Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista

Kommentit (948)

Vierailija
741/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo trolli hyvääkin saa aikaan, kun pitää tärkeää ketjua ylhäällä! Oikeussalissahan ne tuomiot lopulta jaetaan, mutta hyvä että keskustelu epäasiallisista koeaikapuruista on saanut julkisuutta. Näitä nimittäin tapahtuu yleisesti.

Ei ole olemassa epäasiallista koeaika purkua. Koeaika on juuri sitä varten että sellaisesta työntekijästä jota ei haluta palkata vakituiseksi päästään eroon kivuttomasti.

Kai nyt yrittäjilläkin pitää olla edes jotkin alkeelliset ihmisoikeudet?  Työntekijät voivat kuitenkin hyppiä mielensä mukaan firmasta toiseen. 

Tottakai on, koeaikapurkua ei saa tehdä esimerkiksi raskauden tai syrjivän syyn vuoksi. Nämä ei ole mitään mielipidejuttuja, vaan löytyvät ihan lakikirjasta!

Eli raskaana olevaa naista ei kannata ottaa edes koeajalle ja jos oikein järkevä on niin ei ota edes naista koska hän saattaa tulla raskaaksi. 

Tässä keississähän ei muuten ole mitään alkeellisimpiakaan todisteita minkäänlaisesta syrjimisestä.

Vai oletko Salla raskaana?

Ketään muuten ei ole tiettävästi erotettu edes koeajalla naaman värin takia.

Otat jutun todella henkilökohtaisesti ja olet pakkomielteinen siitä, että Jokinen osallistuisi keskusteluun palstalla. Johtuuko se siitä, että olet itse työnantajapuolella/ lähipiiriään jutussa ja toimit itse niin?

Mainitsin nuo syyt esimerkkeinä asiattomista purkuperusteista, työsopimuksen purkaminen palkan nousemisen vuoksi on TIETENKIN myös asiatonta.

Tämä! Ehkä meidän kannattaa lakata keskustelemasta tällä foorumilla nyt, kun nuo JJB-fanit (kaverit ja työntekijät mitä ilmeisimmin) on valjastettu päivystämään vauvafoorumilla. Oikeus varmasti tapahtuu aikanaan ja työntekijöiden ketjutus loppuu. :)

Tottakai yrittäjän puolustajat on kavereita ja sen työntekijöitä (ei voi olla muuta mahdollisuutta).

Sallalla ei tietenkään ole kavereita eikä Salla itse mitenkään voisi osallistua tähän keskusteluun.  LOL.

Mutta hyvä huomio sinulta että työntekijät puolustaisi JJB:tä.    Sehän kertoo siitä että ovat tyytyväisiä firmaan.  

Yhtään tyytyväistä työntekijää ei ole tullut julkisuuteen...

Nyt on. Minä olen tyytyväinen työntekijä. Nimeäni en kerro julkisuuteen, etten joudu vainon kohteeksi. Tämä keskustelu on hyvä esimerkki someraivoamisesta.

Yleisesti työntekijänä olen sitä mieltä että koeaika on hyvä juttu ja sinä aikana työnantajan olisi hyvä saada karsia sellaiset henkilöt pois joita ei palvelukseen halua olipa syy mikä tahansa. 363

Vierailija
742/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Salla. Tules nyt kertomaan että mitä laittomuuksia on tehty kun sulle ei koeajan jälkeen annettukaan vakkari työpaikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otteita Sallan blogista:

"Minun ja Suomen lain mielestä ei ole reilua irtisanoa työntekijää, joka on hyvä työssään. Pyysin esimieheltäni irtisanomishetkellä useaan kertaan syitä, mutta vastaukseksi sain ulkoaopetellun mantran ”tähän tulokseen on tultu, en voi valitettavasti kommentoida enempää”. Totesin, että näin ei voi kohdella ihmisiä, tahdon selvittää tämän ja sain numeron, johon voisin soitella."

"Olen tässä elämän varrella jäänyt harmittelemaan niin montaa asiaa ja niissä rytäköissä kolhinut pahasti myös itsetuntoani. Tällä kertaa päätin, että vien asian loppuun saakka, jotta ei tarvitsisi vuosien päästä muistella, että mitenhän se juttu menikään. Irtisanomiseni aikoihin elettiin vieläpä sellaista aikaa, että olin saanut ihan muualta niin järkyttävät saavilliset paskaa niskaani, että olisin voinut murtua pienemmästäkin kolhusta. Olen luonteeltani vähän sellainen, että otan vastoinkäymiset aika raskaasti ja etenkin silloin, kun tilanne ei ole omissa käsissäni.

.

Päättyipä tämä juttu lopulta miten tahansa, aion jatkossakin jatkaa take no shit -linjalla. Tämän kanssa painiminen on vaatinut todella paljon aikaa ja rahaa (huomattavasti enemmän kuin sain koko puljusta yhteensä), mutta olen päättänyt tehdä tämän itseni ja jatkuvasti kasvavan nuorisotyöttömyyden vuoksi."

Vierailija
744/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otteita Sallan blogista:

"Minun ja Suomen lain mielestä ei ole reilua irtisanoa työntekijää, joka on hyvä työssään. Pyysin esimieheltäni irtisanomishetkellä useaan kertaan syitä, mutta vastaukseksi sain ulkoaopetellun mantran ”tähän tulokseen on tultu, en voi valitettavasti kommentoida enempää”. Totesin, että näin ei voi kohdella ihmisiä, tahdon selvittää tämän ja sain numeron, johon voisin soitella."

"Olen tässä elämän varrella jäänyt harmittelemaan niin montaa asiaa ja niissä rytäköissä kolhinut pahasti myös itsetuntoani. Tällä kertaa päätin, että vien asian loppuun saakka, jotta ei tarvitsisi vuosien päästä muistella, että mitenhän se juttu menikään. Irtisanomiseni aikoihin elettiin vieläpä sellaista aikaa, että olin saanut ihan muualta niin järkyttävät saavilliset paskaa niskaani, että olisin voinut murtua pienemmästäkin kolhusta. Olen luonteeltani vähän sellainen, että otan vastoinkäymiset aika raskaasti ja etenkin silloin, kun tilanne ei ole omissa käsissäni.

.

Päättyipä tämä juttu lopulta miten tahansa, aion jatkossakin jatkaa take no shit -linjalla. Tämän kanssa painiminen on vaatinut todella paljon aikaa ja rahaa (huomattavasti enemmän kuin sain koko puljusta yhteensä), mutta olen päättänyt tehdä tämän itseni ja jatkuvasti kasvavan nuorisotyöttömyyden vuoksi."

Jahas, tämä Salla vaikuttaa todella vaikealta persoonalta. En yhtään enää ihmettele että vakipaikkaa ei herunut.

Vierailija
745/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen kamala ihminen mutta minä nautin kun tuollainen narsisti (kaikki lifestyleblogaajat ovat jonkun asteen narsisteja) saa vähän nenilleen. Paluu siihen mitä on oikea työ. Se ei ole kuvien räpsimistä ja latteuksien kirjoittelua nettiin. 

Vierailija
746/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo trolli hyvääkin saa aikaan, kun pitää tärkeää ketjua ylhäällä! Oikeussalissahan ne tuomiot lopulta jaetaan, mutta hyvä että keskustelu epäasiallisista koeaikapuruista on saanut julkisuutta. Näitä nimittäin tapahtuu yleisesti.

Ei ole olemassa epäasiallista koeaika purkua. Koeaika on juuri sitä varten että sellaisesta työntekijästä jota ei haluta palkata vakituiseksi päästään eroon kivuttomasti.

Kai nyt yrittäjilläkin pitää olla edes jotkin alkeelliset ihmisoikeudet?  Työntekijät voivat kuitenkin hyppiä mielensä mukaan firmasta toiseen. 

Tottakai on, koeaikapurkua ei saa tehdä esimerkiksi raskauden tai syrjivän syyn vuoksi. Nämä ei ole mitään mielipidejuttuja, vaan löytyvät ihan lakikirjasta!

Eli raskaana olevaa naista ei kannata ottaa edes koeajalle ja jos oikein järkevä on niin ei ota edes naista koska hän saattaa tulla raskaaksi. 

Tässä keississähän ei muuten ole mitään alkeellisimpiakaan todisteita minkäänlaisesta syrjimisestä.

Otat jutun todella henkilökohtaisesti ja olet pakkomielteinen siitä, että Jokinen osallistuisi keskusteluun palstalla. Johtuuko se siitä, että olet itse työnantajapuolella/ lähipiiriään jutussa ja toimit itse niin?

Mainitsin nuo syyt esimerkkeinä asiattomista purkuperusteista, työsopimuksen purkaminen palkan nousemisen vuoksi on TIETENKIN myös asiatonta.

Hahahahahaq.  Vai todella henkilökohtaisesti ja vielä pakkomielteinen. Sellaiset ad hominemit sieltä sitten. Mä vaan tykkään väitellä.

Yksikään selityksesi ei vieläkään osu tähän keissiin.  Keksi parempia, Salla.

Ehkä koko koeajasta pitäisi luopua kun sulle tuntuu olevan kaikki syyt asiattomia. Olis parempi kun firmat ei uskalla palkata yhtään ketään tai napsivat vuokratyöfirmoista tekijät. 

Teitä kommunisteja on mahdotonta miellyttää ilman että imette yrittäjät kuiviin ja ajatte heidät konkurssiin.

Vuokrafirmoissakin muuten on koeaika, olipa kyse sitten nollasopimuksesta tai tietyt tunnit sisältävästä sopimuksesta.

Tottakai on. Sokkonako niitä työntekijöitä pitäisi palkata?

No ei tietenkään, ja mun mielestä se koeaika on vaan hyvä asia.

Olen muuten itse työntekijä, en työnantaja, jos joku sitä miettii.

Vierailija
747/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otteita Sallan blogista:

.

Jahas, tämä Salla vaikuttaa todella vaikealta persoonalta. En yhtään enää ihmettele että vakipaikkaa ei herunut.

Ehkä Salla on unohtanut mitä se työsopimuksessa lukeva juttu KOEAJASTA ja mahdollisuudesta purkaa sopimus sen aikana, puolin ja toisin, oikein tarkoittaa.

Mutta ei, nyt vedotaan Suomen lakiin ja nuorisotyöttömyyteen jne jne... (No, nythän jollekin nuorelle avautui työpaikka JJBssä)

Vierailija
748/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salla on valjastanut tänne kaikki kaverinsa puolusteleen ja yrittää sölkätä jostain laittomuuksista vaikkei mitään laitonta ole lainkaan tapahtunut tässä kyseisessä tapauksessa, eikä niitä juuri muutenkaan koeaikoina tapahdu, vaikka kuinka luettelisi mitkä seikat on laittomia.[/quote

Tai Noora omansa.

Vierailija
749/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve.

Olen ns pienyrittäjä ja minulla on ollut yhtäaikaa max 2 työntekijää samanaikaisesti. 

Avaampa vähän teille mitä yrittäjän elämä on. 

-Työntekijäni saavat enemmän palkkaa kuin minä.

-Minä kannan kaiken riskin itsestäni ja myös heistä.

-Teen välillä yksinkin enemmän töitä kun 2 työntekijääni yhteensä... usein jopa ajallisesti eli jopa 16 tuntiset työpäivät eivät ole harvinaisia plus viikonloput. 

-Keskipalkkani on alle 1000€/kk, välillä tienaan kuukaudessa itselleni vain muutaman satasen, kuolisin nälkään jos minulla ei olisi kiinteistöpuolelta vuokratuloja (noin 600€/ kk miinus verot).

-Eläkkeeni ei kerry, koska yrittäjä joutuisi sitä maksamaan palkansaajaan verrattuna moninkertaisesti jotta se kertyisi. 

-Lomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta.

-Sairaslomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta. 

-Pekkaspäiviä ei ole.

-Lomaltapaluurahaa ei ole. 

-Sunnuntai ja ylityökorvauksia ei ole. 

-Sosiaaliturvaa ei ole. 

-Yksikin huono työntekijä kaataa koko yritykseni. 

-Yritykselläni on yhä velkaa alkuajan investoinneista johtuen, jos lopetan yrityksen velat jäävät henkilökohtaisesti maksettavikseni. 

*En saa valtiolta mitään muuta rahallista tukea paitsi asumistukea 67 euroa/kk. 

No niin, käsi pystyy kuka kadehtii ja tahtoo vaihtaa osia kanssani?  Lisätäänkö vähän vastuuta mulle vielä kun ei tarpeeksi kurista? 

Olen pk-yrittäjä ja allekirjoitan tuon tekstin 100%. 

Yrittäjän homma on niin kovaa tässä maassa että vain harvat siihen pystyvät. Yrittäjän ammatti lienee suomen vaarallisin, nimittäin meillä on yksi ammattitauti joka tappaa. Itsemurhat.

Tämä on niin kovaa ja vaativaa hommaa, että joka vuosi monet yrittäjät päätyvät itsemurhaan.

Funtsikaahan sitä kun mollaatte työnantajaanne tai ketä vaan yrittäjää.

Vierailija
750/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listaa tähän aluksi vaikka 10kpl näitä epäasiallisia koeaika purkuja ettei mene ihan höpertelyksi.

Linkit lähteisiin kiitos.

Jos tämä kerran on aivan yleistä niin kuten väität niin näitähän pitäisi olla satoja joka vuosi.

Ei nämä julkisuuteen tule, koska tarvitaan hyvät todisteet että oikeuteen uskaltaa lähteä. Lisäksi nuoret ensimmäisissä työpaikoissaan eivät aina osaa pitää oikeuksistaan kiinni. Niin kuin varmasti hyvin tiedät.

Vierailija
751/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ehkä meidän kannattaa lakata keskustelemasta tällä foorumilla nyt, kun nuo JJB-fanit (kaverit ja työntekijät mitä ilmeisimmin) on valjastettu päivystämään vauvafoorumilla. Oikeus varmasti tapahtuu aikanaan ja työntekijöiden ketjutus loppuu. :)

Tottakai yrittäjän puolustajat on kavereita ja sen työntekijöitä (ei voi olla muuta mahdollisuutta).

Sallalla ei tietenkään ole kavereita eikä Salla itse mitenkään voisi osallistua tähän keskusteluun.  LOL.

Mutta hyvä huomio sinulta että työntekijät puolustaisi JJB:tä.    Sehän kertoo siitä että ovat tyytyväisiä firmaan.  

Yhtään tyytyväistä työntekijää ei ole tullut julkisuuteen...

Nyt on. Minä olen tyytyväinen työntekijä. Nimeäni en kerro julkisuuteen, etten joudu vainon kohteeksi. Tämä keskustelu on hyvä esimerkki someraivoamisesta.

Yleisesti työntekijänä olen sitä mieltä että koeaika on hyvä juttu ja sinä aikana työnantajan olisi hyvä saada karsia sellaiset henkilöt pois joita ei palvelukseen halua olipa syy mikä tahansa. 363

Anonyyminä netissä huutelu ei ole julkisuuteen tulemista. Etkä pysty edes kertomaan mitään "työstäsi" uskottavuudeen lisäämiseksi. Case closed.

Vierailija
752/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinozinot ja bodaripimut ilmestyneet palstalle.

Vierailija
753/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata kuinka kohun hieman laannuttua tulee jatkuvalla syötöllä tunnekuohuissa kirjoitettuja kommentteja, joilla pyritään pelkästään mustamaalaamaan Sallaa..

