Rottweiler lemmikkinä
Millainen on rottweilerrotuinen koira lemmikkinä, kokemuksia ja neuvoja, kiitos :)
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä joku pieni söpö koira? Pitää olla kullin pidennystä ja statusta?
Ulkomailla vain mafioosoilla ja kriminaaleilla on noita koiria. Ovat juuri matchorotuja mitä esitellään niille mafiakavereille, että saa respectiä.
T.Palstan koiravihaaja
Miksi ei riitä joku pieni kiva koira? Ootko kovismies millä tatskoja? Hormooneilla pumpatut lihakset?
Vai ootko niitä naisia joita miehet on satuttaneet ja oot ottanut itsellesi verikoiran muuriksi ja suojelukseksi?
Yrität olla kovan näköinen, mutta olet kuitenkin niin epävarma samoin koirasi joka hihnassa riuhtoo eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä joku pieni söpö koira? Pitää olla kullin pidennystä ja statusta?
Ulkomailla vain mafioosoilla ja kriminaaleilla on noita koiria. Ovat juuri matchorotuja mitä esitellään niille mafiakavereille, että saa respectiä.
T.Palstan koiravihaaja
Miksi ei riitä joku pieni kiva koira? Ootko kovismies millä tatskoja? Hormooneilla pumpatut lihakset?
Vai ootko niitä naisia joita miehet on satuttaneet ja oot ottanut itsellesi verikoiran muuriksi ja suojelukseksi?
Yrität olla kovan näköinen, mutta olet kuitenkin niin epävarma samoin koirasi joka hihnassa riuhtoo eri suuntiin.
Kaikki isot koirat riuhtoo ja pienet koirat kävelevät kuono pystyssä ja kakkaavat ruusun terälehtiä. Vähän. Vai? Ainoa koira joka purrut minua on chihu, sormen kynteen ja kyllä se pari päivää särki.
Haluaisin seuraavaksi koiraksi rotikan, mutta teemme mieheni kanssa molemmat pitkää päivää mistä syystä myös jää tämä koira ottamatta.
Aivan mahtava rotu (vanhemmillani oli), mutta kokemuksesta tiedän, että vaatii niin paljon työtä (= aikaa) ettei sovi meidän nykyiseen elämäntilanteeseen.
En ottaisi ikinä ensimmäiseksi koiraksi, voivat oikeasti olla todella haastavia ja siinä onkin sitten naurussa pitelemistä jos kasvatus menee pieleen.
Kuulin, taloa rakentavalta mieheltä, että rotikkansa oli leikin tohinassa rymistellyt gyproc levyn läpi :D
Mulla on ollut kaksi: eka 80-luvulla. Lauhkea, ystävällinen luottavainen koiraperuskoira.
Toinen 2000-luvulla: epävarma, dominoiva, äärimmäisen hankala, vaarallinen. Kukaan ei osannut auttaa kouluttamisessa.
Rotu on pilattu vääränlaisella jalostuksella.
En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, taloa rakentavalta mieheltä, että rotikkansa oli leikin tohinassa rymistellyt gyproc levyn läpi :D
Helposti =DD
Täällä on parikin kertaa jo mainittu, että ole yhteydessä johonkin kasvattajaan, tai vaikka rotuyhdistyksen pentuvälitykseen ja kysy miten/kenen kanssa voisit rotuun tutustua.
Nykyään monet pitävät koiraansa kotona häkissä, koska se ei ole turvallinen perhekoira.
Tämä kertonee tarpeeksi.
Tuo jauhanta "ei sovi ensimmäiseksi koiraksi" on skeidaa. Rotikoissa on nykyään paljon ongelmayksilöitä, joita ei voi kouluttaa yhteiskuntakelpoisiksi. Kukaan ei voi.
Niitä on jalostettu väärään suuntaan.
Leppoisa, rauhallinen, hivenen flegmaattinen perusluonne on mennyttä.
Kansaivälisistä koiranäyttelyistä pitäisi vielä löytyä oikeita luonteita omaavien koirien kasvattajia. Tai sitten tuomarit vaihtoon ja uudelleen koulutukseen jos ei osaa erottaa rotumääritelmän mukaista yksilöä.
Mun unelma ois upeata omistaa 7 rottweileria
ITEKKIN PIDÄN ROTTWEILERISTA JA VOISIN HYVIN OMISTAA TOLLASEN
Oltiin aikoinaan kävelylenkillä, kun ohitse pyyhälsi irti oleva rottweiler. Koira teki meidän kohdassa kaarroksen ja kiersi miehen oikealle puolelle kävelemään. Samalla tökkäsi kuonolla miehen oikeaan käteen tyyliin moi, täs mä ny oon.
Takaa kuului kutsuhuuto "Karooooo, väärä mies". Koira pysähtyi ja katsoi hämmentyneenä taaksepäin 🤣
Meni sitten oikean isännän luo.
Joku iso dogi raiskannu pienen poloisen vihaajan joskus=(