Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitoalan opiskelija ja nyt ihan tosissani pohdin opintojen lopettamista tuon rokotepakon vuoksi.

Vierailija
10.11.2018 |

Olen viihtynyt alalla ihan hyvin ja valmistun vuoden sisään. Kun aloitin opinnot, en ainakaan tiennyt mistään rokotepakosta eikä sitä ilmeisesti kyllä ollutkaan (?). Nyt kun se on tullut, on minua alkanut todella paljon ahdistamaan. En ole koskaan ennen ottanut influenssarokotusta ja nytkö joutuisin ottamaan sen 2x vuodessa aina jatkossa? Mitä siitä mahtaa seurata terveydelle pitkällä aikavälillä? Ahdistaa niin paljon tuo rokotepakko, että pohdin alan vaihtoa. En vaan tiedä mihin vaihtaisin. Toisaalta olen pohtinut, jos lähtisinkin ulkomaille töihin, johonkin missä ei kyseistä rokotetta pakoteta ottamaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (423)

Vierailija
21/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jotain voi ahdistaa asia ei kosketa sua. Ja tuo pakko tuli vasta pari vuotta sitten. Opiskelija saa halutessaan vaihtaa alaa.

Vierailija
22/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.12. selviää mitä kyseiselle laille tapahtuu. 

Valmistuin vuosi sitten ja lopetan työt jos lakia ei kumota 5.12. En tee töitä vakavasti sairaiden kanssa. Kotihoitoon pääsee ilman rokotetta, sinne kai sitä joutuu ennen kuin saa pätevyyden johonkin toiseen ammattiin. 

Kyseisestä rokotteesta EI OLE markkinoilletulon jälkeisiä TURVALLISUUStietoja. En aio riskeerata omaa terveyttäni, kun en voi olla varma aktivoituuko juuri minulla jokin sairausgeeni. Sairastuessani johonkin vakavampaan kuin influenssaan, en tule saamaan mistään apua kun lääkefirmalla on vastuuvapaus kun olen ottanut "vapaaehtoisesti" rokotteen. 

Jos tällainen tulisi vaikka metallialalle, niin veikkaampa ettei siellä suvaittaisi tällaista. Miesvaltaisilla aloilla osataan pitää oikeuksista kiinni jämäkämmin. Ja te jotka haukutte hoitajia typeriksi/ammattitaidottomiksi/tai ties miksi, niin lukekaapa rokotteen tuoteseloste. Sairaanhoitajana osaan lukea vaikka Pharmaca Fennicasta mitä minulle ollaan laittamassa. Minusta ei koekaniinia saa, työvuosia jäljellä vielä 44. 

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=&d=5315329&i=SANOFI_VAXIGRIPTETRA_…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Ja miksi puhut itsesi kanssa?

Missä puhun itseni kanssa? Miksi puhuisin itseni kanssa?

Ap

Vierailija
24/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhtaudut noin epäillen lääketieteeseen ja sen suosituksiin, niin oikeasti olet ihan väärällä alalla! Sinulle sopii joku muu ala, esim vaikka tarot - korteista ennustaminen tai feng shui - konsulentin ura.

Vierailija
25/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

myös lastentarhanopettajilla tulisi olla pakollinen rokotus

ei ole tarpeen, koska lapset viettävät paljon aikaansa tarhan ulkopuolella

Vierailija
26/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Et ota rokoitusta jos et halua. 22 vuotta itse olen alan töissä ollut ja ilman "pakolllisia" rokoituksia. Toki asianmukaiset rokotukset lapsena tietenkin laitettu.

Ja taidan muuten olla töissä se vähiten

saikuttava...

Vierailija
27/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä potilastyötä tekevät lääkäritkin sen ottaa eivätkä vastusta vaikka ihan vähän enemmän asiasta tietävät kun hoitajat. En voi ymmärtää miten huonoa hoitajien koulutus on kun rokotusta vastustetaan niin paljon? Järkyttävää, mutta ehkä parempi, että rokoitevastaiset vaihtaa alaa...

Vierailija
28/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräsvaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin, että lääkäreille ei ole pakko? Saanko kysyä MIKSI ei? Ihan sairasta.

katsos kun typerät pannaan ottamaan piikki...

Kyllä me sen otamme jos potilastyössä olemme!

Lääkäri

Pakkoa teillä ei ole. Jos toisilla on, niin pitää sitten kyllä kaikilla olla!

Vierailija
29/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään teistä rokotteen puolestapuhujista yhtään huoleta mahdolliset vakavat haittavaikutukset jotka voivat olla elinikäisiä? 

Vierailija
30/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä potilastyötä tekevät lääkäritkin sen ottaa eivätkä vastusta vaikka ihan vähän enemmän asiasta tietävät kun hoitajat. En voi ymmärtää miten huonoa hoitajien koulutus on kun rokotusta vastustetaan niin paljon? Järkyttävää, mutta ehkä parempi, että rokoitevastaiset vaihtaa alaa...

