Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ymmärtää miten jotkut ostelee yli 600e älypuhelimia

Vierailija
06.11.2018 |

Työkaveri kertoi, oli ostanut 700e arvoisen puhelimen. Eikä tee mitään muuta kuin somettaa tai ottaa kuvia.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luulevat, että kunkin hetken kallein ja isoin puhelin on tavoiteltavaa (köyhät käyttävät myös ilmaisua "se juttu"), ja hommaavat sen keinolla millä hyvänsä. Itse en noin paljon käyttäisi vanhenevaan elektroniikkaan. iPhone SE on toistaiseksi viimeinen puhelin, joka on pienen kokonsa puolesta mukava käyttää.

Rahasta se ei ole kiinni, kello ranteessani maksaa käytettynäkin yli 2000 euroa.

Onks sun vaimokin käytettynä siis halvempi? Paljonko pidät hintaa?

Jatkan: Vaimoni ei ole kaupan, mutta kyllähän naisenkin arvo laskee jos joku muu on sitä aiemmin käynyt tuikkaamassa.

Vierailija
22/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osan töistäni kännykällä, siksi pitää olla hyvä.

Itse en ikinä maksaisi satoja euroja esim käsilaukusta, takista, saappaista, hemmotteluhoidoista, baari-illoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luulevat, että kunkin hetken kallein ja isoin puhelin on tavoiteltavaa (köyhät käyttävät myös ilmaisua "se juttu"), ja hommaavat sen keinolla millä hyvänsä. Itse en noin paljon käyttäisi vanhenevaan elektroniikkaan. iPhone SE on toistaiseksi viimeinen puhelin, joka on pienen kokonsa puolesta mukava käyttää.

Rahasta se ei ole kiinni, kello ranteessani maksaa käytettynäkin yli 2000 euroa.

Onks sun vaimokin käytettynä siis halvempi? Paljonko pidät hintaa?

En nyt yhtään ymmärtänyt mitä yrität sanoa, mutta et nähtävästi sinäkään.

Ai et ymmärrä vai? No siinä ei ole kyllä mitän ihmettelemistä.

No avaapas vähän niin ihmetellään sitten yhdessä.

Vierailija
24/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat, ostan mitä haluan.

Vierailija
25/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää

Vierailija
26/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käymällä töissä.

Töissä käyn minäkin, mutta ikivanha halpa älypuhelin. 

Vierailija
27/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy 10000 auto, 2000 tietokone, 1000 tv. Puhelin maksoi 1200 ja käytän sitä enemmän kuin mitään noista muista, siellä työssäkin tarvitsen puhelinta koko ajan. Miksi en maksaisi paljon esineestä, jota käytän koko ajan?

Vierailija
28/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yli 600 euroa maksava puhelin. En maksanut osamaksulla tai lainalla. Ostin, koska halusin juuri sen mallin. Tässä on hyvä kamera. Ja onhan puhelin kuin pienoistietokone.

Tämä on ensimmäinen älypuhelimeni. Tätä ennen minulla on 20 vuoden aikana ollut 3 kännykkää, joista yksi oli 10 vuotta. Suon siis itselleni tämän nautinnon puhelimestani. Olen varma, että olen käyttänyt puhelimiin vähemmän rahaa kuin moni muu.

Vierailija
29/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo hei. Mieti miten paljon puhelinta nykyään käytetään kaikenlaiseen. Jos siitä lystistä ei ole valmis maksamaan 3 vuoden käytössä noin 50 senttiä päivässä niin kyllä täytyy olla köyhä lusmu.

Mikä se kaikenlainen on, johon puhelinta käytetään nykyään?

Puhelut ja viestit? Sometus ja esim. nettipankki?

Tähän tarkoitukseen käy mikä tahansa kapula.

En kyllä keksi mitä muuta älypuhelimella tehdään.

Vierailija
30/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, ellei sitten oikeasti tarvitse vaikka töiden takia jotain hinnakkaamman mallin erikoisominaisuuksia. Useimmilla tutuilla se käyttö ei ole kovin ihmeellistä, ja samat appsit löytyvät sekä kalliiden että halpojen puhelimien omistajilta. Muutamalla tosin jopa niin vanha luuri ettei mitäänälyominaisuuksia ole, ja silti hekin onnistuvat vaikeuksitta hoitamaan asiansa ja reissaamaan ympäri maailmaa (nämä ovat asioita joilla joskus olen kuullut selitettävät sitä miksi pitää olla uusin ja kallein puhelin).

Itse olen niin vanhanaikainen, että käytän puhelinta kunnes se hajoaa. Nykyinen (veljen vanha) taitaa olla jotain 4v vanha ja on elämäni 5 kännykkä, ekan sain 20 v sitten,

Vierailija
31/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on noin 700 euron puhelin ja ei se käyttötunteihin nähden ole kallis ollenkaan. Olen myös yrittäjä ja puhelin on yksi tärkeimmistä työvälineistäni.

Vierailija
32/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sekin veljen vanha Mobira

Vierailija
33/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ne puhelimet onkin koko ajan näytillä. Se hinta, se hinta :D

Vierailija
34/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en ymmärrä miksi kukaan ostaisi 200-600 euron puhelimia. Joko ostetaan paras tai sitten ostetaan halvin millä pärjää. Itse ostin juuri uusimman iPhonen joka maksoi yli 1200 euroa. Kyseessähän ei ole mikään "puhelin" vaan aivan uskomattoman tehokas ja monikäyttöinen taskutietokone. En jaksa alkaa edes luettelemaan että mitä kaikkea sillä teen, mutta puhuminen ja somettaminen on ehkä prosentti. Käytän tuota laitetta monta tuntia päivässä. Hinta minkä maksoin on mielestäni halpa siitä mitä sillä saa. Ja mikä parasta, köyhälläkin on tähän varaa. Maksaa suunnilleen euron päivässä. En keksi kyllä mitään muuta esinettä tai asiaa tai palvelua tai mitään missä saisi rahalle niin hyvin vastinetta kuin tälle. Ja vaikka olisin Warren Buffet (miljardööri) niin parempaa laitetta en saisi ostettua. Miettikää. 

Mutta ostakaa toki joku parinsadan euron android-paska ja käyttäkää rahanne tupakkaan, siideriin tai Hesburgeriin. Tai kenkiin. 

Vierailija
35/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisilla on persaukisten mielipiteet. Ei kiinnosta minua.

Vierailija
36/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaakin jos sillä saisi laatua. Nykyään puhelimet hajoavat kun ekaa kertaa soitat sillä. Itse oli pakko ostaa uusi älliluuri kun 4-vuotias Samsung "mikälie 5" ei enää jaksanut eloa kanssani 💔 Jätkä yritti myydä 500€ puhelinta, meinasin kuolla nauruun. Totesin että satasen voin ehkä maksaa 😅 "Näillä halvilla malleilla on huono ottaa selfieitä" No fuck, just se tärkein ominaisuus jää uupuun!

Vierailija
37/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelin maksoi päälle 900e. Yleensä maksimissaan vuoden jaksan samaa puhelinta ja sitten ostan uuden.

Vierailija
38/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaakin jos sillä saisi laatua. Nykyään puhelimet hajoavat kun ekaa kertaa soitat sillä. Itse oli pakko ostaa uusi älliluuri kun 4-vuotias Samsung "mikälie 5" ei enää jaksanut eloa kanssani 💔 Jätkä yritti myydä 500€ puhelinta, meinasin kuolla nauruun. Totesin että satasen voin ehkä maksaa 😅 "Näillä halvilla malleilla on huono ottaa selfieitä" No fuck, just se tärkein ominaisuus jää uupuun!

Jos ostaisit laatua niin ei tarvisi miettiä hajoamisia. Ootko kuullu sanontaa "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Pätee myös tähän. Applen kun ostat niin se toimii 4 vuoden päästä, mutta sillä on myös jälleenmyyntiarvoakin jäljellä. 

Vierailija
39/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä miksi kukaan ostaisi 200-600 euron puhelimia. Joko ostetaan paras tai sitten ostetaan halvin millä pärjää. Itse ostin juuri uusimman iPhonen joka maksoi yli 1200 euroa. Kyseessähän ei ole mikään "puhelin" vaan aivan uskomattoman tehokas ja monikäyttöinen taskutietokone. En jaksa alkaa edes luettelemaan että mitä kaikkea sillä teen, mutta puhuminen ja somettaminen on ehkä prosentti. Käytän tuota laitetta monta tuntia päivässä. Hinta minkä maksoin on mielestäni halpa siitä mitä sillä saa. Ja mikä parasta, köyhälläkin on tähän varaa. Maksaa suunnilleen euron päivässä. En keksi kyllä mitään muuta esinettä tai asiaa tai palvelua tai mitään missä saisi rahalle niin hyvin vastinetta kuin tälle. Ja vaikka olisin Warren Buffet (miljardööri) niin parempaa laitetta en saisi ostettua. Miettikää. 

Mutta ostakaa toki joku parinsadan euron android-paska ja käyttäkää rahanne tupakkaan, siideriin tai Hesburgeriin. Tai kenkiin. 

Mä ostin parinsadan euron androidin ja ihan hyvin täyttää tarpeeni.

Säästyneet rahat olen laittanut rahastoihin ja matkailuun ja ostanut ehkä kengätkin. Ja viiniä. Kaikkea kivaa kuitenkin. Puhelin on vaan puhelin.

Sä voit ostaa millaisen luurin haluat, yrittäjä saa verovähennyksiä firman puhelimista.

Vierailija
40/50 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla taas ongelmia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi