Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaalle helix-lävistys?

Vierailija
11.11.2018 |

Itselläni on helix ja tyttl on halunnut samaa pari vuotta. Omani parantumisessa kesti pitkään enkä voinut nukkua korun puoleisella kyljellä yli puoleen vuoteen. Vaihdoin tosin korun titaanisesta kultaiseksi.

Koru sopisi tytölle ja jossain vaiheessa hän sen varmasti saa. Epäröin silti vielä ja lävistysliikkeilläkin on varmastikin ikärajat? Onko 16v ja sitä vuoremmat vanhempien luvalla? Minimi-ikä 14? Helix kuitenkin suht normi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut typoista :D ap

Vierailija
2/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden äitipalkintoehdokas bongattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden äitipalkintoehdokas bongattu.

Kiitos, olen myös lastentarhanopettaja ja kasvatan ehkä myös sinun lapsiasi XD

Vierailija
4/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kenellekään voi "sopia" joku lävistys? Tai ei sovi? 

Kyllä aina joku liike löytyy, jolle raha kelpaa.

Vierailija
5/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla tehdään kärpäsestä härkänen aina kun mahdollista 🙄

Helix on ihan tavallinen lävistys. Voidaan tehdä myös kultasepänliikkeessä ampumalla kuten korvalehteen, mutta tässäkin oikea lävistäjä on suositeltava steriiliyden vuoksi.

Samanlainen tulehdusvaara tässä on kuin peruskorviksissa. Niitähän ulkomailla laitetaan jo vauvoille ja meillä monille eskareille tai ekaluokkalaisille.

Kysy paikallisesta liikkeestä.

Vierailija
6/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyksiä harvemmin tehdään alle 16-vuotiaille. Ehkä lapsi nyt jaksaa vaan odotella siihen asti.

Vierailija
7/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lävistyksiä harvemmin tehdään alle 16-vuotiaille. Ehkä lapsi nyt jaksaa vaan odotella siihen asti.

Kyse on korvasta. Niitä reikiä laitetaan kyllä ihan pienillekin. Lävistys ilmeisesti aiheuttaa vastareaktion jo pelkkänä sanana... Mut joo, korvan rei'itys ylös tai alas, ei sen kummempaa.

Vierailija
8/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta siinä on kyllä eroa, että tuleeko lävistys rustoon vai korvanlehteen.

En ihan tavallisiin korviksiin vertaisi, mutta en tosin näe asiassa mitään pahaakaan. :)

Vierailija
9/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi laittaa. 13-vuotias on aika nuori ja saattaa muuttaa mielensä vielä sataan kertaan. Ja onhan tuo aika mautonkin.

Vierailija
10/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on helix lävistyksiä?

Vierailija
11/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi laittaa. 13-vuotias on aika nuori ja saattaa muuttaa mielensä vielä sataan kertaan. Ja onhan tuo aika mautonkin.

Niin, korvistahan ei saa otettua pois, jos mieli muuttuu. Kyllä asiaa kannattaa pohtia ainakin 90-vuotiaaksi asti.

Vierailija
12/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ottaa. Kun se tulehtuu se oot sinä, joka sen hoitaa. Mun omilla ikäraja on 15, siinä kohtaa saa ottaa, jos vielä haluaa. Itselläni ei ole yhtään, koska oon alalla, että pitäis olla koko ajan vekslaamassa niitä pois ja paikalleen, mutta mun puolesta ottakoon sitten, kun hoitavat itse.

Vierailija
13/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut lävistykset kuin tavalliset (yhdet) korvakorut ovat mauttomia ja typerän näköisiä.

Vierailija
14/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pimppiin laittaisi mitään killuttimia.

Vierailija
15/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, tyttö ei siis halua tavallisia korvareikiä, vain yhden toispuoleisesti tuohon korkealle. Kysyn liikkeestä. Kiitos kaikille, myös paheksujille :)

Ap

Vierailija
16/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai 12-vuotiaana. Ei tulehtunut ja hoiti itse puhdistamisen. Parani kahdessa kuukaudessa niin että pystyi nukkumaan sen päällä. Minusta se on reikä kun reikä korvassa. Lävistämällä laitettiin, huoltajan luvalla sai laittaa.

Vierailija
17/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta siinä on kyllä eroa, että tuleeko lävistys rustoon vai korvanlehteen.

En ihan tavallisiin korviksiin vertaisi, mutta en tosin näe asiassa mitään pahaakaan. :)

Tällä meinaan siis sitä, että rustolävistyksessä esim. paranemisaika on pidempi, tulee helpommin arven liikakasvua jne. Eli ns. "riskit" on suuremmat. Siksi en vertaisi tavallisiin korvalävistyksiin.

Vierailija
18/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paraneminen viivästyy tai tulee arven liikakasvua, mitä merkitystä onko lapsi 13 vai 17? Samalla lailla haittaa kumpaakin. Apn lapsi tahtonut korua pitkään, eiköhän ole valmis hoitamaankin. Ja ihan yhtä lailla peruskorvis voi tulehtua vaikka viisivuotiaalla.

Vierailija
19/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 7v ei lävistetä lainkaan ja yli 7v mut alle 16v tarvitsee vanhemman mukaan liikkeeseen. Helix on hyvin basic lävistys ja todella kaunis. Miksipä ei siis? Mut ehdottomasti ammattitaitoisella lävistäjällä, ei ampumalla kultasepän liikkeessä kudosvaurioriskin vuoksi.

Vierailija
20/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/555

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä