Eiks ketään muuta vituta yksityisautoilijat?
Kyrsii niin paljon autoilijat Helsingissä ruuhka-aikoina! Hetken, kun seisoo Manskulla ruuhka-aikana, niin voi huomata, että jokaisessa autossa on vain yksi henkilö. Nyt, kun pitäis vielä vähentää päästöt ja autoilu minimiin, niin en pysty ymmärtämään kyseisiä itsekkäitä ihmisiä. Samaan aikaan Manskua pitkin ajaa kymmeniä busseja menossa samaan paikkaan kuin kyseiset autoilijat. Jos autoja ei olisi, pääsisi bussilla puolet lyhyemmässä ajassa keskustaan. Kapinahenki minussa alkaa herää. Jotain pitäis tehdä. Mitä?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ei kiinnosta päästöjen vähentäminen?
Vituttaa joukkoliikenne über alles
Vituttaa kun suurin osa nukkuu siellä ratissa. Saat*na kun pitäisi lähteä valoista liikkeelle niin edeltävä auto on lähtenyt jo liikkeelle mut sit vasta jarruvalot sammuvat seuraavasta ja pikkuhiljaa valutaan eteenpäin.
Julkinen liikenne on surkea, eikä sillä pääse muualle kuin keskustaan ja takaisin. Poikittain matkustaessa tulee vaihtoja paljon. Ei ihmiset ihan huvikseen maksa yksityisautoilun kallista hintaa. Ja sitten kun kallis hinta on maksettu, niin eihän sitä autoa voi seisottaa tallissa, vaan ajetaan mahdollisimman alas kilometrihinta.
Julkista liikennettä, etenkin poikittaista liikennettä tulisi parantaa ja paljon. Lisäksi tarvittaisiin vähän palvelusuunnittelua siihen, että saataisiin kaikille saataville erilaisia liikkumismuotoja, kuten yhdistelmämatkakortti, jolla pääsee taksilla, vuokra-autolla ja ratikalla... nytkin saa jotain paketteja, mutta eivät ne riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ajan pehmeässä ja lämpimässä työsuhdeautossani lämpimästä tallistani firman lämpimään autohalliin radioa kuunnellen. Se on ihanaa, vuosikaudet käytin julkisia, kärsin idiootteja niissä, ja sain flunssia, kun muut pärskivät päälle.
Ei ikinä enää.
Toivon paljon, että ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan niin järkyttävät elinolot koko maapallolle, että tyhmimmätkin tajuaa tehneensä elämässään vääriä valintoja.
Aika monet autottomat eivät välttämättä tee valintoja, vaan ovat julkisten varassa, koska ei ole köyhyydessä muita vaihtoehtoja, ja sitten välttämättömyydestä tehdään hyve ja kiilotetaan sädekehää, kun ollaan niin hyviä ihmisiä.
Edes kaikkien suomalaisten autoilu ei vaikuta ilmastoon kärpäsenpaskan vertaa, mutta on tietysti kiva syyllistää autoilevia ja matkailevia, kun ei itse pysty autoilemaan tai matkailemaan.
Ymmärrän tietyssä mielessä ap:ta. Kannatan itse yksityisautoilua, mutta liikennemäärät ovat jo kipurajoilla pääkaupunkiseudulla. Helsingin sisääntulotiet ovat aamu- ja iltaruuhkassa tukossa, kävelyvauhtia mennään. Esimerkiksi Länsiväylällä juuri ennen Kehä II:n liittymää liikenne matelee joka arkipäivä klo 16-17. Aamulla sama toiseen suuntaan. Sama Kehä I:n kohdalla...jne. Mietityttää missä menee ihmisten sietoraja...nyt jo näkee päivittäin sellaisia harakirikiilailuja tien päällä jotta hirvittää.
Toisella puolella julkinen liikenne kaipaisi kipeästi kehittämistä, jotta se vähentäisi yksityisautoilua. Pitkät vuorovälit, hitaat kiertelevät reitit ja täynnä olevat bussit (tottakai kun kulkevat niin harvoin) ja juna/metrovaunut. Joku hyvin sanoikin, että saa flunssapärskeet päälleen ja joutuu istumaan kuin silli suolatynnyrissä. Ja aikaa kuluu 3 kertaa se mitä autolla jos hyvä päivä sattuu kohdalle.
Kohta joku tulee sanomaan, että eihän nämä meidän ruuhkat ole mitään verrattuna miljoonakaupunkeihin...ei olekaan, mutta toisaalta ei meidän tieinfrastruktuurikaan pääse lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Koska päästömäärämme ovat jo hiilinieluihimme nähden negatiiviset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostaa autoverotus niin korkeaksi, ettei juuri kenelläkään ole enää varaa autoilla :) Sähköautoilijat vois mun puolesta saada jotain tukea.
Hauska fakta: Niiden sähköautojen teko saastuttaa yhtä paljon kuin bensiiniauto elinikänään. Se siitä ekologisuudesta, mutta tuleepahan kuluttajalle ekologinen olo.
Niin ei kai ne akut mitään ympäristöystävällisiä ole. Ja se sähkö, vaikka se tulee siististi töpselistä, niin ei ne mitään kivoja vaihtoehtoja ole, millä sähköä valmistetaan.
Onhan. Ydinvoima.
Ajelen edelleen viritetyllä urheiluautollani. Joukkoliikenne ei todellakaan ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Nostaa autoverotus niin korkeaksi, ettei juuri kenelläkään ole enää varaa autoilla :) Sähköautoilijat vois mun puolesta saada jotain tukea.
On jo nostettu niin korkeaksi, että maalla asuvilta menee suuri osa palkasta peltilaatikon veroihin. Helsinkiläisiä ei nykyiset autoverot haittaa. Siellä on niin paljon paremmat palkat, ettei tunnu missään.
Minulla on valikoiva vitutus. Vituttaa ainoastaan mustat bmw:t ja valkoiset audit. Johtuu varmaan niiden käytöstavoista.
Ärsyttää ja ilma haisee!
Hyi olkoon kun ihmiset on itsekkäitä! Minä tuhlaan sen 2h bussissa joka päivä, maksaa 56e kk mutta on puhdas omatunto ja rahat säästöön kun ei mee autoon.
Nää itsekkäät ykdityisautolijat ovat ne jotka sitten haukkuu tai on katellisia muille siitä että on rahaa.
Eipä juuri. Tosin täällä maalla ainakin näkyy kyllä useimpia ihmisiä autossa.
Itse en yksityisautoile, lennä, en syö lihaa ja asun pienessä yksiössä. Silti jos olisin perheellinen tai saisin hankalan matkan päässä olevan työpaikan, hankkisin todennäköisesti auton.
Suosittelen jokaiselle omien kulutustottumusten puntarointia vittuuntumisen sijaan.
t. vihreä
Vierailija kirjoitti:
Maksan niin paljon autoveroja, bensaveroja, vakuutuksia ym, että minun ei yksinkertaisesti tarvitse olla pätkääkään kiinnostunut mistään päästöistä. Olen veroni maksanut ja saan hyvällä omallatunnolla kuluttaa niin paljon kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Kyrsii niin paljon autoilijat Helsingissä ruuhka-aikoina! Hetken, kun seisoo Manskulla ruuhka-aikana, niin voi huomata, että jokaisessa autossa on vain yksi henkilö. Nyt, kun pitäis vielä vähentää päästöt ja autoilu minimiin, niin en pysty ymmärtämään kyseisiä itsekkäitä ihmisiä. Samaan aikaan Manskua pitkin ajaa kymmeniä busseja menossa samaan paikkaan kuin kyseiset autoilijat. Jos autoja ei olisi, pääsisi bussilla puolet lyhyemmässä ajassa keskustaan. Kapinahenki minussa alkaa herää. Jotain pitäis tehdä. Mitä?
Verovähennyksiä kiitos, siis meille joilla on aina auto täynnä. Meilläkin autossa aina 9 henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en yksityisautoile, lennä, en syö lihaa ja asun pienessä yksiössä. Silti jos olisin perheellinen tai saisin hankalan matkan päässä olevan työpaikan, hankkisin todennäköisesti auton.
Suosittelen jokaiselle omien kulutustottumusten puntarointia vittuuntumisen sijaan.
t. vihreä
Asut maalla yksiössä? Miksi asua väkisin ahtaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vihreä
Asut maalla yksiössä? Miksi asua väkisin ahtaasti
ööö, siis asun yksin, yksiössä. Jos minulla olisi ahdasta, saisin syyttää vain itseäni liiasta materian hankkimisesta. Lisäksi pieni asunto=pienempi hiilijalanjälki. Ympäristön kannalta kannattaisi mieluummin hankkia auto kuin omiin tarpeisiin liian iso asunto, jota sitten lämmitellä talvella.
t. vihreä
Käytän henkilöautoa työmatkoihini koska se on nopempaa ja halvempaa. Bussilla töihin kestäisi 1h 35 min suunta, autolla kestää 23 min. Bussi maksaisi 370 e/kk, autolla maksaa 250 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska fakta: Niiden sähköautojen teko saastuttaa yhtä paljon kuin bensiiniauto elinikänään. Se siitä ekologisuudesta, mutta tuleepahan kuluttajalle ekologinen olo.
Sun hauska faktasi on päin helvettiä. Olisiko ollut liian vaikeaa googlata asia ennen kuin aloit valehtelijaksi?
https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/TE%20-…
Ja yläpeukuista päätellen urpot täällä sokeasti uskoivat, ilman että itse vaivautuivat tarkistamaan asiaa mistään.
Niin ei kai ne akut mitään ympäristöystävällisiä ole. Ja se sähkö, vaikka se tulee siististi töpselistä, niin ei ne mitään kivoja vaihtoehtoja ole, millä sähköä valmistetaan.