Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiks ketään muuta vituta yksityisautoilijat?

Vierailija
07.11.2018 |

Kyrsii niin paljon autoilijat Helsingissä ruuhka-aikoina! Hetken, kun seisoo Manskulla ruuhka-aikana, niin voi huomata, että jokaisessa autossa on vain yksi henkilö. Nyt, kun pitäis vielä vähentää päästöt ja autoilu minimiin, niin en pysty ymmärtämään kyseisiä itsekkäitä ihmisiä. Samaan aikaan Manskua pitkin ajaa kymmeniä busseja menossa samaan paikkaan kuin kyseiset autoilijat. Jos autoja ei olisi, pääsisi bussilla puolet lyhyemmässä ajassa keskustaan. Kapinahenki minussa alkaa herää. Jotain pitäis tehdä. Mitä?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa.

Vierailija
2/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa autoverotus niin korkeaksi, ettei juuri kenelläkään ole enää varaa autoilla :) Sähköautoilijat vois mun puolesta saada jotain tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku ketuttaa Stadin vihreät jotka vaikeuttavat autoilua. Julkisella liikenteellä mennessä hukkaa monta tuntia elämästään joka päivä eikä  sitä  mennyttä aikaa saa koskaan takas. Autolla  säästää aikaa.

Vierailija
4/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kyrsii. Olis paljon paremmin tilaa ajaa itse omalla kotterolla keskustaan, kun muut lopettais yksityisautoilun. 

Mut en mä jostain Nurmijärven syvyyksistä pääse mitenkään ajoissa keskustaan töihin ja takaisin ja viedä ja hakea kersat, jos joutuisin liikkumaan julkisilla. 

Vierailija
6/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ajan pehmeässä ja lämpimässä työsuhdeautossani lämpimästä tallistani firman lämpimään autohalliin radioa kuunnellen.  Se on ihanaa, vuosikaudet käytin julkisia, kärsin idiootteja niissä, ja sain flunssia, kun muut pärskivät päälle.

Ei ikinä enää.

Vierailija
7/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Varsinkin se kun jengi lähtee valoista niin laiskasti, ruuhkat lisääntyy ajoaika venyy ihan tarpeettomasti. Ajaisivat bussilla niin jäisi meille paremmille autoilijoille tilaa.

Vierailija
8/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton WT, jonka ilmaisukyky rajoittuu v-sanoihin, voi hyvin istua bussissa tarkkailemassa liikennettä.

Vierailija
9/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyrsii niin paljon autoilijat Helsingissä ruuhka-aikoina! Hetken, kun seisoo Manskulla ruuhka-aikana, niin voi huomata, että jokaisessa autossa on vain yksi henkilö. Nyt, kun pitäis vielä vähentää päästöt ja autoilu minimiin, niin en pysty ymmärtämään kyseisiä itsekkäitä ihmisiä. Samaan aikaan Manskua pitkin ajaa kymmeniä busseja menossa samaan paikkaan kuin kyseiset autoilijat. Jos autoja ei olisi, pääsisi bussilla puolet lyhyemmässä ajassa keskustaan. Kapinahenki minussa alkaa herää. Jotain pitäis tehdä. Mitä?

Ei pääsisi yhtään sen nopeammin koska bussi pysähtelevät joka  pysäkillä ja ajavat kuitenkin sitä 30 km/h  ihan yhtä hitaasti  kuin nytkin. Huomaa ettet tiedä liikenteestä mitään.

Sä et arvosta omaa aikaasi, mä arvostan. Mulla on vaan tämä yksi elämä eikä  aikaa odotella ruuhkabusseja.Siksi oma auto eikä mitään asiaa Hesan keskustaan ikinä - millään välineellä.Mieluummin vien rahani vaikka Vantaalle tai Tallinnaan.

Vierailija
10/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ajan pehmeässä ja lämpimässä työsuhdeautossani lämpimästä tallistani firman lämpimään autohalliin radioa kuunnellen.  Se on ihanaa, vuosikaudet käytin julkisia, kärsin idiootteja niissä, ja sain flunssia, kun muut pärskivät päälle.

Ei ikinä enää.

Toivon paljon, että ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan niin järkyttävät elinolot koko maapallolle, että tyhmimmätkin tajuaa tehneensä elämässään vääriä valintoja.

Vierailija
11/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun se paikka ei ole keskustassa, mutta lyhin reitti menee keskustan läpi? Parhaimmillaan joudut vaihtamaan bussia ainakin kolmeen otteeseen, että pääset perille, ja aikaa kuluu kolminkertainen määrä mitä itse ajaessa.

Vierailija
12/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki yksinäiset kuskit on jättäneet lapset päivähoitoon aamulla ja kiireessä ajaneet töihin josta maksetaan ansiotuloveroa sekä sillä ansiotulolla maksetaan se päivähoitokin että työttömät voisivat sitten ilmaiseksi laittaa omansa sinne päiväkotiin.

Ja ne yksinäiset kuskit maksavat autoilusta veroa jolla saadaan toimiva tieverkosto myös sille bussille. Jos yksityisautoilua ei olisi, luuletko että tieverkosto olisi edes tässä kunnossa kuin nyt?

Tahdotko tosiaan että kansa kulkee bussilla ja herrat mersulla vieressä? Aloitetaan vaikka siitä että annetaan hsl: n kortti kansanedustajille ja otetaan taksikortti pois.

Vierailija
13/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä ei kiinnosta päästöjen vähentäminen?

Vierailija
14/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aikuiseksi kasvamista

Vierailija
15/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaa autoverotus niin korkeaksi, ettei juuri kenelläkään ole enää varaa autoilla :) Sähköautoilijat vois mun puolesta saada jotain tukea.

Kiitos ideasta!

terv. Anne B

Vierailija
16/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa, työmatkaa 25km. Bussi menisi melkein suoraan työpaikan eteen, mutta matkaan kuluu kolme kertaa enemmän aikaa, kuin autolla. Lisäksi pitäisi mennä ensin 3km pysäkille. Entisessä työpaikassani matka oli alle 10km ja sehän sujuu hyvin pyöräillessä tai bussilla, jos sopiva linja löytyy. 

Vierailija
17/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääsisi yhtään sen nopeammin koska bussi pysähtelevät joka  pysäkillä ja ajavat kuitenkin sitä 30 km/h  ihan yhtä hitaasti  kuin nytkin. Huomaa ettet tiedä liikenteestä mitään.

Sä et arvosta omaa aikaasi, mä arvostan. Mulla on vaan tämä yksi elämä eikä  aikaa odotella ruuhkabusseja.Siksi oma auto eikä mitään asiaa Hesan keskustaan ikinä - millään välineellä.Mieluummin vien rahani vaikka Vantaalle tai Tallinnaan.

Itse et ymmärrä liikennesuunnittelusta yhtään mitään. Jos esim. Mannerheimintietä pitkin menisi vain busseja, voisivat ne ajaa nykyistä nopeammin. Myös bussilinjoja pitäisi silloin olla huomattavasti nykyistä enemmän, joten osa busseista voisi jopa ajaa suoraan keskustaan pysähtymättä juurikaan matkalla.

Vierailija
18/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiä ei kiinnosta päästöjen vähentäminen?

Kiinnostaa toki, mutta ei maapallon ilmastoon vaikuta helsingin autoilu.

Päättäjät vaan keksivät nyt kivan syyn verottaa työssä käyviä lisää.

Vaikka koko maasta vedettäisiin johdot irti ja istuttaisiin pimeässä ja kylmässä, ei liikuttaisi mihinkään niin se ei vaikuta mitenkään ilmastoon. Moskovan katkut vaan alkaa haista voimakkaammin tänne.

Vähemmät päästöt on aina hyvä, mutta miten siihen päästään on asia toinen. Ei lisäämällä ville- petterin ja maija- liisan veroja tai hankaloittamalla työmatkaa.

Vierailija
19/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tuossa taannoin julkisilla töihin, koska lumisade ja kesärenkaat. Oli kamala kokemus. Aikaa meni, ahdasta, bussi täynnä sosiaalisesti rajoittuneita teinejä, eikä kotimatkalla pystynyt edes hoitamaan ostosreissua samalla.

Vierailija
20/80 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska fakta: Niiden sähköautojen teko saastuttaa yhtä paljon kuin bensiiniauto elinikänään. Se siitä ekologisuudesta, mutta tuleepahan kuluttajalle ekologinen olo.