Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
9821/10856 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei arkitaidot valitettavasti elätä.

Vaikka olis kuinka hyvä letunpaistaja tai kaalinpilkkoja niin ei siitä tule elanto ilman opintotodistusta.

Vierailija
9822/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisen lopettaminen on vaikea kun lapsi on jo melkein 2 vuotias, tiedän koska itse koen sitä. Lapsi huutaa ja vaatii. Koko kylä kuulee huudot jos en anna rintaa vaikka yöllä 😳. Ennen sain lopetettua jos piti pulloon vaihtaa noin 8-10kuukautisina... Tai oli leikkaus ja imettää ei saanut sen jälkeen viikkoon joten siten loppui, mutta tämä viimeinen lapsemme on vaikeampi. En ole koskaan imettänyt näin pitkään ja tosiaankin on aika lopettaa. Koulu kokeiden takia vielä imetän pari viikkoa koska en halua olla kokonaan uneton...😴

Voi olla Tainalla ei ole mitään vaikeuksia siinä että vieläkin imettää on myös mahdollista että hänellä on vaikea lopettaa kiintymyksen takia ( itse tiedän vaikka on jo aika lopettaa).

Oma lapseni vaati, haluaisi antaa tai ei. Ei kaikki niin helppoa ole...

🇦🇺Suurperhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9823/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettämisen lopettaminen on vaikea kun lapsi on jo melkein 2 vuotias, tiedän koska itse koen sitä. Lapsi huutaa ja vaatii. Koko kylä kuulee huudot jos en anna rintaa vaikka yöllä 😳. Ennen sain lopetettua jos piti pulloon vaihtaa noin 8-10kuukautisina... Tai oli leikkaus ja imettää ei saanut sen jälkeen viikkoon joten siten loppui, mutta tämä viimeinen lapsemme on vaikeampi. En ole koskaan imettänyt näin pitkään ja tosiaankin on aika lopettaa. Koulu kokeiden takia vielä imetän pari viikkoa koska en halua olla kokonaan uneton...😴

Voi olla Tainalla ei ole mitään vaikeuksia siinä että vieläkin imettää on myös mahdollista että hänellä on vaikea lopettaa kiintymyksen takia ( itse tiedän vaikka on jo aika lopettaa).

Oma lapseni vaati, haluaisi antaa tai ei. Ei kaikki niin helppoa ole...

🇦🇺Suurperhe

Minulla oli oppilaina samassa luokassa kaksi lasta, joita oli imetetty yli kaksi vuotta. Toisen kohdalla äiti kertoi, että oli 'liian kiinni lapsessa'. Tälle lapselle tulikin riippuvuusongelmia. Imetys oli seuraus, ei alkuperäinen ongelma. Toisen kohdalla lapsi oli hyvin allerginen lukuisille asioille.Äiti katsoi, että pitkä imetys antaa lapselle suojaa ja ravintoa. Lapsi kehittyikin sitten hyvin, oli itsenäinen, sosiaalinen ja reipas oppilas. Niin, että imetyksen syyt ja seuraukset voivat olla monenlaisia.

Vierailija
9824/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän todellinen syy Tainan pitkään imettämisestä löydy siitä että se polttaa paljon kaloreita.

Vierailija
9825/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useissa narsistisissa ihmissuhteissa ja videoita katsellessa väkisinkin kiinnitän huomiota siihen että Cleopatrassa näkyy samantyyppistä ahdistuneisuutta ja varovaisuutta. Tytär ja äiti ovat kenkiään ja takkejaan myöten pukeutuneet samanlaisiin vaatteisiin - siis 21-vuotias tytär! Ei siinä mitään jos tykkää samasta, mutta luulen että kyse on jostain muusta.

Jerusalem taisi vähän haastaa Tainaa viimeisimmässä videossa, en ole ihan varma tulkitsinko oikein. Mutta kohdassa 13.35 eteenpäin, Jerusalem esittää idean ja Taina selvästi hämmentyy. 

Vierailija
9826/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ”big stomach” (fat face ym ym...)eri muodoissa tahtoo vain olla joka filmin merkillinen perusteema.

Tuommoiseen pakko-ajatukseen on olemassa apua.

Niin tuo lihavuus / ei lihavuus on juuri tuolla syömishäiriöisen ihmisen tavalla ajatusten keskiössä tällä äidillä.

Ja tässä ilmapiirissä ilman vaikutteita ulkomaailmasta kasvavat nämä lapset.

Tiedän nuoria jotka ovat saaneet anoreksian yhdestä varomattomasta kommentista...

Toivon parasta näille lapsille. Että selviävät nuoruudesta ilman suurempia kärsimyksiä.

Vierailija
9827/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useissa narsistisissa ihmissuhteissa ja videoita katsellessa väkisinkin kiinnitän huomiota siihen että Cleopatrassa näkyy samantyyppistä ahdistuneisuutta ja varovaisuutta. Tytär ja äiti ovat kenkiään ja takkejaan myöten pukeutuneet samanlaisiin vaatteisiin - siis 21-vuotias tytär! Ei siinä mitään jos tykkää samasta, mutta luulen että kyse on jostain muusta.

Jerusalem taisi vähän haastaa Tainaa viimeisimmässä videossa, en ole ihan varma tulkitsinko oikein. Mutta kohdassa 13.35 eteenpäin, Jerusalem esittää idean ja Taina selvästi hämmentyy. 

Minä olen lähellä narsisistista ihmistä jo yli 30 vuotta ja tunnistan tuon saman.

Nään ne ”hyväksytkö ?”- katseet äitiin joka teon välissä. Rakkauden ehdollistaminen. Kaunis..laiha ..osaa soittaa... ym ym

Lapset ovat kasvaneet täydellisessä kontrollissa.

Äiti on palvonnan kohde tuolla tavalla että jopa pikkulapset jaksavat odottaa 4,5 tuntia että äiti laittaa tukan ja on tyytyväinen. Sitten saa olla iloinen.

Vierailija
9828/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain videolla Taina sanoi että hänellä olisi ocd. Se voisi selittää myös lasten varovaista suhtautumista äitinsä seurassa: jos äidillä on ahdistusta, lapset pyrkivät olemaan herättämättä pahaa oloa, ja pyrkivät helposti myös lisäämään positiivisuutta ja iloa. Vaikka se selittäisikin asiaa niin onhan se huono jos lapset eivät voi elää elämäänsä vaan oppivat kannattelemaan äitinsä tunteita.

Vierailija
9829/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Omega ole jo täyttänyt 3 vuotta? Luulen, että imettämisessä on kyse kalorien poltosta ja siitä että edes yksi lapsi saa riittävästi ravintoa.

Aphroditen imetyskuvat nähtiin pian sen jälkeen, kun täällä oli keskusteltu lasten kokoerosta ja siitä että O kasvaa kaikista ohi kun saa rintamaitoa ja muut ei.

Kohta nähdään varmaan myös KingJames tissillä. =D

Vierailija
9830/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katon tainan q&a videota ja siis lapset saa muuttaa pois kotoa vasta kun on naimisissa? onko tää joku sairas uskontojuttu vai joku tainan pakkommielle. haluaa vissiin että kaikki menee naimisiin hädintuskin parikymppisinä niinku itse teki. mitä jos lapset ei löydäkkään kumppania ku vasta kolmekymppisenä? asuuko sittenki vielä kotona? tais olla leonardonkin pakko mennö jennan kanssa naimisiin että pääsee pois kotoa. huhhuh

Vierailija
9831/10856 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luisteluvideo. Tämä ei perhe ei ole juuri koskaan piitannut mistään turvallisuusasioista. Nytkin yksi pikkutenava hyppii tasajalkaa ja heiluu luistimilla toisen sormien vieressä eikä kukaan näe mitään riskiä. Jotensakin huvittavaa, että nyt heille on jokaiselle hankittu kypärä ja vieläpä maalivahdin kypärä yhtä luisteluhetkeä varten. Kukaan suomalainen 16-21-vuotias ei pukeutuisi kypärään jos menisi pikkusisarusten kanssa vähäsen luistelemaan.

Vierailija
9832/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katon tainan q&a videota ja siis lapset saa muuttaa pois kotoa vasta kun on naimisissa? onko tää joku sairas uskontojuttu vai joku tainan pakkommielle. haluaa vissiin että kaikki menee naimisiin hädintuskin parikymppisinä niinku itse teki. mitä jos lapset ei löydäkkään kumppania ku vasta kolmekymppisenä? asuuko sittenki vielä kotona? tais olla leonardonkin pakko mennö jennan kanssa naimisiin että pääsee pois kotoa. huhhuh

Joko tai, ehkä kuitenkin molempia. Välillä ollaan niin niin uskovaisia ”jesus-loving mom” ja välillä keikistellään ja esitellään itseänsä peilin edessä, peilataan hiuksia ja kasvoja eri kulmista, niin että näyttäisi mahdollisimman hyvälle. Naama täyteen täyteainepistoksia ja botoxia ja milloin on kulmien micro-blading ja milloin laseroidaan pois. Kampaamossa istutaan 4,5h.

Olen paljon nuorempi kuin taina, mutta en silti esittele itseäni kuin huomionhakuinen teinityttö.

No tässä on kyseenalaistettu aiemminkin tämä tainan uskovaisuus.

Mutta onnea vaan cleopatralle, ehkä muutto ausseihin tapahtuu seuraavan 12 vuoden sisällä ja sieltä löytyy se unelmien prinssi ja pääset vihdoin muuttamaan kotoa ja aloittamaan oman elämän. Leolla kävi kyllä todella hyvä tuuri että löysi vaimon kirkon nuortenillasta ja pääsi tuolta perheen nukkekotileikistä pois.

Vierailija
9833/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain videolla Taina sanoi että hänellä olisi ocd. Se voisi selittää myös lasten varovaista suhtautumista äitinsä seurassa: jos äidillä on ahdistusta, lapset pyrkivät olemaan herättämättä pahaa oloa, ja pyrkivät helposti myös lisäämään positiivisuutta ja iloa. Vaikka se selittäisikin asiaa niin onhan se huono jos lapset eivät voi elää elämäänsä vaan oppivat kannattelemaan äitinsä tunteita.

Niin ocd on tietysti verrattavissa ilman omaa syytä ”omistamalle” vaivalle, kuten esim änkytys tai muu neuroosi. Samoin persoonallisuudelleen, tässä tapauksessa narsisistisilla piirteillä vahvasti maustettu, - sillekään ei tavallaan voi mitään. Mutta onnettominta tässä on että kaikki nämä lapset ovat täysin jääneet tämän ilmapiirin marinoimiksi. Tulevaisuuden epävarmuuden kanssa... ilman normaalia koulu/ kaverielämää.

Toivottavasti olen ihan väärässä mutta pelkään että psyykkiset ongelmat eivät ole vieraita näille lapsille tulevaisuudessa.

Varsinkaan kun oman ammatin / uran tuoma itsetunto voi olla hakusessa heillä tulevaisuudessa.

Vierailija
9834/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo kertoi uusimmassa videossaan, että hän oppi kotikoulussa tuplasti nopeammin, kuin tavallisessa koulussa. Hän kertoo olleensa 6 luokalla kotikoulussa, mutta sitten meni julkiseen tavalliseen kouluun ja joutuikin 3 luokalle.

Vai kertoisko tää sittenkin sen, että Tainan kotikoulussa oppii niin hitaasti, että kun Leo oli 6 luokkalaisen ikäinen ja 6 luokalla, vastasi hänen oppimistasonsa normaalisti 3 luokkalaisen oppimistasoa.

Vierailija
9835/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leo kertoi uusimmassa videossaan, että hän oppi kotikoulussa tuplasti nopeammin, kuin tavallisessa koulussa. Hän kertoo olleensa 6 luokalla kotikoulussa, mutta sitten meni julkiseen tavalliseen kouluun ja joutuikin 3 luokalle.

Vai kertoisko tää sittenkin sen, että Tainan kotikoulussa oppii niin hitaasti, että kun Leo oli 6 luokkalaisen ikäinen ja 6 luokalla, vastasi hänen oppimistasonsa normaalisti 3 luokkalaisen oppimistasoa.

Muistaakseni Leolla oli oppimisvaikeuksia siellä sähköalan koulutuksessa. Tainan kotikoulun sisältö ei taatusti vastaa juuri miltään osin valtakunnallisen opetussuunnitelman tavoitteita. Englannista ovat selvinneet koska sitä kotona puhutaan mutta varmaankin on aukkoja useimmissa tiedoissa/taidoissa.

Kyllähän kotikoulussa voi oppia tuplasti nopeammin mutta pitää oppia muutakin kuin Raamattua ja Tainan valisemia aineita ja asioita. OPS:ssa on ihan selkeästi sanottu, mitä tulee oppia. Jos nuo täysin kotikoulutetut nuoremmat lapset nyt menisivät kouluun, alemmalle luokalle joutuisivat mitä todennäköisimmin ja tuen piiriin. Jo tuo elämäntapa on hyvin hajottava ja paljon lapsia vielä. Ei siinä täysipainoisesti opiskella yhtään mitään kun ei ole edes kotia.

Vierailija
9836/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä Taina edes osaa opettaa kun itsekään ei ole opiskellut peruskoulua pidemmälle? Yläkoulun matikka ja fyke ei varmasti ole Tainalla aineenopen tasolla eikä juuri muukaan. 149

Vierailija
9837/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä Taina edes osaa opettaa kun itsekään ei ole opiskellut peruskoulua pidemmälle? Yläkoulun matikka ja fyke ei varmasti ole Tainalla aineenopen tasolla eikä juuri muukaan. 149

Niinpä. Eikä kumpikaan vanhemmista osaa kirjoittaa edes sitä englantia kunnolla. Suomesta puhumattakaan.

Vierailija
9838/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaanhan tuo kertoo siitä, että se kotikoulu on ihan huuhaata. Ja he laskee kotikouluksi myös päiväkotivaiheen. Ei se mitään koulua Suomessa ole.

Vierailija
9839/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tuohon koulupätevyyteen usko.

Fysiikka, kemia, matematiikka noille varsinkin puolisuurille...

En ollut ihan huono suomalaisessa lukiossa noissa aineissa mutta olin kiitollinen että pätevät opettajat nuo asiat lapsilleni opettivat .

Vierailija
9840/10856 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kanssa, minkä ikäinen Leo oli ollessaan 6. luokan tasolla kotikoulussa? Etenkin nuorten lasten kohdalla on paljonkin kehityttävää ikätasojen välillä - 9v olisi mielestäni aika pieni laittaa kolme vuotta vanhempien lasten kanssa samaan kouluryhmään vielä. Ehkä asiassa on siis mietitty sitäkin näkökulmaa, eikä vain lapsen osaamistasoa. Koulussa on mielestäni kyse muustakin kuin vain opiskelusta ja hyvä niin :)

Ketju on lukittu.