Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisimme unelmamme toteen niiiin paljon - nyt kuukautiset myöhässä.

Vierailija
11.11.2018 |

Yrityskierto 8 menossa, ja raskaus olisi erittäin toivottu. En ikinä uskonut että minusta tulisi näin "pakkomielteinen" asiaan, ja jos nyt ei napannut niin täytyy kyllä rentoutua asian suhteen.

Nyt siis yhdyntä pyörii nimenomaan otollisten päivien aikana, ja käytössä preseed-liukuvoide. Muita poppas konsteja ei käytössä.

Viikon verran ollut jotenkin omituinen olo, ja testasin kp28 puhtaan negan. Nyt menossa kp31 eikä mitään merkkiä kuukautisten alkamisesta. Kierto yleensä 29/30 päivää ja tuhruilu alkanut kp28 paikkeilla.
Näin pitkää kiertoa ei ole ollut vuoteen. Valkovuotoa tuli oikeen lorahtamalla housuun kp25 ja kp26, mitä yleensä ei tapahdu koskaan. Lisäksi mielestäni kohdunsuunipukka on jotenki omituisen pieni, en osaa selittää.

Missä kohtaa te tekisitte testin? Kiitos kaikille jotka jaksatte vastata ja keskustella. En edes miehelle ole puhunut vielä mitään, koska todennäköisesti meuhkaan tyhjästä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ikinä uskonut että minusta tulisi näin "pakkomielteinen" asiaan"

Jännästi se "pakkomielteisyys" kasvaa yrityskiertojen mukana. Ne ekasta - tokasta onnistuneet juttujensa mukaan eivät koskaan olisi alkaneet pakkomielteisiksi, vaan "hyväksyneet tilanteen".

Jännästi asenne muuttuu, jos lapsettomuus meinaakin käydä todeksi omalla kohdalla.

Vierailija
2/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi kun siltä tuntuu, ei voi muutakaan neuvoa. Itselläni kierto 30 - 37 päivää, ja kp 36 tuli haalea viiva testiin, vahvistui sitten seuraavien päivien aikana nopeasti vahvaksi plussaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö yhtään missä kohtaa ovulaatio oli? Jos se oli myöhässä tai jäi välistä niin selittää pitemmän kierron.

Ikävä kyllä itsellä yrittäminen sai itsessään kierron temppuilemaan. Sitten kun lopulta the kierto käsillä (yk 12) olin jo menettänyt toivon ja testasin vasta kun yli viikko menkat myöhässä. Oireita oli vähemmän kuin negakierroissa! Ainoa isompi juttu oli menkkakipujen tyyppinen kipuilu vaikkei vuoto alkanut.

Tsemppiä, toivottavasti on tärpännyt.

Vierailija
4/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ikinä uskonut että minusta tulisi näin "pakkomielteinen" asiaan"

Jännästi se "pakkomielteisyys" kasvaa yrityskiertojen mukana. Ne ekasta - tokasta onnistuneet juttujensa mukaan eivät koskaan olisi alkaneet pakkomielteisiksi, vaan "hyväksyneet tilanteen".

Jännästi asenne muuttuu, jos lapsettomuus meinaakin käydä todeksi omalla kohdalla.

Mä lähdin kokeilemaan täysin hällä väliä -asenteella, what will be will be. Se muuttui heti ekan kierron aikana suorittamiseksi, mutta luojan kiitos nappasi kerrasta.

Vierailija
5/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman miehen (aviomies) kanssa onnistuimme yrittämättä ehkäisyn läpi 1,5vuotta sitten, mutta se päätyi aikaiseen keskenmenon :(

Tietysti helelmöittyminen heikkenee välillä nopeastikin. Ikää itsellä on nyt 26-vuotta.

Odottelen ehkä nyt vielä tämän päivän. Ja ehkä huomisen kun todella aikainen työaamu. Ehkä ne sieltä sitten alkavat, ja rahaa säästyy turhan testin sijaan. Kyllä, olen todella pessimisti asian suhteen.

Enkä hirveästi usko aivan alku alku raskauden oireisiin, voi olla että olen vain kipeäksi tulossa.

Vierailija
6/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ t. Ap siis

Vierailija
7/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö yhtään missä kohtaa ovulaatio oli? Jos se oli myöhässä tai jäi välistä niin selittää pitemmän kierron.

Ikävä kyllä itsellä yrittäminen sai itsessään kierron temppuilemaan. Sitten kun lopulta the kierto käsillä (yk 12) olin jo menettänyt toivon ja testasin vasta kun yli viikko menkat myöhässä. Oireita oli vähemmän kuin negakierroissa! Ainoa isompi juttu oli menkkakipujen tyyppinen kipuilu vaikkei vuoto alkanut.

Ovulaatio on melko varmasti ollut 28.10 paikkeilla. Ikinä ei tietenkään varmasti voi tietää.

Kiitos tsempeistä

Ap

Vierailija
8/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lakannut kuuntelemassa noita litanioita ja pakonomaisia ruumiin tarkkailuja ystäviltäni. Se lapsi joko tulee tai on tulematta. Mitään raportointia en tarvitse. Osa on jo etääntynyt ja tippunut pois ystävä piiristä kun ei heillä ole mitään muuta puheenaiheita kuin raskaus, yritys ja vauvavauva. Minun omat murheet ja huolenaiheet ohitetaan koska vauvavauva. Puhutaan sitten uudestaan kun on palattu takaisin järkiin.

Vierailija
9/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä oireita tosiaan ei kannata hirveästi kuulostella, menkkojen alkamista enteilevät oireet voivat herkästi muistuttaa klassisia raskausoireita.

Itsellänikin oli menkkamaiset kivut, joita normaalistikin tulee ennakoivasti. Ainoa poikkeus oli, että aivan kierron lopussa ruokien haju laukaisi aivan kamalan olon, niin että luulin oksennuataudin iskeneen (ja itselläni pahoinvointi kesti synnärille asti, monella kun rajoittuu n. Rv 7 -14 -ajalle).

Mutta muuten oli ihmeen "normaali" olo. Plussan testattua muistan vielä ihmetelleeni tuota normaalia oloa, nettijutuista kun saa aina lukea mitä ihmeellisimmistä oireista 👍

Vierailija
10/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut selkeä plussa kun olen testannut seuraavana päivänä siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tunnen ovulaation joten tiesin siis tarkkaan koska niiden olisi pitänyt alkaa, vaikka yrittäessä normaalisti kellontarkka kierto alkoikin vaihdella 2-4 päivää normaalista. Mutta aika oviksesta kuukautisiin oli kuitenkin aina tasan 14vrk, vaikka se alku, eli kuukautisten ekasta päivästä ovulaatioon vaihteli muutamalla päivällä.

Ekat 2 raskautta ovat tärpänneet yk1, joten niistä en ehtinyt juuri ajatella asiaa, mutta tämä kolmas lähti vasta yk12, ja siinä kierrossa missä tärppäsi, oli olo sellainen että odotin kyllä kuukautisten alkavan ihan normaalisti, koska oli juuri sellainen olo. Pientä jomotusta ja turvotusta alavatsalla, eikä käynyt mielessäkään ettei olisi alkaneet, kunnes eivät alkaneetkaan.

Vierailija
11/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo lakannut kuuntelemassa noita litanioita ja pakonomaisia ruumiin tarkkailuja ystäviltäni. Se lapsi joko tulee tai on tulematta. Mitään raportointia en tarvitse. Osa on jo etääntynyt ja tippunut pois ystävä piiristä kun ei heillä ole mitään muuta puheenaiheita kuin raskaus, yritys ja vauvavauva. Minun omat murheet ja huolenaiheet ohitetaan koska vauvavauva. Puhutaan sitten uudestaan kun on palattu takaisin järkiin.

Miten se liittyy ap:hen? Moni yrittäjä purkaa nuo jutut netissä anonyyminä, eikä lähipiiri välttämättä edes tiedä koko yrityksestä.

Vierailija
12/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosiaan normaalisti aika säännöllinen kierto, ja kun katson kalenteria takaisinpäin niin ei ole ollut yhtään kiertoa missä kuukautiset eivät olisi alkaneet viimeistään kp30 eikä yhtään missä kp29 ei olisi ollut jo haaleaa tuhrua.

Nyt ei siis mitään, vähän kosteutta mutta ei valkovuotoakaan oikeastaan. Siksikin olen skeptinen, koska valkovuoto kuuluu alkuraskaudessa. Ja minulla oli vain parina päivänä

T. Ap

Ihanaa kun jaksatte puhua asiasta, toivon asiaa niiiin paljon että voi olla että kroppa ihan sekaisin.

Vatsa ollut ihan sekaisin koko viikon, anteeksk yksityiskohdat mutta monena päivänä ihan vesiripulilla :D

Vierailija
13/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti kuulostaa ihan minulta 15 v sitten. Se itsensä kyttääminen ja toivominen oli kyllä joka päivä mielessä, vaikka aiemmin (ja sen jälkeen) olen ihan "normaali", en mikään pakkomielteinen hormonihirviö, joka kertoo nettiin limoistaan ja napukoistaan. ;)

Meillä onnisti 8. kierrosta. Testin tein tuolloin kun kuukautiset olivat muutaman päivän myöhässä, etova olo ja hirveä suolanhimo. Testi tehtiin jouluaattona anoppilassa. Lähdettiin miehen kansss varta vasten ostamaan kesken jouluhärdellin, kun halusin tietää voinko joulupöydässä syödä normaalit kalat, juustot ja viinit. Siinäpä olikin sitten positiivinen ongelma, kun yht'äkkiä en voinutkaan.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
14/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n teksti kuulostaa ihan minulta 15 v sitten. Se itsensä kyttääminen ja toivominen oli kyllä joka päivä mielessä, vaikka aiemmin (ja sen jälkeen) olen ihan "normaali", en mikään pakkomielteinen hormonihirviö, joka kertoo nettiin limoistaan ja napukoistaan. ;)

Meillä onnisti 8. kierrosta. Testin tein tuolloin kun kuukautiset olivat muutaman päivän myöhässä, etova olo ja hirveä suolanhimo. Testi tehtiin jouluaattona anoppilassa. Lähdettiin miehen kansss varta vasten ostamaan kesken jouluhärdellin, kun halusin tietää voinko joulupöydässä syödä normaalit kalat, juustot ja viinit. Siinäpä olikin sitten positiivinen ongelma, kun yht'äkkiä en voinutkaan.

Tsemppiä ap:lle.

Olen niin jouluihminen, että tämä lämmitti sydäntä liikaakin. Ihanat muistot teillä

Ap

Vierailija
15/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa suorittamasta ja nauti elämästä. Parisuhde ja sosiaaliset suhteet kärsii tuollaisesta pakkomielteestä.

Vierailija
16/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tosiaan normaalisti aika säännöllinen kierto, ja kun katson kalenteria takaisinpäin niin ei ole ollut yhtään kiertoa missä kuukautiset eivät olisi alkaneet viimeistään kp30 eikä yhtään missä kp29 ei olisi ollut jo haaleaa tuhrua.

Nyt ei siis mitään, vähän kosteutta mutta ei valkovuotoakaan oikeastaan. Siksikin olen skeptinen, koska valkovuoto kuuluu alkuraskaudessa. Ja minulla oli vain parina päivänä

T. Ap

Ihanaa kun jaksatte puhua asiasta, toivon asiaa niiiin paljon että voi olla että kroppa ihan sekaisin.

Vatsa ollut ihan sekaisin koko viikon, anteeksk yksityiskohdat mutta monena päivänä ihan vesiripulilla :D

Jos vertaistukea kaipaa, niin kilpailevalla palstalla on aina aktiivisia keskusteluja aiheesta vauvakuume -osiossa. Siellä itsekin jännäsin yrittäessä ja lopulta odottaessa.

Niin, ja siellä siis saa jännätä ilman niitä kettuiluja, mitä täällä saa lukea...

Vierailija
17/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa suorittamasta ja nauti elämästä. Parisuhde ja sosiaaliset suhteet kärsii tuollaisesta pakkomielteestä.

Parisuhteeni ja kaverisuhteeni voivat vahvasti ja hyvin, kiitos kysymystä

Ap

Vierailija
18/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä neuvot ovat juurikin niitä, joita tulee niiltä ekasta - tokasta onnistaneilta.

Silloin kun itsellä yritystä oli ollut takana jo reilu kaksi vuotta, niin saattoi ehkä pikkiriikkisen nyppiä nuo. Meillä raskaus alkoi kun yritystä oli takana 2v7kk, löytyi hommaan siis ihan syy joka saatiin onneksi korjattua.

Vierailija
19/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä siis oli jossain kohtaan käytössä ovulaatiotikut, mutta en koskaan saanut niistä kovinkaan vahvaa viivaa esille.

Ovulaation aikaan testiviiva kyllä tummeni vähän,mutta ei mitenkään vahvaksi koskaan tullut. Samalla eräästä toisesta asiasta kävin gynellä, ja mainitsin hänelle asiasta. Kyseisessä kierrossa testit eivät antaneet juuri lainkaan mitään, mutta gyne ultrasi ja sanoi että täysin normaali ovulaatio on käynnissä/tapahtunut.

Ne testit jätin sitten kokonaan pois, turhaa rahan menoa.

Ei tässä kai auta muu kuin odottaa kuukautisten alkamista. Aamuvirstsalla kävin jo, eli tänään en testiä tee.

Ap

Vierailija
20/56 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy ap:hen? Moni yrittäjä purkaa nuo jutut netissä anonyyminä, eikä lähipiiri välttämättä edes tiedä koko yrityksestä.

Vinkki. Vaikka ei kertoisi niin sen pakkomielteen huomaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi