Tyttären voimusteluryhmässä todella laihoja tyttöjä.
Tyttöni (15v.) harrastaa joukkuevoimistelua ihan hyvällä kilpailutasolla. Olen huomannut, että joukkueessa kaksi tyttöä on laihtunut erittäin paljon. Tyttöni sanoi, että valmentaja suosii näitä tyttöjä, koska ovat niin laihoja. En oikein tiedä miten tästä asiasta pitäisi puhua vai pitäisikö puhua kenellekään, olen hyvin huolissani asiasta. Tai kyllähän näiden tyttöjen vanhemmatkin varmasti ovat huomanneet laihtumisen. Olen peloissani, että tästä puhkeaa ryhmässä joku laihdutusbuumi.
Kommentit (22)
Eräs kaverini sairastui lapsena syömishäiriöön, ensin oli ortoreksiaa joka muuttui bulimiaksi. Oli osana yleisurheilujoukkuetta, ja ravinnosta ja syömisestä ei puhuttu valmennuksessa ihan terveellä tavalla. Nyt aikuisena on huomattavan ylipainoinen. Lapsia ei saisi ikinä kannustaa laihduttamiseen, jos todellista tarvetta ei ole, ja silloinkin syömisohjaus niin hienovaraisesti ja herkästi kuin ikinä mahdollista.
Kuulostaa hyvältä. Tuollain toimitaan myös näissä perinteisimmissä urheilulajeissa. Kehitys perustuu lepoon ja ravintoon.