Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ymmärtää miten jotkut ostelee yli 600e älypuhelimia

Vierailija
06.11.2018 |

Työkaveri kertoi, oli ostanut 700e arvoisen puhelimen. Eikä tee mitään muuta kuin somettaa tai ottaa kuvia.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluaa laittaa rahansa kalliiseen älyluuriin, toisilla menee sama summa johonkin muuhun. Mikäs siinä jos on varaa.

Vierailija
2/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän ostaa, ei se sinulta ole pois. Tuskin kaikki ymmärtävät sinunkaan kaikkia valintojasi. Olemme yksilöitä kuluttajina, ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri 1200 euroa maksavan älypuhelimen. Miksi? Koska ei ole rahasta pulaa ja voin ostaa juuri sen mistä eniten tykkään. 

Samoin ymmärrän muitakin luksusesineiden ostajia, jopa silloin jos asia on sellainen ettei itseäni kiinnosta, esim. merkkilaukut. 

Vierailija
4/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua monien kanssaihmisteni rahankäyttöä, mutta tehkööt rahoillaan mitä lystävät. Velaksi elämistä en kuitenkaan suosittele, vaikka sitäkin moni harrasta.

Vierailija
5/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä töissä.

Vierailija
6/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun rahat on loppu. Some-urpolle riittää 150 euron kapula. Sillä saa selfien ja näppärän päivityksen latte kahvista instaan.

Vierailija
7/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin juuri 1200 euroa maksavan älypuhelimen. Miksi? Koska ei ole rahasta pulaa ja voin ostaa juuri sen mistä eniten tykkään. 

Samoin ymmärrän muitakin luksusesineiden ostajia, jopa silloin jos asia on sellainen ettei itseäni kiinnosta, esim. merkkilaukut. 

Entä, jos valuutta ei ole raha? Ylenkatsotko ryysyläisiä? Entä kun 25 euron peruspuhelimella voi kirjoittaa aivan yhtä fiksuja kommentteja?

Jotkut köyhät ajattelee että rikkaat on pinnallisia. Mitä te ajattelette köyhistä?

Vierailija
8/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo hei. Mieti miten paljon puhelinta nykyään käytetään kaikenlaiseen. Jos siitä lystistä ei ole valmis maksamaan 3 vuoden käytössä noin 50 senttiä päivässä niin kyllä täytyy olla köyhä lusmu.

Vierailija
9/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo hei. Mieti miten paljon puhelinta nykyään käytetään kaikenlaiseen. Jos siitä lystistä ei ole valmis maksamaan 3 vuoden käytössä noin 50 senttiä päivässä niin kyllä täytyy olla köyhä lusmu.

Köyhät lusmut nimenomaan ostaa näitä velaksi. Rahaihminen tajuaa, että 600 euron puhelimeen ei ole mitään järkeä eurojaan työnnättää.

Vierailija
10/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos valuutta ei ole raha? Ylenkatsotko ryysyläisiä? Entä kun 25 euron peruspuhelimella voi kirjoittaa aivan yhtä fiksuja kommentteja?

Jotkut köyhät ajattelee että rikkaat on pinnallisia. Mitä te ajattelette köyhistä?

Itse en ylenkatso ihmisiä varakkuuden tai esim. koulutustason perusteella. Olen kyllä siitä kummallinen hyvin toimeentuleva että esim. äänestän Vasemmistoliittoa koska kannatan ehdottomasti Pohjoismaista hyvinvointivaltiota. Maksan iloisesti 42% tuloistani veroina ja muina pakollisina maksuina, jos sillä huolehditaan siitä että kukaan ei joudu työttömyyden tai sairauden takia äärimmäiseen hätään, että lapset koulutetaan hyvin, että vanhukset hoidetaan ihmisarvoisesti. 

Mutta joo en ole pyhimys, kyllä minä raskaasta työstäni it-alalla käytän itsekkäästi omiin mielihaluihini myös, katsoen että verotus jo hoitaa oman osuuteni yhteiskunnan suhteen. Ajan siis melko kalliiilla autolla, minulla on kallis puhelin ja tietokone ja asun yksin rivitaloasunnossa. Ja nautin näistä jutuista, nautintoa oikeastaan lisää se että tiedän että tällainen mammona on katoavaista eikä sitä koskaan tiedä milloin itsekin voin olla työtön ja täytyy luopua monesta asiasta. 

Vierailija
11/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että köyhien kannattaisi tehdä enemmän töitä ja kadehtia vähemmän.

Vierailija
12/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ketkä ostaa osamaksulla!!!

Vierailija
13/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kertoi, oli ostanut 700e arvoisen puhelimen. Eikä tee mitään muuta kuin somettaa tai ottaa kuvia.

Totaa...eihän sun tarvitse ymmärtääkään.

Vierailija
14/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät luulevat, että kunkin hetken kallein ja isoin puhelin on tavoiteltavaa (köyhät käyttävät myös ilmaisua "se juttu"), ja hommaavat sen keinolla millä hyvänsä. Itse en noin paljon käyttäisi vanhenevaan elektroniikkaan. iPhone SE on toistaiseksi viimeinen puhelin, joka on pienen kokonsa puolesta mukava käyttää.

Rahasta se ei ole kiinni, kello ranteessani maksaa käytettynäkin yli 2000 euroa.

Vierailija
15/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on apinoita ja menee massan mukana. Älypuhelimet ja älykaiuttimet ovat vakoilulaitteita.

Vierailija
16/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luulevat, että kunkin hetken kallein ja isoin puhelin on tavoiteltavaa (köyhät käyttävät myös ilmaisua "se juttu"), ja hommaavat sen keinolla millä hyvänsä. Itse en noin paljon käyttäisi vanhenevaan elektroniikkaan. iPhone SE on toistaiseksi viimeinen puhelin, joka on pienen kokonsa puolesta mukava käyttää.

Rahasta se ei ole kiinni, kello ranteessani maksaa käytettynäkin yli 2000 euroa.

Onks sun vaimokin käytettynä siis halvempi? Paljonko pidät hintaa?

Vierailija
17/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on oikeasti varaa siihen

Vierailija
18/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on sinulle kallista ei ole sitä kaikille.

Vierailija
19/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt yhtään ymmärtänyt mitä yrität sanoa, mutta et nähtävästi sinäkään.

Vierailija
20/50 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt yhtään ymmärtänyt mitä yrität sanoa, mutta et nähtävästi sinäkään.

Ai et ymmärrä vai? No siinä ei ole kyllä mitän ihmettelemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme