Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ahneudella mitään rajaa

Vierailija
11.11.2018 |

Työkaverini pyytää kimpassa kuljetusta työmatkasta minulta rahaa enemmän kuin mitä bensakuluihin todellisuudessa menee. Laskin, että edestakaiseen matkaan n.30km kuluu henkilöautolla bensaa n.1,5-2l mikä maksaa nykyisellä bensan hinnalla n.3e. Tämän kun jakaa kahdella se tekee 1,5 euroa/ hlö. Työkaveri pyysi minulta 20e viideltä päivältä. Näin ollen hän tekee voittoa yli 12e/vko. Mitä mieltä olette tällaisesta rahastuksesta? Suostuisitteko tällaiseen hyväksikäyttöön?

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossa on muitakin kuluja kuin polttoaine. Huollot, katsastus jne.

Kaveri ei käsittääkseni toimi ap:n henk. koht. kuskina? Autoa käytetään katsos muulloinkin kuin työmatkoilla. Ap tulee vain samalla kyydillä töihin joten auton kulut eivät kuulu hänelle koska hän ei niitä aiheuta.

Juuri näin.

Vierailija
42/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hei kato mä voisin muuttaa sun luo ja maksaa puolet yhtiövastikkeesta.

Tarkoitit varmaan, että voit tulla kylään kahdesti joka arkipäivä n. 20 minuutiksi kerrallaan ja maksaa puolet yhtiövastikkeesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites kun minä kuljen seutulipulla bussilla rajattomasti, niin siinä mahtaa olla tosi halvat vakuutukset ja käyttökulut kun se lippu maksaa vain muutamia kymppejä verrattuna näihin henkilöautoilijoihin jotka on sysäämässä suurinpiirtein koko autonsa ylläpidon maksut kyytiläiselle.

Vierailija
44/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuskin määrittelemä maksu ei sovi, voi aina kulkea julkisilla. Minä en ainakaan sietäisi jatkuvaa rasitetta autossani.

Jep, näin on. 

Ja mun hinnat olis todennäköisesti kovemmat kuin taksien.

En tod. rupeisi omaa aikatauluani rukkaamaan muitten menojen vuoksi.

On se mun aikani vaan niin arvokasta.

Vierailija
45/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites kun minä kuljen seutulipulla bussilla rajattomasti, niin siinä mahtaa olla tosi halvat vakuutukset ja käyttökulut kun se lippu maksaa vain muutamia kymppejä verrattuna näihin henkilöautoilijoihin jotka on sysäämässä suurinpiirtein koko autonsa ylläpidon maksut kyytiläiselle.

Julkinen liikenne on siitä hauska juttu, että sen vakuutuksista ja käyttökuluista huolehtivat kaikki veronmaksajat.

Vierailija
46/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun et ymmärrä lukemaasi etkä edes asiaa niin voit olla kommentoimatta.

Vierailija
47/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton omistaja joutuisi nuo maksamaan ilman kimppakyytiläistäkin. Riittää ihan varmasti, että bensasta voittoa saa. Ja tuskin hakee kuskattavaansa mistään Kainuun korvesta, vaan ovat huomioineet tuon myös hinnassa jos siis kierreltävää tulee. Miksi kyydissä kulkevan ja jo sovitusti maksavan pitäisi vielä auton huoltoja ja katsastuksia maksella? Sama jo kun ajaisi taksilla töihin.

Jos kutsutaan mökille viettämään lomaa, pitääkö sielläkin maksaa, jäte- ja vakuutusmaksuja sekä sähköstä erikseen, vaikka vie ruokaa koko porukalle ja maksaa mahdollisen veneen bensat jne? Ja mökkikin olisi olemassa ja käytössä ilman vieraitakin.

Vierailija
48/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi auto, joten hän määrittelee oman työnsä hinnan, joka on 20e viikossa eli 4e päivä siitä, että hön toimii sinun henkilökohtaisena kuskina. Toimisitko itse 4e jonkun kuskina ja ostaisit auton sitä varten. Itse en edes alkaisi kenenkään kuskiksi ja vielä vähemmän 4e per päivä.

Vierailija
49/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et ymmärrä lukemaasi etkä edes asiaa niin voit olla kommentoimatta.

Niin, tässähän puhutaan nyt ilmeisesti yksityisestä taksiautoilusta hinnoista päätellen?

Vierailija
50/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi olla teidän työkaveri, jos meininki on tällasta :D Niin kylmää, niin kylmää.

Vierailija
51/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton omistaja joutuisi nuo maksamaan ilman kimppakyytiläistäkin. Riittää ihan varmasti, että bensasta voittoa saa. Ja tuskin hakee kuskattavaansa mistään Kainuun korvesta, vaan ovat huomioineet tuon myös hinnassa jos siis kierreltävää tulee. Miksi kyydissä kulkevan ja jo sovitusti maksavan pitäisi vielä auton huoltoja ja katsastuksia maksella? Sama jo kun ajaisi taksilla töihin.

Jos kutsutaan mökille viettämään lomaa, pitääkö sielläkin maksaa, jäte- ja vakuutusmaksuja sekä sähköstä erikseen, vaikka vie ruokaa koko porukalle ja maksaa mahdollisen veneen bensat jne? Ja mökkikin olisi olemassa ja käytössä ilman vieraitakin.

Sitten varmaan kannattaa ajaa taksilla töihin. Tai hankkia ihan ikioma auto.

Vierailija
52/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi olla teidän työkaveri, jos meininki on tällasta :D Niin kylmää, niin kylmää.

Minustakin ap on törkeä.

Vierailija
53/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulut on noin 22snt/km ja jos huomioidaan myös pääomakulut, niin verottajan hyväksymä km-korvaus on 42snt/km.

Ihanko oikeesti ap on niin toope että kuvittelee auton kulkevan pelkällä bensalla?

Aika proffa saa olla jos meinaa laskea paljonko ne kaikki auton osat kuluu enemmän siitä että on yksi ylimääräinen kyydissä.

On ihan tutkittu, että eniten auto kuluu kun sillä ei ajeta. Osat alkaa jumittaa, ruoste iskee ja korjaaminen on kallista, mutta kyllähän omistajalle kuuluu sopiva korvaus matkasta antaa.

Mulla on auto lähes yksinomaan sen takia, etten tarvitse tavata muita ihmisiä julkisissa. En siis myöskään haluaisi vapaamatkustajaa omaan autooni muuten kuin aivan perustelluista ja painavista syistä. Hätätilanteissa olen aina valmis auttamaan, ja vastikkeetta – tottakai !

Teen lisäksi vapaaehtoistyötä vanhuspuolella, joten aivan hirviönä en itseäni pidä.

Sinänsä aivan samantekevää, kuluttaako auto hieman enemmän jos on ylimääräisiä matkustajia, ajaisin työmatkani joka tapauksessa, joten aika marginaalista olisi se kustannusten kasvu.

En ole mitenkään suurituloinen, ja ajelen ns. ritsalla, jollaisesta kuluja kyllä kertyy.

Olen elämäni aikana tavannut joitakin vapaamatkustajia tai ns. lokkeja aivan muiden asioiden yhteydessä.

Tuollaiset ihmiset pistävät kyllä vihaksi. Tällaisia ihmisiä yritän vältellä,

Vierailija
54/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen liikenne on siitä hauska juttu, että sen vakuutuksista ja käyttökuluista huolehtivat kaikki veronmaksajat.

Huolehdinhan minäkin sinun autoilustasi, kun laitat joka vuosi työmatkoja verovähennyksiin.

Vierailija
55/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulut on noin 22snt/km ja jos huomioidaan myös pääomakulut, niin verottajan hyväksymä km-korvaus on 42snt/km.

Ihanko oikeesti ap on niin toope että kuvittelee auton kulkevan pelkällä bensalla?

Aika proffa saa olla jos meinaa laskea paljonko ne kaikki auton osat kuluu enemmän siitä että on yksi ylimääräinen kyydissä.

On ihan tutkittu, että eniten auto kuluu kun sillä ei ajeta. Osat alkaa jumittaa, ruoste iskee ja korjaaminen on kallista, mutta kyllähän omistajalle kuuluu sopiva korvaus matkasta antaa.

Mulla on auto lähes yksinomaan sen takia, etten tarvitse tavata muita ihmisiä julkisissa. En siis myöskään haluaisi vapaamatkustajaa omaan autooni muuten kuin aivan perustelluista ja painavista syistä. Hätätilanteissa olen aina valmis auttamaan, ja vastikkeetta – tottakai !

Teen lisäksi vapaaehtoistyötä vanhuspuolella, joten aivan hirviönä en itseäni pidä.

Sinänsä aivan samantekevää, kuluttaako auto hieman enemmän jos on ylimääräisiä matkustajia, ajaisin työmatkani joka tapauksessa, joten aika marginaalista olisi se kustannusten kasvu.

En ole mitenkään suurituloinen, ja ajelen ns. ritsalla, jollaisesta kuluja kyllä kertyy.

Olen elämäni aikana tavannut joitakin vapaamatkustajia tai ns. lokkeja aivan muiden asioiden yhteydessä.

Tuollaiset ihmiset pistävät kyllä vihaksi. Tällaisia ihmisiä yritän vältellä,

En näe sitä minään vapaamatkustajana, jos bensat kuitenkin maksaa. Mutta ilmeisesti te kuvittelette harrastavanne jotain yksityistä taksitoimintaa hintoinenne, vaikka kuljettaisiin samaan duuniin.

Vierailija
56/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamisen iloa ei ole ainakaan kavereille. Kelle on ja keitä autatte, niiltä saatte sitten pyytää apua itsekin.

Vierailija
57/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdinhan minäkin sinun autoilustasi, kun laitat joka vuosi työmatkoja verovähennyksiin.

Ootko oikeesti noin tyhmä!! Ole hiljaa kun et kerran tajua.

Vierailija
58/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverisi auto, joten hän määrittelee oman työnsä hinnan, joka on 20e viikossa eli 4e päivä siitä, että hön toimii sinun henkilökohtaisena kuskina. Toimisitko itse 4e jonkun kuskina ja ostaisit auton sitä varten. Itse en edes alkaisi kenenkään kuskiksi ja vielä vähemmän 4e per päivä.

On teillä joillain kyllä hupaisan kiero todellisuudentaju! :D Ajat paikkaan x itseäsi varten ja joku tulee vartin matkan sun kyydissä kahdesti päivässä ja se on teidän päässä yhtä kuin päivä toisen kuskina.

Vierailija
59/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan helvetin koomista, että tältäkin kylältä lähtee ainakin 5 autoa peräkanaa samaan työpaikkaan, jokaista ajaa 1 henkilö ja sama työpäivän jälkeen kotiinpäin. Kun ei haluta ketään vaivoiksi ja sitärataa.

Vierailija
60/179 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten varmaan kannattaa ajaa taksilla töihin. Tai hankkia ihan ikioma auto.

Tätä vastausta jo odottelinkin.

Jospa ollaankin ekologisia, kun kimppakyyteillään? Ja ihan hyvinhän ap:n työkaveri tuossa omansa saa, kun kerran ei ole viheltänyt peliä poikki. Lisää vaan pitää ahneen vinkua.

Kimppakyytiläinenhän puolittaa bensakulut omistajan  osalta, ja siihen kun lisää sopivasti ja sovitusti auton kulutusta varten maksua, on homma ok. Miksi tämän pitäisi 50/50 mennä? Jos näin, niin sitten auto kyytiläiselle myös pitemmäksi ajaksi käyttöön, kun kerran huoltoja, korjauksia  ja katsastuksia pitäisi maksella. En ole lusmuilun kannalla, ihan reilusti matkansa kustantaa pitää, mutta ei nyt sentään työkaverin autoa alkaa makselemaan.