Onko täällä paljon ihmisiä jotka uskovat Jumalaan mutteivät kuulu luterilaiseen tai ortodoksiseen kirkkoon?
Kommentit (15)
Kyllä, mutta en usko kristittyjen jumalaan, vaan minulle jumala on pikemminkin kaikessa olevassa, jonkinlainen elämän henki, josta kaikki tulemme ja johon joskus palaamme. Silti minulla on voimakas tunnekokemus, että maailmassa kaikki on yhtä.
Toki. En ole koskaan kuulunut kirkkoon.
Kuulun katoliseen kirkkoon, olen uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun katoliseen kirkkoon, olen uskossa.
Ja en siis ole koskaan kuulunutkaan ev.lut kirkkoon, sillä uskon Raamatun opetuksiin ja luterilaisuus sotii suurilta osin niitä vastaan.
en kuulu valtion kirkkoon, vaan vapaakirkkoon ja uskon jumalaan
Uskon muinaisen Egyptin jumaliin kuten Osirikseen, Anubikseen, Imhotepiin, Amun-Rahan ja Horukseen. Tällöin minulla ei tietenkään ole mitään motiivia kuulua mihinkään kristilliseen kirkkoon.
Minä uskon Baaliin, Artemikseen ja Afroditeen. Ihan yhtä pätevää sakkia kuin Jeesukset ja Muhammedit.
Mun mielestä olis oikeesti tosi siistiä, jos Jeesus ihan oikeesti sen takia kuoli, että päästäisiin taivaaseen, ikuiseen autuuteen ja iloon, juhlaan. Eikä tarvis tän elämän jälkeen kärsiä enää YHTÄÄN!
Miettikää nyt kuinka siistiä?
Mut kaikki se muu sen taustalla mikä sit kristinuskon mukaan tohon Jeesuksen uhraamiseen on johtanut, on jotenkin ihan liian sairasta.
Miettikää nyt, rakastava Jumala valmistelee ja rakentaa jonkun Helvetin, toki ensin Luciferia varten, mutta sitten kuitenkin heittää hänet maan päälle Saatanaksi ihmistä, omaa luomustaan kiusaamaan, jonka jälkeen sit ihmisetkin kuuluvat lähtökohtaisesti samaan paikkaan, ikuiseen kärsimykseen ja kidutukseen, kuin saatanakin. Ööh.
Uskon Ukkoon, Tapioon ja Ahtiin. Menkää te tuontijumalienne kanssa manan majoille.
Itse olen eronnut ev.lut kirkosta. Se oli monen asian summa. Olen uskossa muttei minulla ole srk-yhteyttä tällä hetkellä.
En ymmärrä, miksi aina näihin ketjuihin tullaan pilkkaamaan ja nauramaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi aina näihin ketjuihin tullaan pilkkaamaan ja nauramaan.
Siksi, että on suhteellisen absurdia että nykyihminen kaiken tiedon valossa vieläkin palvoo jumalia.
Ajatteletteko pilkkaajat olevanne nokkeliakin? Nuo herjat on kuultu jo, monesti.
Tai luuletteko, että saisitte uskovat luopumaan uskosta, kun vähän pilkkaatte?
Ei se niin mene.
Täällä kaks!