Mitä ihmettä ihan oikeasti? Influenssarokote todellakin tulee kyseenalaistaa. Hoitajat tietävät asiasta enemmän kuin sinä selvästikin. Itse vaan sokeasti luotat että se on hyvä rokote eikä mitään huonoja puolia. :D

valtaosa lääkäreistä ei todellakaan ota rokotetta.

Vierailija
31/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhtaudut noin epäillen lääketieteeseen ja sen suosituksiin, niin oikeasti olet ihan väärällä alalla! Sinulle sopii joku muu ala, esim vaikka tarot - korteista ennustaminen tai feng shui - konsulentin ura.

En ole yleisesti rokotevastainen, mutta tätä influenssarokotetta vastustan. Meidän työpaikalla ei tosiaankaan kaikki lääkärit sitä ota, vaikka potilaita tapaavat ihan päivittäin. Ollaan ihan asiasta juteltu. Ei lääkäritkään tota pakkoa ymmärrä, että lääkäritkin on sun kanssasi eri mieltä. Eiköhän he tiedä lääketieteestä enemmän kuin sinä😅

Vierailija
32/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään teistä rokotteen puolestapuhujista yhtään huoleta mahdolliset vakavat haittavaikutukset jotka voivat olla elinikäisiä? 

muista että palstalla päivystää thl:n maksettu trolli mainostamassa ja puolustamassa rokotteita

Vierailija
33/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leka kirjoitti:

Höpö höpö. Et ota rokoitusta jos et halua. 22 vuotta itse olen alan töissä ollut ja ilman "pakolllisia" rokoituksia. Toki asianmukaiset rokotukset lapsena tietenkin laitettu.

Ja taidan muuten olla töissä se vähiten

saikuttava...

Sama kokemus täällä, muutamia influenssakausia on tullut nähtyä. Osastollani on vakituisesti töissä 23 hoitajaa kolmessa vuorossa. Viikon sisään influenssarokotteen ottamisesta saikulle on jäänyt 7. Miehitystä tarjolla enää 16, mutta potilaita kuitenkin sama määrä tai jopa enemmän jos ylipaikoille otetaan. Sijaisia ei saada palkata, itse olen tehnyt välillä kolmekin pitkää vuoroa (7-21.15) putkeen kun työkaverit ovat sairaina. Tänäkin vuonna olen pitänyt tukkimiehen kirjanpitoa rokotteen saaneiden saikuista. Rokotukset olivat maanantaina, 4 jäänyt jo saikulle. 

Ja kappas, minä olen koko vuoden terveenä (1 kahden päivän saikku viimeisen 5 vuoden aikana). Rokotetta en ota, koska minun ei ole pakko t. Sairaanhoitaja

Vierailija
34/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että opiskelet enemmän ja jätät nolot pelottelujutut lukematta.

Vierailija
35/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muista että palstalla päivystää thl:n maksettu trolli mainostamassa ja puolustamassa rokotteita

Aivan, olin unohtaa

Vierailija
36/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eräsvaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin, että lääkäreille ei ole pakko? Saanko kysyä MIKSI ei? Ihan sairasta.

Lääkäri

ei se nyt ihan noin mene

katsos kun tyhmien kuuluu totella ylempiään...

Lääkäri

Vierailija
37/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään vastusta kun se ei edelleenkään ole PAKOLLISTA lääkäreille! Eli ne jotka ottaa, ottaa sen täysin vapaaehtoisesti ja toiset sitten puolestaan eivät ota. Joten miksi ihmeessä he pitäisivät asiasta meteliä kun tuo on juuri hyvä systeemi? Juuri tota hoitajatkin haluaa. Tottakai hoitajat pitää meteliä, koska heille se on PAKKO nyt yhtäkkiä, vaikkei ennen ollut. Nyt sitten täytyy yhtäkkiä alkaa miettimään itselle uutta alaa.

Vierailija
38/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta tulee niin paljon vakavia sairauksia mm.aivokuume, että en ikinä ottaisi sitä. Influenssa paljon pienempi paha.

Vierailija
39/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavia haittavaikutuksia jotka voivat olla elinikäisiä tai aiheuttavat hengenvaaran itselle tai toiselle (esim. heikkokuntoiselle potilaalle) on myös influenssalla, ja ne osuvat kohdalle paljon todennäköisemmin kuin rokotteen haittavaikutukset. Joka vuosi Suomessakin kuolee ihmisiä tavallisiin kausi-influenssoihin. Minun luottamustani terveydenhuoltoon lisää kun tiedän ettei esim. sairaalassa jossa on sekä riskiryhmiin kuuluvia potilaita että influenssapöpöjä, potilastyötä tekevät hoitajat levitä tautia.

Minun puolesta influenssarokotteesta inisevät hoitajat voivat alkaa antamaan vaikka enkelihoitoja. 

Vierailija
40/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eräsvaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri

ei se nyt ihan noin mene

katsos kun tyhmien kuuluu totella ylempiään...

Lääkäri

0/5 sinä mikään lääkäri ole, Lääkärit ja hoitajat on kuule hyviä työkavereita 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi