Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla puutarhalammikkoa, jossa on suihkulähde/vastaava?

Vierailija
23.05.2026 |

Haluaisin pihalammikon rupikonnia varten, mutta hyttysten lisääntyminen mietityttää. Kysynkin, onko täällä kellään kokemusta siitä, auttaako suihkulähde tai vastaava liritin hyttysten lisääntymisen torjumiseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on makuuhuoneessa suihkulähde.  Vaimoni.

Vierailija
2/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkulähde auttaa, koska hyttyset munivat seisovaan veteen.

Vierailija
5/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkulähde auttaa, koska hyttyset munivat seisovaan veteen.

Kyllä, tiedän tämän, mutta haluan kuulla käytännön kokemuksia ihmisiltä. Minkä kokoinen lammikko, millainen liritin jne.

Ap

Vierailija
6/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonnat, hyi🤮🤮🤮🤮😱😱😱😱

Vierailija
7/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus kauan sitten. Rupesi ärsyttämään se veden lorina, otettiin pois koko lammikko. 

Vierailija
9/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään sellainen pieni muovipohjainen suihkulähteellinen. SIinä ei hyttyset lisäänny, koska se suihkulähde liikuttaa vettä paljon.

Aiemmin omakotitalossa mulla oli ihan kunnon pihalampi, jossa ei suihkulähdettä. Ei sielläkään hyttyset ollut ongelma, koska aukea peltotontti. Metsäiselle tontille en varmaan tuollaista lampea laittaisi, jos hyttyset muutenkin jo vaivaa ainakaan.

Vierailija
10/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkulähde tai jos haluaa hiljaisemman niin pumppu joka liikuttaa vettä  reilusti. Ei ollut hyttysiä sen enempää kuin ilman allastakaan 

Vierailija
11/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on makuuhuoneessa suihkulähde.  Vaimoni.

Pitää paikkaansa, aina kun minä käyn kylässä.

T. Muhammad 

Vierailija
12/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Paikka, johon olen lampea miettinyt, on sen verran etäällä talosta, että lorinakaan tuskin haittaisi. Vielä mietin sitä, haittaako pumppu/suihkulähde sitten sammakoita tai rupikonnia.

Ap

Vierailija
13/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Paikka, johon olen lampea miettinyt, on sen verran etäällä talosta, että lorinakaan tuskin haittaisi. Vielä mietin sitä, haittaako pumppu/suihkulähde sitten sammakoita tai rupikonnia.

Ap

Ei haittaa, ainakaan jos lammikko on tarpeeksi iso. Meillä noin 5x6 metriä kokoinen lammikko ja siinä on suodatin puhdistukseen (mekaaninen), josta valuu koko ajan vettä sekä pieni vesiputous pumpulla. 

Vierailija
14/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustasta saa noin kympillä auronkokennolla toimivan suihkulähteen. Tosin toimii vain aurinkonpaisteella.

Vierailija
15/15 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei haittaa, ainakaan jos lammikko on tarpeeksi iso. Meillä noin 5x6 metriä kokoinen lammikko ja siinä on suodatin puhdistukseen (mekaaninen), josta valuu koko ajan vettä sekä pieni vesiputous pumpulla. 

Kiitos kommentista! Nyt pitää vielä suostutella parempi puolisko tähän ideaan. Ja toivoa, että konnat löytäisivät sitten meille <3

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi