Raivostuttava 16-vuotias tyttö
Luulisi jo tuon ikäisellä pahimman murkkuiän olevan ohi, mutta tyttö on edelleen hyvin vitutta*a. Aina ollut hankala, mutta 12-vuotiaana puhkesi jokin kapina kaikkea ja kaikkia kohtaan. Alkoholia menee viikonloppuisin ja joskus viikolakin, ei noudata kotiintuloaikoja ja kun ei saa tahtoaan läpi, niin haukkuu minut v*tun hu*oraksi ja tavarat lentelevät pitkin seiniä. Olen niin kyllästynyt tähän p*skaan, ikinä mikään ei kelpaa eikä voida tehdä mitään toisten hyväksi, oma napa tärkein. Huoh. En todellakaan tiedä mikä tuota lasta riivaa, mutta en jaksa pian enää. Kun meille tuli viikko sitten riitaa, niin tyttö kävi minuun käsiksi ja minä sitten suutuspäissäni laitoin tytön kädet hänen selän taakse ja taivutin molempia keskisormia. Se taisi tehota, kun lapsi irvisti siihen malliin. Tietenkin tuo oli väärin, enkä ennen ole kajonnut tyttöön millään tavalla, mutta teini lopetti ja meni huoneeseensa. Paiskaisematta oveaan perässään kiinni. Emme ole puhuneet siitä sen illan jälkeen, mutta teinistä on tullut vielä entistäkin kurittomampi. Eilen näin vilaukselta jotain pintanaarmuja tytön ranteessa. Ihan pieniä, mutta pitäisikö silti ottaa se puheeksi? Mitä muuta voisin tehdä, että lapsi saataisiin ruotuun. Tekisi joskus, niin kamalta kuin se kuulostaakin, soittaa sossut hakemaan hänet pois. Isä ei ikinä ole kuvioissa ollut.
Kommentit (318)
Päihderiippuvaisten hoitolaitos on se paikka, jonne ap:n nuppunen kuuluu.
Omallakin luokalla oli häirikkö, mt-potilas. Nylkytti itseään minuakin vasten bussipysäkillä, ilman luokan poikia se olisi vain jatkunut. Pojat vetivät tätä hullua pataan. Ja hyvä niin.
Hulluja lapsia ja nuoria on ollut kautta aikain. Joitakin hoidettu ja joitakin ei.
Tämä yksi mamma ymmärtää varmaan murhaajia, raiskaajia, vauvoja tappaneita äitejä, perheensä tappaneita isejä ja sun muita sekopäitä myös?
Tytöltä puuttuu isän malli. Tämän vuoksi minä olen hankkinut lapseni vasta kun tiesin molempien vanhempien olevan mukana lapsien kasvatuksessa 94% todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Tytöltä puuttuu isän malli. Tämän vuoksi minä olen hankkinut lapseni vasta kun tiesin molempien vanhempien olevan mukana lapsien kasvatuksessa 94% todennäköisyydellä.
Tätä sanoin minäkin.
Isää kun ei ole tai saa olla, kasvaa lapset kieroon.
Tyttö hakee huomiota miehiltä, kun isähahmoa ei ole ollut.
Mutta joo. Potkikaa vain ne isät v*ttuun lasten elämistä ja mustamaalatkaa heidät, aivopeskää vähän vielä lisää, että isät ja miehet yleensäkin ovat paskoja 🤬
Ja mies kelpaa vain siittämään lapsen ja maksamaan lystit 18 vuotta.
Sinun pitää hommata tytölle ehmetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sanoin minäkin.
Isää kun ei ole tai saa olla, kasvaa lapset kieroon.Tyttö hakee huomiota miehiltä, kun isähahmoa ei ole ollut.
Mutta joo. Potkikaa vain ne isät v*ttuun lasten elämistä ja mustamaalatkaa heidät, aivopeskää vähän vielä lisää, että isät ja miehet yleensäkin ovat paskoja 🤬
Ja mies kelpaa vain siittämään lapsen ja maksamaan lystit 18 vuotta.
Oksettava kommentti!
Minun lasteni isä on alkoholisti, minkä toiminta lähti täysin käsistä erottuamme. Lapset oli tuolloin molemmat alle ja hädin tuskin 3 -vuotiaita. Mies ilmoitti samantien, että ei aio olla lasten elämässä enää, koska emme ole pariskunta. Niin vaikeaa ja raskasta on ollutkin yksin kasvattaa lapsia, olisi tuon juopon vaikutusvalta jättänyt lapsiin vielä paljon ikävämmän jäljen.
Ja ihan minimielatusmaksut olen saanut kelan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Käytitkö välityspalvelinta viestiä kirjoittaessasi? Muussa tapauksessa poliisi saa henkilöllisyytesi selville, ja sinua tullaan syyttämään pahoinpitelystä, jonka myönsit avausviestissä. Tutkintapyyntö on tehty.
- - -
Jospa hakisit apua itsellesi.
Villi veikkaus: Neitsyys meni liian nuorena jollekin parikymppiselle bensalenkkarille bemarin takapenkillä/ muutoin ahdistavassa tilanteessa, josta ei osaa tai uskalla puhua.
Tunnen muutaman vastaavanlaisen tapauksen ja syy on kaikilla ollut traumaattinen eka kerta joka romuttaa itsearvostuksen täysin ja se paha olo kumpuaa juuri tuollaisena käytöksenä.
Ei missään tapauksessa laitokseen ne ovat pahoja paikkoja!
No ensinnäkin pyydät siltä lapselta anteeksi. Sun pitää olla se joka sovittelee kun oot käyny käsiksikin. Muuten turha kuvitella että sua muistetaan jouluna kun lapses on aikuinen. Ei tuu pitämään suhun aikuisena mitään yhteyttä.
Sovi tai kadu vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se laitokseen, oppiipahan olemaan.
Ei opi. Olen laitoslapsen äitipuoli ja voi luoja mitä juttuja onkaan tehnyt parin viikon aikana. No. Joutuu suljetulle kun ei laitoksen resurssit riitä hoitamaan s a d i s t i s e n ADHD- nuorta enää ollenkaan. Poika kyseessä ja 15 v.
Vai onko normaalia, että käskee i m e m ä ä n k u l l i a a n koulutaksissa tai käskee kahta poikaa p a n e m a a n toisiaan p e r s e e s e e n.
Uhkaa tappaa siskonsa joka on vielä vauva.
Vaatii öisin laitoksen hoitajilta vaippoja kun ei halua mennä vessaan. Ja a h d i s t e l e e tyttöjä koulussa.Mä olen todella järkyttynyt kun kuulin nämä asiat mieheltä.
Että semmoista meillä. En enää haluaisi poikaa meille.
En enää oikein usko noihin ADHD-diagnooseihin. Kyllä tuo nyt jotain muuta on.
Vanhana mietit että olisinpa ollut sitkeämpi, halannut ja sopinut. Niin me oltais vielä väleissä.
Adhd ei ole tuollaista mitä edellisessä kommentissa sanottiin.
Lapsi tarvitsee rakkautta. Siksi temppuilee. Totta hemmetissä korjaat teidän välit, muuten oot ihan täys nolla äitinä.
Luuletko tosiaan teinien kuuntelevan mitään tunteiden sanoittamisia? 😄
Pienillä kunnilla ei ole päihteitä?? Kyllä muuten on. Itse olen pieneltä paikkakunnalta ja kuuluin siihen harvinaiseen porukkaan jotka eivät viikonloppuisin kylän raitilla, nuorisotalon tai koulun diskossa kännissä olleet. Iso osa siellä asuvista nuorista, myös hyvistä perheistä lähtöisin olleet nuoret tupakoivat ja joivat. Pienillä paikkakunnilla tekemistä on niin vähän, että varmaan moni joi siitäkin syystä. Ja tekivät ties mitä muuta.