Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rottweiler lemmikkinä

Vierailija
03.11.2018 |

Millainen on rottweilerrotuinen koira lemmikkinä, kokemuksia ja neuvoja, kiitos :)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kaivat vahvasti verta nenästäsi, jos et rodusta mitään tiedä. Ei todellakaan kokemattoman koira.

Vierailija
2/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa oli antoisa vastaus.

saisiko nyt hiukan informaatiota ja nimenomaan kokemuksia, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lutunen mussukka. Meidän rontti nukkuu vauvan kanssa samassa kehdossa. Sinne on ulkopuolisten turha mennä vauvaa hapuilemaan tai se puree käsiä. Suojelee vauvaa kuin omaansa.

Vierailija
4/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta idiootille: ihan helvetin haastava rotu ja vaatii todella hyvän koulutuksen. Dominoi suorastaan ärsytykseen asti ja käyttää kaikki tilaisuudet hyväkseen päästäkseen joukon johtajaksi. Ei siis sovellu sinulle.

Vierailija
5/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta idiootille: ihan helvetin haastava rotu ja vaatii todella hyvän koulutuksen. Dominoi suorastaan ärsytykseen asti ja käyttää kaikki tilaisuudet hyväkseen päästäkseen joukon johtajaksi. Ei siis sovellu sinulle.

Mistä päättelet että minä (ap) olen sellainen jolle rottweiler ei sovi?

Kumman vihamielinen olet.

Vierailija
6/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että tähän vastanneilla ei ole omaa rottweileria kun ei osata mitään todellista kertoa.

Vierailija
7/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottweilerin pää on tehty valuraudasta ja päälystetty timanteilla. Pakottamalla, voimalla tai väkivallalla sitä ei kasvateta, tai seuraa ongelmia. Pohjimmiltaan kuitenkin henkisesti ja fyysisesti vahva työkoira, jolla voi ruveta naksumaan nupissa mikäli ei työtä ole, vaan keksii sitten itse tekemistä ja hupsista, työpäivän aikana on syöty sohvakalusto ja puolet eteisen seinästä. Ts. vaatii pitkäjänteisen ja ennenkaikkea ehdottoman oikeudenmukaisen kasvatuksen ja paljon aivotyötä, ja luonnollisesti myös paljon liikuntaa. Sohvan koristeeksi en suosittele. Kun peruskoulutus menee nappiin ja koira saa paljon tekemistä, saat itsellesi tolkuttoman hyvän koiran. Tutki eri kasvattajia huolella, vertaile heidän painotustaan kasvatustyössä. Osa ei myy koiriaan kuin harrastaviin koteihin, ja se näkyy myös koe/kisatilastoissa tiettyjen kasvattajien kennelnimen muodossa.

Älä koskaan osta paperintonta rottweileria (kokemuksesta puhun,) koska ei varmasti ole takeita siitä mitä saat. Rekisteröidyt ja terveystutkitut vanhemmat + luotettava kasvattaja tarjoaa suht turvallisen lähtökohdan. Rottweiler rotuna myös aikuistuu varsin hitaasti, joten ota huomioon, että 2v ja fyysisesti täysikasvuinen on vielä hyvinkin pentumainen käytökseltään. Jos pentuajan sosiaalistamisen ja koulutuksen laiminlyö, ongelmia on taatusti luvassa.

Vierailija
8/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisivuotias tyttörottweiler. Lutuna on, oikea sylikoira. Ei ole sellaista tilannetta tullut mutta luulen että tosipaikan tullen puolustaisi rajustikin reviiriään ja laumaansa tunkeilijoilta (pahantahtoisilta ihmisiltä).

Ei ole mikään kovis joka yrittää päästä johtajaksi tms.

Yksilöitä nekin kai ovat kuten jokainen koira(rotu).

Vierailija
9/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 7 ja 8 asiallisista vastauksista!

Vierailija
10/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva luonne ja antaa paljon jos sille on aikaa. Niskan päälle ei saa päästää missään kohtaa. Sen on tiedettävä kuka on pomo ja että kaikki ihmiset ovat sen yläpuolella perheessä. Oppii hyvin mutta on jääräpäinen ja ei muka aina kuule. Kiltti mutta vahtiva lempeä jätti. Jos ei ole aikaa niin älä edes yritä. Eikä kerrostaloon kun sillä on oikeasti se reviiri. Mulla ollu muutama ja kun antaa koiralle oman arvonsa niin hyvin menee. Aivan turha huutaa ja rähjätä. Ihan mahdoton herkkujen perään. Hieono rotu osaavalle ja hyvä perhekoira vähän isommille kun on semmonen köntys mutta tarvittaessa ihmeen ketterä.

Vierailija
11/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin aktiivinen rottweiler on pidetty pohjimmiltaan ystävällisenä ja rauhallisena itsevarmana koirana. Mutta alun perin suojelukoiraksi jalostettu rotu vaatii kuitenkin omistajaltaan erittäin suurta johdonmukaisuutta.

Rotuna se Ei ole joka perheen koira, sillä vaatii erittäin määrätietoisen kasvatuksen

Vierailija
12/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusrotuisena kaipaa tekemistä, on palveluhalukas ja koulutettavissa. Toki voimakastahtoinen mutta johdonmukaisella koulutuksella ja kasvatuksella ei mitenkään mahdoton. Usein dominoiva muita koiria kohtaan eli ei sovi sellaiselle joka toivoo lemmikistä koirapuistokaveria.

Syö paljon ja vie tilaa eli pitää varautua kustannuksiin. Ei voi antaa kenen tahansa hoidettavaksi esim. Matkojen ajaksi.

Suomessa kasvatetut koirat pääsääntöisesti terveitä.

Vierailija
13/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuosta, että kyselee vauvapalstalla asioita, jotka koiranomistajaksi aikovan pitää ensimmäisenä selvittää itse. Tällaiset kuin aloittaja eivät kykene niin voimakasluonteista koiraa pitämään aisoissa. Parempi ottaa tässä vihamielinen kanta kuin lukea lehdestä kuinka koira puri postinkantajaa, putkimiestä tms.

Vierailija
14/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut rotikat aina kerrostalossa. Asun kaupungissa. Sopeutuvat erilaisiin oloihin vaikka onnellisimmillaan olisivat varmaan maaseudulla missä saisi kulkea koko päivän mukana pihahommissa vapaana.

Vierailija
15/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon teille jotka jaksoitte vastata asiallisesti.

En ole kokematon koirien suhteen, rottweileria ei ole ollut mutta nyt on tilanne että sellainen saattaisi olla tulossa meille.

Käsitykseni ko koirasta (yksilöstä) on juuri kuten olette kuvanneet enkä ihan ummikkona ole sitä ottamassa, paljon olen rodusta lukenut mutta arvostan todella kuulla ihmisten omia kokemuksia.

Ap

Vierailija
16/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuosta, että kyselee vauvapalstalla asioita, jotka koiranomistajaksi aikovan pitää ensimmäisenä selvittää itse. Tällaiset kuin aloittaja eivät kykene niin voimakasluonteista koiraa pitämään aisoissa. Parempi ottaa tässä vihamielinen kanta kuin lukea lehdestä kuinka koira puri postinkantajaa, putkimiestä tms.

Ja mistä päättelit että ei ole selvittänyt itse? Täällä tehdään kyllä ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä. Voi olla että ap ei kykene voimakastahtoista koiraa pitämään tai sitten ei.

Mistään hänen kommenteistaan ei voi vetää johtopäätöstä mihinkään suuntaan, monilla vain on käsittämättömän kova vimma tulkita ja lukea rivien välistä olemattomia.

Vierailija
17/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri koirien kanssa tekemisissä olleena sanoisin että Rottweiler on helppo koira juurikin palvelun halunsa takia. Ei karkaile vaan pysyy vapaana omistajansa vierellä ja haluaa palvella, on kiinnostunut yleensä vain omistajastaan. Monet ”helpot” rodut ovat jääräpäisiä, vaikeasti koulutettavia, jotka eivät ole kiintyneet omistajaansa yhtään eivätkä kunnioita ihmisiä, eläimiä tai omaisuutta ollenkaan.

Vierailija
18/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rotikkatyttö on juuri tuollainen, ei aina kuule (paitsi jos herkuista puhutaan kuulossa ei ole mitään vikaa), valtava ruokahalu, vähän kovapäinen mutta äärettömän hellyydenkaipuinen ja kiltti.

Vierailija
19/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ekaks koiraksi ottaisi. Muuten oot kyllä hyvin aikein liikkeellä kun haluat rotuun tutustua. Mä huomasin, koiraa hankkiessa, että oli kiva tutustua ja käydä paikallisessa kys koirarodun tapaamisessa. Että ota vaikka yhteys johonkin lähellä asuvaan aktiiviseen kasvattajaan ja kerro että olette kiinnostuneita. Ei tarvitse siis olla pentuja tällä kasvattajalla, yleensä tykkäävät kun rotuun yritetään tutustua. Tutustu rottweiler.fi sivuun. Sieltä löytyy kaikki harrastajakerhot yms ja hyvää, oikeaa ja tasapainoista tietoa rodusta.

Mun mielestä rottis on tosi fiksu, kiltti ja palvelusviettinen. Mutta myös todella kovapäinen ja todella vahtiviettinen. Rottis vaatii hyvin hyvin hyvin johdonmukaisen kouluttajan joka jatkaa koulutusta läpi koiran elämän. Koira omaa kovan kipukynnyksen, joten toimii yleensä lapsiperheessä hyvin. Mutta tosiaan todella suojelee omiaan. Tämä tarkottaa käytännössä sitä, että hyökkää sen kimppuun jonka katsoo uhaksi omille ihmisilleen tai omaisuudelle. Eli omistajan on oltava myös tarpeeksi vahva voidakseen hallita isoa, fyysistä noin 60kg painavaa koiraa. Koira kun saattaa olla eri mieltä siitä kuka on okei. Tähänkin toki erittäin hyvä koulutus toimii, mutta en ole kohdannut elämäni aikana kuin yhden rotikan joka teki kaiken omistajan käskyn mukaan, eikä oman päänsä mukaan.

Rottis aika paljon sanelee mitä muita lemmikkejä perheessä voi olla. Usein kaksi aikuista samaa sukupuolta olevaa koiraa ei sovellu yhtä aikaa laumaan. Pentuaika menee vielä usein kivasti, mutta rottis ei kasva laumaan niin, että kiintyisi toiseen koiraan, vaan kasvettuaan aikuiseksi tekee itsestään alfan.

Vierailija
20/53 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut rotikat aina kerrostalossa. Asun kaupungissa. Sopeutuvat erilaisiin oloihin vaikka onnellisimmillaan olisivat varmaan maaseudulla missä saisi kulkea koko päivän mukana pihahommissa vapaana.

No joo kyllähän ne sopeutuu aika hyvin jos on tervepäisiä ja saa liikuntaa paljon.

Aika moni rotu varmaan olisi maalla mieluiten. T 10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi