaa vain muutamia kymppejä verrattuna näihin henkilöautoilijoihin jotka on sysäämässä suurinpiirtein koko autonsa ylläpidon maksut kyytiläiselle.

Julkinen liikenne on siitä hauska juttu, että sen vakuutuksista ja käyttökuluista huolehtivat kaikki veronmaksajat.

Huolehdinhan minäkin sinun autoilustasi, kun laitat joka vuosi työmatkoja verovähennyksiin.

Ootko oikeesti noin tyhmä!! Ole hiljaa kun et kerran tajua.

Minäkin voisin alkaa haukkumaan sinua vammaiseksi, ei tartte perustella mitään.

Vierailija
62/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna ilmiantaisin työkaverisi pimeästä taksitoiminnasta verottajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulut on noin 22snt/km ja jos huomioidaan myös pääomakulut, niin verottajan hyväksymä km-korvaus on 42snt/km.

Ihanko oikeesti ap on niin toope että kuvittelee auton kulkevan pelkällä bensalla?

Aika proffa saa olla jos meinaa laskea paljonko ne kaikki auton osat kuluu enemmän siitä että on yksi ylimääräinen kyydissä.

On ihan tutkittu, että eniten auto kuluu kun sillä ei ajeta. Osat alkaa jumittaa, ruoste iskee ja korjaaminen on kallista, mutta kyllähän omistajalle kuuluu sopiva korvaus matkasta antaa.

Mulla on auto lähes yksinomaan sen takia, etten tarvitse tavata muita ihmisiä julkisissa. En siis myöskään haluaisi vapaamatkustajaa omaan autooni muuten kuin aivan perustelluista ja painavista syistä. Hätätilanteissa olen aina valmis auttamaan, ja vastikkeetta – tottakai !

Teen lisäksi vapaaehtoistyötä vanhuspuolella, joten aivan hirviönä en itseäni pidä.

Sinänsä aivan samantekevää, kuluttaako auto hieman enemmän jos on ylimääräisiä matkustajia, ajaisin työmatkani joka tapauksessa, joten aika marginaalista olisi se kustannusten kasvu.

En ole mitenkään suurituloinen, ja ajelen ns. ritsalla, jollaisesta kuluja kyllä kertyy.

Olen elämäni aikana tavannut joitakin vapaamatkustajia tai ns. lokkeja aivan muiden asioiden yhteydessä.

Tuollaiset ihmiset pistävät kyllä vihaksi. Tällaisia ihmisiä yritän vältellä,

En näe sitä minään vapaamatkustajana, jos bensat kuitenkin maksaa. Mutta ilmeisesti te kuvittelette harrastavanne jotain yksityistä taksitoimintaa hintoinenne, vaikka kuljettaisiin samaan duuniin.

Ja sä kuvittelet olevasi niin erinomaista seuraa että kaikkien pitäisi jaksaa sua kuunnella.

Kyllä mulla se hinta koostuisi ennemminkin niistä sun rasittavista höpötyksistä. Älä kuvittele olevasi niin erinomainen seuramies.

Vierailija
64/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytin teidät molemmat verottajan ilmiantopalveluun, koska tuo mitä teette on laitonta

Vierailija
65/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hei kato mä voisin muuttaa sun luo ja maksaa puolet yhtiövastikkeesta.

Tarkoitit varmaan, että voit tulla kylään kahdesti joka arkipäivä n. 20 minuutiksi kerrallaan ja maksaa puolet yhtiövastikkeesta?

Tämä ontuu ja pahasti :D kai kelle tahansa paljon ajavalle kelpaisi kimppakyytiläinen, joka maksaisi puolet kuukauden kaikista bensakuluista, vaikka autossa olisi vain työmatkojen ajan!

Vierailija
66/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käräytin teidät molemmat verottajan ilmiantopalveluun, koska tuo mitä teette on laitonta

:D

Vierailija
67/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan, että voit tulla kylään kahdesti joka arkipäivä n. 20 minuutiksi kerrallaan ja maksaa puolet yhtiövastikkeesta?

Tämä ontuu ja pahasti :D kai kelle tahansa paljon ajavalle kelpaisi kimppakyytiläinen, joka maksaisi puolet kuukauden kaikista bensakuluista, vaikka autossa olisi vain työmatkojen ajan!

Mulle ei todellakaan kelpaisi kimppakyytiläinen vain puolella bensakuluista. Kimppakyyti sitoo kuskia ihan liikaa.

Vierailija
68/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa autoonsa toista kyyditettävää. Joutuu sopimaan aikatauluista toisen kanssa, kun on alunperin autonsa ostanut sitä varten, että on vapaa bussiaikataluista.

Jos nyt sitten suostuu jotain kuuditsemään, niin se ei todellakaan mene ”siinä sivussa”, se on hankalaa. Joten kyytiläisen pitää osallistua kaikkiin kuluihin, ei vai bensaan. Bensan maksaminen jatkuvasta ajattamisesta on lokkeilua, siitä ei pääse mitään.

Jos aiot hyötyä toisesta, mitä aloittaja on tässä aikonut, niin ei pidä valittaa, jos toinen haluaakin korvauksen, eikä hyväksy lokkeilijoita,

Mene bussilla, jos et halua maksaa. Saat ihan itse pohtia, mikä on sinulle paras liikennemuoto, mutta niin saa myös se työkaverisikin. Et voi velvoittaa häntä kuskaamaan sinua bensojen hinnalla.

Vierailija
69/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut se autonomistaja joka otti kolme työkaveria kimppakyytiin. Yhdensuuntainen matka oli 55 km. Kukaan ei tullut kotipihastani kyytiin vaan hain heidät yhteensä kahdesta eri paikasta ja työpäivän jälkeen vein samoihin paikkoihin. Kyydistä pyysin 2 euroa suunta per henkilö, eli yksi ihminen maksoi 20,- per viikko.

Jokaikinen aamu sai odottaa jotakuta, samoin työpäivän jälkeen aina joku viivytteli milloin mistäkin syystä. Työ oli kolmivuoroa ja ainakin yövuoron jälkeen ei hermo olisi millään kestänyt parkkipaikalla odottelua.

Kun tuli perjantai ja maksun aika ilmoitettiin usein muina miehinä ja naisina, että ei nyt just ole mut maksan seuraavasta tilistä.

Muutaman kuukauden jälkeen tiputin kaksi kyytiläistä pois ja aloimme kulkea yhden kanssa siten, että vuoroviikoin kuljimme toisen kyydissä - ei tarvinnut keskustella kuluista.

Vierailija
70/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos sen seutulipun hinta jotain 4,20.

Se kertaa 2 (meno - paluu) = 8,40 per päivä.

Ja jonkun mielestä 20 viikko ovelta haettuna ja ovelle toimitettuna on paljon??!! ....Niin että kuka se ahne olikaan.

Vierailija
71/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei todellakaan kelpaisi kimppakyytiläinen vain puolella bensakuluista. Kimppakyyti sitoo kuskia ihan liikaa.

Siis puolella kaikista kuskin kuukauden bensakuluista, mikä rinnastuu paremmin tuohon puolikkaalla yhtiövastikkeella kyläilyyn. Okei, jos ei aja paljoa työmatkojen lisäksi tai on rahaa riittämiin, ei varmaan nappaa, mutta jos rahasta on pulaa ja kuskaa vaikka lapsia harrastuksiin tai käy usein toisella paikkakunnalla ystävien tai sukulaisten luona tai mökillä, siinähän pääsisi suorastaan nettoamaan.

Joka tapauksessa pointti oli sen kyläilyesimerkin absurdius :D

Vierailija
72/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Naura sinä vaan, mutta tuohan on säännöllistä tuloa josta pitää takuulla verotkin maksaa, etenkin jos kovasti voitolle pyritään.

Vierailija
73/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jonkun mielestä 20 viikko ovelta haettuna ja ovelle toimitettuna on paljon??!! ....Niin että kuka se ahne olikaan.

Kukaan ei ole puhunut mistään ovelta ovelle toimitteluista. Minusta on todellakin liikaa, jos kuskin ei tarvitse edes ajella ylimääräisiä ja menee käytännössä samoilla ajoilla.

Vierailija
74/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii kimppakyydit töihin ja olemme määritelleen taksan jonka ne maksavat jotka eivät koskaan itse aja vaan istuvat siis vaan muiden kyydissä. Taksaan on laskettu bensakulut ja summa sille me muut kasvatamme koko ajan autojemme kilometrilukemaa, autoa joutuu huoltamaan useammin ja sen arvo laskee kilometrien karttuessa. En todellakaan ottaisi ketään kyytiin pelkällä bensamaksulla kun hän ei piheyttään halua hankkia omaa autoa, ettei tule itselle näitä huoltokuluja yms. tai vielä parhaassa tapauksessa on auto mutta seisottaa sitä pihassaan ettei tule kilometrejä ja huollettavaa.

Kauheestihan se auto kyllä varmasti kuluukin enemmän, jos vaikka 1 tyyppi kyydissä. Kuulostaa kyllä melko autistiselta "minun auto kuluu nyt 45.0% enemmän joten olen määritellyt tarkan summan".

Kuski maksaa bensojen lisäksi määräaikaishuollot yms. muut autoon tulevat huollot, vakuutukset, autoon tulee koko ajan kilometrejä. Toki kuski kulkee itsekin sen matkan mutta eihän se ole reilua että yksi työkaveri ottaa kaikki nämä muut kulut hoitaakseen ja toiset voivat vaan huoletta jatkaa elämää ilman autoa ja sen tuomia kustannuksia ja pääsevät silti kätevästi töihin tämän yhden kiltin kustannuksella. Ja teillä lokeillahan on vaihtoehto: julkiset. Ovat laskeneet että halvemmaksi tulee lokkeilla toisen kyydillä pelkillä bensoilla. Muutenhan olisivat hommanneet oman auton.

Vierailija
75/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävin lause ihmisten suusta:" heitäks mut sinne, kyl mä bensat maksan". Entäs se aika, mikä menee multa siihen, kun kyyditsen sua ja se ajaminenkin on tylsää. Aika harva tykkää istua autossa ja pyöritellä rattia. Omassa autossa on se hienoa, että itse pääsee juuri sinne minne itse haluaa ja milloin haluaa. Se ei taas ole lainkaan kivaa, että bensakulujen hinnalla heitellään kaikenmaailman pummeja ympäri suomea.

Vierailija
76/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole puhunut mistään ovelta ovelle toimitteluista. Minusta on todellakin liikaa, jos kuskin ei tarvitse edes ajella ylimääräisiä ja menee käytännössä samoilla ajoilla.

Voi kulta oieni. Se kuski maksaa myös kaikki muut autoon liittyvät kulut ja maksut. Osta oma auto äläkä lokkeile toisten kyydissä. Onko reilua että te molemmat kuljette saman työmatkan sinä maksat vain osan bensoista kun toinen maksaa siihen päälle auton vakuutuksen, parkkimaksun, huollot. Kuskilla on huomattavasti isommat kustannukset kuin sinulla. Totuushan on että tiedät lokkeilevasi ja pääseväsi halvemmalla näin, muuten olisit ostanut jo oman auton jos kyse olisi pelkistä bensakuluista.

Vierailija
77/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävin lause ihmisten suusta:" heitäks mut sinne, kyl mä bensat maksan". Entäs se aika, mikä menee multa siihen, kun kyyditsen sua ja se ajaminenkin on tylsää. Aika harva tykkää istua autossa ja pyöritellä rattia. Omassa autossa on se hienoa, että itse pääsee juuri sinne minne itse haluaa ja milloin haluaa. Se ei taas ole lainkaan kivaa, että bensakulujen hinnalla heitellään kaikenmaailman pummeja ympäri suomea.

Jep. Sama kun joku pyytää sua ompelemaan jotain ja maksaa vain täsmälleen niiden tarvikkeiden hinnat, ihan kuin huvikseni kuluttaisin vapaa aikaani muiden toiveiden täyttämiseen.

Vierailija
78/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa viikossa työpäivän jälkeen kaupassa siinä matkan varrella. Olisiko kyytiläinen vaikkapa viime viikolla odottanut kiltisti autossa, kun kiersin Motonetin, pari vaatekauppaa ja Prisman?

Vierailija
79/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta oieni. Se kuski maksaa myös kaikki muut autoon liittyvät kulut ja maksut. Osta oma auto äläkä lokkeile toisten kyydissä. Onko reilua että te molemmat kuljette saman työmatkan sinä maksat vain osan bensoista kun toinen maksaa siihen päälle auton vakuutuksen, parkkimaksun, huollot. Kuskilla on huomattavasti isommat kustannukset kuin sinulla. Totuushan on että tiedät lokkeilevasi ja pääseväsi halvemmalla näin, muuten olisit ostanut jo oman auton jos kyse olisi pelkistä bensakuluista.

Eli suoraansanottuna perisuomalainen kateus taas vaihdissa.

Vierailija
80/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä en kyllä kehtaisi pyytää noin suurta korvausta kuin muut täällä sanovat. Mä oon kimppakyytiläisiltä pyytänyt puolet bensoista ja vähän päälle. Esim tuosta viikosta 10 euroa ois ollut hyvä, siinä ois ollut jo ekstraa. Ja satunnaisesta kyyditsemisestä en ees pyydä mitään. Jos itse olen menossa jonnekin, niin ei se maksa lisää, jos joku toinenkin hyppää kyytiin.

Auton kustannukset tulevat joka tapauksessa maksettavaksi, kun ajaa töihin ja takaisin, eipä se kyytiläinen niitä kasvata.

Jos toisen kyydillä menisin, niin kysyisin jo etukäteen ja olen maksanut pyydetyn. Mutta enpä tuommoisiin pyynteihin ole aiemmin törmännyt.