Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/719054-salla-lopetti-tyot-4-m…
https://focusonfavorites.fi/2018/11/08/kun-sain-potkut-jungle-juice-bar…
Mutta hallituksen mukaan irtisanomista pitää helpottaa kun se on niin vaikeata...
Kommentit (948)
Miksi bloggaaja lähtisi oikeuteen jos tietäisi valehtelevansa tai riski hävitä olisi suuri?
Vierailija kirjoitti:
Miksi bloggaaja lähtisi oikeuteen jos tietäisi valehtelevansa tai riski hävitä olisi suuri?
Motiivit tietää vain bloggaaja itse. Onkohan hän hyvin perillä todistustaakasta? Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää että minä en ihan äkkiseltään ymmärrä tätä somekohua vielä tässä vaiheessa. Alapeukkuja satelee kun joku huomauttaa, että koko kohu perustuu toistaiseksi yksipuoliseen ja puolueelliseen blogikirjoitukseen, mutta eikö tämä ole sitten totta? Eihän tätä vielä ole käsitelty oikeudessa, eikä toinen osapuoli voi edes julkaista vastineeksi omaa blogikirjoitusta.
"Todisteena" hoetaan, että ei kai Salla menisi oikeuteen asti ellei olisi varma asiastaan. Tiedoksi vain, että aika moni ihminen menee oikeuteen asti koska on mielestään oikeassa. Se on sitten eri asia, mitä oikeus päättää. Jos ihmiset haastaisivat toisiaan oikeuteen vain silloin kun ovat oikeasti 100% oikeassa, ei kukaan ikinä häviäisi...
Monet firmat kohtelevat työntekijöitä huonosti, ja jos tässäkin on niin käynyt, en ole yllättynyt ja yritys ansaitsee moitteensa.
Mutta ihan mielenkiinnosta, JOS oikeus toteaa että työnantaja olikin oikeassa tässä tapauksessa, mitä te yrittäjää vaahto suussa haukkuneet aiotte tehdä? Pyytää julkisesti anteeksi? Tuskinpa vain. Loka on jo tarttunut firmaan, eikä se kokonaan häviä pois, vaikka oikeus toteaisi firman toimineen oikein.
Mielestäni ihmiset saisivat vähän varovaisemmin lähteä tällaiseen hysteriaan mukaan.
No, näitähän on tullut nyt ilmi tuossa samassa firmassa useita ja sen on lopulta joutunut yrittäjäkin myöntämään. "Olen hämmästynyt". Vaikuttaa siis ko. firman menettelytavalta. Tämähän on siis hyvin tyypillistä nuorisoa työllistävillä aloilla. Olen itse hämmästynyt ettei tämä ole ollut tiedossa, vaan täälläkin enemmistö kommentoi kuinka kullan arvoisia työntekijät ovat ja turhaan ei irtisanota. Kun tuote on bulkki ja sen osaa tehdä kuka tahansa kadulta reväisty, niin todellakin koeaikaa käytetään härskisti. Ensin motivoitunut ja hymyilevä nuori myymään burgereita tai mehua pienellä palkalla. Kun palkkaa pitäisi nostaa, uusi motivoitunut hyväuskoinen tilalle.
Salla ei ehkä tätä voita, mutta hyvä että asiasta viimein puhutaan. Ajankohta on sopiva irtisanomislain kynnyksellä - vaikka se ei näitä ketjuja edes koske.
Jaa että uhrataan Sallan rahat irtisanomislain vastustuksen vuoksi? Kuka tarvitsee vihollisia jos on tämmöisiä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motiivit tietää vain bloggaaja itse. Onkohan hän hyvin perillä todistustaakasta? Toivottavasti.
Oikeudenmukaisuus. Se taitaa olla suurin motiivi. Eihän se tästä muuten mitään hyödy.
Ja onhan Sallalla ollut alusta asti lakimies mukana tässä, että ei hän suinkaan yksin touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisuus. Se taitaa olla suurin motiivi. Eihän se tästä muuten mitään hyödy.
Ja onhan Sallalla ollut alusta asti lakimies mukana tässä, että ei hän suinkaan yksin touhua.
Maksaako hän itse lakimiehen laskun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän. Tuskin sitä kukaan muu maksaa.
Lehdet alkaneet kirjoittamaan tästä, jopa Seiska :)
https://www.seiska.fi/Uutiset/BB-voittajan-exanakin-tunnettu-bloggaajak…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/b49fbbfc-cc6f-4b86-9b1a-fece7c955dec_u…
"Lisäksi työntekijätyytyväisyyttä kartoitetaan säännöllisesti."
No eipä oikein siltä vaikuta......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluukohan Salla liittoon? Jos kuuluu ja maksaa silti itse lakikulut niin se kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/b49fbbfc-cc6f-4b86-9b1a-fece7c955dec_u…
"Lisäksi työntekijätyytyväisyyttä kartoitetaan säännöllisesti."
No eipä oikein siltä vaikuta......
Miten voit tehdä tuollaisen johtopäätöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluukohan Salla liittoon? Jos kuuluu ja maksaa silti itse lakikulut niin se kertoo paljon.
Kai se yt johonkin liittoon kuuluu. Mut tuo oli vaan veikkaus kuka maksaa, mulla ei oo hajuakaan kuka sen oikeasti maksaa tai mitä kautta on päätynyt lakimiehen puheille, joten tuosta vastauksesta nyt ei kannata olettaa yhtään mitään, se oli puhdas arvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää että minä en ihan äkkiseltään ymmärrä tätä somekohua vielä tässä vaiheessa. Alapeukkuja satelee kun joku huomauttaa, että koko kohu perustuu toistaiseksi yksipuoliseen ja puolueelliseen blogikirjoitukseen, mutta eikö tämä ole sitten totta? Eihän tätä vielä ole käsitelty oikeudessa, eikä toinen osapuoli voi edes julkaista vastineeksi omaa blogikirjoitusta.
"Todisteena" hoetaan, että ei kai Salla menisi oikeuteen asti ellei olisi varma asiastaan. Tiedoksi vain, että aika moni ihminen menee oikeuteen asti koska on mielestään oikeassa. Se on sitten eri asia, mitä oikeus päättää. Jos ihmiset haastaisivat toisiaan oikeuteen vain silloin kun ovat oikeasti 100% oikeassa, ei kukaan ikinä häviäisi...
Monet firmat kohtelevat työntekijöitä huonosti, ja jos tässäkin on niin käynyt, en ole yllättynyt ja yritys ansaitsee moitteensa.
Mutta ihan mielenkiinnosta, JOS oikeus toteaa että työnantaja olikin oikeassa tässä tapauksessa, mitä te yrittäjää vaahto suussa haukkuneet aiotte tehdä? Pyytää julkisesti anteeksi? Tuskinpa vain. Loka on jo tarttunut firmaan, eikä se kokonaan häviä pois, vaikka oikeus toteaisi firman toimineen oikein.
Mielestäni ihmiset saisivat vähän varovaisemmin lähteä tällaiseen hysteriaan mukaan.
No, näitähän on tullut nyt ilmi tuossa samassa firmassa useita ja sen on lopulta joutunut yrittäjäkin myöntämään. "Olen hämmästynyt". Vaikuttaa siis ko. firman menettelytavalta. Tämähän on siis hyvin tyypillistä nuorisoa työllistävillä aloilla. Olen itse hämmästynyt ettei tämä ole ollut tiedossa, vaan täälläkin enemmistö kommentoi kuinka kullan arvoisia työntekijät ovat ja turhaan ei irtisanota. Kun tuote on bulkki ja sen osaa tehdä kuka tahansa kadulta reväisty, niin todellakin koeaikaa käytetään härskisti. Ensin motivoitunut ja hymyilevä nuori myymään burgereita tai mehua pienellä palkalla. Kun palkkaa pitäisi nostaa, uusi motivoitunut hyväuskoinen tilalle.
Salla ei ehkä tätä voita, mutta hyvä että asiasta viimein puhutaan. Ajankohta on sopiva irtisanomislain kynnyksellä - vaikka se ei näitä ketjuja edes koske.
Niinpä. Vaikka Salla tämän pahimmassa tapauksessa häviäisi niin on hyvä, että tällaisesta koeaikaisten ketjuttamisen ym. moraalittomuudesta puhutaan, koska ilmeisesti vain somekohut on enää nykyään asia, mikä mahdollisesti vaikuttaa työnantajien toimintaan asiakkaiden boikottien kautta. Lait, työehtosopimukset tai ay-liike ovat hampaattomia kun kaiken pystyy jollain kikkailulla kiertämään.
Ihan laillista touhua koeaikaisten ketjuttaminen ja koeaikana potkujen antaminen ilman perusteita, joten mikä ongelma? Ja toiseksi työttömän työttömyysetuutta ei leikata, koska työssäoloehto täyttyy, kun käy koeaika-kokeiluissa. Ei kukaan tommosia pellejä palkkaa vakituisiksi.
Joo ja veronkierto on tietyssä mielessä myös laillista kun käytetään porsaanreikiä, onko se silti hyväksyttävää ja eikö ole hyvä että tällaiset lain harmaalla alueella pyörijät tuodaan julki joten jokainen voi itse valita millaista yritystä haluaa roposillaan tukea? Koejan idea ei ole saada helposti sivuun heitettävää työvoimaa halvalla, mutta siihen sitä ikävä kyllä käytetään aloilla joissa ei tarvita pitkää perehdytystä tai vaativaa osaamista. Olen tehnyt lapsena mäkkärin synttäreillä itse juustohampurilaisen ja osaisin sen tehdä varmaan vielä näin 18 vuotta myöhemmin, ei varmaan myöskään kassan käyttö, juomien laskeminen tai ranskalaisten paisto tuottaisi ongelmia joten puhutaan 1-2 päivän perehdytyksestä.
Noralta jäi nyt voitot saamatta tuon neljän minsan ajalta, paha juttu
Tarkoittakko KYS laulamista uattakaa kiitos naiset
Siis mikä järki on koko ajan vaihtaa henkilökuntaa? Eikö se uuden perehdytys ole sen verran kallis prosessi (vie aina toisen henkilön työaikaa ja tapahtuu myös aloittelijan mokia), että kannattaisi vain palkata yksi pitkäaikainen työntekijä?
Meidän firmassa palkkakin on koeajalla ihan sama kuin se tulee sen jälkeen olemaan. Vasta vuoden päästä voidaan alkaa neuvotella korotuksista, kun työntekijä on ehtinyt kerätä näyttöä osaamisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä tulee mieleen että ihmisille pitäisi opettaa rutkasti enemmän lähdekriittisyyttä. Tässähän on esillä ainoastaan työntekijän puoli asiasta. Ja voisin vaikka lyödä vetoa siitä, että hän on käyttänyt vähän ekstravärejä tilannekuvaa maalaillessaan.
Lol! Yksisuuntainen lähdekriittisyys?
Jos toisen osapuolen blogi on jonkun silmissä totuus niin silloin voidaan varmaan puhua yksisuuntaisesta lähdekriittisyydestä.
Hohhojajjaa, mihin edes tarvitaan lakeja, standardeja, oikeuslaitosta, poliisia, valvontaa, tessiä, ammattiliittoja, yt-neuvotteluita ja lakkoja jne, kun kerran huomattavasti yksittäistä työntekijää vahvempi työnantajaosapuoli on alvariinsa niin jalo, reilu, tapapuolinen, oikeamielinen ja virheetön.
Työnantajan totuus = ainoa oikea totuus, tosin kritiikkiä se ei tarvi eikä kestä.
Missä kohtaa kirjoittaja väitti että työnantajan totuus on se ainoa oikea? Eiköhän se totuus löydy jostain blogin ja työnantajan kertomuksen välistä. Tuot mieleeni muutaman tuntemani liittoaktiivin jotka uhkuvat pyhää vihaa työnantajia kohtaan aina ja kaikkialla. Eiköhän totuus löydy käräjäoikeudessa tai sovittelussa
Ei missään kohtaa vaan päinvastoin ei pidetä edes mahdollisena, että pyhä työnantaja voisi olla väärässä. Syy on työntekijässä ja toista osapuolta toimintoineen ei ole sopivaa edes arvioida. Miksi totuus muuten löytyisi mistään välistä ja käräjäoikeudessakin voidaan tehdä virheitä, kun ihmisiä sielläkin vain eikä jumalolentoja. Itse muistutat(te) kiihkouskovaista työnantajan kritiikittömässä palvonnassasi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä järki on koko ajan vaihtaa henkilökuntaa? Eikö se uuden perehdytys ole sen verran kallis prosessi (vie aina toisen henkilön työaikaa ja tapahtuu myös aloittelijan mokia), että kannattaisi vain palkata yksi pitkäaikainen työntekijä?
Meidän firmassa palkkakin on koeajalla ihan sama kuin se tulee sen jälkeen olemaan. Vasta vuoden päästä voidaan alkaa neuvotella korotuksista, kun työntekijä on ehtinyt kerätä näyttöä osaamisestaan.
Niin, TEIDÄN työpaikall toimitaan noin. Muualla voi olla eri käytännöt, olisitko tullut ajatelleeksi? Harjoitteluajalta voi maksaa 80%, jonka jälkeen pitäisi alkaa maksaa normaalisti --> potkut.
Lukekaa muuten Sallan blogipostauksen kommentteja, sielä oli ainakin 2-3 henkilön kokemuksia JJB:sta työpaikkana. En jotenkin usko, että Salla itsekseenkään noita käy kirjoittamassa. Eiköhän tässä oikeasti ole tapahtunut aika räikeitä rikkomuksia.
Toivon Sallalle parasta oikeudenkäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä tulee mieleen että ihmisille pitäisi opettaa rutkasti enemmän lähdekriittisyyttä. Tässähän on esillä ainoastaan työntekijän puoli asiasta. Ja voisin vaikka lyödä vetoa siitä, että hän on käyttänyt vähän ekstravärejä tilannekuvaa maalaillessaan.
Lol! Yksisuuntainen lähdekriittisyys?
Jos toisen osapuolen blogi on jonkun silmissä totuus niin silloin voidaan varmaan puhua yksisuuntaisesta lähdekriittisyydestä.
Hohhojajjaa, mihin edes tarvitaan lakeja, standardeja, oikeuslaitosta, poliisia, valvontaa, tessiä, ammattiliittoja, yt-neuvotteluita ja lakkoja jne, kun kerran huomattavasti yksittäistä työntekijää vahvempi työnantajaosapuoli on alvariinsa niin jalo, reilu, tapapuolinen, oikeamielinen ja virheetön.
Työnantajan totuus = ainoa oikea totuus, tosin kritiikkiä se ei tarvi eikä kestä.
Missä kohtaa kirjoittaja väitti että työnantajan totuus on se ainoa oikea? Eiköhän se totuus löydy jostain blogin ja työnantajan kertomuksen välistä. Tuot mieleeni muutaman tuntemani liittoaktiivin jotka uhkuvat pyhää vihaa työnantajia kohtaan aina ja kaikkialla. Eiköhän totuus löydy käräjäoikeudessa tai sovittelussa
Ei missään kohtaa vaan päinvastoin ei pidetä edes mahdollisena, että pyhä työnantaja voisi olla väärässä. Syy on työntekijässä ja toista osapuolta toimintoineen ei ole sopivaa edes arvioida. Miksi totuus muuten löytyisi mistään välistä ja käräjäoikeudessakin voidaan tehdä virheitä, kun ihmisiä sielläkin vain eikä jumalolentoja. Itse muistutat(te) kiihkouskovaista työnantajan kritiikittömässä palvonnassasi.
Olet siis sitä mieltä, että Salla kertoo totuuden blogissaan eikä muita vaihtoehtoja ole. Asia tuli selväksi.
Hyvä kommentti, aika kalliiksi tulee väitteet jos ei ole todisteita esittää niiden tueksi.