Jatkuva ihastuminen muihin miehiin
Olen todella herkkä ihastumaan muihin, vaikka olen parisuhteessa, ja nyt alan olla todella kyllästynyt asiaan! Olen taas niin ihastunut kollegaan, että ajatuksissa ei muuta pyörikään. Onko täällä ketään, jolla olisi samanlainen taipumus ihastua helposti?
Periaatteessa kieltäydyn tuntemasta itseäni huonoksi ihmiseksi tämän taipumukseni takia, sillä tunteilleen ei mitään voi. En koskaan ruoki näitä tunteita, en hakeudu tarkoituksella ihastuksen kohteen seuraan, enkä varsinkaan edes harkitse mitään pettämistä yms. Osakseni koituu aina vain kärvistely siihen saakka kunnes tunne hiipuu, ja sitten jossain vaiheessa löytyy taas uusi kohde johon ihastun...
Parisuhteeni on oikein hyvä, ja rakastan miestäni todella paljon ja haluan olla hänen kanssaan. Olen analysoinut asiaa pitkään, ja tulkinnut, että sen lisäksi että olen lähtökohtaisestikin helposti ihastuvaa tyyppiä, vaikuttavat miehen poissaolot asiaan aika paljon. Hän tekee usein todella pitkää päivää töissä ja joutuu myös matkustamaan säännöllisesti. Eli vaikka suhde on hyvä, joudun olemaan paljon yksin. Se tekee tilaa näille ihastumisille. Olen aina ollut heikkona mukaviin ja kiltteihin miehiin, jotka viitsivät nähdä vaivaa huomioidakseen muita. Minun tielleni on tällaisia miehiä osunut elämän varrella todella monia, ja kun oma mies on niin paljon poissa, tuntuu muiden ystävällisyys hyvältä - selvästi liiankin hyvältä.
Usein sanotaan, että ihastuminen ei ole vaarallista eikä siitä pidä tehdä ongelmaa. Muuten en tekisikään, mutta tämä on niin KULUTTAVAA! On oikeasti väsyttävää olla vähän väliä enemmän tai vähemmän ihastunut ties kehen. Olen erittäin hyvin tietoinen siitä, ettei elämä näiden ihastusten kohteiden kanssa olisi välttämättä ollenkaan kivaa, mutta eipä se juuri auta. Aika tekee tehtävänsä kyllä.
Saisiko tästä aikaan jotain keskustelua? Jos jollain on antaa neuvoja miten muuttaa tätä piirrettä itsessään, niin ottaisin kiitollisena vastaan. Ihastun todellakin aivan liian helposti. Vaikka se ei vakavaa olisikaan, en jaksa sitä enää. Eikä tämä siis ole vasta tässä parisuhteessa ilmennyt ongelma, vaan olen ollut tällainen aina.
Niin ja lisäksi olen miettinyt myös, että kieli ja kulttuuri muokkaa todellisuutta. Nainen ja mies saattavat tuntea lähes samalla tavalla, mutta mies kutsuu sitä "haluksi", nainen "ihastumiseksi".