Vierailija
754/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sallaa loukkasi tuo "tähän tulokseen on tultu, enkä voi kommentoida enempää", niin kuinka paljon olisi loukannut kun oltais alettu luettelemaan erilaisia syitä ja muuta, mikä varmasti olisi tuntunut henkilökohtaisemmalta ja ikävämmältä.

Tai irtisanomisen (koeaikapurun) syy ei edes ole mikään Sallasta johtuva, vaan on huomattu ettei tarvetta niin monelle nyt olekaan, tai jokin muu yrityksen sisäinen syy, ehkä yritys ei halua avautua tällaisista asioista, tai alkaa selittää jotain henkilöstöpolitiikkaan ja -määriin liittyviä aioita, ei se olisi kovin fiksua myöskään.

Mutta olipa syy mikä oli, työsuhde purettiin koeajalla, ja se siitä.

Vierailija
755/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salla, sinä olet HEIKOIN LENKKI, ole hyvä ja poistu.

Zinzinolaiset: te olette se kaikkein heikoin lenkki, nyt, aina ja ikuisesti.

Vierailija
756/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy muuten lukuisia tuomioita epäasiallisesta työsopimuksen purusta koeajalla, googlettakaa epäasiallinen purku koeajalla.

Vierailija
757/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listaa tähän aluksi vaikka 10kpl näitä epäasiallisia koeaika purkuja ettei mene ihan höpertelyksi.

Jos tämä kerran on aivan yleistä niin kuten väität niin näitähän pitäisi olla satoja joka vuosi.

Ei nämä julkisuuteen tule, koska tarvitaan hyvät todisteet että oikeuteen uskaltaa lähteä. Lisäksi nuoret ensimmäisissä työpaikoissaan eivät aina osaa pitää oikeuksistaan kiinni. Niin kuin varmasti hyvin tiedät.

Nyt menee jännäksi. Sinä siis väität että näitä tapahtuu ihan yleisesti joka tarkoittaa siis runsaasti.  Sitten sinulla ei ole todisteita yhdestäkään, mutta silti tiedät näitä tapahtuvan runsaasti.

Herää kysymys että onko sinulla jokin kristallipallo josta näet näitä tapahtuvan?

se osaako nuori pitää oikeuksistaan kiinni ei liity tähän mitenkään ja toisekseen nuorilla on yleensä vanhemmatkin jotka varmaan auttavat sekä muitakin palveluja löytyy mistä neuvotaan.

Alkaa vaikuttaan siltä että valehtelet, kuten arvasinkin.

Vierailija
758/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinozinot ja bodaripimut ilmestyneet palstalle.

Salla ja Sallan kommunistiystävien ad hominemit iskevät.

Vierailija
759/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta Seppo Koskinen epäasiallinen koeaikapurku, ensimmäisten hakutulosten joukossa on hänen esimiesliitolle kirjoittamansa artikkeli. Siinä on listattu tuomioita epäasiallisista koeaikapuruista.

Vierailija
760/948 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee jännäksi. Sinä siis väität että näitä tapahtuu ihan yleisesti joka tarkoittaa siis runsaasti.  Sitten sinulla ei ole todisteita yhdestäkään, mutta silti tiedät näitä tapahtuvan runsaasti.

Herää kysymys että onko sinulla jokin kristallipallo josta näet näitä tapahtuvan?

se osaako nuori pitää oikeuksistaan kiinni ei liity tähän mitenkään ja toisekseen nuorilla on yleensä vanhemmatkin jotka varmaan auttavat sekä muitakin palveluja löytyy mistä neuvotaan.

Alkaa vaikuttaan siltä että valehtelet, kuten arvasinkin.

Esimerkiksi IHO 31.10.2007 07/390. Loput saat hakea itse, olen laittanut tiedot, mistä tapauksia esimerkiksi voi löytää.