Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ihastuminen muihin miehiin

Vierailija
08.11.2018 |

Olen todella herkkä ihastumaan muihin, vaikka olen parisuhteessa, ja nyt alan olla todella kyllästynyt asiaan! Olen taas niin ihastunut kollegaan, että ajatuksissa ei muuta pyörikään. Onko täällä ketään, jolla olisi samanlainen taipumus ihastua helposti?

Periaatteessa kieltäydyn tuntemasta itseäni huonoksi ihmiseksi tämän taipumukseni takia, sillä tunteilleen ei mitään voi. En koskaan ruoki näitä tunteita, en hakeudu tarkoituksella ihastuksen kohteen seuraan, enkä varsinkaan edes harkitse mitään pettämistä yms. Osakseni koituu aina vain kärvistely siihen saakka kunnes tunne hiipuu, ja sitten jossain vaiheessa löytyy taas uusi kohde johon ihastun...

Parisuhteeni on oikein hyvä, ja rakastan miestäni todella paljon ja haluan olla hänen kanssaan. Olen analysoinut asiaa pitkään, ja tulkinnut, että sen lisäksi että olen lähtökohtaisestikin helposti ihastuvaa tyyppiä, vaikuttavat miehen poissaolot asiaan aika paljon. Hän tekee usein todella pitkää päivää töissä ja joutuu myös matkustamaan säännöllisesti. Eli vaikka suhde on hyvä, joudun olemaan paljon yksin. Se tekee tilaa näille ihastumisille. Olen aina ollut heikkona mukaviin ja kiltteihin miehiin, jotka viitsivät nähdä vaivaa huomioidakseen muita. Minun tielleni on tällaisia miehiä osunut elämän varrella todella monia, ja kun oma mies on niin paljon poissa, tuntuu muiden ystävällisyys hyvältä - selvästi liiankin hyvältä.

Usein sanotaan, että ihastuminen ei ole vaarallista eikä siitä pidä tehdä ongelmaa. Muuten en tekisikään, mutta tämä on niin KULUTTAVAA! On oikeasti väsyttävää olla vähän väliä enemmän tai vähemmän ihastunut ties kehen. Olen erittäin hyvin tietoinen siitä, ettei elämä näiden ihastusten kohteiden kanssa olisi välttämättä ollenkaan kivaa, mutta eipä se juuri auta. Aika tekee tehtävänsä kyllä.

Saisiko tästä aikaan jotain keskustelua? Jos jollain on antaa neuvoja miten muuttaa tätä piirrettä itsessään, niin ottaisin kiitollisena vastaan. Ihastun todellakin aivan liian helposti. Vaikka se ei vakavaa olisikaan, en jaksa sitä enää. Eikä tämä siis ole vasta tässä parisuhteessa ilmennyt ongelma, vaan olen ollut tällainen aina.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä. Painukaa helvettiin.

Vierailija
2/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULOS!!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiset ensimmäiset kommentit...... Minä olen samanlainen kuin sinä. Olen aina ihastunut superhelposti, olin sitten sinkku tai suhteessa. Nyt olen sinkku, ja ihastuksen kohteita on jatkuvasti, suurin osa vieläpä täysin tavoittamattomia :D Pakko meidän kai on hyväksyä itsemme. Ainakin näemme hyvää muissa, on kai se jokin vahvuus sekin!

Vierailija
4/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja lääkitys. Aikuisella ihmisellä tuollainen viittaa persoonallisuushäiriöön tai bipoon.

Vierailija
5/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itse hairahduin vuosia sitten pettämään muutaman kerran kun mies oli työmatkalla. Mies ei onneksi saanut tietää tästä. Sen jälkeen olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja pysynyt uskollisena, vienosti vain muihin ihastuen edelleen silloin tällöin. Minkä sille vaan voi ettei yksin ole hyvä olla.

Vierailija
6/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ja lääkitys. Aikuisella ihmisellä tuollainen viittaa persoonallisuushäiriöön tai bipoon.

Ihastuminen? No hah hah! Googlaa vaikka, aiheesta löytyy vaikka miten paljon artikkeleita joiden mukaan ihan normaalia.

Vierailija
7/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla joku trauma tai muuten nuppi sekaisin jos jatkuvasti ihastuu kaikkiin. Kannattaa kysyä lääkäriltä apua.

Vierailija
8/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy olla joku trauma tai muuten nuppi sekaisin jos jatkuvasti ihastuu kaikkiin. Kannattaa kysyä lääkäriltä apua.

Ei kannata, voi ihastua vaikka siihen lääkäriin 😂

Vierailija
9/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonut ihastuvani kaikkiin, se varmaan olisikin huolestuttavaa. Ihastun herkästi miehiin, jotka ovat minun tyyppiäni. Se on ihan eri asia.

ap

Vierailija
10/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut ihastuvani kaikkiin, se varmaan olisikin huolestuttavaa. Ihastun herkästi miehiin, jotka ovat minun tyyppiäni. Se on ihan eri asia.

ap

Sä olet varmaan koukussa siihen ihastumisen tunteeseen. Ei tuo ole tervettä, mene hakemaan apua.

Vierailija
11/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ollut kauan yhdessä? Onko miehesi sinulle suurin rakkaus? Mulla tuota samaa (ja pettämistä), luultavasti johtuu siitä että ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja mies ei koskaan ole ollut mulle se elämän suurin rakkaus vaan jotenkin vaan ajauduttiin yhteen kaveripohjalta..

Vierailija
12/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa tuo saattaa vähentyä ja hävitä.

Vierailija
13/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on epäonnistujien chat kanava. Mene muualle lesoilemaan hyvällä elämälläsi.

Vierailija
14/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle tuli ensin mieleen masennus, yleinen tyytymättömyys omaan elämään tai jokin psyykkinen trauma. En tiedä onko sinun kohdallasi kyse noista, mutta jollain voi olla. 

Vierailija
15/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ollut kauan yhdessä? Onko miehesi sinulle suurin rakkaus? Mulla tuota samaa (ja pettämistä), luultavasti johtuu siitä että ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja mies ei koskaan ole ollut mulle se elämän suurin rakkaus vaan jotenkin vaan ajauduttiin yhteen kaveripohjalta..

5 vuotta. Ja uskon että mies on minulle se suuri rakkaus. Olisipa hän vaan enemmän kotona... Uskon tosissani että ajoittainen yksinäisyys alentaa kynnystä pitää muita viehättävinä.

ap

Vierailija
16/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle tuli ensin mieleen masennus, yleinen tyytymättömyys omaan elämään tai jokin psyykkinen trauma. En tiedä onko sinun kohdallasi kyse noista, mutta jollain voi olla. 

Mielestäni elämäni on ihan hyvää. Olen kohtuullisen tyytyväinen kaikkeen, ja luonteeltani iloinen muutenkin. Ainoa negatiivinen asia mitä keksin on se, että lapsuuteni oli kovien odotusten täyteinen ja olen joskus tuntenut tietynlaista riittämättömyyttä. Ehkä se osaltaan vaikuttaa siihen, että reagoin melko tunteellisesti siihen jos joku on minulle mukava ja huomaavainen.

ap

Vierailija
17/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut olemaan ihastumisia sen jälkeen kun poistatin hormonikapselin ja seksuaalisuus vain lisääntyi vaikka se on mielestäni ihan normaalia ollut ennenkin. Etenkin ovulaation aikaan oon ihan täpinöissä, työkaverin kanssa naureskellaan kun olen pubissa töissä ja kuolaan jotain raksamiehiä. Ja siis en todellakaan pettäisi aviomiestäni tai mitään mutta ihan ihme olo vaan kun ihastuu ihan tuntemattomiin miehiin... oon kertonut miehelle, ei se siitä juurikaan säikähtänyt kahdeksan vuoden yhdessäolon jälkeen;)

Vierailija
18/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen helposti ihastuva ihminen kuin sinäkin ap, ja olen tiedostanut tämän jo ennen teini-ikää. Hyvässä parisuhteessakaan oleminen ei estä sitä, että ihastun säännöllisesti muihin miehiin, mutta ikinä en menisi miestäni pettämään, sillä rakastan häntä niin paljon. Olen oppinut olemaan ruokkimatta näitä tunteita ja lisäksi, kun on paljon tekemistä (työt, opiskelu) ei oikeastaan edes ole aikaa miettiä ihastuksia niin paljon. En myöskään koe, että minun tarvitsisi yrittää kouluttaa itseäni pois tästä taipumuksesta, sillä olen hyväksynyt sen, että näin asia on. Lisäksi jos joskus kävisi ilmi, että mieheni on samanlainen luonteeltaan, niin se ei haittaisi minua, sillä nämä ovat vain ohimeneviä ihastumisia, tunteita, joille ei voi mitään.

Vierailija
19/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut aika herkkä ihastumaan, nuorena sinkkuna se oli helppoa, nappasi vain parhaat itselleen. Kyllästyn myös nopeasti joten nämä suhteet eivät kestäneet pitkään. Avoliitossa olin vähän aikaa ihastumatta muihin mutta kun huomasin olevani parisuhteessa sen väärän kanssa ihastumiset alkoivat uudelleen. Erottuani en myöskään vähään aikaan ihastunut mutta sitten kun niitä alkoi tulla siinä oli järjissään pysyminen aika tiukassa. Viimeinen ihastukseni oli sellainen että olisin ollut valmis kumoamaan vela- päätökseni, mies oli juuri sopivaa materiaalia huippuluokan jälkeläisten tuotantoon. Se ihastus jäi viimeiseksi, osasin paeta ajoissa mutta ilmeisesti sydämeni jäi hänelle.

Vierailija
20/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen helposti ihastuva ihminen kuin sinäkin ap, ja olen tiedostanut tämän jo ennen teini-ikää. Hyvässä parisuhteessakaan oleminen ei estä sitä, että ihastun säännöllisesti muihin miehiin, mutta ikinä en menisi miestäni pettämään, sillä rakastan häntä niin paljon. Olen oppinut olemaan ruokkimatta näitä tunteita ja lisäksi, kun on paljon tekemistä (työt, opiskelu) ei oikeastaan edes ole aikaa miettiä ihastuksia niin paljon. En myöskään koe, että minun tarvitsisi yrittää kouluttaa itseäni pois tästä taipumuksesta, sillä olen hyväksynyt sen, että näin asia on. Lisäksi jos joskus kävisi ilmi, että mieheni on samanlainen luonteeltaan, niin se ei haittaisi minua, sillä nämä ovat vain ohimeneviä ihastumisia, tunteita, joille ei voi mitään.

Pakko mainita vielä, että e-pillereiden syöminen vähensi tätä taipumusta jonkin verran, kun yksi vastaajista puhui ehkäisyn vaikutuksesta ihastumisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi