Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Ison teltan hankkimisesta tehtiin viime keväänä ainakin kaksi videota. No se teltta ei ikinä tainnut olla pystyssä muualla kuin heidän mökkinsä pihalla... Siellä kaivoksella eivät muka saaneet telttaa pystyyn hiekalle. No, luulenpa että syy autossa nukkumiseen oli se, että erkkikään ei nuku hiekan päälle kasatussa teltassa ilman makuualustoja! Tuskinpa ne autonpenkitkään pidemmän päälle mukavia ovat....
Eivät ole.
Olen kerran kokenut sen, yhden yön. Painajaismainen mukavuustaso.
Vierailija kirjoitti:
Nämä synttärivideot ovat jäykkyydessään todella tylsää katsottavaa. Isommat vilkuilevat jatkuvasti kameraan jäykkä hymy huulillaan, ja pienet ovat selvästi jännittyneitä. Luulisi että jännitys laukeaisi kikatukseen, hölmöilyyn ja höpötykseen viimeistään juhlapöydässä, mutta siinäkin ollaan kuin mihinkään ei saisi koskea.
Omegan juhlissa ilmoitettiin että nyt heitetään sohva ulos että Omega saa uuden leikki-alueen sateenkaaripalikoille.
Että ei enää tarvita sohvaa ...🤔😮
Sohvassa istuvat lapset nyökytti tottelevaisesti.
Jos näillä ei ole varaa edes vuokra-asuntoon, niin mistä on sitten rahaa ulkomaan matkoihin, kauneusleikkauksiin, överishoppailuihin? Kysyn, kun haluaisin itsellenikin vaikka matkoja, mut kun on rahat aika tiukilla. Oma katto on sentään pään päällä.
Oikeasti kyllä lapset alkaa pitämään normaalina sitä mitä heidän elämänsä on aina ollut ja mihin heidän elämänsä tärkeimmät ihmiset ovat heitä ohjanneet.
Nyt on instagramissa kuva Nefertitistä ja lumiukosta, jonka Taina on kuvatekstin mukaan itse ottanut. Taina kyllä rakastaa näitä aikajanojen sekottelua. Ensin ollaan Amerikassa ja sitten taas Suomessa. Varmaan kuva on jo kauan sitten otettu, mutta miksi se nyt piti postata?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kyllä lapset alkaa pitämään normaalina sitä mitä heidän elämänsä on aina ollut ja mihin heidän elämänsä tärkeimmät ihmiset ovat heitä ohjanneet.
Näillä isoimmilla on kyllä myös muistoja vähän ”normaalimnasta” elämästä. Kavereita, koulu, jonkunlainen pysyvämpänä pidetty koti (rivitalo).
Vierailija kirjoitti:
Nyt on instagramissa kuva Nefertitistä ja lumiukosta, jonka Taina on kuvatekstin mukaan itse ottanut. Taina kyllä rakastaa näitä aikajanojen sekottelua. Ensin ollaan Amerikassa ja sitten taas Suomessa. Varmaan kuva on jo kauan sitten otettu, mutta miksi se nyt piti postata?
Ja jotain ihme selittelyä siellä kommenteissa Jerusalemilta, että hänen piti vain katsoa päivitystä mutta hän vahingossa julkaisikin sen.
Joo, sohva pois lelujen tieltä, ulos räntäsateeseen, sitä ei tarvita! Mitä sanoo vuokranantaja? Eihän nämä todennäköisesti sitä sohvaa edes itse omista. Eiköhän äiskän ja iskän sänkykin ole mökin omistajan omaisuutta sekä muutama muu huonekalu. Loput lapsista nukkuu patjalla lattialla. Because we don’t need.... ja seli seli.
Minun on vain ymmärrettävä että Tainasta ei ole oikein ”role model” materiaalia minulle, katselen vaan kun olen ihan ymmälläni hänen itserakkaudesta 😬😒
Taas pitäis ihailla jotain vanhaa kuvaa hänestä(otettu kuin matkustelivat ”ympäri” Eurooppaa) kun he kävivät shoppailemassa kuin rikkaat. Ei he tästä miksikään muutu samat synttärit, tuhlauksia, jätteen määrää 😳 ja koska kaikkihan tykkää kun paketteja avataan... huh huh...
Katselin muita isoja perheitä oppiakseni jotain uutta... Tietääkö joku muita Suomessa asuvia isoja perheitä joilla on YouTube kanava ja enemmän sisältöä mistä voi jotain oppia? 😊
🇦🇺Suurperhe
Vierailija kirjoitti:
Ovat vissiinkin nyt palanneet takaisin Suomeen, sillä storyssakin on kuva Nefestä vissiin Prismassa. Mikä on Jyväskylän lumitilanne? Ei sielläkään kai enää noin paljon ole lunta kuin lumiukko kuvassa oli? Eli kuva on vanha?
Onko Leolla ja Jennalla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minun on vain ymmärrettävä että Tainasta ei ole oikein ”role model” materiaalia minulle, katselen vaan kun olen ihan ymmälläni hänen itserakkaudesta 😬😒
Taas pitäis ihailla jotain vanhaa kuvaa hänestä(otettu kuin matkustelivat ”ympäri” Eurooppaa) kun he kävivät shoppailemassa kuin rikkaat. Ei he tästä miksikään muutu samat synttärit, tuhlauksia, jätteen määrää 😳 ja koska kaikkihan tykkää kun paketteja avataan... huh huh...Katselin muita isoja perheitä oppiakseni jotain uutta... Tietääkö joku muita Suomessa asuvia isoja perheitä joilla on YouTube kanava ja enemmän sisältöä mistä voi jotain oppia? 😊
🇦🇺Suurperhe
Ajattelen samoin kuin sinä - ei tämä tästä muutu ja haluan lopettaa seuraamisen.
Muut ajattelevat kestävää kulutusta, välittävät lastensa tulevaisuudesta ... you name it...
Kaikki on vain niin takaperin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas pitäis ihailla jotain vanhaa kuvaa hänestä(otettu kuin matkustelivat ”ympäri” Eurooppaa) kun he kävivät shoppailemassa kuin rikkaat. Ei he tästä miksikään muutu samat synttärit, tuhlauksia, jätteen määrää 😳 ja koska kaikkihan tykkää kun paketteja avataan... huh huh...Katselin muita isoja perheitä oppiakseni jotain uutta... Tietääkö joku muita Suomessa asuvia isoja perheitä joilla on YouTube kanava ja enemmän sisältöä mistä voi jotain oppia? 😊
🇦🇺Suurperhe
Ajattelen samoin kuin sinä - ei tämä tästä muutu ja haluan lopettaa seuraamisen.
Muut ajattelevat kestävää kulutusta, välittävät lastensa tulevaisuudesta ... you name it...
Joskus ajattelen että tämän äidin kaikki valinnat jotka ovat vastakohtaisia aikansa seuraavan ja ympäristöstään tietoisen ihmisen valinnoille, ovat kuin jotain tarpeetonta kiukuttelua muita ihmisiä kohtaan. ” I don’t care...”
En tiedä mistä tuo on syntynyt mutta se ainakin vahvistuu tuosta eristyneisyydestä. Ei kontaktia esim työkavereihin, naapureihin (luulen) jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🇦🇺Suurperhe
Kyllä, ajan haaskausta koko homma.
En oikein yhtään tykkää miten esittää itseään tai videoiden sisällöstä. Joten lopetan kokonaan, ei mitään järkeä jatkaa katselemista.
🇦🇺Suurperhe
Vierailija kirjoitti:
No tietysti siksi että kukaan ei tiedä reaaliaikaisesti missä he ovat. Jos seuraajia on miljoona, sekaan mahtuu todella sekopäisiä ihmisiä ja lasten turvallisuuden vuoksi on parempi että kukaan videoiden katsoja ei tiedä missä he milloinkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti siksi että kukaan ei tiedä reaaliaikaisesti missä he ovat. Jos seuraajia on miljoona, sekaan mahtuu todella sekopäisiä ihmisiä ja lasten turvallisuuden vuoksi on parempi että kukaan videoiden katsoja ei tiedä missä he milloinkin ovat.
Toki turvallisuuden puolesta on todellakin järkevää olla kertomatta täsmälleen missä milloinkin ovat, mutta en silti ymmärrä, miksi Tainan tarvii tästäkin valehdella. Esim. YouTuben yhteisöosiossa oli viikko sitten postannut pakkauskuvan ja kirjoittanut siihen, että ”we did this a few days ago”, vaikka olivat siinä kohtaa jo luultavastikin palanneet Suomeen, sillä joku sanoi nähneensä heidät reilu viikko sitten Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🇦🇺Suurperhe
Kaikki on vain niin takaperin tässä.Joskus ajattelen että tämän äidin kaikki valinnat jotka ovat vastakohtaisia aikansa seuraavan ja ympäristöstään tietoisen ihmisen valinnoille, ovat kuin jotain tarpeetonta kiukuttelua muita ihmisiä kohtaan. ” I don’t care...”
En tiedä mistä tuo on syntynyt mutta se ainakin vahvistuu tuosta eristyneisyydestä. Ei kontaktia esim työkavereihin, naapureihin (luulen) jne
Se heidän uskontonsa tekee heistä niin erikoisen, mutta joo ymmärrän mitä tarkoitat. Videoissa myös huomaa hänen ”ärsytyksensä” joihinkin ihmisiin jotka kommentoivat hänen elämän tapaan, but she still insists that she does not “care”.
🇦🇺Suurperhe
Vierailija kirjoitti:
Jos näillä ei ole varaa edes vuokra-asuntoon, niin mistä on sitten rahaa ulkomaan matkoihin, kauneusleikkauksiin, överishoppailuihin? Kysyn, kun haluaisin itsellenikin vaikka matkoja, mut kun on rahat aika tiukilla. Oma katto on sentään pään päällä.
Kyse on priorisoinnista! Kylla mina mielummin vien lapset ulko maille opimaan elamasta ja kulttuurista, koska ovat aidon kiinnostuneita. Nain heista tulee maailmankansalaisia kuten Tainastakin. Tietavat maailmasta, kultuureista, kielista. <3.
Maallinen on vain maallista, eika Kristuskaan laittaisi miljoonia taloon, jota ei saa paratiisiin mukaan. Siella on joka tapauksessa hulppeat olot loppuikuisuudeksi.
Ja on kuitenkin panostettu autojen ja vuokra-asuntojen tasoon, eivat asu murjuissa eika aja pommeilla. Lapset on satavarmasti turvaistuimissa. Istuimet naytetty myos Tubessa.
Ja ihanaa,etta lasten tietoisuus erilaisista elamantavoista ei perustu pelkastaan "omakotitalo ja koira"-tasolle, vaan kesaisin tutkitaan luontoa ja otokoita ruohonjuuritasolta.
Olisimpa yksi Tainan lapsista. Niin on Jeesus heita siunannut.
Pitäiskö oikein urakalla alkaa laittaan kysymyksiä ekologisuudesta ym Tainan instaan?
Onneksi Leonardo pääsi pois tuolta. Ehkä oli voimia, koska on myös saanut elää yksin ja vähemmän määrän sisaruksia kanssa... Leonardon ja Jennan videot on oikeasti ihan hauskoja ja heillä näyttää olevan kivaa yhdessä: https://www.youtube.com/watch?v=d0CGT2VICD4
Leonardoon verrattuna esim. Cleopatra vaikuttaa ainoastaan alistuneelta ja ahdistuneelta. :(