Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/719054-salla-lopetti-tyot-4-m…
https://focusonfavorites.fi/2018/11/08/kun-sain-potkut-jungle-juice-bar…
Mutta hallituksen mukaan irtisanomista pitää helpottaa kun se on niin vaikeata...
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Sallalla on asianajaja. Vaikea uskoa että asianajaja puoltaisi päätöstä lähteä oikeuteen jos mitään keissiä tai näyttöä ei olisi. Kyllä se asianajaja kertoo jos olisi tulossa varma häviö eikä oikeuteen kannattaisi lähteä.
Asianajaja saa palkkansa kävi miten kävi. Varmaan myös työnantajapuolella on asianajaja joten se nyt ei mielestäni todista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve.
Olen ns pienyrittäjä ja minulla on ollut yhtäaikaa max 2 työntekijää samanaikaisesti.
Avaampa vähän teille mitä yrittäjän elämä on.-Työntekijäni saavat enemmän palkkaa kuin minä.
-Minä kannan kaiken riskin itsestäni ja myös heistä.
-Teen välillä yksinkin enemmän töitä kun 2 työntekijääni yhteensä... usein jopa ajallisesti eli jopa 16 tuntiset työpäivät eivät ole harvinaisia plus viikonloput.
-Keskipalkkani on alle 1000€/kk, välillä tienaan kuukaudessa itselleni vain muutaman satasen, kuolisin nälkään jos minulla ei olisi kiinteistöpuolelta vuokratuloja (noin 600€/ kk miinus verot).
-Eläkkeeni ei kerry, koska yrittäjä joutuisi sitä maksamaan palkansaajaan verrattuna moninkertaisesti jotta se kertyisi.
-Lomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta.-Sairaslomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta.
-Pekkaspäiviä ei ole.
-Lomaltapaluurahaa ei ole.
-Sunnuntai ja ylityökorvauksia ei ole.-Sosiaaliturvaa ei ole.
-Yksikin huono työntekijä kaataa koko yritykseni.
-Yritykselläni on yhä velkaa alkuajan investoinneista johtuen, jos lopetan yrityksen velat jäävät henkilökohtaisesti maksettavikseni.*En saa valtiolta mitään muuta rahallista tukea paitsi asumistukea 67 euroa/kk.
No niin, käsi pystyy kuka kadehtii ja tahtoo vaihtaa osia kanssani? Lisätäänkö vähän vastuuta mulle vielä kun ei tarpeeksi kurista?
No kuka pakotti yrittäjäksi?
Ei siihen kukaan pakota, onko joku niin väittänyt?
Mutta mietihän tätä: ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkojakaan.
Kannattaisikohan sinun vähän jopa arvostaa yrittäjiä jotka sitä työtä tarjoavat ihmisille?Sanoiko joku etten arvosta yrittäjyyttä? Totesin vain että kukaan ei pakota ryhtymään yrittäjäksi.
En tiedä kuka olet, mutta kerro toki mitä positiivista olet kirjoittanut yrittäjistä tänne.
Kukaan ei pakota sinuakaan työntekijäksi. Totesin vain.
Ei pakotakaan. Mitä sitten? Kerro mitä positiivista sinä olet kirjoittanut työntekijöistä tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jungle Juice Barin viestintä kannattaisi laittaa ammattilaisen käsiin. Nyt on facebookissa vastattu täysin sama liirum laarum kommentti kaikille yritystä kritisoineille.
Se viestivän taisi olla itse tj:n eli Nooran allekirjoittama 😂
Lisäksi fb:ssa vierailijoiden julkaisut on otettu pois käytöstä. Hmm, ettei yrityksellä olisi jotain piiloteltavaa...
Hei Salla, ota rauhottava. Kyllä se siitä, mutta tuskin sua enään kukaan ikinä mihinkään palkkaa, paitsi ehkä vasemmistoliittoon kahvinkeittäjäksi.
Kumman paljon eksynyt näitä Nooran läheisiä tänne.
Ah, joku näköjään masinoinut massapeukutushyökkäyksen puolustamaan firmaa.
TSV kirjoitti:
Työntekijää täytyy kuulla työsopimuslain mukaan koeaikapurunkin yhteydessä. Tällöin pitää myös kertoa peruste työsuhteen päättämiselle.
Tärkeintä on kuitenkin huomata, että se ei vaikuta irtisanomisen laillisuuteen, onko kuultu vai ei. Tänä on ainostaan seikka, mikä voi korottaa korvauksen määrää, jos irtisanominen todetaan myöhemmin oikeudessa laittomaksi.
