Voisiko joku selittää miksi ei syö lihaa
Mikä siinä on niin pahaa, aina on syöty lihaa. Pitemmän päälle ei ole terveellistä tämmöinen.
Kommentit (126)
En halua, että eläimet joutuvat kärsimään takiani, koska ei ole pakko. Söisin varmaan eläintä, jos mitään muuta ei olisi saatavilla. Sairas ajatus, että eläimiä tuotetaan vain ihmisten syötäväksi. Miksi ihmeessä, kun ilman pärjää aivan mainiosti.
Minun mielestäni liha on myös hirveän pahaa ja ällöttävää. Kuvottaa ajatus, että söisin jonkun vähän aikaa sitten eläneen eläimen lihaksia tai muita elimistön osia. Hyi kamala, sillä eläimellähän on voinut olla vaikka mitä sairauksiakin, niistä ei vain olla tiedetty, vaikkapa syöpä, onhan sitä eläimilläkin eikä se alussa anna mitään merkkejä. Hyvää syöpäsolulihaa, namnam. Tai jotain loisia tms.
Kasvisruoka on ihanaa ja sitä voi huoletta syödä reilusti, ei liho, ainakaan kun en syö ollenkaan sokeria. Olen myös täysin terve ja uskon että ruokavaliollani on siinä osansa, toki muillakin elämäntavoilla. Olen ollut kasvissyöjä yli 30 v ja vegaani kohta 10 v. Ei ole minkäänlaisia puutoksia, olen käynyt tutkituttamassa mm. varastoraudan ja B12-vitamiinin tasot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viisi lasta.
Uskon jumalaan.
Jumala on antanut eläimet ihmisille syötäväksi.
Eläimillä ei ole sielua.
itse oot sieluton elukka!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa maailman vahvimpiin eläimiin kuuluva gorilla on kasvissyöjä. Samoin karhu suurimmaksi osaksi, joka syö lihaa vain silloin jos sattuu raatoon törmäämään tai jos osuu esim lammasaittaan missä ruoka on hyvin tarjolla. Eli hyvin harvoin ja tietyillä alueilla ei koskaan. Ihminen on myös alkuun ollut keräilijä ja elänyt kasviantimilla ja hyvin satunnaisesti herkutellut lihalla, jos sellaisen on ensinäkään löytänyt, saanut kiinni ja tapettua kepin pätkillä, missä on nuoli. Eli harvoin.
Mites valtavat lehmä, kirahvi tai hevonen? Kasvissyöjiä kaikki ja silti ovat lihakset saaneet kehitettyä isommiksi kuin kukaan kehonrakentajaihminen.
Haluaisin että tämä kehonrakentaja tiedemies vastaisi näihin. Vai hiljenikö?
Onpa lapsellinen teksti.
IHMISEN keho ei pysty valmistamaan kaikki 20 aminohappoa, joita tarvitaan. Eikä pysty luomaan omega-3 rasvahappojakaan.
Mainitsemasi eläimet pystyvät valmistamaan tarvittavat aminohapot itse ( ne mitä ne tarvitsevat), IHMINEN EI. Kohta väität, että ihminen valmistaa omega-kolmosetkin, kuten kaikki vitamiinit ja mineraalitkin?
-Onko liian vaikeaa vajakille?
Ei, vaan em. eläimet saavat tarvitsemansa aminohapot, joita itse eivät pysty valmistamaan, ruuasta, kasviksista. Edelleenkään nykytietämyksellä ei ole enää yhtään sellaista ihmisellä välttämätöntä aminohappoa, jota ei olisi saatavissa kasviksista. Joka sellaista väittää, on tietämyksineen 40-50 vuotta nykyajasta jäljessä.
(keskivertosuomalainen, sekasyöjä, saa 80% tarvitsemastaan omega 3:sta rypsiöljystä)
Kukaan ei ole täällä kai väittänyt, että ihminen eläisi ilman ravintoa, sehän olisi kaikkien termodynamiikan lakien vastaista. Vähän sama, jos lihasta nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tukea tehotuotantoa.
Sitten syö riistaa / metsästettyä lihaa, kuten hirviä ja peuroja.
Miksi pitäisi syödä niitäkään?
Koska vain lihassa on ihmiselle välttämättömät aminohapot, keho ei pysty niitä itse tuottamaan.
-Ja onhan meillä kulmahampaatkin lihan repimistä varten luoja suonut.
Kaikki ihmiselle välttämättömät aminohapot on saatavissa myös kasviksista. Periaatteessa vaikka ihan vaan vehnänoraasta.
http://www.ravintolisawiki.fi/index.php?title=Vehn%C3%A4noras
( Mistäs muualta ne eläinten kehoihinkaan tulevat, kuin kasviksista ravintoketjun kautta)
Mutta olen
Ei pidä paikkaansa, on 20 aminohappoa, joita ei saa kuin lihasta. -Edes kalasta ei saa kaikkia. Tiedän tämän, koska olen kehonrakentaja, ravintoasiat hallussa. Edes dietillä ei jätetä lihaa pois, yksi tärkein raaka-aine ihmisen ruuassa.
-Mutta syötä sä itselles ja lapsilles pelkkää puuroa, katsotaan sitten miten lapsesi kehittyy alipainoiseksi sairaaksi ruipeloksi.
Kaikki ne eläimet, minkä lihaa syöt, ovat kasvissyöjiä. Jotenkin ne niidenkin lihakset on kasvaneet, kanojen ja lehmien. Syöt kasvisruoalla kasvatettua lihasta. Miten siihen lihakseen on ne aminohapot tulleet, jos ei kasvien proteineista. Jotka usein ovat paljon rikkaampia ja paremmin imeytyviä, kuin eläinproteiini.
Juuri tämä. Kyllä sumussa ja jallitettavana on mukava elää. Te lihansyöntiin uskovat varmaan vedätte rypsiöljyä, ja flooraa vehnäleipänne päälle. Vähän Activiaa naamaan ja 10 lasia maitoa päivässä. Jauhelihaa ja yliprosessoitua vehnäspaghettia ruoaksi ja kerran tai useammin viikossa herkkupäivää.
Sit ihmettelette kun on kaikenmaailman ihosairauksia, autoimmuunisairauksia, suvussa syöpää ja dementiaa. Mutta nämäkin on valintoja.Kuulostaa ihan sille yhdelle Hunksille, joka kanssa toitotti kasvissyönnin auvoisuutta. -Sitten tuli syöpä, ensin hän jatkoi jankkaustaan, että kasviksia syömällä hän parantuu. Ei parantunut ja joutui lopulta menemään sairaalaan hoitoon, syöpähoitoon. Ei auttanut kasvissyönti ei lihattomuus!
Kaikelle ei ihminen voi tietenkään mitään, mutta fakta on se, että kasvissyöjällä on tilastollisesti paremmat mahdollisuudet selvitä syövästä, kuin lihansyöjällä. Mikään vakava ongelma ei silti korjaannu kahdessa yössä, ei välttämättä edes viikoissa.
Jos oot 30 vuotta ahtanut itsesi täyteen roskalla ja väärällä ruokavaliolla, niin et tietenkään tule parantumaan hetkessä sairauksistasi, vaikka vaihtaisitkin kasvisruokavalioon. Mikään ei korjaa vuosikymmenien laiminlyöntiä hetkessä.
On myös syytä miettiä mitä kasviksia syö. Syökö ihmisten manipuoloimia ja jalostamia kasviksia ja hedelmiä, vai mahdollisimman luonnollisia luonnon antimia. Tässä esimerkkinä, jäävuorisalaatti (joka ei sisällä mitään ja on keinotekoisesti luotu) vs. Romainesalaatti. Kirsikkatomaatti vai geenimanipuloidut ''tavalliset'' tomaatit. Tärkkelysvehnäspaghettia vai spelttispaghettia. Soijaa ja tofua vai kikherneitä ja sieniä. Maissia vai lehtikaalia. Tajuatko mitä ajan takaa?
On paljon asioita, joista nykyihminen on aivan kujalla, koska antaa ulkoisten tekijöiden ohjata liikaa omaa käyttäytymistään ja tässä tapauksessa myös ruokailutottumuksiaan. Kyllä nämä ruokajätit tietää miten sitä rahaa tehdään. Ja lääkeyhtiöt kiittää, kun saadaan potilaita. Oli kyse sitten närästyslääkkeestä tai syöpähoidosta.
Kun esittää tällaisia väitteitä olisi hyvä laittaa linkkejä tutkimuksiin paskap... siis väitteittesi tueksi. :)
Nykyihminen = Luonnosta vieraantunut olento, joka uskoo sinisilmäisesti yrityksien ja valtion valheisiin. Totta kai tuosta löytyy tutkimustietoa, mutta hämmentävää, ettet osaa järjellä ajatella tuota asiaa. Kyllä minä ennemmin syön siemeniä sisältäviä viinirypäleitä, kuin siemenettömiä. Miten ja missä se siemenetön rypäle on saanut alkunsa? Miten se onnistuu kasvamaan ilman siemeniä? Ikävää tässä on se, että yhä harvemmassa hedelmässä on enää siemieniä. Ennen niitä oli kaikkialla, aikojen alusta asti. Kaikkea se ihminen pyrkii manipuloimaan... Minä luotan ravintokysymyksissä enemmän luonnon antimiin, kuin rahan ahneen ihmisen luomuksiin.
Linkit saat tänne vielä tänään illalla. Mun on nyt syötävä ja alettava tekemään koulutehtävää.
Syötkö pihviä?
Outoa väittää, että kaikkien tarpeellisten aminohappojen saamiseksi täytyy syödä lihaa, kun ihan oikeesti puhtaasti kasvisruualla eläjiä on paljon, sekä Suomessa että varsinkin muualla maailmassa. Heidänhän pitäisi olla vallan sairaita ja henkihieverissä. Mutta eivät ole. Niin että vaikkemme olisi suuria ravintoasiantuntijoita niin tämä nyt pitäisi kaikkien ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina yhtä hauskaa et suurin osa syö einesruokaa, pitsoja hamppareita ja ranskalaisia eikä ketään kiinnosta aminohapot tai proteiinit.
Sitkun joku ilmottaa syövänsä terveellistä kasvisruokaa alkaa tää paasaus.
Johtuiskohan siitä, että eineksetkin on ravintorikkaampia kuin salaatin puputtaminen? :D
Ei.
Kyllä kaikenlaisia nirppanokkia elääkin. Usein tai lähes aina nämä kasvissyöjät ovat niitä jotka eivät lopulta edes omaa oikeaa tietoa lihan tuotannosta vaan tieto perustuu eläinten oikeuksia ajavien terroristijärjestöjen propagandaan, näillähän on hyvin vahvat mielipiteet vaikkei käytännöntietoutta olekkaan ja käsittämättömintä että pitää toistenkin syömisiin yrittää vaikuttaa. Meillä syödään paljon riistaa, tälle syksylle on syöty 3 metsäkanalintua ja 7 jänistä, on eettistä ja luomua, hiilijalanjälki on "kevyt" ja kaikki koko perhe syö. Lapset katsovat kun jänistä tai lintua nyletään ja syödessä saattavat sanoa että nyt on lintua tai pupua ja aina kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vain lihassa on ihmiselle välttämättömät aminohapot, keho ei pysty niitä itse tuottamaan.
-Ja onhan meillä kulmahampaatkin lihan repimistä varten luoja suonut.
Kaikki ihmiselle välttämättömät aminohapot on saatavissa myös kasviksista. Periaatteessa vaikka ihan vaan vehnänoraasta.
http://www.ravintolisawiki.fi/index.php?title=Vehn%C3%A4noras
( Mistäs muualta ne eläinten kehoihinkaan tulevat, kuin kasviksista ravintoketjun kautta)
Mutta olen
Ei pidä paikkaansa, on 20 aminohappoa, joita ei saa kuin lihasta. -Edes kalasta ei saa kaikkia. Tiedän tämän, koska olen kehonrakentaja, ravintoasiat hallussa. Edes dietillä ei jätetä lihaa pois, yksi tärkein raaka-aine ihmisen ruuassa.
-Mutta syötä sä itselles ja lapsilles pelkkää puuroa, katsotaan sitten miten lapsesi kehittyy alipainoiseksi sairaaksi ruipeloksi.
Kaikki ne eläimet, minkä lihaa syöt, ovat kasvissyöjiä. Jotenkin ne niidenkin lihakset on kasvaneet, kanojen ja lehmien. Syöt kasvisruoalla kasvatettua lihasta. Miten siihen lihakseen on ne aminohapot tulleet, jos ei kasvien proteineista. Jotka usein ovat paljon rikkaampia ja paremmin imeytyviä, kuin eläinproteiini.
Juuri tämä. Kyllä sumussa ja jallitettavana on mukava elää. Te lihansyöntiin uskovat varmaan vedätte rypsiöljyä, ja flooraa vehnäleipänne päälle. Vähän Activiaa naamaan ja 10 lasia maitoa päivässä. Jauhelihaa ja yliprosessoitua vehnäspaghettia ruoaksi ja kerran tai useammin viikossa herkkupäivää.
Sit ihmettelette kun on kaikenmaailman ihosairauksia, autoimmuunisairauksia, suvussa syöpää ja dementiaa. Mutta nämäkin on valintoja.Kuulostaa ihan sille yhdelle Hunksille, joka kanssa toitotti kasvissyönnin auvoisuutta. -Sitten tuli syöpä, ensin hän jatkoi jankkaustaan, että kasviksia syömällä hän parantuu. Ei parantunut ja joutui lopulta menemään sairaalaan hoitoon, syöpähoitoon. Ei auttanut kasvissyönti ei lihattomuus!
Niin, kaikki maailman kasvissyöjäthän kuvittelevat että syöpä paranee punajuurilla eikä yksikään kasvissyöjä voi olla idiootti. Nyt valoja päälle siellä.
Vierailija kirjoitti:
En halua että yksikään eläin kuolee vain siksi että minä saisin lihoa. Lihon ihan tarpeeksi jo muustakin ravinnosta. Siksi.
En koskaan kuvitellut, että mieheni voisi pettää minua. Luulin, että olen turvassa pettämiseltä, koska mieheni on vegaani.
En nähnyt edes tarpeelliseksi pitää itseäni ns.kunnossa, koska ajattelin kelpaavani ihan omana itsenäni, tällaisena hieman rehevänä pihvin popsijana.
Ettei väliä, olenko laiha vai lihava.
*Avioliiton aikana olen lihonut, niinkuin kaikki vaimot tuppaavat tekemään.
Miksi mieheni ei sanonut, etten ole enään viehättävä. Miksi mies menee ja hankkii salasuhteen, vaikka olisi voinut aivan hyvin huomauttaa minua liikakiloistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua että yksikään eläin kuolee vain siksi että minä saisin lihoa. Lihon ihan tarpeeksi jo muustakin ravinnosta. Siksi.
En koskaan kuvitellut, että mieheni voisi pettää minua. Luulin, että olen turvassa pettämiseltä, koska mieheni on vegaani.
En nähnyt edes tarpeelliseksi pitää itseäni ns.kunnossa, koska ajattelin kelpaavani ihan omana itsenäni, tällaisena hieman rehevänä pihvin popsijana.
Miksi mieheni ei sanonut, etten ole enään viehättävä. Miksi mies menee ja hankkii salasuhteen, vaikka olisi voinut aivan hyvin huomauttaa minua liikakiloistani.
miehes panee hoikkaa vegaania
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poisko ne pitäisi heittää?
-Hirvi- ja peurakantaa on kuitenkin harvennettava joka vuosi, haluat siis heittää lihat pois?
-Perustelut tälle tuhlaukselle?
Mulla ei ole mitään tarvetta vähentää yhdenkään eläimen kantaa tällä planeetalla. Jos jonkun, niin ihmisestä voisi aloittaa.
Miksi sitten haluat tuottaa maahamme mahdollisimman monta "tur va"paikanhakijaa?
-Heidän hiilijalanjälkensä täällä on satakertainen mitä se olisi omassa maassaan?
-Samalla rahalla voitaisiin auttaa miljoonia, kuin mitä menee nyt tulijoihin?
Mikähän ravinnepuute saa ihmisen lukemaan harhoja.
Jos on lihava niin onko silloin vegaanin silmissä "paha" ihminen
Täällä on nyt joku rölli vauhdissa. Älkää edes vaivautuko vastaamaan tuollaiselle idiootille. Jatka sinä trollaamista ja pepsi maxin litkimistä. Muistahan nauttia aivan vi tuusti rahkaa, maitua ja lihhaa, niin pystyt jatkossakin trollaamaan. Pitkää ikää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Sulle on lueteltu täällä jo useampi kasvi mistä noi aminohapot saa.
Ja ei noista mainituista elukoistakaan kukaan saa kaikkia aminohappoja itsekseen tekemällä...
Eikä näille väitteille ole esitetty yhtään luotettavaa lähdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi pitää älykkäistä naisista, joille ei tarvitse kaikesta sanoa ja ohjeistaa valmiiksi. Surullistahan tuo silti kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viisi lasta.
Uskon jumalaan.
Jumala on antanut eläimet ihmisille syötäväksi.
Eläimillä ei ole sielua.
Sullako oli se vegaani mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poisko ne pitäisi heittää?
-Hirvi- ja peurakantaa on kuitenkin harvennettava joka vuosi, haluat siis heittää lihat pois?
-Perustelut tälle tuhlaukselle?
Mulla ei ole mitään tarvetta vähentää yhdenkään eläimen kantaa tällä planeetalla. Jos jonkun, niin ihmisestä voisi aloittaa.
Miksi sitten haluat tuottaa maahamme mahdollisimman monta "tur va"paikanhakijaa?
-Heidän hiilijalanjälkensä täällä on satakertainen mitä se olisi omassa maassaan?
-Samalla rahalla voitaisiin auttaa miljoonia, kuin mitä menee nyt tulijoihin?
Mistä sait päähäsi, että minä haluan sellaista? Pääsetkö toisten ihmisten pään sisälle?
Taitaa olla joku jonne 15v täällä vauhdissa. Antakaa tollasten olla.
Siksi, koska olen käynyt lihasikalassa. Itku tuli. Onko tosiaan oikein kasvattaa eläimiä massana ja unohtaa niiden inhimillinen kohtelu sen takia että ihminen saa lihaa syödäkseen? Minusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on lueteltu täällä jo useampi kasvi mistä noi aminohapot saa.
Ja ei noista mainituista elukoistakaan kukaan saa kaikkia aminohappoja itsekseen tekemällä...
Eikä näille väitteille ole esitetty yhtään luotettavaa lähdettä.
Määrittele luotettava lähde.
Ja linkkaa ihmeessä itse esimerkiksi sellainen aminohappo, jota ei kasvikunnasta löydy, niin ei sinunkaan tarvitse jankata. En vaadi linkkaamaan luotettavaa lähdettä, koska se olisi mission impossible, enkä halua kiusata.
Nykyihminen = Luonnosta vieraantunut olento, joka uskoo sinisilmäisesti yrityksien ja valtion valheisiin. Totta kai tuosta löytyy tutkimustietoa, mutta hämmentävää, ettet osaa järjellä ajatella tuota asiaa. Kyllä minä ennemmin syön siemeniä sisältäviä viinirypäleitä, kuin siemenettömiä. Miten ja missä se siemenetön rypäle on saanut alkunsa? Miten se onnistuu kasvamaan ilman siemeniä? Ikävää tässä on se, että yhä harvemmassa hedelmässä on enää siemieniä. Ennen niitä oli kaikkialla, aikojen alusta asti. Kaikkea se ihminen pyrkii manipuloimaan... Minä luotan ravintokysymyksissä enemmän luonnon antimiin, kuin rahan ahneen ihmisen luomuksiin.
Linkit saat tänne vielä tänään illalla. Mun on nyt syötävä ja alettava tekemään koulutehtävää.