Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku silmässä kun mies taas lähti työmatkalle

Vierailija
05.11.2018 |

Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.

Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti yksinhuoltajia.

Älä kitise.

Vierailija
2/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut. Turha valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jää sulle? Onko sitten helpompaa? Haetko helpotusta vai pelkkää kostoa?

Vierailija
4/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä myös matkatyön tuomia etuja, esim päivärahoja ja kilometrikorvauksia. Jos miehesi jää kotipaikkakunnalle töihin, nettopalkka putoaa huomattavasti. Sitten se nokkasi vasta ruttuun meneekin.

Vierailija
5/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otan saikkua". Voi ristus taas mikä asenne. Ota lopputili, niin joku ahkera ihminen saa työpaikan.

Vierailija
6/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut. Turha valittaa.

Hänen työtilanteensa on muuttunut sen jälkeen, kun meillä jo oli lapset. Eli miestä valitessa en mitenkään voinut tietää että arki on tätä.

Ap

Vierailija
7/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.

Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

??? Ja erolla se yksinäisyys paranisi...? Vai lankesinko provoon...?

Oli miten oli, pitäisi varmaan pitää neuvonpitoa sen miehen kanssa, kun se kotiutuu.

Vierailija
8/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä myös matkatyön tuomia etuja, esim päivärahoja ja kilometrikorvauksia. Jos miehesi jää kotipaikkakunnalle töihin, nettopalkka putoaa huomattavasti. Sitten se nokkasi vasta ruttuun meneekin.

Kyllä verottaja nekin päivärahat ihan kiltisti vie, ei hyödytä minua mitenkään. Teen ihan omia töitä joista saan oman palkan.

Ap

Vierailija
9/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

Vierailija
10/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Samanlaisia tunteita mulla oli eikä yhtään tukiverkkoa. Monet itkut tuli itkettyä öisin lasten nukkuessa. Lopulta mies vaihtoi työtä ja nyt perhe-elämä on normaalia. Ei niistä päivärahoista ja kilometrikorvauksista mulle muutenkaan iloa ollut, miehen tilille ne kilahti.

Vierailija
11/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti yksinhuoltajia.

Älä kitise.

Mitä yksinhuoltajilla tämän kanssa on tekemistä? Minähän en ole yksinhuoltaja. Muuten kuin että huollan perheen arjen yksin. Sehän se ongelma onkin kun meitä on kaksi, käytännössä olen kuitenkin yksin.

Ap

Vierailija
12/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärahat ovat verottomia, ei niitä verottaja mihinkään vie.

Vierailija
13/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon tota samaa miettinyt jo etukäteen. Jos lapsia tulee niin haluanko oikeesti olla käytännössä yh ison osan ajasta? Miten sen jaksaa? Mies tekee välillä reissutöitä, mutta myös välillä todella pitkiä päiviä vaikka on lähempänä. Eipä se paljoa helpota arkea, että yöksi tulee kotiin, jos työpäivän pituus on esim 13 tuntia.

Tiedän kyllä että osallistuu ja hoitaa kun on paikalla, mutta kun ei voi tietää miten paljon niitä reissuja on ja koska kun tulevat eteen aika epäsäännöllisesti.

Miten se menee muilla reissulaisten perheillä? Jaksamisen yms kanssa siis.

Vierailija
14/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivärahat ovat verottomia, ei niitä verottaja mihinkään vie.

Meillä miehen päivärahoista osasta menee vero ja osa on verotonta.

Vierailija
15/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Mun mieheni on yrittäjä ja hän toki tulee öiksi kotiin mutta siinä se. Kyllä yksin saa, lapsesta huolehtia. Ja kun menimme naimisiin ja teimme lapsen hän teki ihan erilaista työtä. En varmaan olisi edes yhteen mennyt jos olisin tulevaisuuden tiennyt.

Vierailija
16/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on todella paljon matkusteleva mies, me ei lapsia tehty ollenkaan kun en olisi moista jaksanut. Muuten kyllä olen tosi tyytyväinen kun suhde pysyy jotenkin hyvänä kun ei ole mitään tarkkaa rutiini arkea ja välillä meillä on aina toisistamme "lomaa". :D

Jotenkin pysyy suhde virkeänä kokoajan ja mitä nautin siitä, että saan olla välillä yksin vaikka miestä rakastankin. Tämä on tosi hyvä juttu, en jaksaisi sellaista että olemme molemmat töissä 8-16 ma-pe ja kaikki illat sitten aina kotona. Ei ole meidän juttu :)

Vierailija
17/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihda ukkoa jos ei kelpaa.

Vierailija
18/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies on reissutyössä. Hänen palkkansa todella hyvä eli ei haittaa yhtään. Taloudellinen tilanteemme on loistava. Hoidan mielelläni lapsia ja kotia. Olen toki ihan työssäkäyvä ihminen, mutta juuri tälla hetkellä vielä lapsen kanssa kotona.

Vierailija
19/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies on reissutyössä. Hänen palkkansa todella hyvä eli ei haittaa yhtään. Taloudellinen tilanteemme on loistava. Hoidan mielelläni lapsia ja kotia. Olen toki ihan työssäkäyvä ihminen, mutta juuri tälla hetkellä vielä lapsen kanssa kotona.

Niin ja miehen työn palkka kuitenkin mahdollistaa myös sen, että voin tehdä lyhyempää työviikkoa ja Olla enemmän lasten kanssa.

Vierailija
20/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on todella paljon matkusteleva mies, me ei lapsia tehty ollenkaan kun en olisi moista jaksanut. Muuten kyllä olen tosi tyytyväinen kun suhde pysyy jotenkin hyvänä kun ei ole mitään tarkkaa rutiini arkea ja välillä meillä on aina toisistamme "lomaa". :D

Jotenkin pysyy suhde virkeänä kokoajan ja mitä nautin siitä, että saan olla välillä yksin vaikka miestä rakastankin. Tämä on tosi hyvä juttu, en jaksaisi sellaista että olemme molemmat töissä 8-16 ma-pe ja kaikki illat sitten aina kotona. Ei ole meidän juttu :)

Sama. Mulle reissaava mies oli enemmänkin edellytys.