Virkamieslainsäädäntö on eri, mutta siihen ei tarvitse mennä.
Nooran zinzino kaverit miinustaa myös tätä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve.
Olen ns pienyrittäjä ja minulla on ollut yhtäaikaa max 2 työntekijää samanaikaisesti.
Avaampa vähän teille mitä yrittäjän elämä on.-Työntekijäni saavat enemmän palkkaa kuin minä.
-Minä kannan kaiken riskin itsestäni ja myös heistä.
-Teen välillä yksinkin enemmän töitä kun 2 työntekijääni yhteensä... usein jopa ajallisesti eli jopa 16 tuntiset työpäivät eivät ole harvinaisia plus viikonloput.
-Keskipalkkani on alle 1000€/kk, välillä tienaan kuukaudessa itselleni vain muutaman satasen, kuolisin nälkään jos minulla ei olisi kiinteistöpuolelta vuokratuloja (noin 600€/ kk miinus verot).
-Eläkkeeni ei kerry, koska yrittäjä joutuisi sitä maksamaan palkansaajaan verrattuna moninkertaisesti jotta se kertyisi.
-Lomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta.-Sairaslomaa ei ole, ei palkallista eikä palkatonta.
-Pekkaspäiviä ei ole.
-Lomaltapaluurahaa ei ole.
-Sunnuntai ja ylityökorvauksia ei ole.-Sosiaaliturvaa ei ole.
-Yksikin huono työntekijä kaataa koko yritykseni.
-Yritykselläni on yhä velkaa alkuajan investoinneista johtuen, jos lopetan yrityksen velat jäävät henkilökohtaisesti maksettavikseni.*En saa valtiolta mitään muuta rahallista tukea paitsi asumistukea 67 euroa/kk.
No niin, käsi pystyy kuka kadehtii ja tahtoo vaihtaa osia kanssani? Lisätäänkö vähän vastuuta mulle vielä kun ei tarpeeksi kurista?
No kuka pakotti yrittäjäksi?
Ei siihen kukaan pakota, onko joku niin väittänyt?
Mutta mietihän tätä: ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkojakaan.
Kannattaisikohan sinun vähän jopa arvostaa yrittäjiä jotka sitä työtä tarjoavat ihmisille?Sanoiko joku etten arvosta yrittäjyyttä? Totesin vain että kukaan ei pakota ryhtymään yrittäjäksi.
En tiedä kuka olet, mutta kerro toki mitä positiivista olet kirjoittanut yrittäjistä tänne.
Kukaan ei pakota sinuakaan työntekijäksi. Totesin vain.Ei pakotakaan. Mitä sitten? Kerro mitä positiivista sinä olet kirjoittanut työntekijöistä tänne?
Miksi sinä sitten kyselet että pakottiko joku yrittäjäksi?
Mielestäni on aika positiivista että tarjoan ihmisille töitä ja mahdollisuuden elättää itsensä ja perheensä, tästä syntyy myös verotuloja valtiolle, sekä yritykseltäni, että myös työntekijöiden palkasta ja sen kulutuksesta vielä lisää.
Katson olevani melko hyödyllinen yhteiskunnalle. Voin toki laittaa firmani nurin ja alkaa elämään sosiaalituella. Happy?
Vierailija kirjoitti:
TSV kirjoitti:
Työntekijää täytyy kuulla työsopimuslain mukaan koeaikapurunkin yhteydessä. Tällöin pitää myös kertoa peruste työsuhteen päättämiselle.
Tärkeintä on kuitenkin huomata, että se ei vaikuta irtisanomisen laillisuuteen, onko kuultu vai ei. Tänä on ainostaan seikka, mikä voi korottaa korvauksen määrää, jos irtisanominen todetaan myöhemmin oikeudessa laittomaksi.
Virkamieslainsäädäntö on eri, mutta siihen ei tarvitse mennä.
Nooran zinzino kaverit miinustaa myös tätä :D
Moi Salla! :D
Vierailija kirjoitti:
Ah, joku näköjään masinoinut massapeukutushyökkäyksen puolustamaan firmaa.
Juuri niin Salla... juuri niin....
Tää on kyllä niin läpinäkyvää :DDD Yhtä äkkiä ilmestynyt joku kymmenen miinustajaa tänne, kun aiemmin ei sellaisia näkynyt. Selkeästi nyt on JJB ottanut järeät aseet keinoon ja kaveritkin valjastettu someen laittamaan alapeukkuja Sallaa puolusteleville :)) No, maine on silmissäni jo mennyt, enkä tule ostamaan yhtäkään mehua tai smoothieta teiltä. Jos somekanaviakin sensuroidaan kohun takia, en pidä toimintaa kovin luotettavana - jotain piiloteltavaa taitaa olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kahvila- ja ravintola-alalla työskennelleenä vastaan tuli useinkin tilanteita, joissa työsopimus purettiin koeajalla. Tämä johtui siitä, että kaikista ei yksinkertaisesti ole tälle alalle. Usein on kova kiire ja pitää osata hoitaa useaa asiaa samaan aikaan, olla kassalla, valmistaa juomat/annokset, siivota pöytiä, laskea varasto, tehdä uudet tilaukset tukkuun, juosta ja juosta ja juosta ja samalla palvella hymyssä suin asiakkaita.
Se on rankkaa työtä eikä kaikki todellakaan osaa käsitellä sitä stressiä. Kun on kiire, pitää työkaverin olla myös skarppina mukana tai homma hajoaa käsiin. Blogistista en tiedä, mutta usein ne, joiden sopimus on purettu, ovat olleet selvästi työhön sopimattomia. Tällä alalla ei voi esim. tehdä tilauksia kaikessa rauhassa, sillä asiakkaat katoavat hyvin nopeasti, jos joutuvat odottelemaan.
Koska alalla usein porukka vaihtuu tiheään työn luonteen vuoksi, yritykset usein haluavat pitää kiinni niistä työntekijöistä, jotka ovat talon tavoille oppineet. Työntekijöiden ns. kierrättäminen tulee itse asiassa kalliiksi, kun paikoissa on usein jatkuva kiire eikä aina aikaa opettaa uusi tyttö.
Samaa mieltä tästä erään kahvilan omistajan näkökulmasta katsottuna. Joistakin ei vain ole tämän työhön! Ja ne joista on, niistä tahdomme pitää kiinni kynsinhampain!
Siis tarkoitat, että ne muutamat, jotka oman hyvinvointinsa ja työturvallisuutensa, oikeuksista puhumattakaan, uhraten suostuvat pelaamaan säännöilläsi, saavat pitää työpaikkansa? Ehkä syy onkin sinun johtamistaidoissasi tai niiden puutteessa, alimiehityksessä ja sopimusten rikkomisessa?
Sitten kun nämä "hyvätkin" työntekijät palavat loppuun, sairastuvat tai heräävät kysymään omia oikeuksiaan, alat valittaa kuinka ei nykyään ole enää yhtään kunnollisia työntekijöitä?
Täh? Työntekijäni ovat tyytyväisiä ja tykkäävät olla töissä minulla eivätkä uhraa hyvinvointiaan ja turvallisuuttaan, mistä sellaista sait päähäsi? Itse myös arvostan näitä työntekijöiltäkin paljon ja olen onnellinen että he ovat minulla töissä. Ei kaikki yrittäjät ole riistäjiä. Osaamatonta työvoimaa minulla pienyrittäjänä ei kuitenkaan olisi varaa pitää, se vaarantaisi myös näiden pitkäaikaisten osaavien työntekijäiden työn enkä haluaisi missään tapauksessa rasittaa heitä sillä että töissä olisi joku hidas osaamaton tötterö jonka työt hekin joutuisivat sitten tekemään.
Nyt tästä tapauksesta en osaa sanoa kuuta enkä haara mutta tosiaan ihmettelen miten kellään trittäjällä olisi varaa rekrytä, opastaa, kouluttaa kokoajan uutta työvoimaa, itse ainakin mieluummin pidän kiinni hyvistä olemassaolevista työntekijöistä.
Tämähän se on. Varsinkin pienissä yrityksissä yksikin hidas tai osaamaton tai laiska työntekijä vie paljon voimavaroja niiltä jotka hoitavat omat työnsä hyvin ja paikkaavat lisäksi tämän alisuoriutujan tohelointia.
Salla, sinä olet HEIKOIN LENKKI, ole hyvä ja poistu.
Hei ihan parasta, FB:ssa sitä massavastausta on käynyt tykkäämässä ketkäpä muutkaan kuin Jungle Juice Barin kahvilapäälliköt! Heiltä oli useita sydämiä. Liekö käyvät täälläkin osallistumassa keskusteluun??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä niin läpinäkyvää :DDD Yhtä äkkiä ilmestynyt joku kymmenen miinustajaa tänne, kun aiemmin ei sellaisia näkynyt. Selkeästi nyt on JJB ottanut järeät aseet keinoon ja kaveritkin valjastettu someen laittamaan alapeukkuja Sallaa puolusteleville :)) No, maine on silmissäni jo mennyt, enkä tule ostamaan yhtäkään mehua tai smoothieta teiltä. Jos somekanaviakin sensuroidaan kohun takia, en pidä toimintaa kovin luotettavana - jotain piiloteltavaa taitaa olla!
Sä olet yksi ja sama dissaaja (ilmeisesti Salla itse), olet käyttänyt aika usein jo samaa termiä "jotain piiloteltavaa" eli yrität mustamaalata yritystä.
Sä näemmä vaanit kyseistä firmaa myös facebookissa ja muissa sos medioissa joka kertoo jo melkoisesta omistautumisesta. ;)
Mene vaikka päiväunille välillä ja tule sitten vähän virkeempänä trollaamaan uudestaan.
Tuo oli itseasiassa ensimmäinen viesti minulta : ) Toki olen lukenut keskustelua, voi olla että samoja sanavalintoja on tarttunut viestiin. Mutta kylläpä täällä "melko" monta Sallaa puolustavaa on minun ohella, sori sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan parasta, FB:ssa sitä massavastausta on käynyt tykkäämässä ketkäpä muutkaan kuin Jungle Juice Barin kahvilapäälliköt! Heiltä oli useita sydämiä. Liekö käyvät täälläkin osallistumassa keskusteluun??
Hyvä Salla, jatka vaan stalkkausta joka kanavalla ja muista sitten tulla tänne raportoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet yksi ja sama dissaaja (ilmeisesti Salla itse), olet käyttänyt aika usein jo samaa termiä "jotain piiloteltavaa" eli yrität mustamaalata yritystä.
Sä näemmä vaanit kyseistä firmaa myös facebookissa ja muissa sos medioissa joka kertoo jo melkoisesta omistautumisesta. ;)
Mene vaikka päiväunille välillä ja tule sitten vähän virkeempänä trollaamaan uudestaan.Tuo oli itseasiassa ensimmäinen viesti minulta : ) Toki olen lukenut keskustelua, voi olla että samoja sanavalintoja on tarttunut viestiin. Mutta kylläpä täällä "melko" monta Sallaa puolustavaa on minun ohella, sori sinulle!
juu, ihan "vahingossa" käytit samaa termiä. LOL.
En kestä tätä yhtä tyyppiä, joka on keksinyt että jokaisen puolustus viestin on kirjoitanut Salla. *huutista*
Kai tuo trolli hyvääkin saa aikaan, kun pitää tärkeää ketjua ylhäällä! Oikeussalissahan ne tuomiot lopulta jaetaan, mutta hyvä että keskustelu epäasiallisista koeaikapuruista on saanut julkisuutta. Näitä nimittäin tapahtuu yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
En kestä tätä yhtä tyyppiä, joka on keksinyt että jokaisen puolustus viestin on kirjoitanut Salla. *huutista*
Huutista Salla huutista.... =D
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo trolli hyvääkin saa aikaan, kun pitää tärkeää ketjua ylhäällä! Oikeussalissahan ne tuomiot lopulta jaetaan, mutta hyvä että keskustelu epäasiallisista koeaikapuruista on saanut julkisuutta. Näitä nimittäin tapahtuu yleisesti.
Ei ole olemassa epäasiallista koeaika purkua. Koeaika on juuri sitä varten että sellaisesta työntekijästä jota ei haluta palkata vakituiseksi päästään eroon kivuttomasti.
Kai nyt yrittäjilläkin pitää olla edes jotkin alkeelliset ihmisoikeudet? Työntekijät voivat kuitenkin hyppiä mielensä mukaan firmasta toiseen.
Ihan vähästä ei ketään sanota heikoimmaksi lenkiksi.
Yleensä työntekijälle ollaan kohteliaita, vaikka hän ei itse sitä olisi, tietysti on fiksua työnantajan/esimiehen kertoa ihan suoraan face to face, ilman että muita on kuulemassa, jos on jotain missä voisi parantaa tai mikä asia ei suju.
Mut useinhan koeajalla ei ainakaan montaa päivää etukäteen ilmoiteta työn päättymisestä, koska mielensä pahoittanut työntekijä voi tehdä haittaa tms yritykselle, jos tietää että työt ei jatku.
Itseasiassa monet vakituisten työsuhteitten irtisanomisetkin hoidetaan niin ettei irtisanottu tee enää töitä minuuttiakaan irtisanomisilmoituksen jälkeen, juuri siksi ettei ole tilaisuutta tehdä suuttuneena jotain vahinkoa yritykselle, vaan mieluummin maksetaan irtisanomisajan palkka ns kotiin.