Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista

Kommentit (948)

Vierailija
361/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikeää on katsoa tämän omistajan instaa; varmaankin hänen alaisensa matkustavat maksamillaan palkoilla vuoden sisällä hänen laillaan myös Nizzaan, Chamonixiin, Floridaan jne. Mitä, eikö? Miksi ihmeessä ei? Ylittääköhän tuntipalkka sillä k o e a j a l l a 10€/h?😎

En ole kyseisen yrittäjän puolella mutta tätä ihmettelen että verrataan yrittäjän tuloja ja palkansaajan tuloja.

Meinaatko että mehubaarin (tai minkä tahansa matalapalkka-alan) työntekijöille pitäisi maksaa sellaista palkkaa että he pystyisivät samaan elämäntyyliin kuin yrittäjä?

Palkasta en tiedä mut mitä h****ä tarkoitat, että jostain yrittäjien taivaallisesta etuoikeudesta johtuen mehubaarin työntekijä ei saisi matkustaa samoihin paikkoihin kuin yrittäjä, vieläpä hyvin epämääräiseltä vaikuttava sellainen? Mistä hiton 1900-luvun alun luokkayhteiskunnasta tänne ryömit🤔

Mitäs olkiukkoilua tämä nyt taas on? Jokaisella on oikeus matkustaa minne haluaa, mutta palkastahan tuo edellinen kirjoittaja puhuu. Mistä on tullut tällainen näkökulma, että kaikille pitäisi maksaa samaa palkkaa?

Muistan hyvin ajan, kun se oli yleinen tavoite.

Aika moni kaipaa sitä aikakautta edelleen.

Milloin ja missä tällainen tavoite mahtoi olla? Olen syntynyt 80-luvulla, enkä ole koskaan huomannut sellaista "yleistä tavoitetta", että kaikille kuuluisi tasapäisesti sama palkkataso.

Vierailija
362/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin helppoa on koeajalla purkaa sopimus ja vielä pitäisi muka helpottaa irtisanomista hallituksen mielestä?!

Kai sinä ymmärrät, että koeaika on koeaika, eikö se kestä loputtomiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin helppoa on koeajalla purkaa sopimus ja vielä pitäisi muka helpottaa irtisanomista hallituksen mielestä?!

Niin, koska väittävät että niin moni teeskentelee sen 6kk ahkeraa ja vakituiseksi päästyään alkaa heti lusmuilemaan...

Miksi koeaika on vain työnantajan hyödynnettävissä? Jos löydän koeaikana paremman työpaikan niin työnantaja voi viedä oikeuteen.

Koeaika on molemminpuolinen oikeus. Voit lähteä koeajalla ilman irtisanoutumisaikaa tai syyn ilmoittamista milloin haluat.

Vierailija
364/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurarioppilaan ensimmäinen oppitunti: Et voi minnekään mennä muuraamaan ellei ole pyydetty.

Eli vaikea on töissä jatkaa jos et sovi porukkaan.

Itse olen näin ajatellut, se on kaikille paras.

Työntekijäkin voi etsiä uuden työn tai perustaa oman firman-se on aika opettavaista.

Vierailija
365/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikeää on katsoa tämän omistajan instaa; varmaankin hänen alaisensa matkustavat maksamillaan palkoilla vuoden sisällä hänen laillaan myös Nizzaan, Chamonixiin, Floridaan jne. Mitä, eikö? Miksi ihmeessä ei? Ylittääköhän tuntipalkka sillä k o e a j a l l a 10€/h?😎

Veikeää lukea näitä kommentteja jotka eivät ole yhtään kateellisia. Koko vainokampanjassa ei ole tippaakkaan kateutta!

Kumma juttu että ketään ei kiinnosta jonkun isomahaisen pizza- tai hampurilaiskeisariäijän elämäntyyli ja rikkaudet. Henkilöstöpolitiikassa ja palkoissa tuskin on eroa.

Kyllä nekin siinä vaiheessa kiinnostavat, jos joku tulee julkisuuteen kertomaan, mitä epäkohtia siellä tapahtuu. En minä ainakaan voi näitä pizza- ja hampurilaispaikkoja kyseenalaistaa, kun en ole itse niissä työskennellyt, enkä tällaisia juttuja lukenut. Joku randompalstalaisen "tuskin on eroa" -spekulointi ei minulle ihan riitä. 

No hei, ei siinä mitään, onhan tämä somevainoaminenkin yksi tapa käyttää nuoruus :) Ei tämä kyllä taida luonnettasi ja älyäsi paljon kehittää.

Mitenkäs sinä kehität tässä luonnettasi ja älyäsi? Minä kehitän älyäni ja luonnettani jossain muualla kuin vauvapalstalla. 

Ja kiitos, kun kutsuit minua nuoreksi. Olen 38-vuotias. 

Vau, vaikutat vähintään 20 vuotta ikäistäsi nuoremmalta. 

Jaa millähän perusteella? Vaikuttaisinko vanhemmalta, jos heittelisin tähän sisällötöntä liibalaabaa aiheen vierestä, kuten sinä?

Julkkiksen Instagrammin kyttäily ja siitä raportointi voi tietysti mielestäsi olla arvokasta tiedonjulkistamista. Olisin olettanut että 38-vuotiasta tuollainen ei enää kiinnosta.

Julkkis tai kuka tahansa aikuinen instagrammaa itse vapaaehtoisesti julkisesti, mutta tuotoksiaan ei saisi kukaan katsella saati kritisoida, vaan vastuu on kaikilla muilla? Juu, kypsää on!

Toisten instagrammien ”kritisointi” on totaalisen junttia ja myös lapsellista. Aikuistukaa nyt ja opetelkaa käyttäytymään niin kuin ihmiset.

Vierailija
366/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kuka haluaa palkata nyt tämän valoisan ja kaikin puolin joustavan työntekijän firmaansa? Jos sukset menee ristiin uudessa työpaikassa, niin edessä on julkinen herjauskampanja josta yritykselle koituu vuosien imagohaitta. Asioista voidaan toki sopia, kunhan vain kahisevaa löytyy tarpeeksi.

Vierailija
367/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö jokainen jungle juice barin uusi työntekijä helsingissä perehdytyksessä ja hotellit ja matkat maksetaan? Näin lehdessä sanotaan. Onko mehun tekeminen sellaista rakettitiedettä, että siihen tarvitaan monen päivän koulutus 😊

Ottamatta muuhun kantaa kuin tähän.

Kyllä siihen työnkuvaan kuuluu varmaan muutakin kuin blenderin surauttaminen. Konseptin tavat ja käytännöt, omavalvonnat, päivittäiset rutiinit sun muuta. Mahdollisesti vielä myyjäkoulutustakin, jos oikein on hyvin pullat uunissa.

Ei ole rakettitiedettä tämänkään asian ymmärtäminen.

Nuo on täysin mahdollista opettaa työn ohessa tai verkossa. Tietysti, jos haluaa hifistellä, niin varmaan tuollainen hieno perehdytys on mahdollinen, mutta asian voi kyllä toteuttaa paljon tehokkaamminkin. Jos tuote on noinkin kapea-alainen, ei siinä oikeasti paljon oppimista luulisi olevan. Eri asia jossain lounaskahvilassa, jossa pitää osata erilaisia kahveja, voileipiä, leivonnaisia ja päivittäin vaihtuva keittolounas. 

Vierailija
368/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kuka haluaa palkata nyt tämän valoisan ja kaikin puolin joustavan työntekijän firmaansa? Jos sukset menee ristiin uudessa työpaikassa, niin edessä on julkinen herjauskampanja josta yritykselle koituu vuosien imagohaitta. Asioista voidaan toki sopia, kunhan vain kahisevaa löytyy tarpeeksi.

Miksi sukset menisivät ristiin? Jos työntekijä ei hoida tehtäviään ja laiminlyö ne törkeästi, riittää että sinulla on siitä näyttöä ja kerrot tämän irtisanomisen syyksi. Jos työntekijä hoitaa tehtävät kunnialla, mitään ongelmaahan ei ole. 

Vierailija
369/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikeää lukea näitä kommentteja jotka eivät ole yhtään kateellisia. Koko vainokampanjassa ei ole tippaakkaan kateutta!

Kumma juttu että ketään ei kiinnosta jonkun isomahaisen pizza- tai hampurilaiskeisariäijän elämäntyyli ja rikkaudet. Henkilöstöpolitiikassa ja palkoissa tuskin on eroa.

Itseänikin huvittaa vähän tämän kohun ajoitus, on se sitten oikeutettu tai ei. En ollut koskaan kuullutkaan koko Jungle Juicesta tai sen perustaja Fagerströmistä, mutta jonkin aikaa sitten luin kehuvan artikkelin perustajasta, ja sen jälkeen tuli verotietojuttuja perustajan huikeista tienesteistä. Sitten tuli tämä kohu. Todella taitavasti ajoitettu someraivon maksimoinniksi, nostan hattua.

Tulee sellainen tunne että joukko nuoria naisia olisi vilpittömästi iloisia jos he pystyisivät tuhoamaan toisen nuoren naisen yritystoiminnan kuulopuheiden perusteella. Tätähän tämä valitettavasti on.

Eivät nämä kyllä nuoria ole! Kateellisia keski-ikäisiä.

Vierailija
370/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jumbossa käydessä tullut ostettua perheelle smoothiet. En osta enää.

Olen aikanani ollut ravintola alalla vuosia ja kyllä minä nämä ketkuilut tiedän. Omistajapuoli on pääsääntäiisesti ihan älyntöntä riistäjä p****aa. Voisin kirjoittaa kokonaisen kirjan asiasta

Vierailija
371/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointimielessä julkisuus kuin julkisuus on pelkästään hyväksi. Myynti kasvaa ja sillä jo maksaa korvaukset mikäli oikeus aikanaan niin päättää. Nooralle vain jäitä hattuun ja antaa kohun laantua aikanaan. Toisaalta myös hyvä, että tälläiset asiat nostetaan esiin ja saa yritykset muuttamaan epäreiluja toimintatapojaan. Tiedän kyllä miten epäreilusti nuoria työntekijöitä kohdellaan. Ei nuorten selkänahasta ole tarkoitus repiä itselleen miljoonatulot ja paistatella vielä sillä julkisuudessa.

Vierailija
372/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo tietäisi miten meillä rikotaan työaikaa, saisi 99% työntekijöistä kenkää.

Vierailija
373/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä samasta aiheesta oli täällä ketju kolme, neljä päivää sitten. 

Kyllä jaksaa Salla jauhaa.

Vierailija
374/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junglen johto taas saapunut spämmäämään? Hävisitte jo

Vierailija
375/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellaista, jossa jonkun työntekijän on aina oltava paikalla, niin silloin ymmärrän, että liian aikaisesta töiden lopettamisesta annetaan työntekijälle vähintäänkin varoitus. Mielestäni potkut on kuitenkin liikaa, jos ensin ei ole jo varoitusta alla tai jos töiden liian aikainen lopetus ei ole aiheuttanut vaaraa ihmisten hengelle ja terveydelle tai merkittävää vaaraa omaisuudelle. Jos työ taas on sellaista, että siinä on liukuva työaika käytössä, tai ei ole muuten ajasta tai paikasta mitenkään riippuvainen, niin silloin liian aikaisesta töiden lopettamisesta nipottaminen on mielestäni täysin turhaa.

Onneksi itse olen sellaisella alalla ja sellaisessa työpaikassa, jossa työt voi lopettaa normaalia aikaisemmin, jos hommia ei yksinkertaisesti satu olemaan. On meidän työpaikallakin kyllä se sovittu viikkotyöaika, mutta ihan yleinen käytäntö on johtoporrasta myöten, että jos hommat on hoidettu, eikä uusia ole odottamassa, niin työpäivän voi lopettaa aikaisemmin. Ei meillä mitenkään pakkomielteisesti sitä työaikaa edes kytätä. Aikalailla omaa harkintaa kaikki siinä käyttävät.

Vierailija
376/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junglen johto taas saapunut spämmäämään? Hävisitte jo

Miten ne hävisi, kun asiaa ei ole vielä oikeudessa käsitelty?

Vierailija
377/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta sinun blogisi on hirveä. Luojan kiitos, en tule sinua koskaan tapaamaan.

Vierailija
378/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaikanahan ihmisen saa irtisanoa ilman tarvetta edes perustella irtisanomisen syitä. Takkiin tulee Sallalle...

Asiallinen syy pitää olla ja se pitää kertoa.

Työntekijä väittää syyksi sitä, että yritys säästää palkkakuluissa ottamalla aina uusia koeajan päättymisen jälkeen. Tapahtuuko näin todella? Jos tapahtuu niin se voidaan varmaan osoittaa ihan sillä, että katsotaan palkkaavatko he aina uuden kun yksi laitetaan pihalle. Olen itsekin tehnyt huonolla palkalla vastaavia duuneja ja todellakin uskon siihen että hyvistä tekijöistä pidetään kiinni kynsin hampain. Asiakaspalvelija on TODELLA tärkeä yrityksen menestyksen kannalta, uusien palkkaaminen on aina riski, joten ei ole bisneksenkään kannalta järkevää irtisanoa porukkaa 2kk välein.

Itse veikkaan syyksi sitä, että firmalla on suht kovat vaatimukset työntekijöille, ja tässä tyypissä on jotain minkä takia hänestä on haluttu eroon. Esim. se, että hän itsekin on sitä mieltä, ettei työ vastaa hänen koulutusta, osaamista jne. Huono tiimipelaaja tms. Ehkä useita yksittäisiä puutteita työsuorituksessa, tai niitä nykyajan nuoria aikuisia, jotka tekevät asioita "omalla tavalla". Siis joku sellainen syy, jota työnantajan voi olla jopa vaikea sanallistaa (varsinkaan kohteliaasti) ja työntekijä ei itse ymmärrä mistä on kyse.

En sen kummemmin ota kantaa siihen, mikä on hyväksytty syy. Palkoissa säästäminen koeaikalaisia käyttämällä EI ole oikein, ehdottomasti ei. Mutta pidän todennäköisenä, että syy voi olla jokin muukin.

Tällainen on TODELLA tavallista sellaisissa nuorten duuneissa joissa ei tarvita muutamaa tuntia enempää perehdytystä. Esim. Hesessä kuulemma ihan tapa. Työ on sellaista, ettei siihen juurikaan tarvitse perehdyttää.

Tässä Iltasanomista kopsattu juttu, veikkaan että ko. ketju on juuri Hese.

"En tiedä onko tämä tapaus samanlainen, mutta tässäpä yksi tapaus kuinka koeaikaa käytetään väärin.

Poikani oli eräässä hampurilaisketjun palkkalistoilla. Noin kuukausi ennen koeajan loppumista poikani kysyi esimieheltään, että onko ollut tyytyväinen häneen ja saako jatkaa koeajan jälkeen. Esimies oli vastannut, että kaikki on mennyt todella hyvin ja jatkoa seuraa.

Päivää ennen koeajan loppumista niin yllätys yllätys. Esimies pyysi poikaani puheilleen. Poikani irtisanottiin ja työt loppuivat siihen. Ilman perusteluja. Seuraavana päivänä olisi pojallani koeaika loppunut ja palkka noussut.

Poikani kävi noin viikon kuluttua paikanpäällä katsomassa ja siellähän oli taas uusi harjottelija koeajan palkalla töissä.

Että näin."

Hämmästyttävää ettei tätä näinkään moni tiedä. Nuorten vanhempana tietää hyvin. Jos ei ole oman nuoren kohdalle sattunut, niin kaverille on. Tiedän itse nuoreni kaksi kaveria joille on käynyt näin. Itse olen sanonut, että pysyy kaukana näistä ketjukahviloista ja burgeripaikoista jos vaan muuta työtä saa. 

Vierailija
379/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallasta en osaa sanoa, mutta kyllä tälle alalle mahtuu pölkkypäitä. Kaikki eivät vain hahmota, millaiselle alalle tulivat, varsinkaan ne, jotka eivät ole ikinä aspahommia tehneet. Jos ei sovellu alalle, se ei vaikuta vain työnantajan kassaan, vaan myös työkavereiden työympäristön mukavuuteen. Eli jos yksi ei millään opi hommaan, niin työ kasaantuu muille.

Ja muutenkin ihme yrittäjävastaista sakkia av täynnä. Näin kannustamme suomalaisia yrittämään ja edistämään kansantaloutta eiku.

Vierailija
380/948 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallasta en osaa sanoa, mutta kyllä tälle alalle mahtuu pölkkypäitä. Kaikki eivät vain hahmota, millaiselle alalle tulivat, varsinkaan ne, jotka eivät ole ikinä aspahommia tehneet. Jos ei sovellu alalle, se ei vaikuta vain työnantajan kassaan, vaan myös työkavereiden työympäristön mukavuuteen. Eli jos yksi ei millään opi hommaan, niin työ kasaantuu muille.

Ja muutenkin ihme yrittäjävastaista sakkia av täynnä. Näin kannustamme suomalaisia yrittämään ja edistämään kansantaloutta eiku.

Jep, näin kannustamme yrittäjiä toimimaan reilusti, sillä pohjimmiltaan omaa oksaansa he sahaavat näin nettiaikakaudella kohdellessaan työntekijöitään törkeästi.