Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären voimusteluryhmässä todella laihoja tyttöjä.

Vierailija
07.11.2018 |

Tyttöni (15v.) harrastaa joukkuevoimistelua ihan hyvällä kilpailutasolla. Olen huomannut, että joukkueessa kaksi tyttöä on laihtunut erittäin paljon. Tyttöni sanoi, että valmentaja suosii näitä tyttöjä, koska ovat niin laihoja. En oikein tiedä miten tästä asiasta pitäisi puhua vai pitäisikö puhua kenellekään, olen hyvin huolissani asiasta. Tai kyllähän näiden tyttöjen vanhemmatkin varmasti ovat huomanneet laihtumisen. Olen peloissani, että tästä puhkeaa ryhmässä joku laihdutusbuumi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheerleadingia harrastaa myös oma tyttö ja joukkueille järjestettiin ravitsemusneuvojan luento, missä neuvottiin oikeaa syömistä, ruoan ravintoarvoista ja aterian koostamista - painotettiin myös riittäviä välipaloja ja nestetankkausta treenipäivinä. Yhtään liian laihaa tyttöä ei ole joukkueessa.

Eli voisin suositella tätä terveempänä lajina - voimistelutaidoista on iso etu, joten pääsee varmaan suoraan kisajoukkueeseen ylemmälle tasolle.

Kuulostaa hyvältä. Tuollain toimitaan myös näissä perinteisimmissä urheilulajeissa. Kehitys perustuu lepoon ja ravintoon. 

Vierailija
22/22 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini sairastui lapsena syömishäiriöön, ensin oli ortoreksiaa joka muuttui bulimiaksi. Oli osana yleisurheilujoukkuetta, ja ravinnosta ja syömisestä ei puhuttu valmennuksessa ihan terveellä tavalla. Nyt aikuisena on huomattavan ylipainoinen. Lapsia ei saisi ikinä kannustaa laihduttamiseen, jos todellista tarvetta ei ole, ja silloinkin syömisohjaus niin hienovaraisesti ja herkästi kuin ikinä mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla