Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ihastuminen muihin miehiin

Vierailija
08.11.2018 |

Olen todella herkkä ihastumaan muihin, vaikka olen parisuhteessa, ja nyt alan olla todella kyllästynyt asiaan! Olen taas niin ihastunut kollegaan, että ajatuksissa ei muuta pyörikään. Onko täällä ketään, jolla olisi samanlainen taipumus ihastua helposti?

Periaatteessa kieltäydyn tuntemasta itseäni huonoksi ihmiseksi tämän taipumukseni takia, sillä tunteilleen ei mitään voi. En koskaan ruoki näitä tunteita, en hakeudu tarkoituksella ihastuksen kohteen seuraan, enkä varsinkaan edes harkitse mitään pettämistä yms. Osakseni koituu aina vain kärvistely siihen saakka kunnes tunne hiipuu, ja sitten jossain vaiheessa löytyy taas uusi kohde johon ihastun...

Parisuhteeni on oikein hyvä, ja rakastan miestäni todella paljon ja haluan olla hänen kanssaan. Olen analysoinut asiaa pitkään, ja tulkinnut, että sen lisäksi että olen lähtökohtaisestikin helposti ihastuvaa tyyppiä, vaikuttavat miehen poissaolot asiaan aika paljon. Hän tekee usein todella pitkää päivää töissä ja joutuu myös matkustamaan säännöllisesti. Eli vaikka suhde on hyvä, joudun olemaan paljon yksin. Se tekee tilaa näille ihastumisille. Olen aina ollut heikkona mukaviin ja kiltteihin miehiin, jotka viitsivät nähdä vaivaa huomioidakseen muita. Minun tielleni on tällaisia miehiä osunut elämän varrella todella monia, ja kun oma mies on niin paljon poissa, tuntuu muiden ystävällisyys hyvältä - selvästi liiankin hyvältä.

Usein sanotaan, että ihastuminen ei ole vaarallista eikä siitä pidä tehdä ongelmaa. Muuten en tekisikään, mutta tämä on niin KULUTTAVAA! On oikeasti väsyttävää olla vähän väliä enemmän tai vähemmän ihastunut ties kehen. Olen erittäin hyvin tietoinen siitä, ettei elämä näiden ihastusten kohteiden kanssa olisi välttämättä ollenkaan kivaa, mutta eipä se juuri auta. Aika tekee tehtävänsä kyllä.

Saisiko tästä aikaan jotain keskustelua? Jos jollain on antaa neuvoja miten muuttaa tätä piirrettä itsessään, niin ottaisin kiitollisena vastaan. Ihastun todellakin aivan liian helposti. Vaikka se ei vakavaa olisikaan, en jaksa sitä enää. Eikä tämä siis ole vasta tässä parisuhteessa ilmennyt ongelma, vaan olen ollut tällainen aina.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein tarkistaa milloin tämä on kirjoitettu. Olen samanlainen. Ja inhoan sitä piirrettä itsessäni.

Nyt osaltani tilanne on rauhoittunut. Olen löytänyt sen oman vastinparini ja olen pysytellyt ihastumatta muihin viisi vuotta. Pahaksi onneksi juuri tällä hetkellä tunteita koetellaan oikein kunnolla. Työparini on minun makuuni komea ja erittäin mukava ikäiseni mies. Meillä synkkaa ja ilma värisee välillämme. Yritän ajatella hänen huonoja piirteitään ja päästä ihastumisen tunteesta eroon.

Vierailija
42/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö naisilla näihin ihastumistaipumuksiin myös esim. näyttelijöihin tai pop-tähtiin ihastumista?

Meillä kun on kaikki nyt nähty, ihastumista kollegoihin, muihin mukaviin kohdattuihin miehiin ja viikkoja kestäviin tähtien nettifanituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ollut kauan yhdessä? Onko miehesi sinulle suurin rakkaus? Mulla tuota samaa (ja pettämistä), luultavasti johtuu siitä että ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja mies ei koskaan ole ollut mulle se elämän suurin rakkaus vaan jotenkin vaan ajauduttiin yhteen kaveripohjalta..

Hei mulla ihan sama. Ollaan miehen kanssa oltu yli 20v yhdessä ja kaveripohjalta. Tai olihan seksi hyvää, on myös pettämistä puoleltani. Oli eka mieheni ja poikaystävä. Huino itsetunto itselläni ollut nuorena. En saa vieläkään yhtä suhdetta mielestäni tai miestä  Ihastun myös helposti, varsinkin komeisiin miehiin.

ei ap

Vierailija
44/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Itse hairahduin vuosia sitten pettämään muutaman kerran kun mies oli työmatkalla. Mies ei onneksi saanut tietää tästä. Sen jälkeen olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja pysynyt uskollisena, vienosti vain muihin ihastuen edelleen silloin tällöin. Minkä sille vaan voi ettei yksin ole hyvä olla.

No huhhuh. Et sinä siihen kuole, jos et saa cyrpää kahteen päivään.

Vierailija
45/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yläaste- ja lukioaikoina helposti ihastuva, mutta sitten minulle tapahtui jotain (ehkä masennuin, en tiedä) ja en ole ollut ihastunut kertaakaan sitten vuoden 1999.

Vierailija
46/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on luonnollista että haluat saada tuntea rakastamasi miehen läsnäolon ja huomion, ja jos hän on paljon matkoilla, hänen on vaikea sitä sinulle tarjota.

Kuulostaa siis varsin luonnolliselta seuraamukselta tuo ihastumiskierteesi.

Mitä silloin yleensä tapahtuu kun mies on kotona? Osoittaako hän rakkauttaan sinua kohtaan vai onko kaikki romantiikka jäänyt sinne suhteen alun tutustumisvaiheeseen?

Miehet usein unohtavat että naista saa huomioida myös alun jälkeenkin, ja olettavat homman jatkuvan hienosti autopilotilla, kunnes eräänä päivänä kauhukseen kuulevat että nainen on päätynyt toisen miehen sylkkyyn.

Ehkä sun pitäisi muistuttaa miestäsi että kaipaat näitä pieniä ja joskus suuriakin rakkaudenosoituksia, haluat TUNTEA hänen rakkautensa, myös silloin kun hän on matkoilla.

Onneksi ei ole mahdotonta huomioida naistaan vaikka olisikin fyysisesti poissa :)

Vierailija
47/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ollut kauan yhdessä? Onko miehesi sinulle suurin rakkaus? Mulla tuota samaa (ja pettämistä), luultavasti johtuu siitä että ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja mies ei koskaan ole ollut mulle se elämän suurin rakkaus vaan jotenkin vaan ajauduttiin yhteen kaveripohjalta..

Hei mulla ihan sama. Ollaan miehen kanssa oltu yli 20v yhdessä ja kaveripohjalta. Tai olihan seksi hyvää, on myös pettämistä puoleltani. Oli eka mieheni ja poikaystävä. Huino itsetunto itselläni ollut nuorena. En saa vieläkään yhtä suhdetta mielestäni tai miestä  Ihastun myös helposti, varsinkin komeisiin miehiin.

ei ap

Meillä ei seksissä ole mitään vikaa mutta jokin ajaa minut nykyään pettämään aina tilaisuuden tullen. Ennen kuin aloin olemaan mieheni kanssa niin hareastin paljon yhden illan juttuja, halusin nuorena oikeastaan mieluummin olla sinkku kuin parisuhteessa. Sitten oli tämä suhde Elämän Suureen Rakkauteen mutta hän teki jo alussa selväksi ettei halua kanssani muuta kuin seksiä. Nuorena ja tyhmänä tähän järjestelyyn suostuin kun luulin että sillä saan hänet itseeni rakastumaan.

Joitakin vuosia sitten kuulin ettei Rakkaus kuitenkaan ollut täysin tunteeton minua kohtaan, saatiin välimme selvitettyä.

Vierailija
48/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, on luonnollista että haluat saada tuntea rakastamasi miehen läsnäolon ja huomion, ja jos hän on paljon matkoilla, hänen on vaikea sitä sinulle tarjota.

Mitä silloin yleensä tapahtuu kun mies on kotona? Osoittaako hän rakkauttaan sinua kohtaan vai onko kaikki romantiikka jäänyt sinne suhteen alun tutustumisvaiheeseen?

Miehet usein unohtavat että naista saa huomioida myös alun jälkeenkin, ja olettavat homman jatkuvan hienosti autopilotilla, kunnes eräänä päivänä kauhukseen kuulevat että nainen on päätynyt toisen miehen sylkkyyn.

Ehkä sun pitäisi muistuttaa miestäsi että kaipaat näitä pieniä ja joskus suuriakin rakkaudenosoituksia, haluat TUNTEA hänen rakkautensa, myös silloin kun hän on matkoilla.

Onneksi ei ole mahdotonta huomioida naistaan vaikka olisikin fyysisesti poissa :)

Paras teksti koskaan.

Vierailija
49/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras teksti koskaan.

Parhaan tekstin kunnniamaininta ilmeisesti edellyttää sitä, että vika löytyy miehestä.

Vierailija
50/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, itse olen ihastunut elämäni aikana vain muutaman kerran, enkä ikinä saanut mitään vastakaikua ja kukaan ei ole ikinä sanonut ihastuneensa tai rakastuneensa minuun.

Vierailija
51/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös sarjaihastuja, mutta ikävä kyllä ihastukseni ovat todella pitkäkestoisia. Kestävät siis monta vuotta yleensä, vaikka yritän kuinka olla tuntematta mitään.

Ihastumistaipumus on vaan lisääntynyt iän myötä ja myös ne tunteet ovat muuttuneet seksuaalisemmiksi ja intensiivisemmiksi, nyt olen viisikymppinen.

Avioliittoni alku meni hyvin, mutta kun mies ryhtyi arvostelemaan minua, niin se laukaisi ihastumiskierteen taas vieraisiin miehiin. Olen pystynyt olemaan pettämättä ja nyt se on vähän helpompaa, kun mieheni on alkanut uudestaan huomioimaan ja sanomaan kauniiksi. Kuitenkin tämä ns. uudestaan auennut putki ihastumisiin on jäänyt auki, enkä voi olla fantasioimasta niistä ihastuksenkohteistani.

Ilävä kyllä ongelma saattaa siis pahentua iän myötä, ei helpottua, kuten joku (nuori?) tuolla aiemmin ketjussa veikkasi.

Vierailija
52/58 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysähtyä miettimään, mitä tarvetta ihastuminen hoitaa. Itselläni tämän pohtiminen on auttanut ymmärtämään asiaa. Kyse harvoin on siitä, että kohde on erityinen vaan siitä, että ihastumisen tunne antaa jotakin sellaista, mitä ei elämässä muutoin saa.

Minulla ihastumiset paikkaavat parisuhteen henkistä tyhjyyttä ja yksinäisyyttä sekä yleisesti halua tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi sellaisena kuin olen. En siis osaa aina rajata romanttisia tunteita muusta positiivisesta kanssakäymisestä. Kyse on siis eräänlaisesta rajattomuudesta, hyväksynnän tarpeesta ja yksinäisyydestä.

Parisuhteen ja oikean fyysisen läheisyyden kuvittelu ihastuksen kohteen kanssa yleensä lieventää ihastumista, koska tällöin pilvilinnasta laskeutuu todellisuuteen ja tajuan, että en oikeasti olisi valmis mielikuvittelua kummempaan oikeassa elämässä.

Vierailija
53/58 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, täällä kans samanmoinen ihastuja! 

Ihan kaikenlaista ihastumista ollut, työkavereista filmitähtiin. Ja toisten hyvin kommenttien perusteella olen myös sitä mieltä, että ihastuminen ruokkii jotain puuttuvaa elämässä. Henkinen yksinäisyys parisuhteessa, parisuhteen ongelmat ja varsinkin tunne siitä että toinen ei rakasta eikä pidä tärkeänä. En vissiin ole löytänyt sitä oikeaa vaikka luulin. Tai nyt jo tiedostan ettei hän ole oikea. 

Mutta tuo mikä aiheuttaa ihastumista voi olla mitä vaan; seksikäs ääni, hiusten sukiminen, hauskuus ja kiltteys, hyvyys ihmisessä. Siis mitä vaan. Kyllä komeuskin. 

Mutta jännää että toivoo sen toisenkin huomaavan itsensä jotenkin, vaikkei mitään tekiskään kuin vain  hymyilisi. Joku hyväksynnän puute se on. 

Mutta rasittavaa se on, varsinkin jos ne tulee vielä uniinkin! 

Vierailija
54/58 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä, että löysin tämän keskustelun. Voiko tuolle omalle hyväksynnän puutteelle, epävarmuudelle tehdä jotain niin ettei ihastuisi enää niin helposti.

Oma tarina pitkä sinkkuus, lapsia, ihastun liian helposti esim.työpaikalla vaan tyyliin jos joku moikkaa ja hymyilee. Ärsyttää tämä tosi paljon, koska tuntuu että sen jlk kuvittelee ja fantasioi kaikenlaista älytöntä ja vaikea enää olla normaalisti tämän ihastuksen lähellä jne. Kaikki yleensä vielä varattuja, joten täysin mahdotonta, että mikään johtaisi mihinkään. Hävettää omat ajatukset varatuista miehistä!

Vierailija
55/58 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on vain rikkinäinen ihminen, joka on jäänyt henkisesti teinin tasolle. 

Vierailija
56/58 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Evoluutioon kuuluu paritella mahdollisimman monen eri yksilön kanssa. Turha siitä on mieltään pahoittaa, pelkkää biologiaa eikä sille mitään voi.

Vierailija
57/58 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko mäelle ja keskityt ihastumiseen. Joku muu oikea? Liian nuori parisuhteeseen sen yhden kanssa?

Vierailija
58/58 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko mäelle ja keskityt ihastumiseen. Joku muu oikea? Liian nuori parisuhteeseen sen yhden kanssa?

Voihan sitä olla parisuhteessa sen yhden kanssa ja paneskella niiden ihastusten kanssa. Ei vaan pidä kertoa sille kenen kanssa on parisuhteessa. Saa kaikki edut eikä siitä mitään haittaa ole kenellekään kunhan ei vaan kerro mitä tekee. Tästä ei voi jäädä kiinni kunhan pitää huolen ettei jää ns. "rysän päältä". Kaikissa parisuhteissa tästä kyseisestä asiasta on vain sen toisen osapuolen sana mihin on pakko luottaa kunnes jotain muuta todistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi