Raivostuttava 16-vuotias tyttö
Luulisi jo tuon ikäisellä pahimman murkkuiän olevan ohi, mutta tyttö on edelleen hyvin vitutta*a. Aina ollut hankala, mutta 12-vuotiaana puhkesi jokin kapina kaikkea ja kaikkia kohtaan. Alkoholia menee viikonloppuisin ja joskus viikolakin, ei noudata kotiintuloaikoja ja kun ei saa tahtoaan läpi, niin haukkuu minut v*tun hu*oraksi ja tavarat lentelevät pitkin seiniä. Olen niin kyllästynyt tähän p*skaan, ikinä mikään ei kelpaa eikä voida tehdä mitään toisten hyväksi, oma napa tärkein. Huoh. En todellakaan tiedä mikä tuota lasta riivaa, mutta en jaksa pian enää. Kun meille tuli viikko sitten riitaa, niin tyttö kävi minuun käsiksi ja minä sitten suutuspäissäni laitoin tytön kädet hänen selän taakse ja taivutin molempia keskisormia. Se taisi tehota, kun lapsi irvisti siihen malliin. Tietenkin tuo oli väärin, enkä ennen ole kajonnut tyttöön millään tavalla, mutta teini lopetti ja meni huoneeseensa. Paiskaisematta oveaan perässään kiinni. Emme ole puhuneet siitä sen illan jälkeen, mutta teinistä on tullut vielä entistäkin kurittomampi. Eilen näin vilaukselta jotain pintanaarmuja tytön ranteessa. Ihan pieniä, mutta pitäisikö silti ottaa se puheeksi? Mitä muuta voisin tehdä, että lapsi saataisiin ruotuun. Tekisi joskus, niin kamalta kuin se kuulostaakin, soittaa sossut hakemaan hänet pois. Isä ei ikinä ole kuvioissa ollut.
Kommentit (321)
Aloittaja.
Tyttö sitten tapaamaan isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Siis sillä äidilläkö on uusi vauva uuden miehen vai naisen kanssa ja laittanut lapsensa laitokseen uuden yrityksen tieltä, kun ei biologista isää ole hyväksynyt kasvattajaksi ja lapsi ei sen takia ole isällään?
En tiedä. Monien tekemät johtopäätökset ovat aivan päättömiä. Hovimestari on murhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Riittää yksi kerta kun häiriköi "perheen" ulkopuoliselle, yksi.
Opettele kirjoittamaan oikein suomea Jotakuta häiriköidään, ei jollekulle, senkin pelle.
Kannattaa tehdä lasu itse niin saat apua tilanteeseen.Muutkin ovat saaneet. Joskus tarvitaan tukevat seinät ympärille vaikka yläasteen ajaksi. Samalla koti rauhoittuu. Se on kuitenkin sinun ja tyttären suojelua.
Aikamoisia tulkintoja tehdään ihmisistä pelkän kirjoituksen vuoksi.
1. Kukaan ei saa käydä kenenkään päälle, oli sitten 16 v. tai 46 v.
2. Kukaan ei varmastikaan halua nähdä kenenkään sukupuolielintä ja kuulla käskyä "ime sitä", oli sitten minkä ikäinen tahansa ja missä tahansa.
3. Kukaan ei varmastikaan halua kuulla uhkausta tappamisesta. Ei perheenjäsenen eikä ulkopuolisen henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää yksi kerta kun häiriköi "perheen" ulkopuoliselle, yksi.
Opettele kirjoittamaan oikein suomea Jotakuta häiriköidään, ei jollekulle, senkin pelle.
Tiesitkö, että juuri kirjoitusvirheistä ja kielioppivirheistä huomauttelijat ovat itse ääliöitä? Siitä on ihan tutkimuskin tehty.
Millä järjellä joku ymmärtää kikkelin esiin vetämistä ja sillä tavalla muiden alistamista, että haluaa jonkun imevän sitä? Tai tappamisella uhkailua?
Minä en pysty ymmärtämään mitenkään enkä millään järjellä.
Miksi tyttäresi isä ei ole kuvioissa?
Sen pojan olis pitänyt sanoa tai kirjoittaa:
"Tein silleen tyhmästi, että halusin suikkarin pikkupojilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se laitokseen, oppiipahan olemaan.
Ei opi. Olen laitoslapsen äitipuoli ja voi luoja mitä juttuja onkaan tehnyt parin viikon aikana. No. Joutuu suljetulle kun ei laitoksen resurssit riitä hoitamaan s a d i s t i s e n ADHD- nuorta enää ollenkaan. Poika kyseessä ja 15 v.
Vai onko normaalia, että käskee i m e m ä ä n k u l l i a a n koulutaksissa tai käskee kahta poikaa p a n e m a a n toisiaan p e r s e e s e e n.
Uhkaa tappaa siskonsa joka on vielä vauva.
Vaatii öisin laitoksen hoitajilta vaippoja kun ei halua mennä vessaan. Ja a h d i s t e l e e tyttöjä koulussa.Mä olen todella järkyttynyt kun kuulin nämä asiat mieheltä.
Että semmoista meillä. En enää haluaisi poikaa meille.
Voimia sulle. Älä päästä poikaa vauvan lähelle.
Kiitos. Tämä on aivan hirveää kuulla tuollaisia asioita laitoksen väeltä, mies oli vihainen, häpeissään. Minä olen aivan järkyttynyt. Poika oli sitten suuttunut laitoksessa kun oli näiden juttujen jälkeen laitettu 2 viikon puhelinkieltoon, ylpeällä äänellä sanoi hajottaneensa tavaroita ja riehunut, täällä puhuu koko ajan miten aikoo sieltä karata. Luulen hakevan piilopaikkaa äitinsä luota, mutta jos sieltä laitoksesta karkaa, laitan poliisit etsimään ensimmäisenä äidiltään ja sitten mummoltaan.
Oli myös uhkaillut koulutaksin kuljettajaakin monin tavoin, myös t a p p a m i s e l l a.
Mua on alkanu itse asiassa jo hieman pelottamaankin tuo käytös. Pojasta on hienoa jos joku kuolee kolarissa tai oman käden kautta.
Sairasta. Eikä noita juttuja enää millään adhdlla selittetä. Syy on aivan muu, mutta ei adhd.
Penikalla on paha olla tai mielenterveyshäiriö. Noita kulmikkaita teinipoikia nyt on aina ollut, jotka "ihailevat" väkivaltaa. Tosiasiassa maailma on pelottava, ja tavallaan hirviön puolelle asettumalla olet ikään kuin omassa mielessä ns. turvassa hirviöltä. Sähän olet niinku samal puolel tiäks. Sama juttu näiden kouluampujien ihannoijien kanssa.
Ennen vanhaan näitä kutsuttiin hulluiksi. Tiäks?
Ei.
ps. tuo tiäks-kohta parodioi nuoren puhetta, tiäks.
Kuulehan. Ennen he olivat kansankielessä ja puheissa vain hulluja. Ja joutuivat hullujen huoneelle, hourulaan, pöpilään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se laitokseen, oppiipahan olemaan.
Ei opi. Olen laitoslapsen äitipuoli ja voi luoja mitä juttuja onkaan tehnyt parin viikon aikana. No. Joutuu suljetulle kun ei laitoksen resurssit riitä hoitamaan s a d i s t i s e n ADHD- nuorta enää ollenkaan. Poika kyseessä ja 15 v.
Vai onko normaalia, että käskee i m e m ä ä n k u l l i a a n koulutaksissa tai käskee kahta poikaa p a n e m a a n toisiaan p e r s e e s e e n.
Uhkaa tappaa siskonsa joka on vielä vauva.
Vaatii öisin laitoksen hoitajilta vaippoja kun ei halua mennä vessaan. Ja a h d i s t e l e e tyttöjä koulussa.Mä olen todella järkyttynyt kun kuulin nämä asiat mieheltä.
Että semmoista meillä. En enää haluaisi poikaa meille.
Kannattaa selvittää, onko poikaa käytetty hyväksi. Jotenkin tuo käytös voisi kuulostaa siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tätä ketjua ja kauhistellut näiden kahden teini-ikäisten käytöstä. Ensinnäkin sukuelimen esiinotto on alistamista näitä kahta kanssamatkustajaa kohtaan, jaa ketä tahansa. Myös opettajan huorittelu ja tyttöjen kouriminen koulussa on alistamista ja huomionhakemista ja mistä tämä malli tulee? Kotoa, hän on elänyt kodissa missä on ollut tällainen käyttäytymismalli, ei varmaan suoraan , mutta sinnepäin. Hänellä taas on ollut äiti ja isä ja mitä teki isä, lähti kotoa tilannetta karkuun jätti pojan äidille ja mummolle ja löysi uuden naisen. Kohta muutaman vuoden päästä samanlainen rumba tämän uuden vauvan kanssa.
Jälleen yksi joka ei ymmärrä lukemansa.
Vanhempia eroaa harva se päivä eikä kukaan juokse mitään karkuun. Ja lapset/lapsi jäävät usein nimenomaan äidille, kun äidit eivät halua isän olevan elämässä mukana mitenkään päin, paitsi elareiden maksajaksi vain kelpaa.
Aina vika on isässsä, mutta Suomessahan vaikka työtön luuseri päihdeäitikin on parempi ihminen kuin yksikään työssä käyvä isä.
Tässä tapauksessa äiti ei ole isän antanut olla isä alun alkaenkaan.
Millainen äiti jyrää isän kasvattajana jatkuvasti?
Millainen äiti ei halua lapsella olevan rajoja, sääntöjä ja minkäänlaista kuria?
Millainen äiti huutaa isälle heti, kun isä puuttuu lapsen käytökseen, kun lapsi uhkaa rikkoa tavaroita ja riehuu silmittömästi kotona?Kun vanhemmat erosivat aivan siitä syystä ettei heidän yhteiselosta mitään tullut ja poika jäi luonnollisesti äidilleen, kuten eroissa usein niin käy.
Vanhemmat hakivat sitten yhdessä eronsa jälkeen lapselleen laitospaikan huostaanoton kautta, kun ei äiti jaksanutkaan omaa lastaan itse hoitaa ja äidille isoin pettymys oli se, ettei saanut kumminkaan lapsilisiä ja elareita enää itselleen, vaan ne siirtyivät laitokseen ja itsekin joutuu jotain maksamaan sinne laitokselle. Se oli isoin pettymys äidille, kuin se että on epäonnistunut vanhempi.
Meillä ei kukaan lääpi ketään eikä muniaan heiluttele. En tiedä, olisiko sitten äitinsä uusi mies tämmöinen tai edellinen, joka kuulemma oli väkivaltainen tätä äitiä kohtaan ollut.
Tämä pariskunta oli eronnut jo kaksi vuotta aikaisemmin, ennen kun edes tutustuin koko mieheen.
En jatka tätä enää lukutaidottomien kanssa tai niiden, joilla on luetun ymmärtämisessä vikaa.
Tainnut jäädä koulun käynti vain peruskouluun tai sekin on jäänyt kesken.
-ilmeisen riitaisa ero, äiti estää isää olemasta kunnolla isä
-äiti ei pidä mitään rajoja
-äiti puuttuu suuresti isän kasvatustapoihin
-lapsella adhd
-lapsen elämässä ollut ainakin äitiä kohtaan väkivaltaa käyttänyt isäpuoli
-äidille tärkeämpää raha (elarit, lapsilisät) kuin lapsi
-lapsi huostaan ja laitokseen yhtäkkisen kovan kurin alle kun äiti ei "pärjää" (ja miten se voisikaan pärjätä adhd-teinille jos ei lapselle ole koskaan aiemmin pidetty mitään rajoja?)
-isän perheeseen uusi vauva jota isä nyt oletettavasti hellii ja huoltaa ihan eri tavalla kuin tätä nykyistä laitosnuorta
Yms.
Ei sillä että sekaisinhan se jätkä nyt on mutta aivan käsittämättömän kamalaa jos tälläisen lapsuuden päälle sitä teiniä syytetään siitä että kuinka HÄN on kamala tyyppi ja kaikki ongelmat johtuvat vain hänestä. Tuskin se poika elämäänsä olisi valinnut sysipas.ko.ja vanhempia joiden väliin joutua ja sitten vielä tuomitseva äitipuoli.
Ehdottoman tuomittavaa on teinin teot mutta mitäpä muuta tuolla historialla voi lapselta odottaa? Sääliksi käy, lapsi parka. Elämä todennäköisesti pilalla ja sitä pahaa oloaan levittää vielä kaikkialle ympäristöönsä. Ja aikuiset hokee vaan että ei oo mun vika, eieiei, ei isän, ei äidin, ihan vaan tuon psyko.paatti lapsen syy että ei surkeassa ympäristössä ja elämässään kasvanut paremmaksi ihmiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aira Samulinkaan ei hoitanut ja kasvattanut tytärtään itse, kun sulki ressukan laitokseen koko elämänsä ajaksi? Kauhea akka tämä Samulin ja vielä mässäili tyttärensä poismenolla, lehteen hinnalla millä tahansa. Tai Pirkka - Pekka Petelius? Hänkin on tyttärensä laitokseen sulkenut. Kauhea ukko. Ja hymyssä suin esiintyy telkkarissa kuin mitään lasta olisikaan, koskaan ollutkaan.
Et ole ilmeisestikään lukenut Samulinin elämäkertoja. Jos olisit, tietäisit etkä kyselisi täällä turhia.
Skitsofreenikon paikka on valvottu laitos.
Aira Samulinin tytär EI ole ollut suljettuna laitokseen koko elämänsä ajaksi. Tytär asui äitinsä kanssa aikuiseksi asti.
Siis Aira kyllä kasvatti aikuiseksi niin tyttärensä kuin poikansakin ihan itse, niin kuin kaikki muutkin normi vanhemmat tekevät. Mitä kasvattamista sitten aikuisessa ihmisessä enää on? Tytär sairastui nuorena ja Aira teki kaikkensa saadakseen tyttären pysymään kunnossa, mutta skitsofrenia on vakava sairaus.
Aira on tehnyt pelkästään hyvää työtä siinä, että on avautunut asioista niiden oikeilla nimillä julkisuudessa. Tällä hän on myös hälventänyt niitä ennakkoluuloja, joita ihmisillä on, sekä lieventänyt omaisten hätää ja häpeäntunteita. Skitsofrenia on sairaus siinä missä mikä tahansa muukin, mutta valitettavasti parantumaton ja erittäin vaikea. Jonkun on näistäkin asioista puhuttava. Ja paras asiantuntija on se, joka on joutunut asian kanssa tekemisiin.
Lähes joka aikakauslehdessä on joku juttu ihmisestä, jolla on kokemuksia erilaisista elämän asioista, sairauksista tai muista, ja jokainenko heistä sitten muka mässäilee asialla? Jotkut kirjoittavat jopa kirjoja kokemuksistaan. Näiden merkitys on siinä, että ihmiset alkaisi paremmin ymmärtää asioita eivätkä sinun laillasi viljelisi vääriä olettamuksia. Mässäileekö Jörn Donner sairaudellaan, kun on julkisesti kertonut selättäneensä jo monta syöpää?
Ja Peteliuksenko kuuluisi vain lymyillä jossain piilossa naama nolona, kun lapsellaan on vaikea sairaus? En muuten ole kuullut kenenkään moittineen Kirkaa siitä, että hän vain jatkoi esiintymisiään, vaikka pojallaan oli huumeongelma. Pidätkö häntäkin huonona isänä, kun jatkoi työtään kaikesta huolimatta? Valitettavasti meidän kaikkien täytyy työmme hoitaa ja leipämme ansaita, oli siellä taustalla mitä tahansa. Niin myös Samulinin ja Peteliuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tätä ketjua ja kauhistellut näiden kahden teini-ikäisten käytöstä. Ensinnäkin sukuelimen esiinotto on alistamista näitä kahta kanssamatkustajaa kohtaan, jaa ketä tahansa. Myös opettajan huorittelu ja tyttöjen kouriminen koulussa on alistamista ja huomionhakemista ja mistä tämä malli tulee? Kotoa, hän on elänyt kodissa missä on ollut tällainen käyttäytymismalli, ei varmaan suoraan , mutta sinnepäin. Hänellä taas on ollut äiti ja isä ja mitä teki isä, lähti kotoa tilannetta karkuun jätti pojan äidille ja mummolle ja löysi uuden naisen. Kohta muutaman vuoden päästä samanlainen rumba tämän uuden vauvan kanssa.
Vanhempia eroaa harva se päivä eikä kukaan juokse mitään karkuun. Ja lapset/lapsi jäävät usein nimenomaan äidille, kun äidit eivät halua isän olevan elämässä mukana mitenkään päin, paitsi elareiden maksajaksi vain kelpaa.
Aina vika on isässsä, mutta Suomessahan vaikka työtön luuseri päihdeäitikin on parempi ihminen kuin yksikään työssä käyvä isä.
Millainen äiti ei halua lapsella olevan rajoja, sääntöjä ja minkäänlaista kuria?
Millainen äiti huutaa isälle heti, kun isä puuttuu lapsen käytökseen, kun lapsi uhkaa rikkoa tavaroita ja riehuu silmittömästi kotona?Kun vanhemmat erosivat aivan siitä syystä ettei heidän yhteiselosta mitään tullut ja poika jäi luonnollisesti äidilleen, kuten eroissa usein niin käy.
Vanhemmat hakivat sitten yhdessä eronsa jälkeen lapselleen laitospaikan huostaanoton kautta, kun ei äiti jaksanutkaan omaa lastaan itse hoitaa ja äidille isoin pettymys oli se, ettei saanut kumminkaan lapsilisiä ja elareita enää itselleen, vaan ne siirtyivät laitokseen ja itsekin joutuu jotain maksamaan sinne laitokselle. Se oli isoin pettymys äidille, kuin se että on epäonnistunut vanhempi.
Meillä ei kukaan lääpi ketään eikä muniaan heiluttele. En tiedä, olisiko sitten äitinsä uusi mies tämmöinen tai edellinen, joka kuulemma oli väkivaltainen tätä äitiä kohtaan ollut.
Tämä pariskunta oli eronnut jo kaksi vuotta aikaisemmin, ennen kun edes tutustuin koko mieheen.
En jatka tätä enää lukutaidottomien kanssa tai niiden, joilla on luetun ymmärtämisessä vikaa.
Tainnut jäädä koulun käynti vain peruskouluun tai sekin on jäänyt kesken.-ilmeisen riitaisa ero, äiti estää isää olemasta kunnolla isä
-lapsella adhd
-lapsi huostaan ja laitokseen yhtäkkisen kovan kurin alle kun äiti ei "pärjää" (ja miten se voisikaan pärjätä adhd-teinille jos ei lapselle ole koskaan aiemmin pidetty mitään rajoja?)
-isän perheeseen uusi vauva jota isä nyt oletettavasti hellii ja huoltaa ihan eri tavalla kuin tätä nykyistä laitosnuorta
Yms.Ei sillä että sekaisinhan se jätkä nyt on mutta aivan käsittämättömän kamalaa jos tälläisen lapsuuden päälle sitä teiniä syytetään siitä että kuinka HÄN on kamala tyyppi ja kaikki ongelmat johtuvat vain hänestä. Tuskin se poika elämäänsä olisi valinnut sysipas.ko.ja vanhempia joiden väliin joutua ja sitten vielä tuomitseva äitipuoli.
Ehdottoman tuomittavaa on teinin teot mutta mitäpä muuta tuolla historialla voi lapselta odottaa? Sääliksi käy, lapsi parka. Elämä todennäköisesti pilalla ja sitä pahaa oloaan levittää vielä kaikkialle ympäristöönsä. Ja aikuiset hokee vaan että ei oo mun vika, eieiei, ei isän, ei äidin, ihan vaan tuon psyko.paatti lapsen syy että ei surkeassa ympäristössä ja elämässään kasvanut paremmaksi ihmiseksi!
Ympäristö siis aiheuttaa adhdta, addta, asbergeria, käytöshäiriöitä ja mielenterveysongelmia?
Anna sille pojalle pildeä, niin eiköhän se siitä rauhoitu.
tarkasta hormonitaso, nehän sotkee päätä aikuisellakin
nim. e-pillereistä seonnut
Vierailija kirjoitti:
tarkasta hormonitaso, nehän sotkee päätä aikuisellakin
nim. e-pillereistä seonnut
Sekä raskaushormonit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainnut jäädä koulun käynti vain peruskouluun tai sekin on jäänyt kesken.-ilmeisen riitaisa ero, äiti estää isää olemasta kunnolla isä
-lapsella adhd
Yms.Ei sillä että sekaisinhan se jätkä nyt on mutta aivan käsittämättömän kamalaa jos tälläisen lapsuuden päälle sitä teiniä syytetään siitä että kuinka HÄN on kamala tyyppi ja kaikki ongelmat johtuvat vain hänestä. Tuskin se poika elämäänsä olisi valinnut sysipas.ko.ja vanhempia joiden väliin joutua ja sitten vielä tuomitseva äitipuoli.
Ympäristö siis aiheuttaa adhdta, addta, asbergeria, käytöshäiriöitä ja mielenterveysongelmia?
Sekä huono kasvatus. Vaikka ei eroperhe tai uusioperhe olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano tytölle ettet pysty pitämään häntä kotona jos hän ei noudata kodin pelisääntöjä ja on vieläpä aggressiivinen. Kerro tämä rauhallisesti ja syyllistämättä. Jos meno jatkuu samana niin toteuta uhkaus.
Olen uhannut tyttöä tällä asialla jo puoli vuotta, mutten millään haluaisi laittaa häntä laitokseen.
Ap
No siinä tapauksessa hän on jo huomannut, ettet aio toteuttaa uhkaustasi. Ei kai kukaan vanhempi varsinaisesti halua lastaan mihinkään laitokseen! Oletko yrittänyt hakea ulkopuolista apua? Jos et, niin nyt olisi melkein se viimeinen tilaisuus. Pari vuotta vielä, ja tyttäresi on täysi-ikäinen ja vaarana on syrjäytyä toden teolla, jos siihen mennessä ei saa apua ongelmiinsa.
Siis sillä äidilläkö on uusi vauva uuden miehen vai naisen kanssa ja laittanut lapsensa laitokseen uuden yrityksen tieltä, kun ei biologista isää ole hyväksynyt kasvattajaksi ja lapsi ei sen takia ole isällään?