Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitoalan opiskelija ja nyt ihan tosissani pohdin opintojen lopettamista tuon rokotepakon vuoksi.

Vierailija
10.11.2018 |

Olen viihtynyt alalla ihan hyvin ja valmistun vuoden sisään. Kun aloitin opinnot, en ainakaan tiennyt mistään rokotepakosta eikä sitä ilmeisesti kyllä ollutkaan (?). Nyt kun se on tullut, on minua alkanut todella paljon ahdistamaan. En ole koskaan ennen ottanut influenssarokotusta ja nytkö joutuisin ottamaan sen 2x vuodessa aina jatkossa? Mitä siitä mahtaa seurata terveydelle pitkällä aikavälillä? Ahdistaa niin paljon tuo rokotepakko, että pohdin alan vaihtoa. En vaan tiedä mihin vaihtaisin. Toisaalta olen pohtinut, jos lähtisinkin ulkomaille töihin, johonkin missä ei kyseistä rokotetta pakoteta ottamaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (423)

Vierailija
61/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotepakko on ihan oikein hoitoalalla. Jos ei sitä hoksaa niin on syytäkin vaihtaa alaa. Vituttaa nää rokottamattomat ammattihenkilöt jotka sitä tautia levittää eteenpäin esim sairaalassa.

Lääkärit, vierailijat yms. sitten eivät flunssaa levitä? 😂

Tulisi työuran aikana niin monta ylimääräistä rokotusta minulle perusterveenä että ei kiitos. Kun sijaisuuteni päättyy vaihdan alaa.

Vierailija
62/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei kannata rokotevastaisen tietenkään ryhtyä lääketieteellisen terveydenhoidon ammattilaiseksi, eli lopeta ihmeessä ne opinnot.

hei

olen hoitaja, ja olen rokote-skeptinen, ja olen lisäksi oikealla alalla, ja aion jatkaa terveydenhuollon ammattilaisena koska se on ammattini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lääkäri ja kuten ranskalainen kollegani jo H1N1 ns. sikainfluenssaepidemian aikana varoitti, ei näitä rokotteita todellakaan tutkita niin hyvin kun kerrotaan. Rokotetta puolletaan kansantalouden vuoksi, mm. että ei tulisi niin paljon työpoissaoloja ym.

Itse en rokotteita lapsilleni ole antanut, enkä ottanut itsekään.

Perusrokotukset ovat tutkittuja pitkältä ajalta. Ne ovat ok ja ehdottomasti kannatan niitä.

Heti perään toinen lääkäriä esittävä. Yrittäkää edes.

Vierailija
64/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmis alistumaan, kuuntelemaan käskyjä ja myymään sielusi sovit hoitoalalle mainiosti. Jos et ole valmis tottelemaan niin et sovi joukkoon silloin.

Vierailija
65/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se rokote oli mistä tuli olikos se narkolepsiaa?, oliko se just influenssarokotus?

kyllä, se oli kauden 2009 influenssarokote

Mitä????? Oikeasti??????

Ei. Ei todellakaan oikeasti. Mistään rokotteesta ei tullut narkolepsiaa kenellekkään hokkuspokkus vain. Itse influenssaviruksesta tuli heille joilla oli taipumus siihen muutenkin, eli rokote sisälsi tätä virusta-> puhkesi narkolepsia. Arvaa mitä olisi käynyt jos tälle tyypille olisi tullut influenssa? -> hänelle olisi puhjennut narkolepsia.

Vierailija
66/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei potilasturvallisuus kiinnosta niin ulkomaille vaan, tervemenoa!

Vierailija
67/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se rokote oli mistä tuli olikos se narkolepsiaa?, oliko se just influenssarokotus?

kyllä, se oli kauden 2009 influenssarokote

Tämä kommentti ja siitä tykänneet kertoo kaiken oleellisen rokotevastustajista.

Vierailija
68/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei kannata rokotevastaisen tietenkään ryhtyä lääketieteellisen terveydenhoidon ammattilaiseksi, eli lopeta ihmeessä ne opinnot.

Rokotevastaisuus on aivan eri asia. Tässä ei puhuttu rokotusvastaisuudesta vaan tätä yhtä tiettyä rokotetta koskevasta pakosta. Ja miksi pakko koskee vaan hoitajia eikä samassa työpaikassa työskenteleviä lääkäreitä?

Minäpä kerron. Esim. meidän yksikössä on töissä 5 erikoislääkäriä, joiden rekrytointi on ollut ihan uskomattoman vaikeata, vaikka kyseinen yksikkö sijaitsee suuressa suomalaisessa kaupungissa, jossa koulutetaan kyseisen alan erikoislääkäreitä. Kun nyt vihdoin on saatu puolen vuoden hakemisen jälkeen kahteen avoimeen virkaan yksi pätevä hakija, voin kertoa, että hänet otettaisiin töihin vaikka mikä olisi. Uskoakseni hän voisi vaatia vaikka hoitajaa syöttämään itselleen rypäleitä vartin välein koko työvuoronsa ajan, ja saisi pitää työpaikkansa. Hoitajista taas on suurta ylitarjontaa.

Vierailija
69/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa.

Vierailija
70/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hei

olen hoitaja, ja olen rokote-skeptinen, ja olen lisäksi oikealla alalla, ja aion jatkaa terveydenhuollon ammattilaisena koska se on ammattini

mutta entä jos oikeutesi harjoittaa ammattia evätään?

Vierailija
71/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä rokotuspakkoa käytännössä seurataan? Työnantajalla ei ole lupa mennä sun terveystietoihin. Eikä rokotetta ole pakko ottaa omalla työpaikalla vaan esim. työterveyshuollossa tai terveysasemalla. Tietty työnantaja voi seurata paljonko henkilökuntaa on rokotettu, mutta eihän se tiedä ketä ne rokottamattomat on?

Itse kyllä olen aiemmin ottanut rokotteen ja otan nytkin. Mutts ymmärrän kyllä miksei kaikki halua ottaa.

Vierailija
72/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä rokotuspakkoa käytännössä seurataan? Työnantajalla ei ole lupa mennä sun terveystietoihin. Eikä rokotetta ole pakko ottaa omalla työpaikalla vaan esim. työterveyshuollossa tai terveysasemalla. Tietty työnantaja voi seurata paljonko henkilökuntaa on rokotettu, mutta eihän se tiedä ketä ne rokottamattomat on?

Itse kyllä olen aiemmin ottanut rokotteen ja otan nytkin. Mutts ymmärrän kyllä miksei kaikki halua ottaa.

Kyllä minun on ainakin pitänyt toimittaa allekirjoitettu (siis rokottajan allekirjoittama) rokotustodistus työnantajalle. Muuten ei olisi sijaisuutta jatkettu. Toki tein tämän vain kerran, nyt en enää ota influenssarokotetta, vaan siirryn muihin hommiin.

Vierailija
73/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obey, Consume, No Willpower kirjoitti:

Jos olet valmis alistumaan, kuuntelemaan käskyjä ja myymään sielusi sovit hoitoalalle mainiosti. Jos et ole valmis tottelemaan niin et sovi joukkoon silloin.

Mitä ihmettä nää puheet oikeen on? Hoitajat harjottaa ihan itsenäisesti omaa ammattiaan. Ei ne ole mitään alistujia tai käskyjen noudattajia. Voi luoja sentään.

Vierailija
74/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää luottako THL:ään joka rokottaa ihmisiä vaarallisella pandemrix rokotteella

Vierailija
75/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tämä vielä kumoutua? Millon selviää? Luojan kiitos aina voi lähteä ulkomaille.

Vierailija
76/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole opintojesi aikana oppinut mitään muuta kuin huuhaatietoa rokotevastaisuudesta niin TODELLAKIN on parempi, että vaihdat alaa. Terveydenhuollossa joutuu toimimaan omalla riskillään paljon, rokotteista ei ole riskiä, sen sijaan kaikesta muusta on lähtien siitä, että olet tekemisissä tarttuvia tauteja sairastavien ihmisten kanssa. Hanskat voivat mennä rikki tai neula pistää sinuun tai potilas puraista, ne ovat todellisia riskejä, rokotehaitat eivät.

Vierailija
77/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastot sairaaloissa pitää ilman muuta sulkea vierailijoilta ja joka huonetta kohdella eristyshuoneena. Vierailemaan pääsee sitten vain rokotustodistuksen kanssa! Eihän tuossa ole järkeä että sairaaloissa lappaa rokottamatonra jengiä klähmimässä mutta hoitanut pitää pakkorokottaa, lääkäreitä ei ja miksei muka? Pakko kertoo kaiken oleellisen vaikkei muutoin rokotusvastainen olisikaan. Mihin seuraavaksi voidaan pakottaa? Myös hoitajilla on oltava lain takaama oikeus päättää potilaan asemassa kehostaan.

En ota ylimääräisiä rokotteita vaikka miten painostetaan, se on minulle periaatekysymys että pakottamiseen en suostu.

Vierailija
78/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lässyttäjä joka ei ole nähnyt näitä sairauksia irl joita vastaan rokotetaan.

Mee vaan Afrikan mantereelle ja jätä suositeltavat rokotukset ottamatta.

Ehkä saatkin edbolan! Ihme vänisijäpentu koko ap.

Vierailija
79/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on lässyttäjä joka ei ole nähnyt näitä sairauksia irl joita vastaan rokotetaan.

Mee vaan Afrikan mantereelle ja jätä suositeltavat rokotukset ottamatta.

Ehkä saatkin edbolan! Ihme vänisijäpentu koko ap.

ei ole olemassa mitään edbolaa

Vierailija
80/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ajatusmaailmaasi. Toivottavasti pysyt vahvana ja teet mitä tarvitsee. En itsekään ottaisi mitään ylimääräisiä rokotuksia tai antibiootteja jne.

Minusta on erittäin häiritsevää että ihan lailla aletaan säätelemään ketä piikitetään, ketä ei. En tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan