Miksi Ismo Leikola on niin suosittu?
Tai ylipäätään muut koomikot. Olen katsellut standuppia nyt jonkin verran ja suurin osa siitä ei naurata mua yhtään. Vanhoja juttuja, kliseitä tai jotenkin vaan täysin käsittämätöntä skeidaa ja eriskummallisia maneereja. Todella harva tämän alan tekijä naurattaa mua, tai harva niistä loputtomista jutuista naurattaa.
Kommentit (41)
Aina ystävällinen mies joka lyö hevosta kasvoihin kun itse ei osaa ratsastaa.
Minua kyllästyttää että niin monen stand up-koomikon repertuaari perustuu lähes ainoastaan kaksimielisyyksiin tai suorastaan rivouksiin. Arvostaisin enemmän huumoria jossa vaaditaan sekä tekijältä että kuulijalta edes hiukan älykkyyttä.
Ikävä kyllä navanalus"huumori" tuntuu olevan se mikä valtaosaan kansaa puree.
Vierailija kirjoitti:
Ismo on kansanmies. Tuttavallinen kuin aina ystävällinen naapurin mies, jonka uskaltaa pysäyttää vaikka kadulla.
Ei ole mielestäni kansanmies. Todella pelottava. Aivan järkyttävän erikoinen ammatti ja vielä erikoisempi puhetyyli joka karkottaisi mut välittömästi jos tulisi vastaan.
ap
Ismo on paras kyllä. Ainut mikä ei naurata on jos liian rivoksi menee.
Leikolan huumori on hyväntahtoista, naureskelee itselleen eikä pilkkaa muita ihmisiä. Monien itseään koomikoiksi kutsuvien jutut lähentelevät koulukiusaamista, esimerkiksi Iikka Kivi suoltaa sellaista tarinaa, ettei tiedä missä kohtaa kuuluisi naurahtaa. Kiusaaminen on rumaa.
Musta taas on hienoa, että ruma ja ihan outoja jutteleva kaveri voi menestyä esiintyjänä. Ja jopa vieraalla maalla ja kielellä! Hollywoodissa! Miettikää nyt.
Ismo on hauska, sen jutut on tosi oivaltavia. Minä en taas niin perusta Sami Hedbergistä, sen jutut menee aina siihen typerään ilveilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllästyttää että niin monen stand up-koomikon repertuaari perustuu lähes ainoastaan kaksimielisyyksiin tai suorastaan rivouksiin. Arvostaisin enemmän huumoria jossa vaaditaan sekä tekijältä että kuulijalta edes hiukan älykkyyttä.
Ikävä kyllä navanalus"huumori" tuntuu olevan se mikä valtaosaan kansaa puree.
Tuossahan se pahin suomihuumorin ongelma on tällä hetkellä, ei osata muunlaista huumoria tehdä ja sitten toiset vielä hokee sitä vi**u sanaa joka väliin ja (tyhmä) yleisö nauraa.
Leikolalla on älykkäitä juttuja. Muuta stand-upia en jaksa katsoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ismo on hauska, sen jutut on tosi oivaltavia. Minä en taas niin perusta Sami Hedbergistä, sen jutut menee aina siihen typerään ilveilyyn.
No tämä nyt ei ole edes koomikko vaan pelle joka ei sitä tajua itse.
Leikolalla on oikeasti oivalluksia, selkeästi tarkkailee ympäristöään juttujaan varten. Hänellä on oikea esitys, mikä on tarkkaan mietitty ja harjoiteltu. Eikä mielestäni juurikaan vedä navan alle. Esim. Hedberg nykyään lähinnä haastattelee yleisöä ja kommentoi niitä, välillä heittää ”hassun” ilmeen ja kiroilee.
Ismon jutut ovat välillä ihan hauskoja, mutta ärsyttää kuunnella kun hän puhuu.
Jos ne kaikki mjämmjämmjäm njmänjäm mm mm mmm -ääntelyt voisi saada pois, niin häntä olisi jopa ihan kiva kuunnella.
Ja se hevosen lyöminen oli kyllä todella ala-arvoinen teko. Eihän se hevosen vika ole että tuollainen pulla ei pysy tasapainossa hevosen selässä.
Mikko Vaismaa. Tykkään, on oikeasti hauska ja nokkela eikä kaksimielinen.
Vierailija kirjoitti:
Aina ystävällinen mies joka lyö hevosta kasvoihin kun itse ei osaa ratsastaa.
Jep, mikä hauska eläinrääkkääjä.
Sinä voit itkeä stand up -traagikkojen jutuille.
Mun mielestä Ismo on hauska ja toinen josta tykkään on Andre Wickström. Jos ei niistä tykkää niin ei ole pakko katsoa. Tarviiko sitä sen syvällisemmin analysoida?
Ismo on kansanmies. Tuttavallinen kuin aina ystävällinen naapurin mies, jonka uskaltaa pysäyttää vaikka kadulla.