Haluaisimme unelmamme toteen niiiin paljon - nyt kuukautiset myöhässä.
Yrityskierto 8 menossa, ja raskaus olisi erittäin toivottu. En ikinä uskonut että minusta tulisi näin "pakkomielteinen" asiaan, ja jos nyt ei napannut niin täytyy kyllä rentoutua asian suhteen.
Nyt siis yhdyntä pyörii nimenomaan otollisten päivien aikana, ja käytössä preseed-liukuvoide. Muita poppas konsteja ei käytössä.
Viikon verran ollut jotenkin omituinen olo, ja testasin kp28 puhtaan negan. Nyt menossa kp31 eikä mitään merkkiä kuukautisten alkamisesta. Kierto yleensä 29/30 päivää ja tuhruilu alkanut kp28 paikkeilla.
Näin pitkää kiertoa ei ole ollut vuoteen. Valkovuotoa tuli oikeen lorahtamalla housuun kp25 ja kp26, mitä yleensä ei tapahdu koskaan. Lisäksi mielestäni kohdunsuunipukka on jotenki omituisen pieni, en osaa selittää.
Missä kohtaa te tekisitte testin? Kiitos kaikille jotka jaksatte vastata ja keskustella. En edes miehelle ole puhunut vielä mitään, koska todennäköisesti meuhkaan tyhjästä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa suorittamasta ja nauti elämästä. Parisuhde ja sosiaaliset suhteet kärsii tuollaisesta pakkomielteestä.
Nämä neuvot ovat juurikin niitä, joita tulee niiltä ekasta - tokasta onnistaneilta.
Silloin kun itsellä yritystä oli ollut takana jo reilu kaksi vuotta, niin saattoi ehkä pikkiriikkisen nyppiä nuo. Meillä raskaus alkoi kun yritystä oli takana 2v7kk, löytyi hommaan siis ihan syy joka saatiin onneksi korjattua.
Niin yleensä käydään tutkimuksissa, jos ei luomusti lähde raskaus käyntiin. Jos ei lähde raskaus luomusti käyntiin niin ei se
Kyttäämällä ainakaan lähde
Käsittääkseni vuosi yrittämistä on se raja, kun lapsettomuustesteihin otetaan edes puhumaan tilanteesta. Otan loppuvuoden nyt rauhassa ja jos keväällä ei ole mitään tapahtunut niin sitten varaan ajan. Olen vähä kahta mieltä tästä 8kk yrittämisestä. Tavallaan todella pitkä aika, ja sitten lukee netistä koska muilla on onnistunut niin en ole vielä kirvestä täysin heittänyt kaivoon
Ap
Tämä on varmastikin yhtä tyhjänpäiväinen neuvo kuin se klassinen "älä stressaa". Mutta sanon silti. Harrasta seksiä jos mieli tekee.
Mutta itselläni on kolme lasta, joista kaksi on saanut alkunsa ylipitkässä kierrossa. Toinen hedelmöittyi noin kymmenen päivää tikulla todetun ovulaation jälkeen. Toinen taas varhaisvaiheen keskenmenon jälkeen, kun hormonitoiminta oli hakusessa. Kolmas lapsi sai alkunsa ihan normaalisti kalenterin mukaisesta ovulaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmastikin yhtä tyhjänpäiväinen neuvo kuin se klassinen "älä stressaa". Mutta sanon silti. Harrasta seksiä jos mieli tekee.
Mutta itselläni on kolme lasta, joista kaksi on saanut alkunsa ylipitkässä kierrossa. Toinen hedelmöittyi noin kymmenen päivää tikulla todetun ovulaation jälkeen. Toinen taas varhaisvaiheen keskenmenon jälkeen, kun hormonitoiminta oli hakusessa. Kolmas lapsi sai alkunsa ihan normaalisti kalenterin mukaisesta ovulaatiosta.
Ei ole tyhjänpäiväinen neuvo, kiitos. Pitäisi oikeasti yrittää alkaa olemaan ajoittamatta yhdyntöjä nimenomaan oletetun ovulaation ympärille..
Ap
Valkovuotoa lorahti housuihin ... kun sillä valkovuodolla ei ole mitään tekemistä raskautumisen kanssa, se viittaa enemmänkin emätintulehdukseen. Toki kuukautiskierron puolivälissä vuotoa on enemmän, mutta tuollainen yllättäen housuihin lorahtava erite on enemmänkin merkki ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Valkovuotoa lorahti housuihin ... kun sillä valkovuodolla ei ole mitään tekemistä raskautumisen kanssa, se viittaa enemmänkin emätintulehdukseen. Toki kuukautiskierron puolivälissä vuotoa on enemmän, mutta tuollainen yllättäen housuihin lorahtava erite on enemmänkin merkki ongelmista.
Onko emätintulehduksessa muita oireita?
Eikä siis määrällisesti tullut kuin joku 1/5 teelusikka mutta kuitenki tuli valkoista vuotoa alushousuille asti pari pisaraa mitä yleensä ei tapahdu.
Ap
Aloittaja, ei sen tarvitse olla aamuvirstaa. Voit tehdä testin vielä tänään jos haluat :)
Tsemppiä ap! Sulla on tässä nyt kaksi mahdollista tilannetta: joko menkat alkaa ja kierto ollut pidempi tai sitten olet raskaana ja saat lopulta plussan testiin. Oikein muuta et voi kuin odottaa:) Toki voit testailla vaikka joka päivä, ihan sen mukaan minkä verran haluat asiaan rahaa laittaa.
Meillä raskaudet alkoi suht nopeaa, eka yk3 ja tokan yk5. Silti se pakkomielle tuli kuvioihin mukaan nopeaa. Esikoista yrittäessä taisin selvitä ekan yrityskierron läpi, kuopuksen kanssa se alkoi jo ekoja menkkoja odotellessa vaikka olin niin päättänyt, että nyt otetaan ihan lunkisti.
Minulla oli ennen yrityksen aloittamista varsin säännöllinen kierto mutta kummasti yrityksen aikana se alkoi poukkoilla. Oli niin epätavallisen lyhyttä kiertoa kuin pitkääkin, jolloin luonnollisesti kaikki toiveet pärähti täysillä päälle ja kuvittelin kaikki maailman oireet. Kummallakin kerralla kun raskaus oli alkanut, sain oireita ennen menkkojen pois jääntiä ja plussaa, mutta ne oli erilaiset keskenään. Aavistus kuitenkin oli raskaudesta, aivan erilainen kuin niissä kuvitelluissa kierrossa.
Tuosta valkovuodosta. Itselläni ekan kohdalla valkovuoto oli runsasta heti oviksesta lähtien, tokan kohdalla oli taas kuivaa kuin Saharassa, minkä takia en meinannut uskoa ollenkaan että voisin olla raskaana.
Voi hitsi, meillä on lapsiluku täysi ja tulee vähän haikea olo. Niin piinaavaa aikaa kuin tuo yrittäminen onkaan, ja itse en tietenkään tiedä mitä se pahimmillaan on, niin on vähän haikeaa etten pääse tuota jännittävää aikaa enää kokemaan.
Toivottavasti teillä ap tärppää, jos ei nyt niin tulevissa kierrossa sitten!
Kiitos positiivista viesteistä <3 päätin,että en testaa tänään. Lisäksi asennoiduin niin, että kuukautiset ovat alkamassa koska välilihaan koskee, ja kokoajan nälkä.
Jos kuukautia ei kuulu, teen testin kp33
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni vuosi yrittämistä on se raja, kun lapsettomuustesteihin otetaan edes puhumaan tilanteesta. Otan loppuvuoden nyt rauhassa ja jos keväällä ei ole mitään tapahtunut niin sitten varaan ajan. Olen vähä kahta mieltä tästä 8kk yrittämisestä. Tavallaan todella pitkä aika, ja sitten lukee netistä koska muilla on onnistunut niin en ole vielä kirvestä täysin heittänyt kaivoon
Ap
Joo, todella rauhassa näytät ottavas...
Niin siis nimenomaan itsekkin myönsin, että tullut pakkomielteiseksi ja loppuvuoden OTAN ( TULEN OTTAMAAN ) rauhassa.
I rest my case.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos positiivista viesteistä <3 päätin,että en testaa tänään. Lisäksi asennoiduin niin, että kuukautiset ovat alkamassa koska välilihaan koskee, ja kokoajan nälkä.
Jos kuukautia ei kuulu, teen testin kp33
Tämä on kyllä niin ristiriitaista ku olla voi. Toisaalta haut kovasti tietää ja toisaalta asetat naurettavia rajoja. Ei ne testit nyt niin kalliita ole, etteikö voisi testata vaikka päivittäin. Kuitenkin ilmiselvästi stressaat asiaa koko ajan. Vai nautitko tuosta epätietoisuudessa ja samalla toivossa roikkumisesta jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis nimenomaan itsekkin myönsin, että tullut pakkomielteiseksi ja loppuvuoden OTAN ( TULEN OTTAMAAN ) rauhassa.
I rest my case.
Ap
:D uskoo ken tahtoo!
Anteeksi että nyt osuin joidenkin hermoon, ja halusin hyvässä hengessä tulla puhumaan asiasta tänne, koska en halua vielä asiasta julkisesti puhua.
En edes, että yritämme.
Oikeasti sanotaan, että raskaustesti kannattaisi tehdä vasta kun kuukautiset ovat oikeasti myöhässä. Nyt ne on vasta päivän, niin yritän käyttäytyä kuin aikuinen ihminen ja odottaa vielä hetken.
Haaveeni ja toiveeni ei käsittääkseni ole keneltäkään pois, joten jospa näin isänpäivän kunniaksi ei oltaisi niin saakelin ilkeitä ja kyynisiä
Ap
Älä ap välitä noista ilkeilijöistä. Tämä paikka vetää niitä puoleensa kuin kärpäsiä. Ihan normaalilta sun toiminta kuulostaa, tottakai on parempi ottaa asiat rennosti, mutta aika vaikeeta se näin isoissa asioissa on.
Toivottavasti tärppää pian, testit yleensä toimii aika nopeesti ja sen voi tehdä jo nyt, mutta ei odottaminen haittaakaan. Onnea odotukseen!
Tee testi tänään, niin saat mielenrauhan. Minulla testi näytti positiivista sinä päivänä kun mekkojen olisi pitänyt alkaa. Monta kertaa vain yksi viiva ennen sitä. Yksityiselle lääkärille/gynelle voit mennä jo ennen tuota vuoden rajaa tarkastuttamaan tilanteen ja kysymään vinkkejä. Minä sain sellaisen vinkin, että seksiä kannattaa harrastaa koko kierron ajan 2-3 kertaa viikossa, ei pelkästään ovulaation aikana. Onnea yritykseen aloittajalle :)
Minulla on yksi testi kaapissa, mutta tosiaan olen jo tänään käynyt kolme kertaa pissalla :D että oliko se se 4h mikä pitäisi olla virtsaamatta?
Ja muuten onkin menoa koko päivän.
Ehkä sen voisi sieltä huomen aamulla uskaltaa käyttää..
Ap
Ketjua lukiessa itselläkin herää vauvakuume. On aika tehdä lisää lapsia :) Vielä pitää miettiä, miten asian järjestelen. Olen tullut kolme kertaa tosi helposti raskaaksi, viimeisin meni kertalaakista. Raskaaksitulon helppous minulle ei ole mitään kettuilua ketjuun vastanneita kohtaan. Minulle taas kaikki muu onkin sitten ollut vaikeeta.
Minä sain plussan vasta kp 50 jotain, en tiedä miksi.
Oli muutama omituinen oire, sylkirauhasia kihelmöi ihan kuin ennen oksentamista. Ja join kaksi siideriä ja sain ihan suhteettoman kamalan krapulan niin pienestä määrästä. Oli huono oli 24/7, ajattelinkin että olen vain jossain junnaavassa mahataudissa.
Tuo ei ollut kysymys...