Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä koen aviomieheni ja itseni perheeksi, vaikka meillä ei lapsia olekaan

Vierailija
22/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksinasuja on jo perhe, noin niinku perhekuntana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kissani olemme perhe. Olen kissani mamma ja elättäjä/huoltaja. Syömme samasta jääkaapista ja myös kuivakaapista. Kelan määritelmä perheestä on että ne jotka syövät samasta jääkaapista ovat pariskunta/ perhe.

Vierailija
24/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perhe on kaksi ihmistä. Pariskuntaa on kyllä vähän vaikea mieltää perheeksi, he ovat minusta vain pariskunta. Eli minusta esim. äiti tai isä + lapsi on perhe, samoin vaikka mummo ja lapsenlapsi. Kyllä se lapsi kuuluu olla, ei muuten ole perhe. Näin siis mun mielestä. 

Vierailija
25/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheen ja verisiteiden lisäksi on perheelle muitakin määritelmiä.

Perhe, klaani, oma porukka.

Itse + joku tai joitakuita läheisiä. Ja silloin sen läheisyyden määrittelee ihminen itse.

Viranomaisille omat määritelmänsä.

Vierailija
26/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2 ihmistä jotka ovat jotakin sukua tai parisuhteessa keskenään.

Vierailija
27/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako se ydinperheen perustaneita, että toiset määrittelevät perheen olevan muutakin kuin ydinperheen?

Hajoaako siis perhe, kun aikuisrtuneet lapset muuttavat perustamaan omia (ydin)perheitään? Koska niinhän on, jos perheen määritellään olevan vain vanhemmat lapsineen. 

Siksi kannatan laajaa näkemystä perheestä, johon voi lukea myös omat vanhempansa ja muitakin itselle erityisen tärkeitä henkilöitä.

Perhe on useimmille tärkeä asia ja sydämen lähellä. Ystävät voivat tuntua omalta perheeltä, "enemmän kuin ystäviltä". Silloin on kaunista, kun heitä sanoo perheenjäseniksi. Ja lemmikit ovat niitä rakastaville totta kai perheenjäseniä.

Vierailija
28/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodostaako nuori pariskunta keskenään perheen? Olen 25 ja asun kumppanini kanssa. Sanoin juuri äidille, että aiotaan viettää joulu ensimmäistä kertaa kahdestaan, johon hän sanoi että joulu kuuluu viettää perheen kanssa...

Onpa tyhmästi sanottu. Äitisi on itsekäs. Vanhemmat eivät aina ymmärrä, että lapselle oma puoliso menee vanhempien edellä tärkeydessä. Niin sen on tarkoitus mennä luonnossa, ja asiat ovat hyvin, kun lapsella on hyvä puoliso ja elämänkumppani.

Lapset ovat vanhemmilleen ne tärkeimmät, mutta lapsille oma puoliso ja omat lapset. Viisaa vanhemmat ymmärtävät tämän.

Vierailija
29/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen = yhden hengen talous

Kaksi ihmistä = pariskunta

Kolme ihmistä + = perhe

Vierailija
30/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 2 ihmistä jotka ovat jotakin sukua tai parisuhteessa keskenään.

Entäs esimerkiksi 1 aikuinen ihminen ja 1 kasvattilapsi - eivät ole sukua eikä parisuhteessa...

Vierailija
31/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi henkilöä muodostaa jo perheen olivatpa mitä sukua tahansa toisilleen tai vaikkeivät olisi sukua, jos tuntuu siltä, että he ovat perhe. Jos asuu "kämppiksen" kanssa, se ei välttämättä ole perhe, mutta sekin voisi olla, jos tuntuu siltä, että toinen on niin läheinen, että hänen kanssaan jaetaan kaikki.

Mutta olisiko yksi ihminen ja lemmikki perhe? Jaa, no, minulle kissani on niin rakas, että jos minulla ei olisi muuta perhettä niin ehkä kokisin, että me olemme perhe, minä ja kissani.

Vierailija
32/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää yrityksiltä ja yhdistyksiltä. Moni yritys määrittelee perhelipun kautta, että siihen kuuluu kaksi aikuista ja kaksi lasta. Mulla nyt sattuu olemaan muutama muksu enemmän, joten jätän nuo tilaisuudet väliin. Microsoft perheeseen ei taida saada kuutta henkilöä enempää.

Ei mekään olla perhelippukategoriassa perhe, meillä kun on vain yksi lapsi.

Vierailija
33/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi aikuista (aviopuolisot) ja kaksi kissaa ja ehdottomasti ollaan perhe.

Vierailija
34/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, mutta kyllä minulla on perhe.

Vierailija
35/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni + kolme koiraa olemme perhe. En tiedä pitäisinkö meitä pariskuntana vai perheenä ilman noita koiria, koen kuitenkin lemmikitkin petheenjäseniksi. Minusta petheen määritelmä on kiinni siitä, miten itse haluaa määritellä oman perheensä. Joku voi haluta olla miehensä kanssa pariskunta ja joku toinen kokee olevansa perhe kaksin lemmikkinsä kanssa.

Vierailija
36/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi.

Vierailija
37/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Tämä ei ole mielipideasia. Samassa taloudessa asuvat ihmiset muodostavat perheen.

Ei vaan he muodostavat ruokakunnan. Perheeseen kuuluu aina samaa sukua olevia(adoptio jne käy tähän myös tottakai!) mutta eri sukupolvea edustavia, oli niitä sitten kaksi tai 10. Meillä tosin myös perheeseen kuuluu myös kissat.

Vierailija
38/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheen muodostaa mies ja koira. Ihan sama mitä muut siitä ajattelee. Lapsuudenperhe on sitten vielä erikseen. 

Vierailija
39/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on vähintään kaksi henkeä sisältävä kombinaatio aikuisista ja lapsista.

Kaksi yhdessä asuvaa aikuista eivät ole perhe, vaan pariskunta.

Vierailija
40/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi aikuista (aviopuolisot) ja kaksi kissaa ja ehdottomasti ollaan perhe.

Virallisesti olette aviopari (=pariskunta), ettekä perhe, sillä noita kissojanne ei lueta perheeseen, johon kuuluu nimenomaan ihmislapset, eikä eläinlemmikit.