Itku silmässä kun mies taas lähti työmatkalle
Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.
Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.
Kommentit (208)
Se ero tuskin tuohon auttaa, jos vielä miestäsi rakastat tai haluat hänen kanssaan olla. Nyt kannattaa miettiä, miten sitä arkea saisi helpommaksi. Esim. siivojaan käynti kerran viikossa helpottaa huomattavasti arkea, minkä lisäksi sen saa kotitalousvähennyksiin verotuksessa, joten loppusumma ei hurja ole. Jos vain hieman rahaa on, vaikka jostain muusta nipistäen, se kannattaa sijoittaa arjen sujumiseen. Siivoojan lisäksi voisi olla vaihtoehtona lasten harrastukset tai lastenhoitaja ajoittain, jotta saat hetken vapaaksi.
Mikä ongelma on palkata ulkopuolista apua kahden henkilön tuloilla?? Kai teillä käy siivooja ja kerran viikossa lastenhoitaja? Sitä vartenhan ne päivärahat on, että niillä paikataan ylimääräisiä kustannuksia. Ja verottomiahan ne ovat vain verohallinnon ylärajaan asti, sen jälkeen menee normisti verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Miehesi pääsee tekemään työnsä rauhassa. Voit sitten lopettaa itkemisen.
Luulen, että se ero on tulossa kyllä miehen puolelta ennenpitkää. Miettikää tilannetta, että teet raskasta reissutyötä ja tulet väsyneenä kotiin, niin luultavasti siellä joku vaan ulisee ja valittaa. Täydellinen helvetti. Ja sama ulina alkaa, kun olet lähdössä taas reissuun. Varmasti on jo silmät auki toisten naisten suuntaan. Eli kyllä sä ap pääset pian viettämään toisenlaista elämää, älä huoli :)
Ap:n miehen pitää vaihtaa reissuttomaan työhön. Nuo ovat yhteisiä päätöksiä, miten perheessä toimitaan.
Kiinnostaisi tietää onlo ap halunnut esimerkiksi ostaa asunnon ja nyt se sitten pitäisi myydö jos mies lopettaa tai vaihtaa pinempipalkkaiseen työhön. Tietenkään miehen mielipide ei näissä asioissa ratkaise.
Olin joskus samassa tilanteessa. Jotkut ei vaan pysty ja halua olla kotona hoitamassa kotia ja lapsia 24/7, eli kotiäidiksi en ruvennut. Oli liian raskasta henkisesti hoitaa kaikki yksin ja sitten vielä hyvästellä mies joka viikko. Max. 2 päivää viikossa tuli nähtyä.
Otin eron koska mieluummin sitten oikeasti hoidan niitä lapsia yksin kuin elän siinä toivossa että mies tulee joskus kotiin ja saisin vastakaikua rakkaudelle.
Meni pari vuotta ja tapasin toisen miehen, jolla oli ennestään omia lapsia. Eletään nyt yhteistä arkea jossa kummallakin on aikaa toiselle. :) Ollaan oltu yhdessä jo melkein 10v.
Jos olisin jäänyt vanhaan suhteeseen, olisin vieläkin yksinäinen ja eläisin varmaan ilman oikeaa rakkautta.
näinpä kirjoitti:
Se ero tuskin tuohon auttaa, jos vielä miestäsi rakastat tai haluat hänen kanssaan olla. Nyt kannattaa miettiä, miten sitä arkea saisi helpommaksi. Esim. siivojaan käynti kerran viikossa helpottaa huomattavasti arkea, minkä lisäksi sen saa kotitalousvähennyksiin verotuksessa, joten loppusumma ei hurja ole. Jos vain hieman rahaa on, vaikka jostain muusta nipistäen, se kannattaa sijoittaa arjen sujumiseen. Siivoojan lisäksi voisi olla vaihtoehtona lasten harrastukset tai lastenhoitaja ajoittain, jotta saat hetken vapaaksi.
Kannattaa miettiä aika äkkiä. Nimittäin ap:n mies tuskin ajattelee kovin rakkaudellisin tuntein kotona murjottavaa valittajaa. Itse matkatöitä tekevänä naisena nostattaa karvat pystyyn ajatuskin, jos kotona joku lussuttaisi, nalkuttaisi ja näyttäisi naamaansa, kun tulen kotiin.
Minä käyn itsekin töissä ja onneksi minulla on sellainen tukiverkosto, etten joudu olemaan yksin, kun mies on reissussa. Se raha minkä mies sieltä kotiin kantaa on kyllä sellainen summa, millä reissataan pari kertaa vuodessa ja saadaan lainaa maksettua pois. Ei minun edes tarvitsisi töissä käydä, mutta haluan, koska muuten lahoaisi pää.
Kirjoittajalla tippa linssissä ja kirjoittajan miehellä touhutippa jossain muualla. Näin se menee, sen verran on tullut "poikien" työmatkoja nähtyä....
Ja kohta muikkelin patja valittaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajalla tippa linssissä ja kirjoittajan miehellä touhutippa jossain muualla. Näin se menee, sen verran on tullut "poikien" työmatkoja nähtyä....
Allekirjoitan. 1/75 on ehkä uskollinen, mutta kyllä jotkut nuoret naiset ne ujoimmat ja epäsosiaalisimmatkin saa mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tekee paljon reissutyötä ja on pitkän aikaa aina viikot poissa. Se on välillä todella raskasta, koska siihen yksinhuoltajuuteen ei pääse tottumaan. Lisäksi itselläni on tosi ikävä miestäni ja kaipaan häntä paljon. Kyllä mietin usein viime talvena, kun kaivoin autoa aina seiskan aikaan pimeässä esiin viedäkseni kolme lasta päiväkotiin, että mies ei tiedä minkä palveluksen hänelle teen. Joskus itkin työmatkalla vähän.
Eniten ärsyttää, ettei koskaan ole vapaata tai lomaa. Jos olisi yh, voisin ehkä olla joka toisen viikonlopun yksin. Kun mies on viikonloppuna kotona, on jotenkin vaikea lähteä mihinkään, kun kaikki yhteinen aika on niin arvokasta. Koko ajan saa lasten kanssa olla vilkuttamassa heipat miehelle. Seksielämäkin kärsii, kun itseni on yhtäkkiä vaikea muuttua läheiseksi, kun ollaan jatkuvasti viikot erossa.
Ihan juuri näitä samoja ajatuksia pyörii mullakin.
Ei kyse ole siitä etten osaisi pyörittää arkea yksinkin, kyllä se jo menee näiden vuosien jälkeen rutiinilla. Mutta juuri se, että koska meitä on 2, niin olisi kiva sitä arkea iloineen, suruineen ja käytännössäkin jakaa.
Ap
(Joka ei ole saitsulla tälläkään viikolla, vaikka aamulla siltä tuntui)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Miehesi pääsee tekemään työnsä rauhassa. Voit sitten lopettaa itkemisen.
Luulen, että se ero on tulossa kyllä miehen puolelta ennenpitkää. Miettikää tilannetta, että teet raskasta reissutyötä ja tulet väsyneenä kotiin, niin luultavasti siellä joku vaan ulisee ja valittaa. Täydellinen helvetti. Ja sama ulina alkaa, kun olet lähdössä taas reissuun. Varmasti on jo silmät auki toisten naisten suuntaan. Eli kyllä sä ap pääset pian viettämään toisenlaista elämää, älä huoli :)
Ap:n miehen pitää vaihtaa reissuttomaan työhön. Nuo ovat yhteisiä päätöksiä, miten perheessä toimitaan.
Kiinnostaisi tietää onlo ap halunnut esimerkiksi ostaa asunnon ja nyt se sitten pitäisi myydö jos mies lopettaa tai vaihtaa pinempipalkkaiseen työhön. Tietenkään miehen mielipide ei näissä asioissa ratkaise.
Ihan yhteispäätöksellä ollaan ostettu mukava, meidän perheelle sopiva talo. Ei luksus, mutta riittävä. Laina on pois maksettu, eikä taloa tarvitse myydä vaikka pienempipalkkaiseen työhön vaihtaisi. Tuskin kuitenkaan tulisi viihtymään trukkikuskina tai kioskimyyjänä, tuskin olisi muuten aikoinaan kouluttautunut nykyiselle alalle. Mies tekee mielenkiintoista työtä, ja valitettavasti vastaavia hommia ei ihan lähikylästä löydy.
Ap
Siellä on misuilla taas itku silmissä, kun miehesi rakastaa niiiiiiiiin ihanasti.
Ennen miehet lähti sotaan eikä tietoo tuleeko takas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen pahalle tuulelle tällaisista elämäntapaulisijoista, joilla on asiat todella hyvin ja eikun jaksetaan valittaa.
Sääliksi käy näiden miehiä, eivät saa edes töitään hoitaa rauhassa kun joku riivinrauta on jatkuvasti valittamassa. Luultavasti raha kuitenkin kelpaa.
Ihminen joka väittää tuota hyväksi ei tiedä mitään hyvästä. Ihan oikeasti on miehiä, jotka hoitaa lasta ja pyörittää arkea yhdessä naisensa kanssa. Ja molemmat myös tienaa tai se kumpi kulloinkin enemmän kotona vaihtelee.
Minä haluaisin sellaisen naisen, joka mahdollistaa minulle huomattavasti korkeamman elintason ja on viikot työmatkoilla. Olisi myös mukava kun saisin itse sisustaa kodin mieleisekseni ja nainen veisi minua ja lapsiamme etelään. Olen yhisä ja tämä ei enää voi toteutua, mutta tuo olisi minusta mitä parhain kumppani.
Sellaisiakin ihmisiä on, jotka tykkää tuollaisesta elämästä. Ap on kuitenkin työssäkäyvä ihminen.
Mp kirjoitti:
Ennen miehet lähti sotaan eikä tietoo tuleeko takas!
Koska oli pakko ja kuula olisi tullut vielä varmemmin otsaan jos ei olisi lähtenyt. Vähän eri asia kuin reissutöiden tekeminen omien itsekkäiden motiivien vuoksi.
Ja jälleen alahisen maailman pimeät olennot ryömivät koloistaan esiin sontimaan AP:n päälle. The Story of Aihe vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn itsekin töissä ja onneksi minulla on sellainen tukiverkosto, etten joudu olemaan yksin, kun mies on reissussa. Se raha minkä mies sieltä kotiin kantaa on kyllä sellainen summa, millä reissataan pari kertaa vuodessa ja saadaan lainaa maksettua pois. Ei minun edes tarvitsisi töissä käydä, mutta haluan, koska muuten lahoaisi pää.
Mä oon sinkkuna reissannut niin paljon että naurattaa ihmiset joille pari reissua vuodessa on niin iso juttu että kannattaa arkea pyörittää yksin.
Maailma on nähty ja parasta on mies, joka on kotona yhtä paljon kuin minäkin...jakaa yövalvomiset, kuskaa lasta hoitoon ja harrastuksiin, on mun rinnalla arjessa ja elämässä. Entiset maailmanympärimatkat ei oo mitään tähän verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sinkkuna reissannut niin paljon että naurattaa ihmiset joille reissaaminen on niin iso juttu että jättää mieluusti puolison pyörittämään arkea yksin siksi aikaa.
Maailma on nähty ja parasta on mies, joka on kotona yhtä paljon kuin minäkin...jakaa yövalvomiset, kuskaa lasta hoitoon ja harrastuksiin, on mun rinnalla arjessa ja elämässä. Entiset maailmanympärimatkat ei oo mitään tähän verrattuna.
Tarkennettu
Kyllähän se ero muuttaa paljon; poistaa odotukset ja näin ollen pettymykset sekä oma aika lisääntyy valtavasti, kun lapset ovat myös isällä.
Mutta kannattaa keskustella miehen kanssa, voisiko arkea muuttaa.
Erota tuossa pitää. Toista ei voi vaatia jättämään työtänsä, kun ei osaa olla eikä selviydy yksin.