Millaisia naisia kiinnostaa kulttuurialan miehet?
Erityisesti visuaalisten kulttuurialojen miehet. En viitsi paljastaa omaa alaani tarkkaan, mutta päivätyönä teen insinöörihenkistä hommaa johon liittyy jonkin verran luovuutta, ja vapaa-ajalla teen omia luovia, visuaalisia projekteja, jotka on melko puhtaasti taidetta. Minulla on myös kulttuurialan koulutus, jos se on jonkun mielestä tärkeää. Olen päälle kolkyt mies.
Millaiset naiset mahtaisi pitää tällaisesta miehestä, löytyykö jotain tiettyä ryhmää? Useimmille naisille kai ainoat kiinnostavat luovat miehet on muusikoita?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kultturialaa opiskelevana naisena, inhoan alaa opiskelevien miesten habitusta. Ihme naismaisia neitejä. MInun ihannemieheni näyttää mieheltä, joka osaa tehdä remonttihommia, eikä pieneltä, laihalta , rillipäiseltä hiireltä, joka istuu koneen ääressä, eikä tiedä, mikä on vasara.
En tiedä mitä alaa opiskelet, mutta et ole varmaan nähnyt kovinkaan paljoa kulttuurialan edustajia.
Nimenomaan. Siellä hiki ja pieru haisee kun ammattimainen näyttelijä tai kuvataiteilija työskentelee.
Muusikko voisi sitten olla sopiva valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurialalla, varsinkin kuvataiteissa on Suomessa rumia ja misogyynejä betamiehiä jotka eivät naista ansaitse. Jos sellaisen saavat kiinnostumaan niin luultavasti nainen on joku alemmuuskompleksinen ja ruma akka joka kantaa päävastuun peheen elannosta. Sama myös toisinpäin naisia koskien.
Sama koskee muotoilijoita jne. Ainoastaan näyttelijät saattavat olla hyvän näköisiä ja kannattavia partneriehokkaita. Vaikka tosin vanhenevat nopeasti naamasta paitsi Krista Kosonen jolla on fillereitä
T kulttuurialaa sivusta seurannut.
Näyttelijät ovat aivan sietämätöntä porukkaa, eikä heidän kannata pariutua kuin näyttelijöiden kanssa.
Muusikot miellyttää eniten. Heissä se luovuus on samanlaista kuin itsessäni, mutta tulee ulos eri kanavaa. Voimme täydentää toisiamme.
T: kuvataiteilija (nainen)
Taiteelliset, syvälliset, älykkäät, boheemit jne. naiset.
Muovisia bi mboja tuskin kiinnostaa, mutta luovat naiset nörtistä sarjakuvapiirtäjästä menevään muotivaikuttajaan tykkäävät usein kulttuurialan miehistä.
Jos miestä ei kaunis nainen kiinnosta, niin ymmällehän tässä menee. Varmaan useimmat naiset pitävät kulttuurialan miestä kiinnostavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset neuroottiset naiset, jotka olisivat halunneet saada urookseen lukion parhaimman jääkiekon pelaajan, mutta heidän ulkonäkönsä ei riittänyt siihen. Heillä on 20 kissaa, joko 30kg ylipainoa tai useita kiloja alipainoa, itse neulotut kirjavat vaatteet, pienet tulot, hennavärjätty tukka, lävistyksiä (kinkyimmillään genitaaleissa) ja he toivovat elämänsä rakkautta.
Miksi ihmeessä joku haluaisi rinnalleen jääkiekon pelaajan?
Samaa mietin.:D
Olin luokan kaunein, tyylikkäin ja suosituin tyttö, ja lätkänpelaajat oli musta kaikinpuolin ällöjä tyyppejä.
Pointtina ei siis lesoilla ulkoisella olemuksellani vaan kertoa, ettei kaikki tosiaan halua mitään lätkänpelaajaa, vaikka saisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurialan miehelle sopii sievä nainen, ehkä sihteeri, l,entoemäntä, kosmetologi tms. Uskoisin kulturellia miestä kiinnostavan nainen joka on aina tiptop. Esteettinen vaikutelma on tärkein, kuten miehille aina. Siten nainen voi toimia myös muusana.
Lisäisin tähän, että luovan alan naisia ei välttämättä inspiroi muusana oleminen, joten on haettava jotain enemmän pikkusievää.
Mikä muusa? Ei minua ainakaan mitkään lentoemot kiinnosta.
AP
Kulttuurialan miehiä kiinnostaa aina muusa. Naisen on oltava muusa, ymmärrätkö?
No jos näin on, niin minun muusakseni mistään lentoemosta ei kyllä ole. Toivon että muusallani olisi kaunis mieli, se innoittaa paljon enemmän kuin kuin pelkkä kaunis naama.
AP[/quot
Jos naisen ulkonäkö ei ole sinulle tärkein ( mitä tosin epäilen) - sinulla on sitten paljon valinnanvaraa. Luovan alan naiset eivät välttämättä ole kaikkein ihanteellisimpia. Millainen nainen kiinnostaa sinua itseäsi? Jos tosiaankin haluat naisen jolla on kaunis mieli, sinulla on hurjasti valinnanvaraa koska useimmilla naisilla on kaunis mieli.
" Toivoisin että muusallani olisi kaunis mieli, se innoittaa paljon enemmän kuin pelkkä kaunis naama." Tuosta ilmenee että haet tosiaankin muusaa. Kyllä muusan olisi kaunis oltava sitten, olethan esteetikko jo ammattisi vuoksi.
En jaksa lukea kaikkea, mutta kirjoittaja ei kuulosta että olisi luovalla alalla. Tai jos on, on erikoinen alallaan. "Estetiikka" ei ole kaunisnaamaisuutta tai välttämättä edes kaunista.
Siis... ihan kaikenlaiset. Sellaiset, jotka tykkää just susta. Aika sterotyyppistä ajattelua, jos kuvittelet, että yhdessä jonossa on poliisit ja toisessa graafikot ja sitten naiset valitsee kategorian perusteella. Tai että ihmisen erottaa habituksesta nimenomaan ammattinsa edustajaksi, kaupungilla, tuosta vaan.
Toki jos mietit ammattien yhteensopivuuden kannalta, eli haluat jakaa intohimon taiteeseen puolison kanssa tms, sitten ymmärrän. Noin muuten kysymyksenasettelu on ihan pöhkö. Mitä ajattelit vastauksilla tehdä, rajata itsellesi jonkin kohderyhmän vai?
Omalla kohdallani luovuus ei haittaisi, mutta ei se olisi miehessä mikään varsinainen sytykekään. Olen itse tosi teoreettinen ja kiinnostun ihmisessä aina tämän tavasta ajatella asioita. Lukeneisuus ja taito kirjoittaa ovat mulle turn-oneja - kuten joku jo edellä sanoikin, niin samalla lailla minäkin taidealoilta ottaisin mieluiten kirjailijan. Muusikko olisi vihoviimeinen, paitsi jos se olisi pianisti.
En aio kertoa ammattiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurialan miehelle sopii sievä nainen, ehkä sihteeri, l,entoemäntä, kosmetologi tms. Uskoisin kulturellia miestä kiinnostavan nainen joka on aina tiptop. Esteettinen vaikutelma on tärkein, kuten miehille aina. Siten nainen voi toimia myös muusana.
Lisäisin tähän, että luovan alan naisia ei välttämättä inspiroi muusana oleminen, joten on haettava jotain enemmän pikkusievää.
AP
No jos näin on, niin minun muusakseni mistään lentoemosta ei kyllä ole. Toivon että muusallani olisi kaunis mieli, se innoittaa paljon enemmän kuin kuin pelkkä kaunis naama.
AP[/quot
Jos naisen ulkonäkö ei ole sinulle tärkein ( mitä tosin epäilen) - sinulla on sitten paljon valinnanvaraa. Luovan alan naiset eivät välttämättä ole kaikkein ihanteellisimpia. Millainen nainen kiinnostaa sinua itseäsi? Jos tosiaankin haluat naisen jolla on kaunis mieli, sinulla on hurjasti valinnanvaraa koska useimmilla naisilla on kaunis mieli.
" Toivoisin että muusallani olisi kaunis mieli, se innoittaa paljon enemmän kuin pelkkä kaunis naama." Tuosta ilmenee että haet tosiaankin muusaa. Kyllä muusan olisi kaunis oltava sitten, olethan esteetikko jo ammattisi vuoksi.
En jaksa lukea kaikkea, mutta kirjoittaja ei kuulosta että olisi luovalla alalla. Tai jos on, on erikoinen alallaan. "Estetiikka" ei ole kaunisnaamaisuutta tai välttämättä edes kaunista.
Ap on mies. Miehille on ulkonäkö tärkein. Kulttuurialan mies ei ole yhtään sen ihanteellisempi tässä asiassa kuin muutkaan miehet. Vai eikö asia ole sinulle vielä kirkastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP[/quot
Saavatko vain luovan alan ihmiset vastata tähän ketjuun? Me tavalliset voimme ehkä teistä vaikuttaa erikoisilta. Liikumme niin tavallisissa piireissä.
Minä kulttuurialalla pitkään työskenneenä, jo keski-ikäisenä perheellisenä naisena voin vahvistaa, että kulttuurialan miehelle löytyy naisseuraa erittäin hyvin. Yleensä kumppani tarttuu mukaan jo taidealan koulusta.
Erityisesti kuvataiteen puolella olen huomannut, että miehet muuttuvat vanhetessaan vain kiinnostavammiksi. Joten ap, jos nyt ei flaksi käy, saattaa olla että 30 vuoden päästä sulla on parikymppinen boheemi misu käsipuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP[/quot
Ap on mies. Miehille on ulkonäkö tärkein. Kulttuurialan mies ei ole yhtään sen ihanteellisempi tässä asiassa kuin muutkaan miehet. Vai eikö asia ole sinulle vielä kirkastunut?
Kaikki miehet on sikoja! JSSAP eli jättäkää se sika ap!
Näyttelynavajaisista: kyllä sinne nimenomaan toivotaan muitakin vierailijoita kuin omia tuttuja.
Harmi että kohdallesi osui tuollainen kokemus. Toki joskus voi ihan oikeasti ollakin nenänvarttaan katsovaa porukkaa, mutta taidealalle mahtuu monenlaista, paljon myös hyväsydämisiä ja avoimia ihmisiä. Yleisesti ottaen näyttelynavajaiset on taiteilijalle stressaava hetki - erityisen toivottavaa olisi, ettei siellä olisi pelkästään omia kavereita, vaan nimenomaan uusia tuttavuuksia ja naamoja taiteen äärellä. Kuulostaa siltä, että kohdallasi sattui itsestään epävarma ja stressaantunut taiteilija, joka joko vaikutti tai aidosti oli (omaa egoaan suojellakseen) hieman ylimielinen.
Kannustan edelleen menemään näyttelynavajaisiin, niinkin usein, että siitä tulee sinulle luonteva rutiini. Tulet huomaamaan että avajaisissa on monenlaista porukkaa. Joskus toki voi olla, ettei keskustelua synny. Mutta etenkin jos sinua alkaa näkymään kaupungin useammissa avajaisissa, pian et olekaan ihan uusi naama.
Myönnän että kerran jäi jälkikäteen harmittamaan, kun intensiivisesti juttelin tutun avajaisissa kollegan kanssa, ja vasta jälkikäteen tajusin, että eräs rouva kuikuili ja arasti kommentoi siihen tapaan, että olisi halunnut mukaan keskusteluun. Ohitin rouvan täysin ihan vaan omaa hajamielisyyttäni, jälkikäteen harmitti. Vieläkin harmittaa. Lähtökohtaisesti kyllä taiteilijan tulee olla avoin keskustelemaan nimenomaan muidenkin kanssa, kuin vain omien kollegoiden. Ylimielisyys on noloa taiteilijalta.
Todella hyvä lähtökohta, että olit vilpittömän kiinnostunut taiteesta! Ylipäätään :) joku tuolla kritisoi että miksi olisi kiinnostunut ammatin perusteella. Mutta miksei! Ainakin tämä voi olla yksi reitti tutustua samanmieliseen, joko taiteilijaan tai toiseen näyttelyssä kävijään :)
Toivon sinulle hyviä tuulia uusiin ihmisiin tutustumiseen, samoin taiteeseen perehtymiseen!! Tapasi pohtia naisen löytämistä on paljon raikkaampi, kuin mihin usein netissä törmää. Osaat kirjoittaa hyvin, mikään ei myöskään estä käymästä näyttelyssä ja laittamassa taiteilijalle palautetta näyttelystä vaikkapa fb:ssä. Kenties sitä kautta saisit keskustelun aluille, joka voisi johtaa kahvitteluun. Kannustan tässä sellaiseen, minkä tiedän, että itse kokisin miellyttävänä lähestymisyrityksenä. Ja muista, että jos joskus käy niin, että pyydät vahingossa kahville varattua, niin mitä sitten! Olit rohkea ja kelle ei tulisi hyvä mieli siitä että kahville pyydetään (toisin kuin netissä tuntuu moni mies kuvittelevan, kaikille tavallisen viehättäville naisille ei satele treffikutsuja).
Näyttelyn avajaiset on myös mielenkiintoinen treffipaikka, jos joskus tekisi mieli pyytää naista ulos muuten kuin perus kahvitteluun.
- ammattitaiteilija, nainen
Kulttuurialalla, varsinkin kuvataiteissa on Suomessa rumia ja misogyynejä betamiehiä jotka eivät naista ansaitse. Jos sellaisen saavat kiinnostumaan niin luultavasti nainen on joku alemmuuskompleksinen ja ruma akka joka kantaa päävastuun peheen elannosta. Sama myös toisinpäin naisia koskien.
Sama koskee muotoilijoita jne. Ainoastaan näyttelijät saattavat olla hyvän näköisiä ja kannattavia partneriehokkaita. Vaikka tosin vanhenevat nopeasti naamasta paitsi Krista Kosonen jolla on fillereitä
T kulttuurialaa sivusta seurannut.